Fórum témák
» Több friss téma |
A majdnem jó mit jelent? Volt "köd" is egy darabig vagy csak füst?
Meg aztán már rég volt március...
Sajnos odáig nem jutott el a párásító, mert bekapcsolás után cicergett, és a tranzisztor kettévált!
Előtte, 2SC3856 al próbáltam, és a fogyasztásmérő jelzi a fogyasztás növekedését a három fokozatnál 12W, 36W, 66W-ig, de nem ködösít! Mondjuk ez is több a műszaki leírásban szereplő fogyasztásnál, mert ott 40W-140W-ig jelöli a fogyasztást. A 140W a fűtéssel értendő, de ezekkszerint az nem üzemel, lehet hogy leégett, vagy van ott is egy biztosíték.
A kérdésem az, hogy a Piezo cseréjénél, mennyire számít, hogy 2000pF, vagy 1700pF-os?
A frekvencia, és a volt azonos.
Sosem mértem ezeknek a kapacitását...de ha kezembe kerül egy, akkor rámérek.
Képen látható rezgőrész teljesen el volt vízkövesedve, és alig készített párát teljes fokozaton is!
Tisztítás után, ecetes vízkőoldás, sem lett sokkal jobb, viszont mintha nem lenne teljesen ép a felület. Lehet hogy ez az oka a kevés páraképzésnek? A csere miatt kérdeztem a pF értékét, mert ez a két típus van.
Sziasztok!
Kicsit felélesztem a topikot, mert nekem egy Boneco U7145 párásítóm van, ugyanez az ultrahangos modul van benne. A probléma a szokásos volt, egyszer csak nem párásított. Gondoltam, biztosan itt is a piezo (nem mai gyerek és időnként elég durván volt használatban, ráadául szinte csak Salvus vízzel) vagy a tranzisztor. Egyszerű műszerrel méregetve azonban a tranzisztornál se szakadás, se rövidzár, a piezoval sem volt gond szemre. Mondjuk ez csak tisztítás után derült ki, mert durván sós-mindenes volt. Mivel az utolsó használat után ki sem öblítve, nem tudom, hány hónapig állt így. Ebben van vízszint ellenőrző is, az is működött. Az itt megtalált kapcsolási rajz is segített, mert én lusta voltam rajzolgatni meg visszakeresni. A lényeg, hogy méregetve nálam a hibát a POT R2 trimmer poti okozta. Az értékét csak nagy nehezen tudtam kimérni, de egy másik kapcsolási rajzon is megtaláltam, 10 kOhm. Nem tudom, mitől szakadt meg a kivezetéseknél, de azt kicserélve megint tökéletesen párásít. Hogy meddig, az persze kérdés A hozzászólás módosítva: Máj 3, 2024
Párásító javításSziasztok!Deerma dem-f600 ultrahangos párásító ha a legerősebb fokozatra kapcsolom pár másodperc után kikapcsol magától, visszakapcsolni se lehet azonnal, olyan mintha a táp túlterhelés végett letiltana. Az elektronika beázott, tervezési hibás hogy a 230V-os elektronika betud ázni, 1 éves a készülék, pont lejárt a gari. Mit nézzek meg rajta a javításhoz? Köszönöm a tippeket!
Kiszárítottam, kis fokozaton megy rendesen, nagyobb fokozaton rövid időn belül kikapcsol, és pár másodpercre rá csippan egyet mintha akkor helyeztem volna áram alá.
Gondolom újraindul az elektronika.
Erre mondják, hogy ha úgy fut mint egy kutya, úgy ugat mint egy kutya, és úgy is néz ki mint egy kutya, akkor az (nagy eséllyel) egy kutya.
Nyilván ha a hibajelenség alapján táphibának látszik, akkor ellenőrizd hogy hátha táphiba. Vezesd ki a tápot és akkor összecsavarozva tudod műszeren nézni hogy mit produkál amikor minden elalszik. Ezt nem ismerem, de az ilyen ultrahangos cuccok 24V-36V táprol szoktak menni. Bár ahogy ránéztem valami érintőgombos csoda vezérli, lehet az érintőgomb körül bolondul meg, ez lenne a második tippem (az ilyen szenzorgombok és a nedvesség nem jó barátok). Ultrahangos párásító VIVAXSzervusztok!Váratlanul leállt a Vivamax márkájú ultrahangos szobai légnedvesítőnk. Sok évet szolgált hibátlanul, most viszont az egyik panel olyan, mintha zúzmarás lenne. Víz oda nem került, inkább arra gyanakszom, hogy valamelyik alkatrész elpukkant, és abból keletkezett ez a műhó. Elsőre nem látszik alkatrész sérülés, a korábbi hozzászólások alapján legalább egy tranzisztor- és biztosítékcsere látszik szükségesnek. Ha valaki találkozott már hasonlóval, köszönném a véleményét és a tanácsait. A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2025
Ha nem csak sima víz lett párologtatva vele, ...és sós ízú a "műhó", akkor a használt "adalék" (só?) csapódhatott ki.
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2025
Moderátor által szerkesztve
Nem valószínű, ez majdnem mindenhol érte. Le kéne takarítani, mert el fogja korrodálni a fém részeket, meg átvezetést is okozhat.
Több ilyennel is találkoztam már. Só. Elég gyakori hiba és mindent tönkretesz.
A piezokristály mellett szivárog át a víz, alul ugyanúgy porlasztja. Ez aztán elsősorban ott rakódik le, ahol a ventilátor mozgatja a levegőt.
Régebben ioncserélt vízzel használtuk, talán két éve tértünk át a csapvízre. Ez utóbbival már jelentős vízkő képződött a piezo körül.
Érdekes módon főleg a mutatott panelen jelentkeztek a só(?)kristályok (leginkább a tranzisztoron és a hűtőbordáján, más panelon, alkatrészeken csak nyomokban találni. Ha letakarítottam, majd megpróbálok ezt-azt mérni, eddig annyit tudok, hogy a biztosítéknál szakadás van.
Elektrosztatikus vonzás. A legmagasabb potenciálon lévő alkatrészek felé vándorol a lebegő pára. Ott megül, mivel meleg is, kiszárad és maradnak a sókristályok. Mindegy, milyen só. Kalcium, magnézium, ...
A takarítással jól haladtam, és már a paneleket kezdtem vizsgálni. (A készülék képe az eredeti hozzászólásnál látható.)
A hálózat a képen felül látható panelre csatlakozik, ami lényegében egy biztosítékot, egy relét és egy L7805-ös tápegységet tartalmaz. Utóbbi legikább a kijelzőpanelt szolgálja ki, míg a relé a víz előmelegítését és porlasztását kapcsolja. A biztosíték egy F2AL 250V értékű üvegcsöves darab, pótlása talán nem jelent problémát. A vasag piros vezeték a relé által hálózatra kapcsolja a képen még "deresnek" látszó kapcsolóüzemű táppanelt. Az egyenirányító diódák után egy biztosíték próbálja védeni az elektronikát. A táppanel végül vékony háromeres vezetéken csatlakozik a porlasztóegységhez. Szerintem az első táppanel a biztosíték kivételével hibátlan. Valószínűleg a kapcsolóüzemű táp is jó lehet, ha a képen legelöl, a piros vezetékek mellett látható F1,6A 250V forrasztható biztosíték megvédte. Itt akadtam el, mert a neten sima olvadószálas üvegcsövesek látszanak e típusjellel, ez pedig - mintha glimm lenne - a csőben valami fémháló szerű alakzat látható. A biztosíték másik gyűrűjén további felirat is található, de nem sikerült leolvasni. A T_E_M adatlapján találtam hasolót - ott a kiolvadási időket is megadták - de nem tudtam beazonosítani...
Nem védte meg... Következő feladat egy 4N60-as tranzisztor beszerzése.
Vettem biztosítékokat (F2AL250V és 1,6A250V). A boltos állította, hogy az 1,6A-es is gyors kioldású, noha nincs "F" a jelölésben. Akár igaz is lehet, mert a dobozomban heverő darab N1,6A250V jelölésű... Idézet: „A boltos állította, hogy az 1,6A-es is gyors kioldású, noha nincs "F" a jelölésben. Akár igaz is lehet” Nem ezen fog múlni.
Az alkatrészek alatt is rejtőzhet még a "műhóból"...az még okazhat problémát a későbbiekben.
Most még a "korábbiakban" vannak problémáim....
Kicseréltem a 4N60-as fetet egy 10N60-ra (ilyet kaptam), majd próbára egy 40W-os izzólámpával sorosan a hálózatra kapcsoltam. Az izzószál rövid időre vörösen felizzott, majd kialudt. A jelenség újabb bekapcsolások alkalmával kisütött kondenzátorral sem ismétlődött. A kondenzátoron 330V-ot mértem. Látszólag minden sértetlen, de a kimeneten nem mérhető feszültség. Gyanítom, hogy a trafó lesz a ludas, és akkor vége a játéknak. Talán majd felrajzolom az áramkört, hogy legalább sejtsem, hogy mit kellene mérjek. Idézet: „Gyanítom, hogy a trafó lesz a ludas” Szerencsére az adatlapod alapján van a közelben tekercselő mester. Majd amikor garanciába visszaviszed, hogy Idézet: „Nem jó a trafó” akkor a kommenteket kérjük szószerint idézni.
Szia!
Ha a végfok FET tönkrement, akkor valószínű, hogy a source-be kötött árammérő ellenálls (ha van olyan) és a kontroller oldal is tönkrement. A trafó ritkán szakad meg, de egy egyszerű ellenállásméréses vizsgálattal könnyen kideríthető annak a jósága is. A hozzászólás módosítva: Pé, 12:34
Csatlakozom a válaszodhoz.
Trafó nálam csak akkor ment tönkre, ha beázott ált rajta a víz és a villámlás elégette a trafó kivezetést.
Köszönöm a biztató hozzászólásokat! A garanciális szerviz biztos nem jön szóba, a masina kb. 20 éves.
A trafóról azt olvastam, hogy menetzárlat is okozhat problémát, de előbb a többi eshetőséget fogom vizsgálni. Kapcsolóüzemű tápokkal eddig nemigen foglalkoztam, de most utána nézek. Ahogy a kínaiak mondják: "A járt út könnyebb, a járatlan viszont tanít".
Egyébként ha egy kimenete van a tápnak, akkor megfelelő feszültségű dugasztáp is jó lenne az eredeti helyett.
Kettő van: egy a piezóhoz és egy a kezelő és kijelző panelhez. Előbbin egy 50 voltos elkó van, a másikon 25 voltos, és csatlakozón megy tovább agy L7805-ös tápegység bemenetére.
Bennem is felvetődött más táplálás lehetősége, de a feszültségértékeket nem ismerem. A két elkó között egy dióda lapul - ami akár egy zener is lehet -, de a feliratából csak L7 jelzés olvasható.
Kiforrasztottam az árammérő ellenállást (680m), teljes szakadást mutat. Hasonlóképp a hozzá tartozó komplementer tranzisztorpár (C1815 / A1015) is elmúlt.
Kivettem a panelen DW2-ként jelölt üvegházas diódát is, ami dióda vizsgálóval oda-vissza vezet. A típusát nem tudom beazonosítani, talán zéner lehet(ett), felirata CI8, vagy C18, és ST gyártmány. Van még a primer oldalon további 6 üvegházas dióda, no, meg egy optocsatoló...
Cserélj ki minden rossznak mért komponenst, plusz az optót is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |