Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Órák csőből - Nixie, VFD, stb.
Köszönöm!K555ID7-et, 155ID3-4-et már találtam, lesz ott ilyen is.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2015
Formát kapott az egycsöves óra. A programja most már ok, megy a beállítás és a fényerőszabályzás is.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Szia! Szép lett! Milyen cső ez, ilyet még soha nem láttam?
Mert ilyen nem is létezik..
Már hogyne létezne ! Sőt egyre több létezik belőle. A neve FLT-01.
Te gyártottad? Milyen technológiával? Van egy tervezett projektem, amibe nagyon jól jönne, ha tudnék ilyen szép kijelzési módot üvegbe zárni. Privátban el tudom mesélni.
Sziasztok, meg tudja valaki nyitni ezt a lay6 fájlt? Olyan mintha nem lenne benne semmi.
Sziasztok!
Szeretném megkêrdezni, hogy a piros festést mivel lehet könnyen leszedni a csőről? Olvastam valahol, hogy áztatás, de nem találom a hozzászólásokat sehol.
Szia.
Langyos víz és szivacs. 1 perc alatt lejön.
Sziasztok,
Nem nagyon értek az elektronikához, pont. Időnként elfog a vágy, hogy építsek valamit, mások által már jól bevált kapcsolásokat szoktam használni, és eddig még nem nagy volt gondom. Építettem a napokban egy nixie órát, ugyanazt a kapcsolást használtam, mint a meglévő órám, ami sok éve tökéletesen működik. (Szerintem az eredeti innen származik, csak (egy hozzáértőbb barátom jóvoltából) kiegészült egy kapcsolóüzemű táppal, hogy ne 220-ról menjen.) A nyák gyártás során nagyon figyeltem, hogy ne legyen sehol szakadás vagy zárlat, minden gyanús pontot többször is ellenőriztem multiméterrel. A mellékelt kapcsolást építettem meg, és próbaképpen betettem a másodperc-hez tartozó nixie csövet, hogy leteszteljem az áramkört. Mikor rákötöttem a tápot, az első néhány másodpercben nagyon halványan megjelent néhány szám, de csak alig láthatóan, és kis idő múlva semmi több. Ebből arra következtetek, hogy maga a kapcsolás vélhetően jól működik, csak mintha nem kapna elég feszültséget... Multiméterrel rámértem a nixie cső lábaira, és azt láttam, hogy egy tetszőleges lábat kiválasztva 10 másodpercenként felugrik a feszültség kb. 25voltra, és egy másodpercig ott is marad, majd visszaesik 1-5 volt köré, ahol előtte is volt. Tudom, hogy lehetetlen kérdés lenne, ha megkérdezném, mi lehet a baj, de arra gondoltam, hátha kapok valami egyszerű támpontot, merre induljak a hibakeresésnél. Tkp. azt nézném meg először, hogy kijön-e a szükséges 200volt körüli feszültség a tápegység-részből, de azt sem tudom, hol érdemes ezt mérni. Van esetleg ötletetek, merre induljak?
Szia!
A 200V ellenőrzésére a C3 vagy C4 kivezetései a legalkalmasabbak. Először mindig a feszültségmérő negatív mérővezetékét csatlakoztasd.
A két kondin ne 200V-ot ellenőrizz, hanem inkább kevesebbet. A cső beállításától függ, mennyi feszültséget igényel. Ha kevesebbet, gond lehet.
Igen, köszönöm, csak kb. írtam a 200-at.
IN-1 -es csöveim vannak, elvileg 170v gyújtófeszültség kellene nekik, ugyanúgy, mint az IN-8-as csöveknek, melyek a működő órámban vannak ugyanezzel a kapcsolással. (Erre azért figyeltem a csövek választásánál )
Sziasztok!
Na megnéztem, és szépen kijön 188 volt a kondin. Találtam viszont hibát, mert elkezdtem összehasonlítani a működő órát az épülőfélben levővel. Az említett C3 és C4 kondik a paneltervben 100n 400V értékűek, a működő órában viszont csak az egyik 400voltos, a másik csak 50. Nem tudom, van-e jelentősége, de kicseréltem kisebbre. Ennél viszont jóval nagyobb hibát is találtam, a tranzisztorok lábaihoz tartozó ellenállások páronként fel voltak cserélve! Tehát a 100k és 9.1k illetve a 33k és 470k fordítva voltak jelölve a panel tervben! Helyretettem őket, és most már mérhető a 180 volt az anódok kivezetésein is. Továbbra sincs viszont változás, ha ráadom a tápot, néha pár másodpercre felvillan néhány szám nagyon halványan a másodperchez tartozó csövön, aztán néma csend... Még nyomozok tovább holnap...
Újabb fejlemények.
Miután nem találtam újabb hibát, az új óra viszont még mindig nem megy, visszaraktam a PIC-et és a kódoló IC-t az eredeti órába, és döbbenten láttam, ugyanúgy nem működik... Ezek szerint a felcserélt ellenállások megették a PIC-et és/vagy a kódolót. A K155ID1-es kódolóból volt több is, de felprogramozott PIC-em nincs másik. Cseréltem a kódolót a működő órában, erre a pontos idő 89:89:89 lett.... Gondoltam ideje beüzemelni a k150-es pic programozót, amit nemrég vettem. Egy órás szívás után a driverekkel kiderült, hogy a 64-bites windows 7-emen sose fog menni, ezért a kis netbookkal próbálkoztam, az 32bites, sikerült is beüzemelni az égetőt. Az eredeti 16F628A picet sajnos nem ismerte fel, így az kuka lett... Betettem egy új PIC-et, arra sikeresen fel tudtam írni a .hex file tartalmát, amit egyébként innen töltöttem le, de a működő órába behelyezve csak 11 perc 11 másopercet mutat, és nem változik. Az órák helyén nem jelenik meg szám. A k150-es égetőhöz való microburn programban van még pár beállítási lehetőség, amivel játszhatok írás előtt, valamint adnak hozzá egy fixhex2.exe programot, ami állítólag megformázza a hex fájlt a microburn részére, úgyhogy este ezzel fogok játszani. Szóval küzdök tovább...
Miért nem veszel egy rendes égetőt? picki2-picki3 már van 5-8000 körül
Sajnos nem értek hozzá annyira, hogy melyik rendes, melyik nem.
És mivel kb. 3 évente kell égetnem, gondoltam jó lesz az, ami elsőnek feljön a vaterán 3ezerért. Viccet félretéve, a hozzá nem értésem mellett azért azt megnéztem, hogy elég népszerű ez a k150, rengeteg IC-t támogat, ráadásul a saját PIC-e is épp 16F628A, úgyhogy lehet könnyen firmware-t frissíteni! A könnyen alatt azt értem, hogy ilyen PIC-eim vannak itthon. Egyébként sikerült a 32bites win7 alatt elsőre hibátlanul írnom, csak közben kiderült, hogy nem a megfelelő .hex file-t írtam fel! Ennek is van ám oka, pár éve majdnem megépítettem az itteni "Overkill" DCF 77-es órát, és abból a projekt-tervből származott a nixie.hex file és nem a Tom025 által készítettből, aminek a módosított verzióját csináltam meg még 2007-ben. (Az négy csöves, ezért láttam 4 db 1-est szerintem... ) Most épp ott tartok, hogy rész-sikereim már vannak. Néhány ellenállás és kondenzátor másmilyen volt a régi órában, mint az újban, amit a terv alapján csináltam. Átpakoltam 5 darab kondenzátort és két darab ellenállást, és az óra elkezdett működni! Igaz, a másodperc-jelző még nem megy, de a 10-es másodperc-jelző igen! Igaz, összevissza mutatja a számokat, nem 0-9 között, de az most nem lényeg Úgyhogy haladok, PIC-et már tudok írni, ráteszem az összes csövet és megnézem, melyik, mit produkál... Köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2015
OK, lassan haladok előre, most már van konkrét kérdésem is. Remélem örültök neki!
Azt gondolom, ha egy kijelzőn nem ég az egyik szám, vagy egynél több ég egyszerre, ott szakadást vagy zárlatot kell keresni két vezeték között vagy a vezérlő panelen. Nekem az órák 1-es helyiértékét jelző csövön folyamatosan ég a 0 és az 1, és mellette a másodpercet jelző csővel is azonosan működik, tehát pont ugyanúgy látom a másodperceket a a balról második csövön, mint az igazi másodpercet mutató csövön, az utolsón. Erre esetleg valami ötlet?
Szia, a Tom025 javitott hexét égetted be? hex Ha még ezzel a hexel is az első és utolsó csőben látod ugyanazt, akkor a vezérlőpanelen lehet a hiba, ha a kijelzőn lenne, akkor a szomszédos csövek (akár az összes) mutatna azonos kijelzést. Illetve az eredeti terven az anódok egyenként szalagkábellel vannak bekötve ha áttervezted a panelt akkor lehet más hiba is.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2015
hú...nagyon köszönöm, ez eszembe se jutott, hogy szoftveres is lehet...
látszik, hogy nem olvastam vissza...pfuj...troll... beégetem ezt az újat és meglátjuk!
Ha már mélyen belemerülsz az órába hardveresen is, javasolnám, hogy az IN-1 nixiet ( ha teheted), cseréld le valami másra. Nem túl jó konstrukció, és a többihez viszonyítva az élettartama is rövidebb.
Köszönöm, megfontolom! Szerelni sem a legjobb őket, foglalat nincs, lomexes tápcsati-tüskék meg olyan szorosan fogják a lábakat, mintha be lennének forrasztva...
Sziasztok,
Tegnap végre sikerült debugolnom az órát, már majdnem teljesen jó. Nem a hex file miatt mutatta a másodperceket is, mert nemcsak azokat mutatta, hanem minden olyan számot, amelyik valamelyik másik csövön égett. A csőhöz tartozó anód meghajtó tranzisztorok környékén átmentem a forrasztásokon, és megjavult! Már csak a 9-es szám hiányzik mindenhonnan... Erre esetleg valami ötlet? A vezérléssel lesz a gond, mert ha egy másik digithez tartozó katódot kötök rá, akkor meg az hiányzik. Ez direktben jön le a 74141-ről, IC csere nem segített... |
Bejelentkezés
Hirdetés |