Fórum témák
» Több friss téma |
Nem feltétlen kuka. Meg lehet tekercselni. A tekercselés árán a bolhán akár 2 db-ot is vehetsz, ha szerencséd van. Ha nincs, akkor csak másfelet. De mit kezdesz fél szivattyúval?
![]()
Annyit megtehetsz, hogy végig követed a bekötést a tekercsig, hátha csak egy kötéspont a hibás. Nem tudjuk milyen szuper szerkezet, de nem biztos érné meg a tekercselés.
Nem lesz tekerés az biztos! Parkside, és küldtek újat gariban, csak kíváncsi voltam mi lehet a hiba amiért megállt. A visszakeresés annyira nem könnyű, mert le kellene bontani a zsinórt amivel össze van kötözve a tekercs. Alatta megy a 3 fő szál is.
Köszi a segítséget!
Sziasztok!
Volna egy kérdésem hogy tudom ki mérni a forgorészt hogy jó e? Van egy mtd márkájú fűnyiróm amibe nem vagyok biztos hogy a motor jó. Álló rész 2.1 ohm mind a 2 forgó részen vannak pontok ahol szakadást mérek meg vannak olyan pontok ahol 28 ohm mérek. Sajnos csak multival tudom teszelni.
A márka mellett a típusszámát is megadhattad volna!
Szénkefés, alu tekercses motor? Irány a ...@-hulladék!
Igen az állórész az alu tekercses. A forgórész az réz szerintem.
MTD SMART 38 E Elektromos Fűnyíró, 1400W, ez a tipusa. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2024
Alaposan nézd meg a kommutátort, különös tekintettel kiszakadt vezetékek után kutatva.
hasítógép motor búgÜdv mindenkinek.Volna egy Güde ghs 500 hasítógépünk.Egyik évben még használtuk.Máskor be akartuk indítani,de csak búg,majd hamarost le veri az automatát.Le szedtem a ventilátor deknit a motorról,kézzel könnyen lehet pörgetni,de áram alá helyezve csak búg....A kés lenn van teljesen.Hol volna érdemes el kezdeni keresgélni,elektromos,motor,vagy mehanikus probléma lehet? Köszönöm előre is.
Hello! Ha kézzel könnyen forgatható, akkor elsődlegesen nem a mechanikában kell keresni a hibát.
Mivel 230V-os a motor, így van segédfázishoz kondenzátora, leginkább az lehet kapacitásvesztes, így nem képes elindulni. Lehetséges hiba lenne még a forgórész kalicka szakadása, de az igen ritka meghibásodás. De akár a motor le is lehet égve, de annak szaga van és előzménye. És lehet még hiba, ha a segédfázis kivezetés szakadása (forrasztás hibája). De az mérhető ellenállásméréssel.
Szia. Ezek a gépek alu tekercsesek . Ezeknél ha valahol sérült a szigetelése a huzalnak kap egy kis nedvességet és elporlad akár álló helyben is. Van egy fő fázis tekercsed és egy segédfázisod ha egyfázisú a gép.
Ki kellene mérni a tekercseket szakadásvizsgálóval vagy ellenállás méréssel. Utánna lehetne tovább nyomozni a hiba felderítésében.
Szia! A használatit végig lapozva azt írja, hogy ha a motor nem indul akkor a "hibás kondenzátor kapcsoló"-t említi, hogy azt kell megnézni. Nekem ebből az következik, hogy állandó üzemi kondenzátoros a motor és (szerintem) röpsúlyos kapcsolóval van leválasztva a starter de az állandóval nem indul el. A motor kapocsfedeléről mutass képet, mert ott látni kellene a kondenzátorokat (ha kettő van) és azok vezetékeinek bekötését. Ha a motorba vagy annak hátsó pajzsába futnak a vezetékek akkor szinte biztos, hogy röpsúlyos indítású a starter kondi.
![]()
Nagyon-nagyon köszönöm mindhármuknak a kimerítő válaszukat.Nagyon sokat segítenek.A héten rá nézek még s meg írom mire jutottam,most sajna nincs rá időm.Reménykedtem hogy hasonló lehet a hibája,mert ez még a jobbik eset,remélem kondi lesz.
Nagyon nagyon köszönöm,sokat segített!A FŐ ill. a segédfázison kb hány ohmot kell mérjek,ami normális érték volna?A héten igyekszem meg mérni...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |