Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A hibás szabályzóban lehet, hogy a (talán) triak tönkrement és csak azt kellene kicserélni. A hűtőfelületre van felerősítve a hűtőzászlója. A képen ugyan nem látszik de ha eltávolítható a hűtőlemez akkor könnyebben hozzáférhetővé válik a hibás alkatrész kibontása. A tokot le kell tudni fejteni a kiöntött elektronikáról (lehetőleg nagyobb sérülés ne érje a panelt) de nem baj ha eltörik vagy több darabban jön csak le. Így a forrasztási oldal hozzáférhetővé válik ahol már látni lehet a forrasztási pontokat. A gyantából való kiszabadításhoz multifunkciós gépet kell használni amivel ki lehet faragni az alkatrészt.
Szia.
A triakot (már ha az) méregettem. Látszatra semmi baja. Persze le van satírozva róla a felirat. Mérve dióda állásban két szélső láb közt 034, középső lábtól két szélsőhöz szakadás mérhető. Max levágni tudom a lábait, és odaforrasztani helyette egy BTA 16-ot, már ha jó oda. Nincs multifunkciós gépem.
Ok. Holnap kicserélem a BTA16-ra, és kiderül jó e oda.
Beforrasztottam a BTA 16-ost.
Pont ugyanazt teszi mint a régi. Maxon pörög a gép, potméter semmit sem csinál.
Valszeg ezt a vezérlőt nem fogom tudni megjavítani.
Tehát a kérdés még mindig adott. Hová kellene bekötnöm a fázishasításos szabályzót hogy jó legyen?
Megvan hova kell kötni, csak bambulok mostanában.
Kikötve teljesen a régi szabályzót működik az általam épített szabályzóval rendesen.
A gond csak az, hogy nem az enyém van beleszánva, hanem rendeltem a hestoreból egy szabályzót, amivel megint csak teljes fordulaton pörög. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2025
A hibás szabályzó panel forrasztási oldala az felismerhető vagy maradt rajta gyanta maradvány? Azért kérdezem, hogy látszik e vezérlő chip (ic) ami esetleg lágy indítást is tud?
Nem szedtem szét, csak széttörném.
Mostmár csak az a kérdés hogy a vásárolt szabályzóvel miért nem jó. Kispotit minre‐maxra tekerve ugyanúgy maxon pörög. Gyebár azzal lehetne állítani a min fordulatot.
Az kb. csak attól lehet, hogy a triak zárlatos. Esetleg valamilyen zavarszűrő alkatrész, talán egy kondenzátor, zárlatos.
Úgy van bekötve, mint a mellékletben látható? A kis potival elvileg a legkisebb kimenő teljesítményt lehet beállítani.
Persze, így van bekötve.
A triak ki és bemeneti lába között kb 0 ohm‐ot mutat a műszer. Az lehet hogy eleve hibás volt a beforrasztott triak? Mert akkor megérte a pénzt a szabályozó. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2025
Esetleg induláskor nagyobb áramot vesz fel a motor, mint amennyit a beépített triak kibír.
Az általam épített szabályzóban BT139 van.
Azzal működik ahogy kell.
Legalábbis ez van ráírva. Nem ritka, hogy csak a felirat stimmel de sokkal gyengébb, átcímkézett félvezetőt raknak a modulba távolkeleten. Nincs jobb ötletem, cseréld ki egy biztosan jó, BT139-es példányra.
Az remek.
És akkor a hestore miért árul ilyen pénzkidobásos szemeteket? Pontosítok, nekem pénzkidobás, nekik kereset. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2025
Ellenállás mérésHali!A két fekete közös. Fekete, és szürke-sárga között 5, ohm. Fekete és piros között 24,5 ohm. Piros, és szürke-sárga között 19 ohm. Ezek az adatok jók lehetnek e? Csak erősen zúg. A kondenzátor új, 12uF. Megmérve. A tengely könnyen forog. Mágnesfék kiiktatva. NDK fűnyíró.
A probléma, hogy nem forog a motor, csak erősen búg. Fűnyírás közben megálltam vele, és ezt követően ezt csinálta/csinálja. A lent említett adatokat mérem a tekercseken. Segítséget kérek, hogy jók e ezek a mérési adatok.?
Szervusz! Ha a két fekete kivezetés azonos ponton van akkor nem a nagyobb ellenállás értéket kellene használni (a 24.5Ω-t) hanem a kisebbet a 19Ω-t. Valószínű, hogy a feketék közösített szála a kondenzátorhoz való kivezetésen átmeneti ellenállás alakult ki vagy a tekercsfejnél vagy a tűzősarunál. Próbáld meg a sorolóba kötött pontot használni a fekete szálnál vagy meg kell nézni a piros és fekete szálak végein a sarukötéseket, hogy fém tiszták e. Mindkét fekete szál és a szürke-sárga között ugyanúgy 5Ω mérhető?
Igazad van/lett. A kondenzátorra menő fekete vezetéknek a saruja volt a bűnös. Újakat krimpeltem rá. Tökéletes lett.
100W DC motorIgy néz ki egy 100 W-s motor belső hütővwngillátora egy fükaszáloban egy nap munka után. A reklám természetesen kommutátor nélküli motorrol beszél.Nem az van benne, hanem egy jol csapágyozott nagyteljesitményű 100W-s DC motor, aminek a kommutátor közvetlen közelében van a müanyag ventillátor szerelve, de a motorházban elfelejtettek nyilásokat hagyni. Szerencsére g8nd nélkül cserélik, de az ujat fel updateolni nyiásokkal a motor körül. ![]() Villanymotor hőmegfutás elleni védelmeÜdvözlet!Van egy 3 fázisú villanymotor egy marógépemen. Ilyen, mint ami a linken szerepel, a típusa Techtop T90S-2 https://techtop.com.au/wp-content/files_mf/TAI/90/1.5kW%202P%20TAI%...et.pdf Ebben van egy "csoki", ami a belső hővédelemhez hivatott. Ezen a csokin az adatok alapján egy PTC termisztor csatlakozik, ami a mérésem szerint műhelyhőmérsékleten 147 ohm. Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a PTC-vel miként szokták megoldani a legegyszerűbben a hővédelmet? Kicsit lusta vagyok elektronikát építeni hozzá, de ha másként nem megy, akkor az lesz. De igazából a legegyszerűbb ötletet szeretném megvalósítani. Elég lenne számomra egy LED is, ami világít, ha túl meleg. Köszi!
A motor mágneskapcsolójával sorba kötve egy ilyesmi: Bővebben: Link.
Nem túl olcsó. Azt hiszem, hogy marad az építés. Egy két alkatrész és egy mikrokontroller egy leddel.
Köszi.
Milyen kondenzátor az ide való?Üdv. Cirkula motorján szeretném kicserélni a kondenzátort,mert már szivárogni kezdett.. Ahogy jobban megnéztem, láttam hogy van egy másik fehér műanyag kondi is.. Párhuzamosan vannak bekötve. Esetleg megtudnátok mondani hogy milyen kondenzátort kell bele vásárolni?
Szia!
40µF 400V az összkapacitás.
Köszönöm szépen a segítséget!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |

















