Fórum témák
» Több friss téma |
A modult ki tudod venni? Külön doboz?
Sziasztók!
Kellene egy kis segitség!! Enforcer 3 Gombos..3 pontos immobilizeres riasztó ., kb SL szériából...,pontossabb tipusjelzés nem olvasható. Sajnos semmi doksit nem találtam idáig...,alapból letudom majd tapogatni az egyes vezetékek funciót...ha nem is pillanatok alatt. De az egyes Ki-Be kapcsolható funciók programozása fejből nem megy.., pl a bekapcsolási hangjelzés KI/Be hang., érzékelők Ki-BE.., automatikusan beállitott visszaélesedés kikapcsolása, automatikus immo kikapcsolása stb. DIP kapcsolok nincsenek!! Tehát egy eredeti sevice manuál +kapcs rajz nagyot segiten!! Köszi minden hozzászólást!!! A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2024
Gyakorlatilag ., Végsősoron mint nélkülözhetetlen , a programozás leirása már elegendő volna!!!
Köszönöm
Esetleg pár fotó alapján is beazonosítható!...vagy nem? Nade kép nélkül?
SLi 706, 716, 760-hoz van kezelésim.
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2024
Köszi mindenkinek.., nincs elektronikus kulcs...progrmozó velit nyomogom C
Minimum az automata központizár--risztó visszaélesedést és az immo funkciót kellene " likvidálni".. Ūdv C. Idézet: „progrmozó velit nyomogom C” ???
Ami Enforcereken gyujtásráadás mellett vészkikapcsoláshoz használható...,vagy 2 vezetékes kapcsoló is szokott lenni...,ha nem tévedek?
az a "veli-t " nyomogomb az lehet .,hogy egy rossz emlékezésem maradványa .., bocsi
Nagy nehezen megtaláltam az Enforcer SLI716 doksijait...,nagyon rég szereltem néhányat.., meglepett., de nincsem gyárilag Be-Ki világitás fény .., különben Ok.., fölraktam hátha valakinek segitség lesz..
Üdv
Központizár modul bekötéseVásároltam egy távirányítós központizár modult, amit szeretnék bekötni egy 2005-ös chevrolet aveoba. Jelenleg ugye kulcsos központizár van benne gyárilag. A vezetőoldali ajtónál 3db kábel jön ki a motorból: egy fekete test, egy zöld nyitó jel, és egy szürke záró jel. Kimértem a zöld kábel ha nyitva van a zár, akkor folyamatos 12 voltot ad, és a szürke folyamatos 0. Zárt állapotban ezek megcserélődnek, ilyenkor a zöldön 0 a szürkén 12volt lesz. A modul bekötési rajz szerint elvileg pozitív és negatív triggeres bekötéshez is megfelelő. A rajz szerint kötve sehogy sem akar jó lenni. Mi lehet a probléma? Kell esetleg relé, vagy valami más, hogy tudja kezelni az autó kp.zárjàt? Vagy a gyári központizár vezérlőegységére is rá kell kötni valamit?
Szia! Van a műszerfalon ajtózáró-nyitó gomb?
Szia. Nincs.
Akkor jobban jársz, ha a tényleg a központi zár modulnál kötöd rá a vezérlőt. Annak idején az F Astrámnál is így csináltam.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2025
Igen azt most találtam meg a gyári vezérlőegységet, nem a szokásos kormány alatti területen, hanem a kesztyűtartó jobb oldali sarkánál. Csak ott egyenlőre nem tudom mit mire kell kötnöm. A test, állandó pozitív, nyitó, záró megvannak.
Sziasztok,
Szerintem a vezető ajtóban csak vezérlő kapcsoló van,mivel a kulccsal úgyis bezárod és nyitod a zárat... Ilyenkor be kell tenni az ajtóba egy kp.zár motort hogy a távirányító modulod azt vezérelje,így zárva-nyitva a vezető ajtót,a többi pedig követni fogja. Vagy teszel egy 2 vezetékes motort a vez.ajóba és hagyod a gyári vezérlö kapcsolót,vagy ha használható a gyári rudazat akkor 5 vezetékes motort teszel a gyári helyére. Az ajtóban levő 3 vezeték müködése erre utal. Sima 2 negatívos vezérlés. Csak ugyek kispórolták a működtető motort mivel a kulcs úgyis működteti...
Igazad lehet. Viszont most sikerült bekötnöm "működőképessé" csak, a vezetőoldali ajtó kivételével mindegyik nyit és zár. A gyári vezérlőegységet teljesen lekötöttem, most mindent a modul csinál. Csak sajnos egy ajtóba akkor kell gondolom a motor.
Szia,
Ha már teljesen kiiktattad a gyárit és a helyére tetted az utólagos vezerlőt akkor vehetsz le pl a bal hátsó ajtóról is motor vezerlést. En mondjuk biztosan nem dobnám kukába a gyári vezérlőt mert ezek a kicikínai vezérlők nem épp a tartósságukról híresek... Arra figyelj hogy minden vezérlő NC testet tart a motor mindkét pólusán,és irányonként kapcsol csak kb.0.5s-ig pozitívot. Tehát a motor vezetékeire ne próbálj kívülről pozitívot adni mert zárlatba viszed.
Én benne hagynám a gyárit, mert csak az tud mechanikus hatásra nyitni/zárni, tehát kulcsra és zár gombra.
Egy motor a bal elsőbe és azt vezérli az új vezeték nélküli, így minden megy.
Szia. Igen a gyárit semmiképpen nem dobom ki, azt megtartom. Végülis a motorkat nem cseréltem, azok gyáriak. Igen gondolom csak egy "impulzust" pillanatnyi jelet ad a motornak nyitás zárásnál, ezért gondolom a folyamatos 12+ kinyírná rögtön. Valószínű igen, hogy a bal hátsóról a legegyszerűbb elvinni a vezérlést. Köszi a segítséget mindenkinek!
Itt volt egy ilyen megoldás, ami a legegyszerűbb, mert nem kell keresni semmilyen szálat. A bal elsőbe úgyis kell motor...
Szia! Nincs még két vezeték a motornak is? Ez a 3 vezeték mintha csak a vezérlés lenne. NO, NC pozitivra hózva , (két A stbil bemenete), A COM a negativon.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2025
Szia! Igen, ez csak a vezérlésnek van, a 3 vezetéken kívül nem találtam másik vezetékeket. De majd jobban megnézem.
Elvileg igen ez nálam is működnie kellene. De 2 vezetékes motor kell a bal elsőbe is nem? Mert ha arra a két vezetékre ami a vezérlést adta előtte kulcsfordítással, rákötném az motor két vezetékét, és a modulba a nyitó és záró jel vezetékeire tenném. Így nem kellene 2 vezetéket vinni az új motorhoz, mert ami bennt van gyárilag 3ból az a kettő ami eddig a vezérlést adta, arra rá tudnám kötni. Viszont így nem működne kulcsfordítással a többi, vagy ha pl belül kézzel lenyomnám a rudat.
Ha lekötöd az eredeti funkciójáról, akkor használhatod, de akkor az eredeti vezérlő értelmét veszti, nincs tovább, csak az új és a távirányítós nyitás/zárás, kulcsra, ajtógombra nem fog menni.
Én húznék bele 2 vezetéket és így teljes értékű kp zárad lenne.
Üdv,
Én is egyetértek Inhouse hozzászólásával. Ezt így csináltuk mindig is,2 vezetékes motort utólag az ajtóba,külön vezetékkel behúzva,vezérlőt motor vezérlés szerint kötni. Ez így tiszta,soha nem bántottunk gyári vezérlőt. De persze ha a kedves ügyfél sajat szakállára szerel akkor el kell fogadni az elképzeléseit,legfeljebb tájékoztatjuk a lehetseges következményekről... Ilyenkor arra viszont figyelni kell hogy a vezérlési idő max.0,5 s. Ne legyen véletlen sem komfort funkció vagy hosszabb idő bekapcsolva mert akkor nem lesz hosszú életű a motor... Én már vettem le kinyithatatlan ajtókról kárpitot mert beégett a motor...nem a kegszebb élményem...
Ezt úgy értsem hogy maradhatna minden gyári bekötésen, és egy új motor a bal első ajtóba, és ez az új modullal működne? Illetve ez a motor működtetné a vezérlőt, ami jelet ad a többi motornak?
Igen,így értettem.
Így szoktuk. Persze ha saját magadnak a saját autódban csinálod,úgy is működik ameddig már eljutottál. Én beszerelőként arra kell törekedjek hogy a legkisebb mértékben módosítsam egy autó gyári állapotát,hiszen sokszor amikor beszerelünk valami utólagos dolgot még gyári garancia él,de utána is nagyon nehezen találna meg egy márkaszerviz villamossági szerelő kollegának egy hibát feltárni amiben vezérlőegységek ki lettek cserélve,vagy a vezeték köteg,alkatresz módosítva lett. Nem szívesen szívatjuk egymást. Csak ennyi. Ahogy eddig megcsináltad,működni fog.
Köszönöm! Igazatok van, mert így lehet teljes egészében kihasználni a gyárit is, meg az újat is egyben. Szerintem így is fogom megcsinálni. Remélem sikerül! Köszönöm a segítségeket!
Ez a beszéd! Hajrá!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |