Fórum témák
» Több friss téma |
Úgy néz ki valamelyest javult a helyzet. Most már lehet terhelni De még mindig 0,5-1 Ohm körüli a belső ellenállása.
Próbáltam kisütni kb 2A-árammal a 7Ah-s akkut de azt vettem észre hogy a 6 cellából az egyik nagyon melegszik, de csak az egyik. Lehet hogy tölteni kellene bele folyadékot? Vagy mi lehet a baj?
Ha melegszik egy cella akkor az sajnos rossz. Azért nem terhelhető. Az akkudat eldobhatod. Persze a gyüjtő helyre.
Üdv mindenkinek!
Kaptam 2 darab DiaMec akkumulátort. az egyik DiaMec DM12-4.2 a másik DIAMEC DM12-6.5 azt szeretném megtudni hogy fel tudom e ezeket tölteni a 12 voltos 500mA-es régi alcatel telefon töltőjével vagy a régi ruszki akkutöltőmet használjam inkább? Előreis köszi
Esetleg ha sorba kötök vele annyi ledet mondjuk hogy a kissebbik aksit pont az 1/10ed áramával töltse az úgy megfelelne?
Miért pont LED -el? Pont az nem alkalmas áram korlátozásra. Inkább egy ellenállást, vagy méginkább egy izzót. De akkor ne felejtsd el, hogy a töltő automata Te vagy, és ne felejtsd időben lekapcsolni.
Az Aó kapacitás tizedének megfelelő árammal töltve 14 óra, de a 14,5 V ot a töltés alatt nem szabad túllépni.
A telefon töltőjével minden bizonnyal feltöltheted mind a kettőt, az feltehetően ilyen akkumlátorok töltésére készült. A másik töltőnél be kell állítani a töltő áramot 420, ill. 650 mA -re, és figyelni a töltési végfeszültséget.
Ezt hogy érted hogy ne legyen több 13.8 v-nál mert fel nem töltődik az életbe? A diódákon kb,fél volt esik ez nem kell belekalkulálni? Üdv
A hozzászólás nekem íródott, hadd válaszoljak rá.
Az áramkör, nem akkumlátor töltőnek készült, hanem egy egyszerű kapcsolás az akkumlátor szünetmentes használatára. A helyzet az, hogy a 12 V névleges feszültségű savas ólomakkumlátor kapocsfeszültsége feltöltött állapotban 13,5 -13,8 V. A gázképződés határára szoktak megadni 14,5 - 14,6 V -ot, (azért ez még sok mindentől is függ, pl. környezeti hőmérséklettől, töltőáramtól, az akku életkorától) ez a töltési végfeszültség, így lehet az akkumlátort (majdnem) teljesen feltölteni, ha valóban szükséges a 100% -ot elérni. Ezután a névleges 13,8 V -ot rákapcsolva ún csepptöltéssel kell tovább tölteni. (egyébként ha az akkut leveszed a 14,5 V -ra beállított töltőről, akkor rövid időn belül a kapocsfeszültsége beáll arra a bizonyos 13,6 - 13,8 V körüli feszültségre. Ilyenformán ha csak ezt a feszültséget kapcsolod az akkumlátorra, sohasem, azaz végtelen idő alatt fog feltöltődni 100% ra, de ez szünetmentes esetében nem igazán probléma, mert pl az öregedés folyamán sokkal többet veszít a hatásfokából. A feszültségek szórásából meg láthatod, hogy az a 0.7 V ide oda nem sokat számít, de beállíthatod a táp feszültségét, hogy az akkura pontosan 13,6 V jusson, de nem ettől fog tönkremenni az akku.
Köszönöm szépen a kimerítő választ. Lenne még egy kérdésem 4darab diamec 12v/20Ah akksit párhuzamosan kapcsolok , szünetmenteshez kiegészítő pakknak hogyan tudnám a legegyszerűbben tölteni ? Van egy smps tápom szabályozható 10-15V ig és 20A-ig terhelhető ,ennek a felhasználásával megtudnám oldani a töltést ? vagy kell még valami hozzá?
Sziasztok valakinek van 36v-os töltöröl valami jo egyszerü rajza? Az akku 3db 12v és 10Ah akku lenne.
Trafóm van hozzá. Elöre is köszi
Köszi amugy én is ezen gondolkodtam csak valami speciállis csati kellene töltéshez meg jo-e töltés szbályzáshoz LM338k?
Sziasztok volna egy jó pár (szám szerint 8 darab) 6V-os 12Ah-s Sealed Lead-acid akksim csontra lemerülve. Az akksik egy ups-ben voltak és oda is kellenek majd vissza. Hogyan tudnám feltölteni illetve hogyan érdemes feltölteni őket? Akkutöltőm sajnos nincs. A segítséget előre is köszönöm
![]()
Üdv.
Tulajdonképpen nem zselés ,hanem egy felitatott rendszerű akkuról lenne szó,bár ezeket sokan keverik.Az érdekelne,hogy van -e lehetőség a desztillált víz pótlására ezekben az akkukban?
Valahogy biztosan fellehet nyitni, de ha ebbe pótolni kell a vizet akkor szerintem nem érdemes kínlódni vele, mert ebből nem párolog, csak ha valamiért a gáz szétnyomta az akkut.
Minden akkumlátor tetején van egy "biztosíték", felrobbanás ellen. Az ilyen akkumlátorokon is van egy gumilapocska, meg egy pici lyuk. Ezt ha megkeresed a cellák tetején, azon keresztül be tudsz juttatni egy injekciós tűvel némi nedvességet a cellába. Természetesen csak óvatosan az adagolással, néha segíthet.
Az akkut bár "ki bontottam"
Egy műanyag lap volt rajta amit eltávolítottam és előtűntek a cellák amik apró gumisapkákkal vannak lezárva.A kérdésem inkább a felé irányult ,hogy van-e értelme,mert jártam már úgy ,hogy éveken keresztül állt a polcomon,aztán kellett volna,de le volt merülve.Pedig használva sosem volt.A töltést sem vette fel,csak ha csepegtettem bele vizet csak szerintem túl sok lett,de utána azonnal felvette a töltést.
Hogy van-e értelme, az az akkumlátor állapotától függ. mindenesetre érdemes megpróbálkozni vele, volt hogy eredményes volt, volt hogy nem. A probléma az, hogy nincs semmilyen infó arról, hogy mennyire szulfátosodtak el a lemezek, mennyi még az aktív felület. Mindenesetre az a tény, hogy eltűnt belőle a folyadék azt jelzi, hogy teljesen jó többé sohasem lesz. Végső soron ez is csak egy savas ólom akkumlátor, és ugyanúgy is viselkedik.
Köszi szépen.
Megpróbálom aztán,ha végképp nem megy akkor veszek másikat.Csak sajnos mindenképp felitatott rendszerű kell,mert a Yamaha valamiért kitalálta,hogy fektetve rakja be a mociba és a hagyományos nem lenne ez miatt jó nekem.Gondolom ez meg 2x annyiba kerül.Azt hiszem kihúzom vele a telet aztán majd tavasszal.
Mióta vannak lemerülve? Mert ha hosszú ideje, akkor ezeket inkább vidd a megfelelő gyűjtőhelyre, és vegyél helyettük újakat.
Üdv!
egy egyszerű kérdéssel fordulok hozzátok ami nekem még bonyis mivel a szakmát csak most kezdtem suliban... Szóval kivettem egy e-scooter elektromos rolleről mindkét aksit és ugye mindkettő 12 V , már mind2ő ről levoltak a kábelek csípve mivel már közel 8 éves. hála a 12V-ot mindkettő tartja ! szóval az lenne a kérdésem hogy hogyan kössem össze mindkettőt pólusok szerint? mindkettőnek ugye + és - pólusa van így a +-ot a másik aksi +-ához a - a másik aksi -ához? őszintén megvallva megcsiunáltam hogy autómagnó szóljon az aksiról de ugye lemerül az is így a töltést kell megoldanom és összekell forrasztani őket hogy megkapjam a 24V-ot mivel 24V a töltője! köszönöm a segítséget!!
Hello!
Nem! Ha a töltő 24V-os, akkor a két aksit sorba kell kötni. Így a feszültségük összeadódik. Tehát az egyik pozitív pólusát, a másik negatív pólusához kell kötni. A fennmaradó egy egy pólus lesz a "24V-os aksi" két pólusa. Értelem szerűen a pozitív és negatív kivezetéseket használva töltéskor. Ha a töltés után 12V-os aksiként szeretnéd használni, akkor szétkötöd, és bekötöd az előző leírásod alapján. Vagy is párhuzamosan, ahol pozitív pólusok mennek egymáshoz. A feszültség 12V marad, és az áramok adódnak össze. (Pontosabban az aksi kapacitása lesz a kétszerese.) Légy oly kedves, továbbiakban használj nagybetűket a mondat elején, mert úgy sokkal olvashatóbb a magyar szöveg. üdv! proli007
Üdv Mindenkinek!
Egy egyszerű kérdésem lenne. Ebben a kapcsolásban a két sárga led mire szolgál?
Sziasztok!
Egy 12Ah akksihoz 1A vagy o,6A áram kell? Ez volna való ehhez Bővebben: Link ?
Általában a kapacitás tizedével töltünk maximum. Ebben az esetben ez 1,2A. Ha ennél kevesebbel töltöd az jó csak a töltés ideje nő annyival amennyivel kisebb árammal töltöd. 0.6A.rel például 20 óra.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 12V-os 12Ah zárt akksim. Lenne egy töltőm, amely 12V-tal tudná tölteni. Viszont ha rendesen bekötöm az akksit, és bekapcsolom a legkisebb (1-es) fokozatra, az áramerősség kb 10 A-ig felugrik. Namost azt olvastam, hogy egy 12Ah akksit 1.2 amperrel szabad tölteni.
Feltölthetem ezzel a töltővel, ilyen áramerősség mellett?? A válaszaitokat előre is köszönöm.
Tegyél sorba az akksival egy 12 V / 10 W -os égőt.
Üdv
Más baj lesz ott. Ha tényleg 12 voltos akkuhoz készült az a töltő és polaritáshelyesen van kapcsolva nem lenne szabad a legkisebb fokozaton 10 ampert mérni egy ilyen "játék" akkuval. |
Bejelentkezés
Hirdetés |