Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
Van egy LFP 16-os aktív bms em.A kérdés hogy kössem be?Csatlakoztassam a kábelköteget a bms hez és +vagy- irányból kezdjem el bekötni,vagy csak a kábeleket kössem be,és utána csatlakoztassam.Azért kérdezem mert már eggyet elfüstöltem az első bekötési módszerrel.
Nem tudom hogyan füstölted el, ha szépen elindulsz a negatív irányból és közben semmit nem zársz rövidre, akkor nem lenne szabad ilyennek történnie. Az már lényegtelen, hogy a vezetékeket kötöd előbb a BMS-hez és utána a cellához, vagy fordítva, csak ne zárj rövidre semmit és mindent a maga helyére köss be.
Úgy csináltam először is na most sikerült már nem birtam várni a válaszra azért köszönöm.
Würth 18V 4Ah és Bosch GBAAz létezik, hogy ez a 2 akku csereszabatos? A fogadó felület ugyanannak tűnik.Az lehet, hogy ez ennyiért nem tök gagyi? A Würth 0700 916 532 18V 4Ah akku tönkrement. A szélső 2 cella rossz. Külföldön létezik 50-75 € között akkupack, vagy komplett, de ez valószínűleg nem járható. Az itthoni találat 143990... Felmerült, hogy ha ez a Bosch csereszabatos, akkor meg lehetne próbálni. A másik verzió egy Parkside-ból átrakni a komplett akkupackot a Würth "dobozába" annak a vezérlőjével. Gondolom ez még nem okos, hogy letiltson, ha cellákat cserélnek alatta...
A Würth gép típusa? Pl. itt helyettesítőként Bosch akkukat mutogatnak...de a géptípus alapján.
Kezembe nyomták az akkut, eddig ennyi, ennek van pontos típusa.
Kereső:
https://www.google.com/search?q=W%C3%BCrth+0700+916+532+replace&...el=t24 szerint pl: https://www.akkushop-austria.at/at/4000mah-original-bosch-gsr-18-v-...8v-4ah egyezik. Csak cikkszám szerint érdekes, nem itt kell venni A hozzászólás módosítva: Feb 5, 2025
Köszi. Az osztrák linken kicsit zavaró, hogy elvileg minden stimmel, végig a 4Ah-ról beszél, de a képeken egy 3Ah-s van. Oké, attól még a tokozás/csatlakozás/bekötés stimmel.
Anno egyszer már keresgéltem az okát a 18/20V-ra, hogy lehet a cellák felépítése, így a töltési végfeszültsége között különbség minimális különbség, persze ez nem okoz 2V-ot. Inkább csak a gyártók eltérő állapotban számolják...
Nem egyeztettünk tovább, de landolt az asztalomon egy új Parkside. Már csak azon kell imádkozni, hogy sikerüljön átrakni a cellákat, meg a Würth vezérlője ne tiltson le közben...
Durva egymás mellett látni a 2 akkut, a Parkside-ban hagytak helyet a levegőnek is. Li-ion akuucellák párhuzamosanÜdv Mindenkinek!Abban kérnék segítséget, hogy szükségem lenne egy 4,2V-os akkumulátoros háttérre egy elektronikához. A lényeg az, hogy jó volna minél tovább fenntartani a működést a töltés előtt, így gondoltam jó volna több db-ot párhuzamosan összerakni egy pakkban... de nem tudom miként viselkednének. Van több db azonos gyártású, idejű és kapacitású 18650-es cellám. A párhuzamos kapcsoláshoz van valami védelem/ kiegyenlítő egyáltalán? Köszönöm előre is a segítséget!
Hello! Nincs rá szükség, csak azonos töltöttség (feszültség) mellett kösd párhuzamosan.
Egyébként léteznek olyan összekötő hegeszthető lamellák, aminél el van vékonyítva a bekötés biztosító gyanánt.
Párhuzamosan kapcsolhatod őket nyugodtan, úgy fognak viselkedni, mintha egy cellád lenne. Összeadódik a kapacitás, az eredő ellenállás is csökken.
A párhuzamosítást lehetőleg közel azonos feszültségű cellákkal végezd, és nem lesz gond. Ha összekötötted, akkor meg a feszültségszint már úgyis beáll azonos szintre. Védelem azért nem árt legalább túlmerülés és túltöltés ellen. Tölteni egy cellás töltővel lehet. Túláram védelem sem árt, ha véletlen fennáll figyelmetlenségből vagy bármi másból adódó zárlat veszélye.
Köszönöm Nektek a választ!
A túlmerülés figyelve lesz az elektronikával, a túltöltést pedig maga a töltő elektronika fogja felügyelni. Természetesen lesz benne túláram védelem is, nem merném direktbe üzemeltetni amúgy se. A cellák egy idejűek és újak, úgyhogy nem lesz gond vele.
Na meg is találtam 2P - 6P
Szóval létezik ilyesmi. Autónál használnak ilyen megoldásokat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |