Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikában kezdők kérdései
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal!
- Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni!
- És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Lapozás: OK   2963 / 3981
(#) RoliNyh válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Szerintem ha beírod az Arduino topikba, és megkérsz valakit, ír neked hozzá egy programot. Kb fél-egy óra alatt megvan, aki már programozott arduinot. Van benne két analóg beolvasás, egy kis matematikai rész, és kiírás LCD-re, nem nagy kunszt. Vagy a másik lehetőség, hogy elolvasod a 60 nap alatt arduino tanfolyamot, utána simán meg tudod írni hozzá a programot te is. A tananyag minden szükséges hozzávalót és ismeretet megad ehez...
(#) lajos1969 hozzászólása Márc 16, 2017 /
 
Köszi fiúk!
De ha valaki esetleg meg tudná oldani azt nagyon megköszönném!
Majd próbálkozom én is!!!
(#) Laslie válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Jól látom,hogy nem látom a hőmérő szenzort berakva?
(#) Kovidivi válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Szerintem a fél óra kevés ehhez. Kalibrálni is kellen, offset mérés, átlagolás. Inkább a bascom progit kellene módosítani, már ha valaki ért hozzá és ideje és kedve is van hozzá. Arduino topicban nem lesz erre jelentkező.
szerk: az 5V1-es zener a söntön meghamisíthatja a mérést, nemlineáris hibát bevíve. A söntön eső feszültséggel mi lesz? Hozzáadja a mért-hez, vagy sem? 0.1ohmon 5A esetén csak 0.5V esik, akár hogy nézem ez 1.1V-os referenciánál is csak 9bit felbontás, 10mA/bit felbontás legjobb esetben, ha sikerül pontosan kalibrálni.
A DS18b20 hiányzik, de ott a helye. Lehet ha bekerül az áramkörbe, automatikusan kijelzésre kerül a hőmérséklet.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2017
(#) RoliNyh válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Én csak a program megírásra gondoltam, kalibrálni úgyis egyedileg kel mindenkinek saját magának,
a program azt nem tudja 100% -osan elvégezni, már csak az alkatrészszórások miatt sem...
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2017
(#) nedudgi válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Már többen szóvátették, hogy a DS18B20 nincs bedugva.
A DS18B20 egy digitális hőmérő, én úgy csináltam volna meg a programot, ha nincs csatlakoztatva, akkor ne írjon ki semmit.
(#) Kovidivi válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Kalibrálást is a programnak kell elvégeznie az áram mérésnél, vagy legalább utasításokat adni a felhasználójának, hogy mit csináljon, mert nincs semmi kalibráló poti.
(#) reloop válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Ez könnyen igaz a feszültségre is, azért eltérő a méréshatár.
(#) morgo válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Szia!
25,57V-ig jól mér? Elég érdekesek az osztó értékei. Szerintem a zener nem befolyásol semmit. 0,5V lesz a maximum feszültség rajta, ő még nem is álmodik arról, hogy elkezdjen nyitni.
(#) pucuka válasza zombee hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Tehát -ha jól értem- a pixel órajel frekvenciáját kell szinkronozni a vízszintes szinkronjel frekvenciájához.
A VCO -t a pixel frekvencia kétszeresén járatnám. Ebből állítanám elő a pixel órajel frekvenciát, 2 -es osztással, -pl. egy bistabillal, aminek a kimenetén pixel órajel frekvenciás négyszög lesz.
A bemeneteken a sor szinkron jel frekvenciáját is megfelezném, így ez is négyszög jel lesz. Ha a VCO osztójának utolsó tagja is bistabil, akkor az is négyszög jel lesz, így mindjárt mehetnek a PLL áramkörbe., a kimeneten szimmetrikus hibajel lesz, amivel lehet a VCO-t hangászni. Mivel ez már nem túl nagy frekvencia, jó a 4046 is. Az "M" osztót, meg ennek megfelelően számold ki
(#) opal hozzászólása Márc 16, 2017 /
 
Sziasztok!
fizika szakos gimis vagyok, és elakadtam a villamosenergiai projektben.
A feladat, hogy megrajzoljam egy 5 eszközből álló konyha kapcsolási rajzát, és ki kell számítanom a kismegszakító névértékét. Az 5 eszközöm meg van adva, és kiszámítottam a különféle értékeit (névleges áram, teljesítmény, fogyasztás...)
Hogyan tudom a kismegszakító névértékét kiszámolni, és hogyan rajzoljam meg az áramkört?
Előre is köszi a válaszokat!
(#) lajos1969 hozzászólása Márc 16, 2017 /
 
Sziasztok!
Csak most tudok reagálni mert most értem haza! Köszönöm a hozzászólásokat mindenkinek. A műszer 25.57 voltig pontosan mér! A szenzor nincs benne de ha berakom akkor se mutat semmit, pedig a videón ha nincs berakva a DS18B20, akkor nem kell neki mutatni semmit!
Nem tudom mi lehet a gond!
(#) reloop válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Szia! Az ampermérőt ellenőrizted?
(#) lajos1969 válasza reloop hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Igen az is működik rendesen!!
(#) lajos1969 válasza lajos1969 hozzászólására (») Márc 16, 2017 /
 
Itt egy videó róla!
Bővebben: Link
(#) teglascs válasza opal hozzászólására (») Márc 17, 2017 /
 
Szia, szerintem tegyél föl egy skiccet, hogy hogy nézne ki a kábelezés, ill. írd le, hogy szerinted mi lenne a megoldás a kisautomata "méretének" a kiszámítására. Kapni fogsz segítséget a jó megoldás megtalálásához.
(#) Gafly hozzászólása Márc 17, 2017 /
 
Például így
(#) Blintux hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Volt egy kis eszközöm, ami tulajdonképen egy távirányítású LED meghajtó volt.
Rá is van írva, hogy input voltage: DC 5V - 24V

Jobb híján rákötöttem a régi laptopom adapterét, ami 15V-ot ad le. Egyből el is füstölt valami a panelen.

De vajon miért, ha a 24-ig bírnia kellene?
(#) zotya1983 válasza Blintux hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Talán mert a feszültség növelésével ami 5 v felett van az előtét ellenállásokat is növelni kellett volna..
(#) Blintux válasza zotya1983 hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Van egy másik adapterem, ami 12V-os, azzal jó volt, csak az másra kell.
Ezzel ment egy napig. A 15V-osal meg egyből leégett.
Nincs itt semmi amivel lehetne a bemeneti feszültséget állítani, se potméter, se semmi. Ezért nem értem miért nem bírta.
(#) kaqkk válasza Blintux hozzászólására (») Márc 18, 2017 / 1
 
Nem lehet hogy a polaritás fordítva volt ?
(#) Blintux válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Nem, mert a LED fel is villant benne, ami jelzi, hogy be van kapcsolva. Fordított esetben nem világított volna. És persze figyeltem is a polaritásra.
(#) kzozo válasza Blintux hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
Ha egy képet feltennél a sérült alkatrészről, hamarabb kitalálnánk hogy mi történt.
(#) Blintux hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Csatoltam mindenről képet:
A Pro Work márkájú adapterrel működött szépen.
A Toshibaval viszont leégett.
Elég összetett a panel, szóval nehéz kinyomozni, mi merre megy, de csatoltam arról is egy képet.
GN a GND, VC a VCC - rá írtam magamnak, hogy a fedél nélkül is tudjam és ne tévesszem el

Látható, hogy két alkatrész is megsült, középtájt az IC és jobbra lent valami...
(#) kzozo válasza Blintux hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
A lenti egy stabilizátor ic, a másik egy illesztő. Szerintem egyszerűen a stabilizátor épp most ment át rövidzárba, és a teljes 15V rákerült a többi alkatrészre is.
(#) Robin2 válasza Blintux hozzászólására (») Márc 18, 2017 /
 
A Toshibára rá is mértél, hogy valóban 15V-ot ad ki?
Egyébként nem biztos, hogy a táp égette le, hanem a led sor tudott többet felvenni a nagyobb tápból és égette le a vezérlőt.
(#) vargham hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Amikor elfüstölt, akkor volt rákötve LED szalag a kiemetére? Milyen típusú volt? A leégés után még működik?
(#) Blintux hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Rá volt kötve a LED sor, de nem voltak bekapcsolva amikor leégett. Ez egy wifi-n át kapcsolható LED vezérlő volt. Egy telefonos app-al lehetett ki-be kapcsolni.
A panelen lévő LED világított egy 4-5 másodpercig, majd elaludt és már éreztem az égett szagot :S

Van még a másik oldalon egy IC, amin ugyan nem látszik égés, de úgy felforrósodhatott, hogy a kütyü burkolata is megolvadt azon a ponton.
(#) Gj hozzászólása Márc 18, 2017 /
 
Üdv!

AQG22105 SSR-t használok. Ez egy nullátmenetnél kapcsoló darab. Ha simán 0-ra kötöm mindkét bemeneti lábát, akkor ugye nem kéne átengednie, de mégis van valami furcsaság. Egy 40W-os LED égőt rádugva, az folyamatosan fel-fel villan. Amikor a LED mellé bedugtam egy szobaventillátort is, akkor megszűnt a villogás, mert (gondolom) a motor elvezette az áramot. Ha a motort egy ellenállással helyettesítem, akkor sem villog a led.


Ennek a relének valami típushibája ez, vagy az összes SSR ezt csinálja? (Azt megértem, hogy szivárog kicsit, de miért villog? Köze van a nullátmenetességhez?)

Van valami megoldás ezt megelőzni a LED-del párhuzamosan kapcsolt fogyasztón kívül?
(#) kadarist válasza Gj hozzászólására (») Márc 18, 2017 / 1
 
Szia!
Gondolom, hogy ebben a LED "égő"-ben van pufferkondenzátor vagy egyéb kondi. A kondenzátor szépen elkezd töltődni a triak szivárgó áramától, majd ha eléri egy megfelelő feszültséget, akkor már a LED-en áram kezd el folyni, fényt bocsájt ki. Ettől a kondi gyorsan kisül és kezdődik elölről a folyamat.
Következő: »»   2963 / 3981
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem