Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Frekvenciaváltó
 
Témaindító: sultann, idő: Feb 15, 2008
Lapozás: OK   100 / 100
(#) kadarist válasza dokidoki hozzászólására (») Nov 14, 2024 /
 
Szia!
Lennie kellene még ott valamilyen aktív clampingnek is, legalább a G-E között. Nem szupresszor lesz az az SMD-kondi?
(#) dokidoki válasza kadarist hozzászólására (») Nov 14, 2024 /
 
Szia. Igen vannak, de ez tényleg kondinak tűnik és mérve is azt mutat. Amennyire tudtam mindent át mértem, hibát és eltérèst nem tapasztaltam. Pedig fel voltam rá készülve, hogy a második hiba után mivel ez konkrétan zárlatos lett lesz halott alkatrész a vezérlő ill. meghajtókban is.
(#) dokidoki válasza dokidoki hozzászólására (») Nov 14, 2024 /
 
Ehun egy kép ha sikerül csatolni:
(#) dokidoki válasza dokidoki hozzászólására (») Nov 15, 2024 /
 
Hogy fel hozzám a témát, a képen látható vissza forrasztott kondenzátor 15 nF. Ebből 7 db van a 6 motor és a fék tranzisztor G-E lábai között. Ez a kérdésem tárgya, mert oda inkább 10kOhm lehúzó illik. Ami nincs az egész TLP701 és a IGBT között. Soros 62 Ohm az van meg a diodák... Mindez miért van így, aztaz ABB mérnökei tudhatják. Mindenesetre jól működött így, csak a sokszoros motoráramot amit futás közben produkál a mechanikai indítás azt nem bírta ki. Mit tegyek vele? Mert kissé zavar.
Az egész átépítésre kerül, mert eredeti modulom nincs oda, de nem is baj, mert a 7.5kw modul gyengènek bizonyult, van 11 ill 18kW modulom. Csak itt már a meghajtás kérdése durvul, és pont ott van a zavar. A pót modulokban nincs 7. Tr. se diodahid, ezek pótlására kerülnek. Egy kifejtő segèdpanelel leküzdöm az eltérő bekötést, de ez ugye tovább rontja a helyzetet.
Nem találtam egyetlen szerviz leírást se semmi ilyesmiről, hogy tájékozódjak, mert gondolom semmi nagy eltérések nincsenek a témában. Én mit laikus, de szorgalmas autodidakta, megoldanám ...
(#) kadarist válasza dokidoki hozzászólására (») Nov 15, 2024 /
 
A TLP megoldja a lehúzást, push-pull kimenete van. Valahogyan meg kellene oldani azt, hogy a frekiváltó indítson, vagy legalább nagyjából egyszerre.
(#) dokidoki válasza dokidoki hozzászólására (») Nov 15, 2024 /
 
A másik dolog, valószínűleg el kell engednem azt, hogy a vfd pörgeti a motort, én még vígan esztergálok... Minden tokmány leállást, a motor leállítása is követi és az indulás is így lenne. Az eddigi 3kW Proconnal ez így ment de nem voltam boldog tőle. Bár hiba nélkül vitte.
(#) dokidoki válasza kadarist hozzászólására (») Nov 15, 2024 /
 
Igen épp írtam.
(#) dokidoki válasza kadarist hozzászólására (») Nov 15, 2024 /
 
Igaz megoldja, ezt ki mértem, nem e meghibasodtak. De csak addig oldja meg, míg van tápfeszültsège. Ha a felső oldal tapja elfogy, de a pufferbe még van erő, akkor kész lehet a baj.
(#) dokidoki válasza dokidoki hozzászólására (») Szo, 11:22 /
 
Nos, lezárult a projekt. Nem készült fotó , nehogy kísértést vagy botránykozást keltsen.
Mert az skiip modul forradalmi szerelés és csatlakozás technikaja let meggyalazva.
Nem mertem kipróbálni, hogy kibírja -e azt ami a tönkremenetelt okozta. Inkább készítettem egy relès vezérlést ami az indító jelet szerzi a vfd indításhoz. Így kicsit furcsa, hogy megáll a motor és csend van, meg ugye nincs hűtése se olajzas... De ha gyenge az áram akkor gyenge. Kell a frekvenciavaltó és kész.
Következő: »»   100 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem