Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Szerintem szerencséd van, itt még pont van belőle egy db: Bővebben: Link Most az mindegy, hogy Pioneer-hoz ajánlja, a motor típusa azonos, legfeljebb majd a szíjtárcsát át kell cserélni rajta. Ezek eredeti japán cuccok, többségében régi szervizek maradékából (valószínű ezek alapján címkézi fel egy adott típushoz az amúgy univerzális darabokat). Az L/LE végződés sem gondolom, hogy nagyon jelentős lenne, főleg csévélő motor esetén, ahol csak egy áramkorlát van a nyomaték beállítására az elektronikai oldalról.
Szia!
Köszönöm. Meg is rendeltem. (Én valamiért nem találtam meg nála, pedig néztem a weboldalát.) Remélem nem lesz szívás átcserélni a tárcsát, mert az eredetin valami irányváltó van műanyagból meg ricnis műanyag tárcsa (lehúzni, az újra meg feltolni, talán kibírja).
Simán addig írtam be a keresőbe, hogy "MMN", és közte volt. Azt nem figyeltem, hogy logikus kategóriába volt-e feltéve.
A műanyag tárcsák nem szoktak eltörni, csak elegendően széles lapos csavarhúzóval nyúlj alá. Inkább az ezen levő fém tárcsa szokott fejtörést okozni, mert az a műanyagtól sokkal nehezebben jön le. Ezt érdemes pákával 10-15 mp-en* át melegíteni (a réz részen, s ami hő a tengelyen átterjed, a motornak nem árt még), akkor a tágulás miatt is engedhet, vagy ha használtak menetrögzítő ragasztót anno, akkor az is megolvad, utána ugyanúgy letolható csavarhúzóval. Persze a tengely kihűléséig érdemes 1-2 percet várni a műanyag rátolása előtt, esetleg le is takarítani a tengelyt a ragasztómaradványoktól. * ez személyes tapasztalat 75W-os pákával, gyengébbel, vagy más kiképzésű heggyel lehet több is. A motort mindenesetre nehéz így károsítani, percekig nyilván nem kell izzítani. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2025
Köszönöm a tanácsokat, már nálam a motor. Valamelyik nap nekiállok.
Ma délután kicseréltem a motort.
A tárcsák szépen lejöttek és felmentek ahogy írtad. Mégsem lett jó. A motor forog ha külön ráadok 12V-ot, de a helyén már nincs benne elég kraft. Az irányváltásra még van ereje de a tárcsákat már nem tudja elforgatni. Gondolom a motorvezérléssel lesz valami probléma. Azért köszönöm a segítséged.
Biztos nem csúszik az áttétel inkább? (Onnan látszik az elakadás helye, hogy a motor forog-e, miközben áll az orsó, vagy a motor is megáll..) A "ricnis műanyag tárcsából" gondolnám, hogy gumi idleres a gép, nem pedig fogaskerekes. Azoknak pedig szokása, hogy kikeményedett gumi esetén megszűnnek csúszásmentesnek lenni..
Először én is arra gondoltam, hogy a gumis tárcsa koszos, kemény. Azért szedtem szét. Megtisztítottam, nem kemény. Aztán a motor hibára gyanakodtam, mert eléggé csapágyas hangja volt amikor kiszerelve meghajtottam.
A motor nem forog sajnos. Már az irányváltás is "lassú". Rámértem kb. 3V van rajta terhelés alatt. Lehet, hogy az elektrolit kondik gyengélkednek? Végül is negyven éves.
És maguk az orsók mennyire járnak könnyen? Fék mechanizmus oldódik indításkor?
A 3V egyébként lejátszásban nem biztos, hogy kevés lenne. Gyors előre/hátra tekeréskor is ennyi csak?
Direktbe ráadtam 12V-ot a motorra (előtte leforrasztottam az elektronikáról), hibátlanul teker oda-vissza. Ebből gondolom, hogy nem kap elég feszültséget/áramot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |