Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   18 / 196
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Máj 15, 2010 /
 
Megjött az alkatrész a kocsihoz. Elég furcsa szerzet. Mágneses "tekercsecske" árnyékolással. A polaritás sem mindegy mérésnél. Az értékeit majd később közlöm, mert akadt egy kis gondom a kiméricskéléssel, ugyanis nem hajlandó pontos mérésre a saccométerem.
(#) csaba1988 hozzászólása Máj 16, 2010 /
 
Üdv mindenkinek
Van tapasztalatom bioetanollal kapcsolatban.
Átalakító nélkül ezek a hibák biztosan benne lesznek motorvezérlőben 1,2 szonda katalizátor hatásfok és fojtószelep.
Ha benne van az átalakító akkor talán nem veri be hibának ezeket.
Ez csak kezdeti probléma.
Egy kis idő utána elöregíti a tankot és a csöveket, mivel nincs kellő kenés B szivattyú meghal nem nyom kelően és a szelepeket is kikezdi. És még hózajon egy katalizátor is de erről nem tudunk mert az átalakító átveri a motorvezérlőt.
És akkor most jön a lényeg hogy dadog füstöl rángat nem megy mi lehet a probléma.
Csak pár szóban ennyit csinál az etanol.
(#) nohab013 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 20, 2010 /
 
Idézet:
„A középső konzol kapcsolóinak háttérvilágítása nem működik. Tudom, más is szenved vele. Macerás kicserélni?”


Igen is meg nem is. Két mozdulat: határozott mozdulattal ki kell húzni a ventillátor szabályozóját a forgástengelyre merőlegesen az utastér felé és rögtön mögötte ott a rizsszemizzó. Azt kivenni nem egyszerű, legalábbis normál fogóval, mert összeroppanhat. Én kétoldalas ragasztószalagból szoktam tenni egy picikét a belső felére. Befelé már csupaszon is jó. Ha egyszer már csináltad, akkor másodszorra hosszabb leírni, mint megcsinálni!
(#) kzozo hozzászólása Máj 23, 2010 /
 
Sziasztok!

Találkozott valaki hasonló problémával? 2006-os Skoda Octavia, 1.4, motorkód: BKY. A generátor töltőfeszültsége állandóan változik: 14,4V-tól lemegy néha 13V-ra is (akár nagy fordulaton is, terhelés nélkül). Volt már amikor hibát jelzett az ABS, ingadozó akkufeszt tárolt el hibának. Kábelek rendben vannak, ékszíj nem csúszik, töltésjelző lámpa nem jelez hibát. Skoda szerviz cserélt feszültségszabályzót, a hiba megmaradt, szerintük "ez így jó", de én ezt nem tudom elfogadni. Visszavittem, cseréltek mégegyszer feszszabályzót, hiba megmaradt. Olvastam egy fórumon hogy ezek fesz.szabályzók már a hőmérséklet függvényében is változtatják a töltőfeszültséget, és tény hogy nálam ez a motor kipufogó oldalán van, szinte egyből a leömlő mellett, ott nagyon meleg van. Okozhatja ez a problémát?, vagy van valami tippetek, mit nézzek még meg? A generátorba még nem néztem bele, bár azt mondta a szerviz, hogy minden más rendben van benne, de le fogom szedni.

Köszi.

Üdv:
Zoli
(#) sufni-tunning válasza kzozo hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Mit mondtak a csúszógyűrűkre?
Milyen állapotúak?
Nem lehet "ütése"? Kicsit ovális?

Testhiba nem lehet?

Lehet hülye volt a kérdés, nálam okosabbak is fognak írni hideget-meleget.
(#) kzozo válasza sufni-tunning hozzászólására (») Máj 23, 2010 /
 
Kétszer szedettem szét velük, azt mondták minden hibátlan..., bár lehet hogy csak azt mondták, lehet hogy szét sem szedték..., az ügyfél úgyis mindig hülye...
(#) akos70 válasza kzozo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Nem akarom mentegetni őket, de az ilyen hibák megoldása nem túl kellemes.
Általában tölt a generátor, időnként nem. Persze mikor szervízbe viszed, akkor pont jó, de te szeretnéd, ha megjavítanák (ami teljesen normális elvárás), ők viszont nem tudják, mert ami épp jó, annak nehéz a baját megtalálni. Persze az se megoldás, hogy feszszabályzót cserélgetnek (Miért pont azt? Mert az a legegyszerűbb, és hátha?)
Én általában azt javaslom ilyenkor, várjunk, amíg állandósul, vagy legalábbis gyakorivá válik a hiba, ha akkor szedjük szét, percek alatt kimérhető , mi a rossz, így meg csak tippelni lehet.
Ha meg az ügyfél türelmetlen, és ragaszkodik hozzá, hogy szétszedjem, semmi akadálya, mondja meg, mit cseréljek, kicserélem. De akkor reklamáció ne legyen.
(#) kzozo válasza akos70 hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Igen, pont ezt modták ők is, de az elmúlt hat hónapban nem állandósult. Persze a fesz szabályzót ki kellett fizetnem, azt mindenképpen buktam. Tényleg, a generátort hogyan kell leszedni?, a 2 tőcsavart kitekertem, de meg sem moccan. Van valami trükkje?
(#) akos70 válasza kzozo hozzászólására (») Máj 24, 2010 /
 
Ha az ékszíj, vezetékek, meg a rögzitőcsavarok kijöttek, le kell jönnie, esetleg kell egy pici erőszak. Visszaszerelésnél meg vissza kell ütni a csavaroknál lévő csúszóhüvelyeket, mert akkor könnyebb lesz feltenni.
(#) firefighter hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Sziasztok.
Rendszeres látogatója vagyok ennek a fórumnak. Az én autómnak mindíg van valami baja.
Most a jobb hátsó kerekem zörög. A szerelő leszedte és azt mondta, hogy a porvédő lemez beleér a dobba. Majd leflekszeljük és jó lesz. Remélem.
Mondjuk így az utcán legalább mindenki megnézi az autót!
Na. Ha már a töltésről és a generátorról van szó. Járó motornál a lámpák (első-hátsó lámpa, belső világítás, tolató lámpa) pulzálnak. Eléggé zavaró tud lenni.
(#) kzozo válasza firefighter hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Nekem is pulzálás volt az első tünet, azóta méregetem, és úgy derült ki hogy kicsi a töltőfesz...
(#) VIM válasza kzozo hozzászólására (») Máj 25, 2010 /
 
Szia!
BFQ-ig vannak információim a kocsi típushoz, de 99 és 2000-ben gyártottakhoz a mellékelt rajzok szerinti generátor kapcsolásokat alkalmazták.
(#) trucker78 hozzászólása Máj 25, 2010 /
 
Hali. Most szólok a fórumhoz elöször és remélem utoljára! 2003-as octaviam van 1.4 16V motorkód BCA. 2004 óta használom, 76.000 km van benne, és hogy egy kis pozitívummal is szolgáljak, az autó hibátlan. Semmi elektromos probléma, semmi futómű hiba és a motor is jó. Fogyasztás klíma nélkül 6 liter, klímával 7 liter vegyes használat mellett. Sok sikert mindenkinek, ha valami meghibásodik majd kérdezek. Ja, egy kicsit zörögnek az utastérben a műagyagok.
(#) samara válasza kzozo hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Üdv!
A szabadonfutó (bordásszíj tárcsa)működik? Javaslom ne szakszervizbe vidd, hanem villamossági szerelőhöz aki ért hozzá és tudja, hogy mit és hogyan kell kimérni rajta, ne adj isten még próbapadja is van.
Le ne flexeld a féktartó lemezt, ha csak nem átalakítod tárcsafékesre! Egyébként csavarhúzóval ahol hozzáér a fékdobhoz el tudod feszegetni addíg míg meg nem szűnik a hang. De elképzelhető, hogy más valami adja a hangot, mivel a féktartó lemez elég masszív, csak erős behatásra tud deformálódni úgy, hogy beleérjen a dobba.
Örülök, hogy legalább egy elégedett ember képviseli az 1.4 16V Octavia-sok leendő és alakuló táborát.
Nem tudom mennyit használod az autót de ha eléred a 100000Km-t térjünk vissza a kérdésre. Egy biztos a motorkód alapján a régi, sokan rosszúl Octavia I nek ismerik típusú autód van.
(#) kzozo válasza samara hozzászólására (») Máj 26, 2010 /
 
Az enyémen nincs szabadonfutó, a tengelyen van egy sima tárcsa. A szakszervizt már elfelejtettem örökre, egyszer voltam, nincs jó tapasztalatom...
(#) Aquagen hozzászólása Máj 28, 2010 /
 
Sziasztok!

Az eddigi problémáim majdnem megoldódtak, illetve az egyik nem és jött még egy.

Az ablaktörlőm továbbra sem 100%-os. 10-ből 9x a szaggatott és a lassú fokozat nem indul el, vagy nagyon lassan elmegy a végállásba és ott marad, vagy szintén nagyon lassan visszajön. Ilyenkor felkapcsolom a gyors fokozatra és megy. Ha innen visszakapcsolom a kisebb fokozatra, akkor néha működik, de általában nem. Elektromos hibára gyanakszom, mintha gyenge lenne a motor.

A másik a klíma. Nem volt tökéletes, feltöltettem. Ma volt először olyan meleg, hogy használjam. Nos, gyenge. Menet közben olyat csinál (bekapcsolt klímánál), mintha 1-1 másodpercre bekapcsolnám a klímát, azaz meg-meg fogja a motort egy pillanatra, majd megy tovább. Szerintem ezért gyenge, mert minta csak bekapcsolgatnám.
(#) akos70 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
(#684582)
(#) márkó01 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
nekem is volt ilyen hibám.A tengely volt berozsdálva.Vagy +próbálod wd40-el befújni a tengelyt idéglenesen vagy egyből szétkapod.
(#) delta1 válasza márkó01 hozzászólására (») Máj 28, 2010 /
 
Ja ja. Tuti az a baj, én is szívtan vele anno. De vigyázz vele mert ha nem orvosolod széttöri az egész ablaktörlő mechanikát. Na én így jártam. Akkor drága volt a cuccos ( és természetesen az Sudival nem kompatibilis) de találtam Kerepesen valahol egy Skoda (új és bontott) cuccokkal foglalkozó céget ahonnan megrendeltem és valami 12 000 Ft ért megküldték postán.
(#) Aquagen válasza delta1 hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Köszi.
És a klímával mi lehet a gond? Kompresszor?
(#) delta1 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Nemtudom.... Biztos hogy jó a klímanyomás? Ugyanis az érzékelő csak akkor kapcsol be ha megfelelő nyomást érzékel a rendszerben. Nekem amikor megvettem a vasat nem ment. Megnézték a klímások minden jó volt mégsem ment. Az egyik okos szétszedte a csatiját ami a kompresszorra megy és befújta talán szilikon spray-vel, azóta megy hibátlanul. A szakaszos működésre ez is lehet gyógyír mivel nem megfelelő az kontaktus. Szerintem egy próbát megér. Na kívánom hogy mielőbb belefaggyatok a kocsiba és ez lehetőleg +30 fokban legyen.
(#) Aquagen válasza delta1 hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
A klímacsatlakozó le volt szakadva, én toldottam meg és kötöttem be csokival. Nem gyári megoldás, de jobb mint a semmi...
(#) delta1 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Vagy próbáld meg a műszerfali kapcsolót direktre kötni, hát ha ott van a bibi. (A/C) Egyenlőre nincs más ötletem.
(#) Aquagen válasza delta1 hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Új fejlemény: a klíma bekapcsoláskor 2 percig működik, nyomja a hideget, majd 2 perc után csak meleget.

Még valami: amikor feltöltettem a klímát, elmentem kb. 3 km-t, és elkezdezz baromira párásodni az első szélvédő. Lehet köze hozzá??? Szökne a cucc belőle?
(#) kzozo válasza akos70 hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
Köszi a segítséget, sikerült leszedni. Átnéztem mindent, tekercsvégeket átforrasztottam, minden csatlakozási pontot megcsiszoltam, összeraktam, próba, de ugyanazt csinálja: töltés 14,3V-ról indult, majd lecsökkent 13,9-re. Az lehet hogy valami nagyáramú fogyasztó lehúzza a tápot időnként?, majd kerítek egy lakatfogós árammérőt, és meg fogom nézni ezt is....
(#) akos70 válasza kzozo hozzászólására (») Máj 29, 2010 /
 
A 13,9-cel nincs gond, ha terheléssel is tartja. Korábban 13-ról írtál, terheletlenül, fordulaton, az már kevés.
(#) delta1 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Szerintem a párásodás azért lehetett mert mint írtad ha kikapcsolt a klíma akkor meleget fújt. Mondjuk ezt sem értem mert ha nem is működik akkor sem meleget hanem a külső levegőt kellene ugye befújnia ami adott. Meleget akkor fúj ha a fűtés be van kapcsolva. ( már jó esetben) Ha le van kapcsolva és akkor is meleget fúj akkor a fűréscsappal van, illetve az oda vezető bovdennel a gond. Szerintem.
(#) Aquagen válasza delta1 hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Jogos, rosszul írtam. Nem meleget, külső levegőt fújt.
Én is gyanakodtam a fűtés csapra, de akkor az elején nem fújna hideget.

Van a klímának valami érzékelője vagy gombája? Hol?
(#) delta1 válasza Aquagen hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
Van. A feltöltő szelep környékén ha jól tudom. Elvileg ha ott van a gond akkor is csinálhat ilyen viccet. Ha nem érzékel kellő nyomást nem kapcsol be és nem megy a klíma kompresszor. Próbáld meg rövidre zárni hogy úgy működik e. Lehet hogy megy el a nyomás....bár akkor egyáltalán nem kellene működnie. De lehet hogy ez a bizonyos érzékelő kapcsoló szar és ezért csinál ilyeneket. Zárd rövidre és majd kiderül.
(#) Aquagen válasza delta1 hozzászólására (») Máj 30, 2010 /
 
3 vezeték megy rá.
kék/fekete
barna/fekete
fehér

Melyiket melyikkel zárjam rövidre?
Következő: »»   18 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem