Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Összefoglaló: Bővebben: Link. És az, hogy fizetned kell-e valamit attól is függ, hogy az eladó mekkora összeget ít a csomagra.
Azt a dobozt amiben a Szkóp van akkor is felbontják, ha 1$-t ír értéknek az eladó a dobozra. Már csak a méret és a súly miatt is.
Persze, hogy felbontják, és? Az enyémet is felbontották és utána visszaragasztották Az, hogy a dobozban mi van és annak mi a piaci ára, az nem igazán releváns ebben az esetben. A vámügyintéző nem hinném, hogy utána néz a típus új árának.
Itt az a probléma, hogy az eladó ugyan egy kedvező árat tüntetett fel, de a vám kéri a fizetési bizonylatot, ami alapján kell majd fizetned a vámilletéket.
Akkor azt hiszem, az a megoldás, ha küldöm a 65$ os bizonylatot...
Aztán kitalálják mennyit kell fizetnem.... afenébe Bár az érdekes, hogy anno a GPS amit rendeltem 120$ volt asszem, és ott az volt feltüntetve, mégis megkaptam egy az egybe minden áfa meg vám fizetés nélkül Igaz az nem volt majdnem 3kg, és gyanítom, hogy majdnem harmad akkora dobozban jött. A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2013
Ha csak 65 dollárt utaltál, akkor nem kell vámot fizetned.
Idézet: „Akkor azt hiszem, az a megoldás, ha küldöm a 65$ os bizonylatot... Aztán kitalálják mennyit kell fizetnem.... afenébe” Ez jó volna, ha postával jött volna a cucc. De mennyit írsz szállítás gyanánt a bizonylatra? Mert a DHL meg fogja mondani a vámeljárásban a valós, felszámított szállítási díjat, ami az árú értékén felül növeli a vám/áfa alapját, és emlékeim szerint ritkán szállít a DHL $30-40 alatt. Na ezért nem rendelek én semmit, ami DHL-lel jön EU-n kívülről...
Nos nekem az eladó azt mondta :"Free Shiping"
Innentől kezdve, hogy mennyit fizetett érte, én nem tudom. Ha 65$-t fizettem az eladónak, az már az ő dolga, hogy rendezte a szállítást....
Maximum 20%-ot fizetsz rá ha ráfizetsz.
Vettem már pár dolgot az ebay-en. Most belefutottam 2 számomra újdonságba.
1. Rendben megjött 10W-os LED, viszont nem ad fényt. Erre nyitottam egy case-t. A várakozáson kívül kell-e tennem még valamit? A hibához didn't match the seller's description lett írva, ami ugye nem a teljes valóság. Ez okazhat-e gondot a későbbiekben? 2. Egy másik eladó az ebay-en keresztül írt, hogy valami történt a HongKong custom centre-ben (ez kb. mint a VPOP/VÁM ?). Total refund vagy resend-et kérek. Ilyenkor hogy célszerű válaszolni? Ha simán válaszolok rá és esetleg mégsem teljesíti akkor lehet, hogy kifutok az időből case-t nyitni. Ha egyből case-t nyitok válaszként az nem tűnik gorombaságnak?
Szia!
Kérd a pénz visszafizetését (refund), mert az a biztos.
Én is inkább erre gondoltam. Írok neki ha visszautalja max. ismét megveszem. Ha nem utal pár napon belül akkor nyitok egy case-t.
Az elsőnél (LED) az eladó kérheti, hogy én saját költségemen juttassam vissza az árut és ha ezt nem vállalom akkor elesek mindenféle kárpótlástól?
A termék oldalán milyen visszaküldési feltétel van megadva?
Az amit írtam.
The buyer has 30 days to return the item (the buyer pays shipping fees). The item will be refunded. Ha nem vállalom a postaköltséget (kb. az áru értéke) akkor az ebay sem dönt a javamra?
Nyilván amikor megvetted az árut, akkor elolvastad a feltételeket és tisztában is voltál ezzel. Tehát a dolog erősen kétesélyes. De én úgy gondolom, hogy adj egy negatív értékelést és nyeld le a veszteséget.
Ha nem működik akkor mindenképpen azt kell választani hogy nem működik, vagy ha ilyen nincs akkor azt hogy nem kaptad meg. Ilyenkor mindig kérd vissza a pénzed. De minden esetben ha még van hátra időd akkor először csak az eladónak írj hogy gond van, és szeretnéd visszakapni a pénzed. Ha nem válaszol vagy nem juttok dűlőre akkor csak az utolsó előtti napon nyiss case-t. Általában mindig belemegy az eladó a visszafizetésbe még mielőtt case lenne belőle. Így hogy azt választottad hogy nem egyezik az eladó leírásával, sok jóra nem számíthatsz...
Ha már nyitottál egy tételre case-t, és lezártad, utána nem lehet másikat nyitni ugyanerre. Ezt tartsd szem előtt!
Az eladóval mindenképpen kommunikálj, írd meg neki, hogy nem működik. A megnyitott case nem számít semmilyen irányban az ő értékelésébe, akármit is ír, csak lezárás után Ugye áramkorláttal próbálod ki a LED-et? A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2013
Természetesen áramkorláttal, ha esetleg túláramot kapott volna akkor is felvillant volna.
Közben rájöttem nem 12V-os hanem 33V, a 9 LED sorba van kötve. A case-en kívül írjam meg a nyűgömet az eladónak is külön?
Bocs, lemaradt, hogy így már természetesen működik. Viszont akkor sem ezt rendeltem, a leírásában egyértelműen 12V-osról van szó. Ezt a megnyitott case-hez is beírtam.
Ilyen esetben -ha nem lesz más megoldás- nyilván nem pozitív lesz az értékelésem az eladó felé, de egy negatív nem túl erős?
Ha emlékeim nem csalnak, van ott semleges értékelés is, ha se pozitívat se negatívat nem akarsz adni...
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2013
Ja és egyébként pár szavas megjegyzést is hozzá lehet fűzni, hogy pl: " az adásvétel rendben lezajlott, de a termékleírás pontatlan volt." Vagy valami hasonlót, ha gondolod. Persze lehetőleg angol nyelven... (google translate)
Sziasztok!
Van egy szép történetem, adjatok kérlek tanácsot, mit tegyek. Vettem kínából (tinydeal.com) egy tabletet (pipo márka). Meg vagyok vele elégedve, csak a halkító gomb nem működik (néztem már, nem flexkábel szakadás, valószínűleg alaplapi probléma). Ez probléma, mert a boot menüben ezzel lehet jóváhagyni a menüpontokat, tehát így használhatatlan a tablet. Írtam kínának. Felkínált lehetőségek: -megjavíttatom helyben, kifizetik a javíttatás költségét 10$ értékig. - Nehéz találni olyat, aki megjavítani, szimpla telefon szervíz alaplapot nem forraszt. -adnak 5€-t kártérítés gyanánt. Ezzel sokra nem megyek... -visszaküldhetem, és megjavítják. - Ha visszajön hozzám, talán ismét vámot kell fizetnem, másodjára is. Ezt még most levelezem le DHL-lel. -visszaküldöm, és választok másik tabletet, az árkülönbséget kifizetem, az elhasználódás miatti értékcsökkenést is - ezt szerettem volna, de a dupla vámolás ismét elriasztott (ezt már DHL-től tudom) - egyébként ebben is benne lettek volna a kínaiak. -megpróbálom eladni helyben, és rendelek másikat - ki az, aki értelmes áron vesz meg egy tabletet, amin nem lehet halkítani??? plusz nem akarok senkit átverni. Van ötletetek? Köszönöm szépen a segítséget!
Annyit megtudtam azóta, ha javítják a tabletet, akkor a javítási munkát is vám terheli, plusz a beépített alkatrészt is, és külön procedúra kell az elszámoláshoz. Ez volt a javítás. Ha kapok szimplán egy ugyanolyan tabletet, ami ugye már másik (sorszám alapján pl.), akkor lehet, hogy ismét vámoltatni kell.
Nem gondoltam az elején, hogy ez ilyen nehéz lesz A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2013
A garanciális javítást nem terhelheti vám.
Épp ezt akartam említeni. Ha egyszer már fizettél vámot, akkor a cseréért miért kellene? Nem új terméket vásárolsz, garanciális javításról (cseréről) van szó. Tehát ha másodjára is jön a csomag, azt ingyen kapod, nem fizetsz érte. A semmire nem tudom, hogy tudnak vámot vagy áfát kivetni. Más kérdés a szállítási költség. Hogy vállalja e a gyártó a garancia miatt, vagy az külön összeg... Mondjuk ez csak az én józan paraszni eszem feltevése, de érdemes felvenni a kapcsolatot ez ügyben szerintem a vámhatósággal, és előre lefixálni a dolgot...
Ja és ha a javításra vámot kell fizetni, meg kell dumálni az eladóval, hogy a csomagra (vagy a PRO-FORMA számlára), írja rá, hogy garanciális cseredarab, és a számla összege 0Ft. Ha 0 FT ra kivetnek neked valami vámot, vagy áfát vagy akármit, az komolyan pofátlanság, nemde?
Ha hardveresen nem is lehet halkítani szoftveresen még lehet! Ha más nem átmenetileg a Play-en keress hozzá programot.
Szia.
Idézet: „"Ez probléma, mert a boot menüben ezzel lehet jóváhagyni a menüpontokat, tehát így használhatatlan a tablet."” Egyébként ha hangosítom, utána már az érintőképernyőn lehet halkítani. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |