Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szerintem kapd le a motor elejét/hátát, valószínűleg le van égve. Ha füstöl az sosem jó jel....
A kapcsolóról érkező fázis az L bekötési pontra megy, az M az U1-hez, az S pedig a kondihoz a K pontra. Minden kötés rendesen rögzítve van most már...
A relé és a rajz csak a kapcsolótól érkező fázis színében tér el, ami a rajzon barna, a képen pedig kék.
Ha a motorból jön a füst akkor a segédfázis le van égve.
![]()
Bocs ha hülyeséget kérdezek, akkor azt tekercseltetni kell?
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2025
Ahol a füstölést látod az a kapocslécen vagy a motorból jön, mert nem mindegy.
![]()
Le van égve a segédfázis tekercs. Az a probléma ezekkel a relés motorokkal, hogy ha túl vannak terhelve és a gazdi nem figyel oda a motor hangjára akkor könnyen lehet, hogy a relé az próbál kompenzálni azaz beiktatja a kondenzátort, hogy fenntartsa a nyomatékot de a tekercs az nem erre az üzemállapotra készült és le fog égni. Jobb ha ilyen használatra állandó üzemi kondenzátoros motort használsz ha elejét akarod venni az újratekercselésnek.
![]()
Köszönöm a gyors választ!
![]() Hozzám így került, sajnos használni még nem tudtam.
Az üzemi kondenzátoros motor ugyanúgy le fog égni, ha telefut maggal és úgy akarna indulni. Mondjuk rövid áramszünet után.
Erre egyedüli védelem a mágneskapcsoló. Véletlen leállás után nem indul, míg a gazda be nem kapcsolja. Onnantól az ő hibája, ha leég. ![]() Zavarszűrő kondenzátor helyettesítéseSziasztok,Egy ősrégi Festo dekopírfűrészben eldurrant a zavarszűrő kondenzátor, és leverte a kismegszakítót. Ha jól váltom át az értékét, akkor 68nF-os volt, viszont ilyen értékű nincs kéznél. Van egy 47nF/275V (szürke), és egy 100nF/275V (fehér), mind a kettő X2. A kapacitásuk mérve 47nF illetve 122nF. Melyiket érdemesebb betenni? Vagy zavarszűrőknél nem olyan kritikus az érték? A motor 500W-os. A másik dolog, hogy ebben a gépben van egy kis triakos fordulatszabályzó áramkör. Az ilyenkor tud sérülni a zárlat miatt?
Hello! Nem kritikus, bár egy a zavarszűrőben három kondi van. X2 68nF és kétszer Y1 2,4nF.
Ez valójában nem egy, hanem 3db kondenzátor. 68nF class X a fázis és nulla között, és 2x 2,4nF class Y kondi a fázis-védőföld és nulla-védőföld között. (A zöld sárga vezető itt a motor fém részére volt kötve? A bejövő vezeték csak 2 eres.)
A konkrét értéke nem kritikus, bármelyik jó a fázis-nulla közötti kondi kiváltására mert mindkettő class X2. A tejes zavarszűrő kiváltásra kellene mellé még 2db kis értékű (2.2 ... 4.7nF) Y kondi. A triakos áramkör ez után van, ennek a zárlata azt nem befolyásolja.
Szia,
A 68 nF stimmel, viszont abban a zavarszűrőben van (volt) még 2 db 2,4 nF-os X1Y kondenzátor is. Azok valószínűleg az állórész, és a két tápvezeték közé voltak bekötve. Kösd be a próba idejére kondenzátor nélkül, a kapcsolóval, szabályzóval a motorra, így megtudod, hogy sérült-e a fordulatszám-szabályzó.
Sziasztok,
proli007, majkimester, vision61 köszönöm a segítségeteket! Igen, láttam hogy nem egy sima 68 nF-os kondenzátor volt. Csak a másik értékre azért nem kérdeztem rá, mert a kérdésem előtt azt olvastam egy fórumban, hogy az a rész már nem olyan fontos. Sőt, tulajdonképpen működik a motor zavarszűrő nélkül is, de azért ajánlott bele egy X2 kondi. Nem is nagyon azért, hogy ne zavarja a rádiót és TV-t, hanem inkább azért, hogy védjen a feszültség tüskéktől, és hogy ne legyen szikrázás a kommutátornál, így kímélve is a gépet. (#15 hozzászólás) Meg aztán amúgy sincs ilyen speckó bontott kondenzátorom. ![]() A zöld-sárga vezető az állórész fém részére volt kötve. Mondjuk az én tudásommal nem értem így mi a szerepe, de gondolom nem gond, ha a sima X2 kondi miatt az majd kimarad. A triakos fordulatszabályzó nem sérült meg. Kipróbáltam a motort kondenzátor nélkül bekötve, és működik minden fordulaton. Így holnap beleteszem a nagyobb 100nF-os Rifa kondit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |