Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Lennie kellene még ott valamilyen aktív clampingnek is, legalább a G-E között. Nem szupresszor lesz az az SMD-kondi?
Szia. Igen vannak, de ez tényleg kondinak tűnik és mérve is azt mutat. Amennyire tudtam mindent át mértem, hibát és eltérèst nem tapasztaltam. Pedig fel voltam rá készülve, hogy a második hiba után mivel ez konkrétan zárlatos lett lesz halott alkatrész a vezérlő ill. meghajtókban is.
Ehun egy kép ha sikerül csatolni:
Hogy fel hozzám a témát, a képen látható vissza forrasztott kondenzátor 15 nF. Ebből 7 db van a 6 motor és a fék tranzisztor G-E lábai között. Ez a kérdésem tárgya, mert oda inkább 10kOhm lehúzó illik. Ami nincs az egész TLP701 és a IGBT között. Soros 62 Ohm az van meg a diodák... Mindez miért van így, aztaz ABB mérnökei tudhatják. Mindenesetre jól működött így, csak a sokszoros motoráramot amit futás közben produkál a mechanikai indítás azt nem bírta ki. Mit tegyek vele? Mert kissé zavar.
Az egész átépítésre kerül, mert eredeti modulom nincs oda, de nem is baj, mert a 7.5kw modul gyengènek bizonyult, van 11 ill 18kW modulom. Csak itt már a meghajtás kérdése durvul, és pont ott van a zavar. A pót modulokban nincs 7. Tr. se diodahid, ezek pótlására kerülnek. Egy kifejtő segèdpanelel leküzdöm az eltérő bekötést, de ez ugye tovább rontja a helyzetet. Nem találtam egyetlen szerviz leírást se semmi ilyesmiről, hogy tájékozódjak, mert gondolom semmi nagy eltérések nincsenek a témában. Én mit laikus, de szorgalmas autodidakta, megoldanám ...
A TLP megoldja a lehúzást, push-pull kimenete van. Valahogyan meg kellene oldani azt, hogy a frekiváltó indítson, vagy legalább nagyjából egyszerre.
A másik dolog, valószínűleg el kell engednem azt, hogy a vfd pörgeti a motort, én még vígan esztergálok... Minden tokmány leállást, a motor leállítása is követi és az indulás is így lenne. Az eddigi 3kW Proconnal ez így ment de nem voltam boldog tőle. Bár hiba nélkül vitte.
Igaz megoldja, ezt ki mértem, nem e meghibasodtak. De csak addig oldja meg, míg van tápfeszültsège. Ha a felső oldal tapja elfogy, de a pufferbe még van erő, akkor kész lehet a baj.
Nos, lezárult a projekt. Nem készült fotó , nehogy kísértést vagy botránykozást keltsen.
Mert az skiip modul forradalmi szerelés és csatlakozás technikaja let meggyalazva. Nem mertem kipróbálni, hogy kibírja -e azt ami a tönkremenetelt okozta. Inkább készítettem egy relès vezérlést ami az indító jelet szerzi a vfd indításhoz. Így kicsit furcsa, hogy megáll a motor és csend van, meg ugye nincs hűtése se olajzas... De ha gyenge az áram akkor gyenge. Kell a frekvenciavaltó és kész. |
Bejelentkezés
Hirdetés |