Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy EZEN A KÉPEN az ellenállások a megfelelő helyen vannak? Ezeket a soros ellenállásokat nem pont fordítva kellene elhelyezni? Az RX bemenetek közvetlen közelében? Ezek pontosan mit is csinálnak? Ha jól sejtem a vezeték induktivitása által okozott rezonanciát, lengéseknek a jóságát rontja le. Pl egy négyszögjelnél nem lesz túllövés az RX bemeneteknél. Köszi a választ előre is! A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2019
5 V-os jelszinteket feltételezve a 25 V-os szupresszor dióda kb. felesleges alkatrészkidobás.
Rendben van, de a szupresszorok letörési feszültségei RS-232 átvitelt sejtetnek. A kép egyik forrása: Bővebben: Link.
Ez rendeben is van, már csak az a kérdés, hogy az RS232 oldali eszközök milyen feszültségszinteket viselnek el, illetve milyen feszültségszintekkel hajtják a vonalat. +-5 V is bőven elég, nem kell +-25 V-os feszültségszinteket megütni.
Ha a vonalra kerülő túlfeszültség levezetése lenne a cél, akkor jobb lenne a szupresszorok elé és mögé is rakni egy-egy ellenállást.
Sziasztok, olyan kapcsolást szeretnék csinálni, mint a normál asztali számítógép bekapcsolója. Normál esetben ki van kapcsolva mondjuk egy Arduino. Amikor megnyomok egy gombot, akkor bekapcsol és bekapcsolva is marad egészen addig, amíg mondjuk az Arduino kódjából egy lábra ki nem adom az 5V-ot. További nehézség (számomra), hogy 12V áll rendelkezésemre (autó akkumulátora).
Tehát több problémám is van: 1. 12V-ból 5V-ot kéne csinálnom 2. Ha megnyomom a gombot, akkor "bekapcsolva maradjon" az Arduino (nem kétállású kapcsolóval, hanem sima nyomógombbal) 3. Ha mondjuk egy IC egyik lábára 5V-ot adok, akkor kapcsolja ki az Arduino-t, de amíg az bekapcsolva van, addig a gomb további nyomogatása "figyelmen kívül marad". Előre is nagyon szépen köszönöm a segítségeket.
Sziasztok,
Igazából a TVS dióda funkciója most nem érint engem, pusztán a soros ellenállások elhelyezése... Amit szvsz az RX oldalra kellene tenni. De az RX lehetne akármilyen más input vonal is... ITT EGY KÉP , a berezgést a vezetősáv induktivitása okozza, ennek a rezgőkörnek a Q-ját rontja le ez az ellenállás. A másik ábrán ez szépen látszik. A kérdésem még mindig csak annyi, hogy ezeket az ellenállásokat a bemenet-hez kell közel tenni...? A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2019
Egy kicsit keresgéltem. Tévedtem.
output damping resistor
1. 7805, vagy valamilyen olcsó stepdown konverter megteszi
2. érthető, de a megoldás függ a többitől 3. Nem igazán értem, hogy milyen IC lábára akarsz 5 Voltot adni. Ha jól értem akkor azt szeretnéd, hogy egy nyomógombos bekapcsolást szeretnél, és kikapcsolni az arduino-val sw-ből, és amíg megy az arduino addig a gomb ne csináljon semmit. Jól értem?
3. Igen, pontosan.
Tulajdonképpen egy alap gépjárművédelmet szeretnék csinálni (lehet, hogy külön topic kéne neki), csak sajnos egyelőre az alapokkal is hadilábon állok. Jelenleg az autó "tulajdonságait" kihasználva szeretném megépíteni a szerkezetet. Röviden: Amikor kinyitom az autó ajtaját, akkor az utastér világítás bekapcsol (ez kapcsolná be magát az Arduino-t is, hogy addig ne fogyasszon áramot, ne merítse az akkumulátort). Ez a világítás kikapcsol 20 másodpercen belül, vagy ha visszazárom az ajtót. Tehát (ha jól értelmezem) öntartó áramkört kéne csinálni. Ajtónyitásra Arduino bekapcsol és elkezd futni rajta a program (ezt a részét megoldom). Két lehetőség van a futásban. Vagy nem történik semmi 2 percig (ekkor adná ki az egyik lábon a +5V-ot, ami kikapcsolná magát az Arduino-t), vagy egy RFID kártyával aktiválnám az indító rendszert. Amíg a kártyát nem olvasta ki, addig megszakítanám az indítást. Ha kiolvasta a kártya adatait és elfogadta azt, akkor ismét kikapcsolná az Arduinot, amint aktiválta az indító rendszert (az is "öntartó áramkör" lenne). És ezt az egészet az szakítaná meg, amikor kihúzom a kulcsot a gyújtáskapcsolóból. Első körben ennyit szeretnék, utána jöhetnének a finomságok (gps nyomkövető, gyorsulásmérő, gsm rendszer stb).
A "12V-ból 5V-ot kéne csinálnom" c. kérdésre annyira sok és egyszerű válasz létezik, hogy ilyennek fel sem szabadna merülnie ott, ahol indításgátlót tervez valaki. Ne érts félre, nem sértegetni szeretnélek de ez túl nagy falat elsőre. Nem lenne jobb sokkal egyszerűbb feladatokkal kezdeni?
A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2019
Szerintem ne így csináld.
Egyrészt ne arduino-t használj, azon túl sok fölösleges "sallang" van. Másrészt járasd kisebb frekin és feszültségről, ettől drasztikusan csökken a fogyasztás: Bővebben: Link. És mindenféle enrgiatakarékos módokba lehet tenni a mikrokontrollert, ahonnan egy adott pin változására állított interrupt képes feléleszteni a uC-t. És ez itt off, van neki topic-ja, várunk szeretettel itt: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2019
Teljesen igazad van, nem sértegettél. Ezzel én is tisztában vagyok. Kb. tudom mi az a LED, mi az ellenállás és ennyi... Próbáltam keresni számomra emészthető leírást, ahol pár szóban leírják, hogy mi a kondenzátor, tranzisztor stb stb, és pár példán keresztül elmutogatják, de nem találtam olyat. Most berendeltem egy-két alap tranzisztort és kondenzátort és IC-t, hátha kísérletezéseken keresztül jobban megértem. Ha egyszer sikerül megértem a kondenzátor és tranzisztor működését, szerintem sokkal egyszerűbb lesz.
Rendben, átnézem a linkeket. Köszönöm.
Sziasztok!
Adott egy fúrógép (nem az enyém, hanem az ismerősömé). Amikor próbálom gyorsítani-lassítani, akkor meg-meg áll, vagy szaggat. Ez lehet a kapcsoló hibája? Mennyibe kerül egy kapcsoló? Még annyit el kell mondanom róla, hogy egy hálózati kábel lett rajta cserélve. A kapcsoló lehet rosszul bekötve?
A kapcsoló szétszedésével és tisztításával, főleg a potenciométer részre koncentrálva, általában javítható a hiba. Szöszölős és odafigyelős munka, az alkatrészek, leginkább a rugók, szeretnek elugrálni.
Üdv.
Szeretnék készíteni valami módon ,persze ha lehetséges ,egy "elektronikus biztosítékot" reset gombal pèldául 230V/1A/A.C. Vagyis az 1A elérésekor aktiválodjon és az ugymond "reset" gombtol inicializálodjon. Minden infó jól jönne! Előre is köszönöm.
Ezt úgy hívják, hogy kismegszakító...
Szia. Tudnál adni egy kapcsrajzot vagy esetleg linket?
Elromlott kenyérsütőgép.
Van valakinek tippje mit nézzek még meg? - Nem megy a motorja. A vezérlése jó, a relét kapcsolja, ha rövidre zárom (kiiktatom) a relét akkor sem megy a motor. Utána már csak egy kondiszerű alkatrész van a motorig, de akárhogy nézem, olyan mintha mindkét lába ugyan arra a vonalra lenne forrasztva. A motorhoz 3 vezeték megy. (piros, fekete, fehér). Égésnyom, sehol nincs.
Első körben a motor három vezetékét meg kellene mérni Ohm-mérővel, hogy nincs-e szakadás. piros-fekete, piros-fehér vezetnie kell. Úgy érdemes mérni, hogy közben a motor nincs csatlakoztatva a panelhoz. Az a kondi szerűség meg valószinüleg segédfázis kondi. Annak műszerrel mérve szakadtnak kell lennie. Nem látom a gépet, de alap dolog lenne azt is megmérni, hogy kap-e feszültséget a motor, amikor a relé meghúz.
Emlékeim szerint a motor fekete drótja menjen a nullára, az 1.5 µF-os kondi ( mérd meg a kapacitását ) a piros -fehér drótok közé és forgásiránytól függően a fázis vagy a pirosra, vagy a fehérre.
A tekercsek 90+/-5 ohmosak ( az én motoromban ).
LTspice-t javaslom. És még venned sem kell hozzá semmit.
A hozzászólás módosítva: Jan 20, 2019
Helló!
Ennek a relének hány V-os a behúzótekercse, és DC vagy AC?
killbill, ferci köszönöm!
Lehúztam a motorról a kábelt és rámértem: Piros - fehér : 230 Ohm Fehér - fekete : 3 M Ohm Fekete - piros : 3,8 M Ohm A mega Ohmos mérések kb 20 M -nál kezdődtek és lassacskán ment le a szám a multiméteren 3 és 3,8 M -ra. A kondi 0,1 mikro Farádos. Nem vezet át a szakadásmérővel, de kimérni nem tudom a kapacitását, mert még sose mutatott nekem semmilyen értéket a multiméterem semmilyen kondira. Szóval szerintem nem tudom hogy kell mérni... A motort nem lehetne egyenesen direktbe bekötni és kipróbálni valahogy? Csak nem tudom milyen feszültségen, egyen vagy váltóáramon üzemel-e? Nem látok rajta semmilyen jelzést.
Ezen a motoron nem kell már semmit mérni. Szakadt. A kondi meg gyanús, hogy szintén.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |