Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kazettás magnó (deck) javítása
 
Témaindító: damien, idő: Júl 16, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   182 / 182
(#) elektrorudi válasza PeachMan hozzászólására (») Jún 19, 2024 / 1
 
Szia!
Hasonló hibám volt Technics RS-B565-el. A motor hibásodott meg. Pontosabban a szénkefe és a kommutátor kapcsolata nem volt megfelelő. Szétszedtem. Kicsit hajlítottam a szénkefe rugóján, és azóta megy. Kopp-kopp.
(Jótanács: mielőtt szétszeded a motort, gondold végig, hogy fogod összerakni?)
(#) Tomi94 válasza PeachMan hozzászólására (») Jún 19, 2024 / 1
 
Szia!

Majdnem stimmel az előző, csak általában nem szén-, hanem bronztű kefe van ezekben a pici motorokban. Hajlítás helyett én a szétszedés, forgórész fúrógépbe befogás, P1500-P2000 polírpapírral felpolírozás, majd alkoholos tisztítás, szeletek közt fogkefés kiseprés folyamatot javaslom, így közelebb lesz a gyárihoz az állapota. Illetve ha már szét van szedve, akkor a tengelyt, bronzperselyeket is érdemes kitakarítani, utána egy nagyon apró csepp műszerolajjal lekezelni.

Esetleg ha a szétszedéstől ódzkodnál, akkor kiszerelve, üresben alaposan felpörgetve (külső tápról), irányváltogatással (ez lényeges, akkor van nagy áramlökés, amikor irányt vált és a másik irányba gyorsít nagy fordulatra) nagy eséllyel kiégethető az elakadást okozó szennyeződés. Utóbbi módszer CD-fejmozgató motorok esetében bizonyított, azok már annyira picik, hogy nem vállaltam a szétbontását.

Egyébként igazad van, a kétmotoros gépekben jellemzően nem mechanikus kuplung, hanem a csévélőmotor áram- és ezáltal nyomatékkorlátozása felel a szalaghúzó erő beállításáért. (És pont ezért is tud ilyen hibát produkálni, mert az alacsony fordulat miatt nem megy át lendületből a kommutátor felületi sérülésen, oxidáción.)
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2024
(#) PeachMan válasza elektrorudi hozzászólására (») Jún 19, 2024 /
 
elektrorudi, Tomi94: Először is köszönöm az infókat.

Fiatalabb koromban szedtem szét már valami 6/12V DC motort, ami szintén magnóból származott, de az annyira régen volt, hogy megkoptak az emlékeim.
Ha jól emlékszem (és tippelem), akkor a motorház oldalán lévő bevágásnál lehetne a hátuljában lévő "korongot" kinyomni és hátrafelé kihúzni a forgó részt.
Jelenleg azt látom, hogy a fém-korong alatt, vele egyszintben műanyag elem van, így nem tudok alányúlni hegyes csipesszel/csavarhúzóval, hogy kifeszítsem a fém-korongot.
Így kellene szétszedni ezt a motort is?

A motor paramétereiről nem sikerült adatokat szereznem. (msn5d073ak)
Ez milyen feszültséggel működik? illetve hogyan történik itt a fordulatszám szabályozás? PWM-es motor lehet?

Idézet:
„"És pont ezért is tud ilyen hibát produkálni, mert az alacsony fordulat miatt nem megy át lendületből a kommutátor felületi sérülésen, oxidáción."”

Igen, nekem is volt egy olyan gondolatom, hogy a sebesség lassulásával nem fordul át azon a ponton, ahol kontakt probléma van és "beragad". Sajnos megfigyelni nem sikerült a motort abban az 1mp-ben, amikor leáll a felcsévélés, de még nem kapcsol le a mechanika. Emiatt csak elmélet maradt.
A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2024
(#) PeachMan válasza PeachMan hozzászólására (») Jún 19, 2024 /
 
Közben az lett, hogy egy ismerősnek odaígértem inkább. Küzdjön vele tovább Ő
Amúgy sem igazán szerettem a hangját.
Szóval, köszönöm, de akkor ezt most nem teszem rendbe.
Viszont az ide-oda váltás a reel-motornál jó ötlet, megjegyeztem.
(#) PeachMan hozzászólása 6:38 /
 
Van pár darab kazettás magnódeckem (csak hobbi célra és nem is valami komoly darabok) amelyeket használok is alkalomszerűen.
Kicsit leépítem a készletet és próbálom szelektálni miket hagyjak meg.
(Egy barátom rákapott a magnózásra, neki adogatok oda pár darabot, amikkel nincs gond vagy ha igen, rendbe tudja hozni magának.)
Ezért a napokban két magnómnál mértem pár értéket (fordulatszám, freki menet, etc) és feltűnt valami...

Két "tesztszalagom" van, természetesen fulltrack, gyári darabok. (Teac, Basf)
Mindegyiken van 10kHz azimuth beállításra.
Azonban azt vettem észre, hogy a két szalagon nem ugyanolyan az azimuth.
Vagyis, ha az egyikre beállítom a fejet, akkor a másikkal nézve a szkópon fáziseltolódás van a két csatorna között. És vica versa.
Három magnóban is megnéztem, hátha valami szalagvezetési gond van, de ugyanezt tapasztalom.
Ergo minimum az egyik szalag hibás (vagy mindegyik).

Van valami ötlet hogyan lehetne kideríteni melyikkel van a gond?

(Egyelőre annyit csináltam, hogy választottam egyet és arra állítottam be mindegyik magnót)
Következő: »»   182 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem