Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   337 / 337
(#) Kolti0 válasza villanyipi hozzászólására (») Szo, 10:26 /
 
Az én mezei multiméteremmel sok mindent nem sikerül mérnem rajta. Amennyiben a motor testére teszem a multiméter negatív vezetékét a pozitívat pedig a kijövő barna töltő szálra. Egy pillanatra -0.30. körüli érték villan fel. Viszont ha ez a szál a motor testéhez ér, kis szikrázás van. Ami még elárulhat valamit, járó motornál ha rámérek erre a töltő szál kivezetésre és a negatív akku sarura nullát mutat a műszer. Viszont ha nem a negatív sarura, hanem a pozitívra mérek az akku feszültségét mutatja. Úgy viselkedik mintha negatív jönne a töltő szálon. Illetve ha a töltő szálat a pozitív sarura érintem csökkenti az akku feszültségét. Ha a negatívra, akkor nem történik semmi.

Összefoglalva ha a töltő szál a motor testéhez ér, van egy kis szikrázás, ez arra következtethet, hogy jön rajta pozitív. Viszont ha a töltő szálra és az akku POZITÍV sarkára mérek, akkor mutat feszültséget mintha test lenne a töltő szálon. Hol van a kutya elásva?
(#) Kolti0 válasza VIM hozzászólására (») Szo, 10:29 /
 
Végülis egyébként nem a kapcsolón megy keresztül, csak egy biztosíték van ebbe a házba:
https://kertmotor.hu/product/honda-zongshen-onindito-kapcsolo/52589...vD_BwE azon megy keresztül.
(#) villanyipi válasza Kolti0 hozzászólására (») Szo, 10:41 /
 
Ez a valóságban egy sima mezei tekercs szokott lenni vasmagon, ha jól látom ezen is is hasonlóan van megoldva pár sorba kapcsolt tekercs van körben, mivel szikrázik esetleg azt nem tudom a műszered ac állásban volt-e, dc-ben előfordulhat hibás mérés.
A feszültségmérésed valójában csak annyit mutat nincs a tekercsben szakadás, így a tekercsen keresztül testelted a műszered és úgy mérted meg az akkudat(ugyanaz mintha a pozitív és negatív között mérsz).
Ha akad otthon egy db diódád esetleg diódahidad ac kapcsokra rákötheted egyik a tekercs szála, másik a motor test, a dióda hídon meg ott vannak a jelölések, utána már egyen feszültséget is mérhetsz.
Egy kérdés ami igazából eddig kimaradt, hogy most javítanod kell a töltést, vagy új motor vásárlása után elsőre kell töltést varázsolnod rá?
(#) Kolti0 válasza villanyipi hozzászólására (») Szo, 11:58 /
 
Diódám az sajnos nincs. Vagy nem tudom, h mi az és van

Ez egy teljesen új motor és elektronika
Bosszantó, hogy nem értettek az elektronikus részéhez a szervízbe se ahol vettem és beüzemelték a motort.
Így mértem.
(#) Kolti0 válasza villanyipi hozzászólására (») Szo, 12:13 /
 
Megpróbáltam egy ilyen lámpa szivargyujtós töltőjéhez csatlakoztatni az akku pozitív saruját és a töltő vezetéket tölti. Legalábbis a led világít a lámpán. Illetve egy 12V 21wattos izzót is ugyanígy teljes fénnyel világít.
(#) user1914 válasza Kolti0 hozzászólására (») Szo, 12:21 /
 
Ott a testhez képest 99 százalék, hogy váltó fesz jön ki.
A 21 w os égőt kösd a testre és a barna szálra játó motornál. Világítani fog a váltó fesztől. Ha kicsit nagyobb fordulatot adsz, jobban világít.
Üdv. M.
(#) Kolti0 válasza user1914 hozzászólására (») Szo, 12:56 /
 
Igen, így van. Megpróbáltam.
(#) villanyipi válasza Kolti0 hozzászólására (») Szo, 13:30 /
 
A multimétert a hullámos jelzéshez tekerd ilyenkor, az váltófeszültség ha a kapcsolóban csak egy db biztosítékra megy a töltővezeték és onnan az akkura akkor tönkre megy az akkud, olvass utána mi az egyenirányítás és akku feszültségszabályzó építéshez is találsz rajzot is, de készen is vehetsz, enélkül megsülhet az akku.A töltőfeszültséget pedig úgy mérd meg hogy a töltőtekercset csak a multiméter piros végéhez érteted semmimáshoz, a multiméter feketét meg a fűnyíró bármely fém részéhez forgás közben, lényeg a V~ jelzésig tekerd a multit 200v mérés határhoz.
(#) Gafly hozzászólása Szo, 15:16 /
 
(#) Kolti0 válasza villanyipi hozzászólására (») Szo, 20:44 /
 
Köszönöm a szájbarágós útbaigazítást

"V~ jelzésig tekerd a multit 200v mérés határhoz"

Így tettem.

Töltőfeszültségnek 18.6 teljes fordulaton 31.0 mértem.
Illetve a töltővezeték-akku pozitív sarka közt mértem8.9

Ezzel kijelenthető, hogy működik a töltőtekercs?
Valamint az is, hogy kell egy feszültségszabályzó?
Azt egyébként nem látom, hogy van-e feszültségszabályzó a burkolat alatt elhelyezve a töltőtekercs mellett.
(#) villanyipi válasza Kolti0 hozzászólására (») Vas, 6:41 /
 
Természetesen kell némi elektronika még bele, lehet venni készen, viszont enélkül ne töltsd vele az akkudat mert a váltófeszültség tönkre vágja, és akár pukkanhat is.
Bővebben: Link
De akár ezen a fórumon is találsz kapcsolási rajzokat ha tudsz nyomtatott áramköröket gyártani, persze nem biztos hogy olcsóbb a vízhatlan ház a megfelelő hűtőfelület kialakítás viszont ebben a kütyüben benne van minden bekötöd használod és nagyon örülsz hogy működik
(#) Kolti0 válasza villanyipi hozzászólására (») Vas, 11:20 /
 
Igen, ezt én is megtaláltam, de találtam egy ilyen töltőtekercset: Bővebben: Link
Illetve egy ilyent is: Bővebben: Link

Enyém ugye az első. Az se biztos, hogy a feszültségszabályzó az enyémhez passzol.
(#) villanyipi válasza Kolti0 hozzászólására (») Vas, 13:05 /
 
99% passzol ehhez akár egy simson feszültség szabályzója is megfelelő ha 12voltos rendszerre passzol!
(#) Kolti0 válasza villanyipi hozzászólására (») Vas, 19:33 /
 
Holnap megnézem. Elképzelhető, hogy van Simsonhoz
(#) szs válasza Kolti0 hozzászólására (») Vas, 19:48 /
 
Olyan sokmindent méregettél már, csak azt nem tudjuk azóta sem:
-mit mérsz az akku kapcsain indítás előtt
-mit mérsz az akku kapcsain indítás után, járó motornál, úgy félórán keresztül.
Csökken olyankor a feszültsége? (Akkor tényleg nem tölt) Avagy lassan nő? (Akkor pedig tölt) Vagy mi történik? Mert csak azt izéled, hogy akku rákötése nélkül mit mérsz azon a töltőmadzagon...

Mert ez a mondat ezeket olvasván kicsikét visszás:
Idézet:
„Bosszantó, hogy nem értettek az elektronikus részéhez a szervízbe se ahol vettem és beüzemelték a motort.”
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:53
Következő: »»   337 / 337
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem