Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 42
(#) zsoltee0001 válasza habazutty hozzászólására (») Aug 12, 2011 /
 
100%, hogy nem volt még cserélve, viszont a keferugó kilágyulást lehetségesnek tartom.
Maga a kefe szerkezete nem tud romlani? Megég?
Nem a külső felületére gondolok.
Elvileg ma jön a tekert forgórész, arra is kíváncsi vagyok.
Üdv
(#) habazutty válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Aug 12, 2011 /
 
A kefe szerkezete nem hiszem, hogy megváltozott volna. Ahoz talán jelentősen nagyobb hőmérséklet kell.
Írj, hogy milyen az új forgórésszel.
(#) trion3 válasza gabi20 hozzászólására (») Aug 15, 2011 /
 
Hello!
Az szerintem egy rugós centrifugálfék. az a lényege, hogy fékezi a tengelyt, ha nincs meg a kellő fordulatszám. Hamarabb megáll a tengely + rajta a kés, nem forog még leállítás után is "órákig"
Üdv!
(#) zlota hozzászólása Szept 10, 2011 /
 
Sziasztok!
Vettem egy porvédős flexet, direkt cserép vágásához ajánlva- magyar gyártmány- bár ne tettem volna. A számláját elkevertem, a flex csapágyas lett(Felmelegedett aztán széthullott a csapágy). Egy ismerős mondta mondja meg milyen csapágy és hozat nekem egy "profi" csapágyat bele-olyan helyen dolgozik.

Kaptam bele egy japán Kolyo-remélem jól írom- csapágyat C3 ast ami állítólag a melegedést is birja. Összeraktam de rá kellett jönnöm, hogy másik csapágy is haldoklik-a lényeg ha már kaptam egy szuper csapágyat akkor kicseréltem mindent SKF és japán csapágyakra.
Összetettem: Melegszik, de olyan szinten, hogy fogni nem lehet! Alig egy perc alatt! Szétszedtem semmi nem szorul, és csak külön a forgórészt bekapcsoltam, de akkor is melegszik!
Most mérges vagyok, mert ráköltöttem és dobhatom el?!!! Szénkefék jók, de felcsiszoltam öket, és a komutátor vagy a miaszöszt is megcsiszoltam egész finom papírral.
Nem értem miért melegszik annyira! Kérlek benneteket adjatok valami tippet! Ha van tippetek...A gép amúgy alig használt talán 1 órát ment összesen...
(#) mezei dávid hozzászólása Okt 17, 2011 /
 
Szia mindenkinek!
az lenne a kérdésem,hogy van egy univerzális 220 v villanymotor amellyel vizet szivattyúzunk, a minap szép csendben leállt,szétszedtem az állórész tekercsek, kissé,megsültek de nem annyira,hogy ne működjön,Ohm mérővel mértem nincs szakadás a tekercseken. hogyan lehet még mérni tovább mi lehet a probléma.
Üdv: Dava
(#) pucuka válasza mezei dávid hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Nem nagyon szoktak szivattyúkhoz univerzális motort alkalmazni, de ha valóban az van benne, akkor nézd meg a keféket, érintkeznek, mozognak-e rendesen, könnyen. a komutátort is vizsgáld meg, nincs-e szakadás.
(#) bgsf válasza mezei dávid hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Idézet:
„Ohm mérővel mértem nincs szakadás a tekercseken”

Szóval, ha menetzárlatos akkor nem mérsz szakadást! Ha megfekedett akkor menetzárlatos lett. Szivattyúkhoz aszinkron motorokat használnak motorvédővel vagy anélkül. sajna azt kell mondjam hogy újra kell tekercseltetni....
Pár képet rakhatnál fel a motor részeiről akkor jobban látnám mi a baj! de sajna ezek a motorok menetzárlatosak lesznek a túlterheléstől, vagy a segédfázis vagy a főfázis megszakad. Még megnézheted a csapágyakat hogy nincsennek-e beállva.... Látnom kellene képeken.
(#) erbe válasza pucuka hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Kefés motoros szivattyú: magyar Niagara, NDK Nixe. Tisztességes méret, 550-600 W, 40-50m emelőmagasság. Biztos akad még néhány fajta, én ezeket ismerem.
(#) erbe válasza mezei dávid hozzászólására (») Okt 17, 2011 /
 
Ha úgy véled, hogy az állórész jó lehet, csak kicsit megpörkölődött, végig kell mérni a forgórészt.
A műszert szemben vagy 5-6 szelet eltolással kell a kollektorszeletekhez érinteni. Szakadás egyből kiderül, menetzárlat kicsit nehezebb. Ilyen kis ellenállást nehéz multiméterrel mérni. Akkutöltőről vagy akkuról soros ellenállással 1-2 A-rel kell végigtapogatni a kollektort. A feszültségesés értékéből lehet a hibát behatárolni.
(#) mezei dávid válasza erbe hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Szia!
Küldöm a fotókat de sajnos tévedtem most már Én is látom,és nem szénkefés motor,elnézést a félre tájékoztatás miatt,
üdv: Dava
(#) mezei dávid válasza bgsf hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Szia!
Küldöm a fotókat de sajnos tévedtem most már Én is látom,és nem szénkefés motor,elnézést a félre tájékoztatás miatt,
üdv: Dava
Kép020.jpg (82.8 KB), Kép021.jpg (76.26 KB),
(#) pucuka válasza mezei dávid hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Hát, ez elég viseletes. Sajnos menetzárlatra minden esélyed meg van, azt pedig kimérni egyszerűen nem lehet. Újratekercselés lesz a vége.
(#) zolika60 válasza mezei dávid hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Ahogy az előttem szólók is írták, ez sajnos le van égve. Mérni sem kell egyértelmű. Szerintem nem érdemes tekercseltetni sem, mert ha nem tévedek ez egy Pedrollo szivattyú volt. Olcsóbban veszel másik szivattyút min amibe ennek a javítása kerülne. :yes:
(#) fanyűvő hozzászólása Nov 7, 2011 /
 
Szép,jó napot minden kedves szakinak!
Új vagyok itt úgyhogy kérlek nézzétek el nekem ha tévedek.
Nagy bajom van és ebben kellene segítsetek.
Vettem egy hibás láncfűrészt melynek következő a hibája:A láncolíjozó bedöglött és minden belső alkatrész csupa olaj volt mikor hozzám került.Én teljesen kitisztítottam most tip top,amúgy sem volt sokat használva.Viszont a motor azt csinálja hogy a szénkeféknél erősen kékesen szikrázik,nagy áramot vesz föl és olyan mintha a motor nem tudna felpörögni teljesen és büdösödik hamar.
A forgórész épnek tűnik.A kommutátor tiszta,szép egymás mellett mérve minden érintkező 10 Ohm,a szénkefék jók,az állórész tekercsein látszik némi melegedés,mert a védő műanyag kicsit megolvadt,de nem látszik égés,se szaga.Mérve mindkettő 2,3 Ohm.Mi lehet a hiba?Előre is köszönök mindent mindenkinek!
(#) fanyűvő hozzászólása Nov 8, 2011 /
 
Valaki..
(#) Tanyasipeti válasza fanyűvő hozzászólására (») Nov 9, 2011 /
 
Szia,
Az erős szikrázás rossz esetben forgórész menetzárlatot jelez. Ohm mérővel nem sokra mész. Gondold el, mi van, ha két egymást követő menet között van a zárlat. Pár milliohm a különbség a jó és a menetzárlatos állapot között. Viszont emiatt az áramfelvétele durván megnő, természetes, hogy a kommutátorszelet és a kefe között nagy ívet húz. Ha egyébként mechanikusan nem fékezi semmi a forgórészt, akkor a jelenség alapján a következő legvalószínűbb lépés a tekercsetetés, vagy a kuka.
(#) mugab válasza fanyűvő hozzászólására (») Nov 9, 2011 /
 
Esetleg mivel olaj került bele kitisztítanám a kommutátorszeletek közötti rést, és szénkefét cserélnék.
(Csak mert a jó motor az olajbefolyástól nem lesz menetzárlatos általában...)
(#) fanyűvő hozzászólása Nov 9, 2011 /
 
Köszönöm,mindenképp megcsinálom.Szóval akkor a mért ellenállások alapján az álló illetve forgó rész tekercsei jók lehetnek?
Kösz
(#) DonThomasino hozzászólása Nov 19, 2011 /
 
Hagyatékból maradt rám egy ősrégi de szerintem jő minőségű AEG Budapest villanymotor. Kb 10-20 éve a garázsban pihen. Kipróbáltam szépen megy több inditás után szikrázni kezdett, valószínúleg szénkeféje kopott el. A szénkefe cseréje házilag megoldható ha igen hogyan?
Szeretném megcsinálni kis asztali köszörűnek, csak nem tudom érdemes e bírná e?
Milyen paramétereket kell figyelembe venni?
(#) pucuka válasza DonThomasino hozzászólására (») Nov 19, 2011 /
 
Alkalmas köszörűnek. Ha sokáig állt, érdemes a kefetartót kitisztítani, hogy a kefék könnyen tudjanak mozogni, és a rugók kellő erővel nyomják a kommutátorra. Ha a kefék még elég hosszúak, nem biztos hogy cserélni kell. Ha pedig mégis szükséges, mai porszívókhoz kapható kefék valamelyikéből lehet megfelelőt fabrikálni. A forgórész érintkezőit sem árt picit felpolírozni, az oxidokat eltüntetni. Ne használj semilyen kenőanyagot, tisztítószert.
(#) DonThomasino válasza pucuka hozzászólására (») Nov 20, 2011 /
 
Értem köszönöm.
Árban mire számíthatok egy pár szénkefénél?
Ha meg lehet állapítani így szemre milyen teljesitményünek látod?
(#) lewi hozzászólása Nov 21, 2011 /
 
Sziasztok!

Nem tudom mennyire írok jó témába, mert nem vagyok biztos, hogy a modik tűrik a kérdésem, de valamelyest ide vághat.
Szóval nekem volt egy robotgépem ami kb 2 órával ezelőtt még működött. Csak nekem a motorja más célokra kell, és szétszedtem. Próbáltam megjegyezni hogy volt összerakva, de nem tudtam valószínűleg reprodukálni, mert most nem tudom elindítani.
amit tudok, hogy két fokozatú volt a robotgép, lét külön gomb volt rajta, és ha az egyiket nyomtam gyorsabb volt, ha a másikat, akkor kicsit lassabb.
A motoron és a vezetékeken kívül csak egy fólia kondi volt benne (0,1 uF) és egy dióda (1N5399) Most akárhogy próbálgatom összerakni emlékezetemből nem tudom. A lassabb forgási sebességű fokozat érdekelne engem. Ha jól rémlik akkor úgy volt egy kötöző pont kialakítva, hogy belejött a hálózati vezeték egyik ága, a motor egyik kivezetése és a fólia kondi egyik lába.
Nem említettem de a motornak csak 2 kivezetése van, szénkefés és mind az állórésze mind a forgórésze tekercses gerjesztésű.
De azt nem sikerült megfejtenem, hogy a kondi másik lábát hova kellene kötnöm, meg a dióda melyik irányba álljon, és miért nem indul meg a motor...
mellékletben csatoltam egy kis valamilyen rajzocskát. Tudnátok segíteni, hogy motorom ismét forgásra ébredhessen?
Köszönök minden segítséget előre is!

motor.JPG
    
(#) lewi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ!
Remélem mindjárt elindul...
(#) lewi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Összedrótoztam, de sajna nem indul el..
Merre keresem a hibát? A diódának lehet baja?
(#) lewi válasza lewi hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Megnéztem a diódát, arra a multiméter dióda állásban 182 őt mutat, szóval elvileg jó... :/
Más kiindulási pont, hogy merre keressen a bakit?
(#) foxi63 válasza lewi hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Szia!
Talán a szénkefe nem érintkezik, más baja nem lehet, A műszered ellenállásmérőjével végig tudod nézni hol a hiba, természetesen miután kihúztad a hálózatból.
(#) lewi válasza foxi63 hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Rendben, leelenőrzöm, bár a szénkefék közelébe nem nyúltam.
Azon kezdtem még tanakodni, hogy eshetett e baja attól, hogy közvetlen a két kivezetést a hálózatra kötöttem.
Mert vagy 4 féle variációt kipróbáltam kötögetésnél, hogy hátha valamivel megmozdul. De még csak nem is búg, szóval nem tudom..
(#) lewi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Rákötöttem a hálózatra, néztem fázist is az egyik kilátszó érintkezőn, de nem tudom továbbra sem hogy merre a hiba.
A szénkeféket néztem, már varázsport is szórtam rá (WD40) próbáltam azt is, hogy bekapcsolom, és akkor kicsit megpörgetem a tengelyt, de életjelent nem ad. Még a vezetékeket átnézem akkor, hogy el vannak e szakadva, de nem tudom milyen szemetszúró hibája lehet..
De azért köszönöm mindkettőtök segítségét, ha van valami akkor majd még írok.
(#) VIM válasza lewi hozzászólására (») Nov 21, 2011 / 1
 
Szia! Ha azt a vezetéket használtad fel csatlakozónak amelyikkel a robotgép működött, akkor valószínű, hogy valahol el van törve az egyik szál. Ez általában a villa tövénél és a gépbe való becsatlakozásnál lehetséges. Ha a régi becsatlakozásnál van a törés azt kézzel meghúzva megnyúlik az az ér amelyik el van törve. Feszültség alatt ne javíts ilyesmit! Használd a műszeredet. A hiba valószínűleg csatlakozó vezeték szakadása lesz. Egy kommutátoros motor nem így szokott tönkre menni. A kondenzátorral nem kell bíbelődni, vedd le, hogy ne zavarjon míg javítasz.
(#) lewi válasza VIM hozzászólására (») Nov 21, 2011 /
 
Már próbáltam méregetni is. A csatlakozókat egész jónak találtam, mert mindenhol találtam fázist a fázisceruzával.
Amúgy meg műszerrel mértem.
Még holnap reggel rápillantok kicsit, de már nagyon meggyűlt vele a bajom, és inkább pihentetem, nehoyg tönkretegyem..
Következő: »»   9 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem