Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Gondolom a fekete négyzetek mozognak benne...de hogyan?
Anno kölyökkoromban én is szereltem az Mbk boosterembe hangszórót a szerelőablakba, plusz az idomra a gyújtás kulcs alá két magas sugárzót is szereltem. Egy 60w-os mélyközép volt benne mindez egy 50w os erősítőről ment ha hiszitek ha nem bográcsoláskor az erdőben 100méteres körzetben tisztán lehetett hallani a mulatós zenét
Elmehetne vele decibel nyomó versenyre, a poén kedvéért benevezhetne egyre
Ez sem volt tüzér a honvédségnél ágyú mellett.
Nagyon jó lett a kép, viszont ez nem giroszkóp, hanem egy termikus MEMS gyorsulásérzékelő.
A közepén lévő kis négyzet egy fűtőtest, ami fűti a hermetikus tokon belül lévő nemesgázt, a fűtőtest körül pedig hőmérsékletérzékelők (termopárok) vannak kialakítva. A felmelegített gáz kitágul, ritkább lesz, és a gyorsulás irányába fog elmozdulni. Amelyik irányban melegebbet mér a szenzor, arra gyorsul éppen a rendszer. A mért hőmérsékletekből a chip-re integrált DSP számolja ki a gyorsulásértékeket. Itt látható bővebben a chip működése.
Nem tudja valaki, mi van a DCF77 jellel mostanában?
Kb. 1 hete egyik órám se hajlandó szinkronizálni. Nem hiszem, hogy egyszerre mindegyik elromlott volna.
A magyar vasút legelterjedtebb mozdonyának ( V43) nagyon leegyszerűsített "kapcsolási rajza".
De inkább ez csak egy 25Kv-ról, fokozatkapcsolós teljesítményszabályzással meghajtott egyenáramú villanymotor, mert semmi segédüzemi berendezést nem tartalmaz. 1 - áramszedő, 2 - tetővezeték. 3 - primer feszültségváltó. 4 - fömegszakító. 5 - földelókapcsoló. 6 - primer áramváltó, 7 - feszültség-átkapcsoló, 8 - főtranszformátor szabályozó transzformátora. 9 - különbözeti védelem áramváltója. 10 - fokozatkapcsoló választóhenger. 11 - fokozatkapcsoló teljesítménykapcsolói, 12 - főtranszformátor módosító transzformátora, 13 - váltakozóáramú kontaktorok. 14 - vontatómotor-áramváltók, 15 - vontatómotor-feszültségváltó, 16 - főüzemi egyenirányítók. 17 - simító fojtótekercsek. 18 - egyenáramú kontaktorok, 19 - selejtező kapcsoló, 20 - vontatómotorok. 21 - irányváltók. 22 - mezőgyengítő berendezés
Inkább ültetné a traktorba az asszonyt, aztán nem kellene itt bohóckodni
Nagyot nézne egy mai felfújt szájú plázacica, ha kapna egy surranót meg egy munkaruhát, hogy "Irány szántani!". De ha adsz neki egy tabletet - azzal elszórakozik. Magunk közt szólva az utcán nem szívesen találkoznék ilyen automatizált erőgéppel. Ahogyan az önvezető kamionok és metrószerelvények is elborzasztanak.
Ausztriában jónéhány mamuskát láttam nagy traktorral pótkocsival hasítani az utakon.
Üveg lenne a teteje? Régen volt üveggyertya próbára, lehetett látni az égés színét, ebből következtetni keverési arányra.
Valószínűleg plexi, a gyertya kiolvadt a helyéről.
Egy elszabadult több 10 tonnás mozdonyt nem lehet máshogy megállítani. Az már egy másik kérdés, hogy hogyan szabadult el. Nyilván nem volt behúzva a rögzítőfék, de hogy egy ilyen modern mozdonyban hogyan nincs semmi elektronika ezellen, az egy jó kérdés...
Egyébként az ilyen csonkavágányok, végén földkúppal, pont az ilyen esetek ellen lettek megépítve.
Az nem kérdés, hogy többszörös emberi mulasztás volt...
De akkor is
Vagy: csak világot akart látni a mozdony.
Sőt, olyan is volt, hogy egy mozdony bújócskát játszott, igaz el nem szabadult
|
Bejelentkezés
Hirdetés |