Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Erősítő mindig és mindig
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd! I. A helyes tápfeszültségek megléte. II. A kimeneten van-e egyenfeszültség. Élesztés.
Lapozás: OK   1289 / 2505
(#) reloop válasza zenetom hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Kimondottan a 33k ellenálláson eső feszültség az érdekes, a mérés célja a félvezetőkön folyó áram feltérképezése. A kapcsolás bent van nálam szimulátorban, összevetném vele.
(#) zenetom válasza reloop hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Itt vannak a mért eredmények:
jobb felső 2.2k = 0.53V
bal felső 2.2k = 0.5V
bal alsó 2.2k = 0V
jobb alsó 2.2k = 0V
felső 330 ohm = 0.5V
alsó 330 ohm = 0.7V
bemenet 47k = -7.6V
visszacsatolás 33k = 3.4V (az ellenálláson eső feszültség)
felső 180 ohm = 0.04V (tehát szinte 0)
alsó 180 ohm = 0V
Minden mérést 2 műszerrel (digi, analóg) végeztem, tehát elvileg helyesek.
A relét kapcsoló 10k ohmos bemenő ellenállást és a "SIGNAL" bemenő 47kohmos ellenállást kiforraszottam, hogy annak a hibalehetőségét is kizárjuk.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Természetesen raktam a rajzon szereplő típust (KTY81-122) és működik is mert felmelegítettem és kapcsol a J jelzésű mérőponton is a megadott 0,76V-ot mértem.Az ic 1-es láb és a táp között mivel ez nekem nem volt egyértelmű ezért az 1-es láb a testhez képest 12,9V ,az 1-es láb és a + os táp 58,5V ,az 1-es láb és a - táp 85,2V.
(#) zenetom válasza zenetom hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
A negatív tápfeszt pufferelő kondi sokkal gyorsabban merül a hálózatról leválasztás után, mint a pozitív (a kondik cseréje után is). Gondolom ez az erősítő DC "elmászása" miatt van. Bár a mérések szerint a táp jó, a biztonság kedvéért holnap kicserélem a graetz-et is.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
A táp alatt a védelem pozitív tápfeszültségét értettem (le is írhattam volna). Gondolom nem áll messze a Zener által stabilizált névleges 15V-tól. Ebből azt számolom 2V jut a LED-re és a vele soros ellenállásra. Ha a dupla soros dióda sem szüntette meg a LED fényét, akkor ott valamilyen hullámos feszültség van. Erre magyarázat lehet, hogy a termisztorra , menő vezeték szedi össze. Ez többnyire akkor fordul elő ha az érpár nincs összesodorva.
Gyökeresen megszüntethető a hiba, ha az A_B pontok közé egy kondenzátort helyezel
Értéke 100nF-100µF merítésből csaknem szabadon választható.
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2013
(#) reloop válasza zenetom hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Terhelés (hangszóró) nélkül nem indokolt az aszimmetrikus áramfelvétel. A mérési eredményedet dolgozom felfele.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
ÓÓÓ igazad van nem az 1-es láb és az F pontnál mértem hanem az F pont elött lévő 3,3K ellenálásnál de igy hogy irod valoban 15V az F ponthoz képest.Akkor még kipróbálom ezt a kondi dolgot hátha.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Nos kipróbáltam egy 100nf kondival az állapot változatlan!De már rámegy az agyamra ugyhogy lehet hagyom igy a fenébe ugyse jövök rá sose!
(#) reloop válasza zenetom hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Ha elvágom R15-öt beáll az általad leírt állapot. Mérd meg a pozitív (egyúttal a negatív) jelerősítő tápot. Praktikusan a 2,2k ellenállásokat a testhez képest.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 15, 2013 /
 
Az LM393 sem áll a helyzet magaslatán. A 7-es kimeneten az F ponttal csaknem azonos feszültségnek kéne megjelenni üzemkész állapotban.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Rosszul mértem tegnap az 1-es és az F pont 2,08V a 7-es és az F pont 1,73V ugy hogy az ellenállással sorba van egy dióda ahogy mondtad.de hiába teszek rá kondit semmi nem változik.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Viszont kipróbáltam egy sima piros LED-el és azzal meg jó illetve nem látszik hogy világítana.Ezek szerint ezzel a víztiszta piros LED-del nem is lehet ezt megoldani? Vagy esetleg létezik olyan hogy a víztiszta LED-ek közt is másfajta nyitófeszültségű?
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Elég szokatlan érték. Mondjuk 3 db soros diódával majd csak sötét marad
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Hát sajnos nem!Már ezen is túl vagyok nem értem az egészet!A sima piros led dióda nélkül is sötét.
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Egy valódi LM393-nak 0,25V-ra kéne megközelíteni a tápot! Ez egy alapvető probléma, hogy nálad közel 2V mérhető. A termisztor felől elvileg érkezhet zaj a kábelezésen, amit a műveleti erősítő felerősít és lehetnek több volt nagyságrendű tüskék amik a LED és a vele soros diódák nyitófeszültségét túllépik. A szűrésen ennek fenn kéne akadni. A zaj erősítése megfogható még az 1M visszacsatoló ellenállással párhuzamos 100n-1µF kondenzátorral is.
Érdemes ezzel piszkálódni, mert hasznos tapasztalatokra teszel szert közben.
(#) luluzulu hozzászólása Ápr 16, 2013 /
 
Sziasztok!
Ebben a cikkben szereplő erősítőt:
Bővebben: Link
Meg építhetem:
FET-ekel?
IRF 5305
IRFZ 44N
(#) Kismazsika hozzászólása Ápr 16, 2013 /
 
Sziasztok! új vagyok még itt, de a segítségeteket szeretném kérni. Van egy LG típusú házi-mozim és a sub láda elkezd recsegni ha 10-es hangerőnél feljebb veszem. mi lehet ennek az oka?csináltam képet is http://kepfeltoltes.hu/view/130416/DSC_0050_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Nos kipróbáltam ezt az 1M-ással párhuzamos 100nf-os kondit semmi eredménye nem volt igy már rajta a kondi meg a három sorbakötött dioda és 2,88V-ot mértem (Az előző 2,08V az csak egy diódával volt,dióda nélkül meg 1,68V volt eredetileg)
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Úgy látszik az IC kimenetének jót tesz egy felhúzó ellenállás, mint 7-es lábnál az R40 4k7. Értéke kisebb is lehet 1,5k-ig. Ha ez válik be, a kondi és a diódák egy része biztosan eltávolítható lesz.
(#) reloop válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Szia! Az IRF5305 55V feszültségtűrésű, a tápod csúcstól-csúcsig ne legyen nagyobb a biztonság kedvéért.
(#) reloop válasza Kismazsika hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Szia! A 10-es hangerő nem egy mértékegység. A természetes torzítás (ez akár recsegésként is jelentkezhet) bekövetkezése a műsorjel nagyságán is múlik.
Ha mégis rendellenesen következik be akkor lehet a hangszóró mechanikai hibája is.
A képen látható kapcsoló üzemű erősítő hobbi szintű javítása elég nehézkes. A tápfeszültségek helyességét és a hűtés megfelelő csatlakozását (van-e alatta paszta) tudod ellenőrizni.
Kereshetsz a panelon felpúposodott kondenzátort, annak cseréje is hozhat javulást.
(#) Kismazsika válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
amit linkeltem képet azon látszik is hogy kettő ellenállás meg van melegedve de nem nagyon értek az ilyesmihez. villanyszerelő vagyok az tény de ezekhez az elektrotechnikai dolgozhoz nem nagyon értek.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Ugy néz ki ez a helyes megoldás.Levettem az összes diódát meg a kondit is,aztán kipróbáltam 1,5K 3,3K és 4,7K-al is mindegyiknél sötét a Led,de ahogy néztem talán leggyorsabban ha melegítem akkor ha eléri a hőfokot akkor a 4,7-esel kapcsol a relé leg gyorsabban a többinél ahogy melegitem egyre jobban világít a Led és csak mikor teljesen világít akkor kapcsol a relé.
(#) dj.tiger válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Szerinted akkor melyiket használjam inkább?
(#) reloop válasza dj.tiger hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Ilyen tapasztalatok mellett a 4k7 lesz optimális megoldás.
(#) zenetom válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Na kérem szépen!
Megtaláltad a hibát!
Szinte szakadt volt az a 2.2 ohmos ellenállás (56k ohm..), kicseréltem egy jóra, és voala! 0.00V van a kimeneten, eltűnt a DC. Hát akkor ezért volt negatív feszkó a kimeneten.. Így visszagondolva logikus, csakhát a fene se gondolta volna.
Beállítom a nyugalmit a VR1-el, aztán összedugom az előfokkal és teszt.
Nagyon szépen köszönöm az eddigi segítségedet!
(#) zenetom válasza reloop hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
A nyugalmi árammal kapcsolatban írtad, hogy
Idézet:
„Nyugalmi áramnak 0,22 Ω-on eső 2mV-ot ír elő, ami 10mA-nek felel meg. Kicsit sokat tippeltem az előbb.”

Hol kell mérni ezt a 2mV-ot?
(#) szamóca válasza zenetom hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Az emitter ellenálláson.
(#) zenetom válasza szamóca hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
De én nem látok 0.22 ohmos ellenállást, továbbá elég sok emitter ellenállás van.
(Miért lett kivéve a kisszékes szmájli?)
Szerk.: nem sűrűn szoktam erősítőkkel foglalkozni, utoljára 1 éve kb. a suliban elméletben állítottam nyugalmi áramot.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2013
(#) zenetom válasza szamóca hozzászólására (») Ápr 16, 2013 /
 
Most olvasom a pdf-ben, a tápba kell bekötni egy 0.22 ohmos ellenállást, dehogy melyikbe...?
Következő: »»   1289 / 2505
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem