Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Idézet: „Mondjuk lehet, hogy őt előre kidobták a gépből.” Hol van ilyen szolgáltatás? A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2016
Idézet: „Ha nem így lenne, bárki szabadon kóvályoghatna a levegőben ellenőrizetlenül.” Kovályog is, s néha rátalálnak ( ilyenkor indulnak a grippenek), néha nem, akkor meg szép csend van.. Az eltünt gépeket meg évekig keresik szinte az egész globuszon mire rátalálnak valamilyen roncsra. ( még arrol sincs fogalmuk, hogy merre tartott a gép).
Gondolom ezt csak viccnek szántad. Kéredzkedj be egyszer a légi irányításhoz, meg ülj be egy lokátorba. Az illegális légtérhasználat az teljesen más kategória, de azt is figyelik. A menetrendszerű járatoknak meg számítógépes nyilvántartása van, valami hasonló mint ami azon az oldalon látható. De a lokátornak is (nem mindnek) van aktív üzemmódja, ilyenkor nem a visszavert jeleket jeleníti meg az indikátorernyőn hanem azt amit a gép fedélzeti berendezése küld neki. Tehát nem látsz mást az ernyőn, csak a levegőben lévő gépeket. És ezt az 50 éves orosz technika is tudta.
Hogy ne tudnák hogy hol tűnt el az mese... Az óceán felett nyilván nem leszállításhoz (bevezetéshez) való technikával nézelődnek, amin 5-10km-es lépték van a kijelzőn.
Egy kicsit sarkitottam az igaz, de alapbol amit az emlitett oldalon látsz az nem a repülökröl jövö helyzetjelentés ( mint egy GPS a teherautokban, vagy vonatokon), hanem a földi irányito központok kiadott adatbázisa, azaz csak azt látod, amit ök látnak.
Éppen erröl megy manapság a vita, hogy a gépek miért nem tudnak rendszeresen és automatikusan helyzetjelentést szolgáltatni (eddig ezt a fedélzetröl jelentik, ha jelentik). Föleg a tengerek felett lenne ez nagyon jo, mert ott a földi megfigyelés nagyon körülményes illetve lehetetlen. A tengerészet tart fenn hajokat, ahonnan a tengerek felett is követhetik a gépeiket, de a civil masinákra ez nem vonatkozik. Állitolag egyes gyártok már beépitenek részalkatrészeket ( motorok, elektronika), amik állapotát menetközben is le tudják kérdezni (telemetria), de az adatokhoz valamilyen ok miatt a mai napig csak az idö van hozzárendelve, de nem a koordináta. ( lehet, hogy ennek jogi akadályai vannak).
Akár papíron is elkészíthető az áramkör:
Bővebben: Link kész áramkör A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2016
Ilyenből lenne szükségem, kb 4db 5mm átmérőjű pontra...
Alufólia. Vagy circuit writer. Nekem is volt, csak beszáradt.
Nem tudom, hogy fogom megoldani, alufólia nem jó, venni meg nem akarok ilyen áron négy csepp miatt. Legvalószínűbb, hogy majd egyszer új nyákot fogok készíteni, csak macera, nehezen szánom rá magam...
Akkor papírlyukasztó és réz szalag. Mindenre van megoldás.
Valami hasonló megoldáson vagyok, van öntapadós réz fóliám, kicsit vastag, de még az kevésbé probléma, inkább a kis méret miatt nehéz forrasztani, mert ahogy felmelegszik alatta a ragasztón elkezd csúszkálni, illetve ez egy nyomógomb érintkezője lesz, ezért is fontos, számít a felülete. Két félkör van egymás mellett és egy grafital bevont gumi a nyomógomb. Nyák tervezéskor túl nagy távolságot hagytam a két félkör között és nem igazán van kontakt. De ez már nagyon off itt, zárjuk le. Köszönöm a tanácsokat, valamit majd kitalálok!
Professzionális javítókészlet. . Nem tudom mennyire fontos a vastagsága, de a laposelem réz érintkezői, vagy a 9V-os elemek szalag hozzávezetői - ugyanúgy jók lehetnek. Maximum kell alá egy csepp műgyanta. Akkor nem fog elcsúszni forrasztáskor24 óra szilárdulás után.
Híres lett a Lánchíd a kínaiaknál: Bővebben: Link, aki szemfüles, megtalálja a képet. Biztos a Lánchídon is kínai LED-es világítás van... Az eredetije itt van: Bővebben: Link
Nem tudok róla, hogy az Arató András féle Nátriumgőzös világítást lecserélték volna.
Ez nem okoz lelki törést Kínában. A mi napelemes referenciafotóinkat is simán felhasználták a tudtunk nélkül.
Ennek inkább örülni kell, mert akkor már annyira jó (vagy a fotó vagy a kivitelezés), hogy megéri ellopni, plagizálni. Hát most ebay-ről mit vár az ember?
A másolás a tisztelet legmagasabb fokú megnyilvánulása.
Pedig úgy tűnik igen:
Bővebben: Link
Mentségemre szóljon, hogy rég jártam arra. Legutóbb még a sárga színre emlékszem, s nem figyeltem, hogy átalakították közben.
Ahelyett hogy itt vitatkoztok olvassátok el az oldal leírásában hogy honnan kapják az adatokat....
Megsúgom: a repülőgép transzponderétől jön. Nincs semmilyen földi adatbázis. Általában már nem is hasznának nagy hatótávolságú radarokat. Önkénteseknél vannak kitéve vevők a világon mindenfele amik veszik a transzponder által sugárzott adatokat majd ~percenként elküldik a flightradar központi szerverének. Az összegzi és ezt látod a térképen. Ha szeretnél építeni egyet van fent útmutató ami lépésről lépésre bemutatja, hogy kell csinálni egyet. És akkor pár száz km-es körzetben tudod venni az összes gép transzponderének jelét.
Okostelefon, okos TV, okosóra, okostojás, hülyegyerek...
Rendben, hogy agyontechnicizált gyár. De mitől okos? Én okosabbnak gondolom Józsi bácsit, aki a kezébe fog egy fadarabot és életet lehel bele. Tudod.... Egyik nap befejeztem a kis MP3 lejátszómat, amit rakosgatok egy ideje. Bekapcsolatam, hallgattam, élveztem, hogy minden működik. Lehetett volna hightech, high-end csilliárdokért. De azt az érzést, amikor végigsimítottam a hűtőrácsokon, amikor megérintettem, ... kellemes jó érzés, bizsergés járta át a testem, mert a lelkem egy darabja is benne van. Ezt az is érezni fogja, aki legközelebb a kezébe veszi, akkor is ha tökéletlen maga a dobozka. Ezt soha nem adja meg egy ilyen tucatáru. Arról ne is beszéljünk, hogy az Audi a magas árfekvése mellett mennyire silány, használhatatlan autó lett. Keresztapám 25 évvel ezelőtti A80-asa - még autó volt. Egy mai A6-ost a hátam közepére nem kívánnék.
Ki fogja megvenni a -majd- teljesen robotizált gyárak termékeit, ha senki nem keres pénzt, mert nem dolgozik, mivel a robotok kiszorították a munkától.
Majd amikor az okoshűtő szól az okosháznak, hogy elfogyott a tej, az okosház pedig megrendeli, de mellétesz valami felesleges okosterméket az okosgyárból, és amikor kiszállítja a drón, a tulajdonos csak les, hogy miért fizet ennyit...
Manager funkcióktól. Ha megrendel valaki egy terméket mondjuk egy forgácsoló üzemből ami volt már gyártva és megvannak a szerszámozási adatok összehasonlítja a raktárkészlettel/termelésben kint lévő készlettel. Megrendeli az eaetleges szükséges dolgokat. Ad egy határidőt is automatikusan vagy felügyelet mellett. Sok jegyzet sok adat mindenkinek. Egy szép dosszié amiben a gyártási időtől a robotok/szerszámgépek programjaitól kezdve a rajzokon/modelleken szerelési segédletektől kezdve minden benne van de ennél jóval több is mivel nagyfokú automatizálást is takar. Alapvetően költségcsökkentés a cél automatizált gépekkel rendszerekkel. Például hűtővíz kezelés: méri napjába a ph-t koncentrációt baktérium szintet és cselekszik bekeveri a vizet határértékig tesz bele gombaölőt de nem helyettesíti a hűtővizes embert mert ugyan leengedi de nem fogja kimosni a szennyezett tartályt. Viszont mikor úgy dönt már menthetetlen a víz kiveszi a gépet termelésből és hívja a szervizet előtte. És ez a mechanikus mérhető alkatrészekre is igaz. Az ipar 4.0 minimális emberspórolás és sok időspórolás. Európa Amerika válasza Kína olcsó és jó termékeire. Hátránya hogy ezt a nagyok tudják csak megfizetni. A kis cégek egyszemélyes cégek óriási versenyhátrányba kerülnek.
Alapvetően tetszetős elgondolás de sajnos még jobban elnyomja a makrovállalkozókat és globalizációba sodorja a világot. Sőt sok szakmának csökken az óraszáma azaz kevesebb ember kell majd. Szerintem töketlen válasz a nagy családok hiányára.
Elmélet, elmélet, elmélet... Akkor a gyakorlatból....
1.) Egyes számú megközelítés - evolúció: A kínaiak kitalálnak valamit - esetleg másolnak - legyártják és árulják. Olyan amilyen - de működik a természetes szelekció, hiszen ha nagyon vacak, egy idő után senki nem veszi. Ha jól fut a termék, több a bevétel, felélénkül az ipar, több embert foglalkoztatnak, jobbak a munkakörülmények, javul a minőség. Annyit termelnek, amennyit felvesz a piac. 2.) Kettes számú megközelítés - szabályozás: Szabvány, szabvány, szabvány, hatóság, megfelelőség, pénz, pénz, pénz még több pénz. Speciálisan képzett munkaerők, kevés munkahely. Minden engedélyhez és még több pénzhez kötött. Vásárolnod kell a szabványokat, tartanod kell magad a szabályokhoz előírásokhoz. Minőséget kell engedélyeztetned, termelned, de emiatt annyira drágává válik az előállítás, hogy eleve kevesen engedhetik meg maguknak. Vajon melyik az életképesebb? Nem kell válaszolnod. Az élet meg fogja válaszolni. A túlzott, technokrata, fölényes és lekezelő módszer - kudarcra van ítélve. Életképtelen és nem az életet és a természetes utat járja. Úgy tűnik, nagy a multik hatalma, de ez csak addig tart, amíg van fedezete. Ha nincs aki dolgozzon, ha nincs mögötte ember - nincs fedezete, nincs csereértéke. Miért? Mert a gépeknek nincs igényük Energián kívül nincs vágyuk a másik társaságára, nem kérnek a munkájukért pénzt. Az igaz, hogy ez alacsony költségeket eredményezhet, de a másik oldalon nincs szolgáltatás igényük sem. Nem vágynak munka után egy jó sörre, egy jó welnessre, egy kis kikapcsolódásra, nincs hobbijuk. Mindenki csak az anyagi és a technológiai oldalát emeli ki egy ilyen gyárnak, holott emberek vagyunk. Emberi oldalról pedig ez gépbarbárság. Egy beteg, barbár nép beteg ideológiája az általuk tökéletesnek gondolt világról. De vajon ha egyszer megvalósul - jól fogja valaki is érezni magát benne? Valóban olyan "okos" olyan tökéletes lesz? élhető lesz? Vagy csak még monotonabb, még kiszolgáltatottabb? Van már okostelefon, okosóra, okos tv, okos hűtő. Ettől jobb a viszonyunk a gyerekeinkkel, a párunkkal, a szüleinkkel? Okosabb emberek lettünk? Szerintem - nem. Intelligens épületeket építek. Van egy saját "okos" megoldásom. De ennek ellenére - vagy talán éppen ezért, ki tudja? De egyre inkább látom az emberek távolodását egymástól. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2016
Már az őskor alkonyán létrejöttek a társadalmi különbségek. Azóta ismeretes az emberek előtt, hogy aki a munkát csak hírből ismeri, mert mással végezteti, az jobban él. Azóta él a vágy is arra, hogy ne dolgozzunk, csak jól éljünk. Ez jelenleg csak kis rétegnek adatik meg. A robotizálás volna elvileg a kulcsa Utópiának. Csakhogy ez veszélyes fegyver. És itt most nem a robotok lázadására gondolok, hanem arra, amire a WALL-E című rajzfilm figyelmeztet. Pedig nem is a fizikai eltunyulás a legrosszabb ami az emberiségre vár. Még-csak nem is a szemétóceán. Hanem a szellemi leépülés. Ami sajnos már a mai fiatalság jelentős hányadánál megfigyelhető. A látókör beszűkülése, az emberi érintkezések hiánya, (a facebbook nem minősül emberi érintkezésnek) a mozgásigény hüvelykujjakra történő korlátozása mind riasztó kórtünet.
Jó dolog a technika. Szeretem én is. Csak az irány rossz!
Az a helyzet hogy teljesen mindegy hogy milyen az irány. Napról napra egyre többen vagyunk, és mindenki szeretne egyre jobban élni. De az ugye nem fog menni mert a javak végesek, épp az ellenkezője lesz, napról napra egyre többen fognak egyre rosszabbul élni. És ez attól függetlenül is így van, hogy a javak nagy része az emberek néhány százalékának a birtokában van (elvenni már késő tőlük, nem lett volna szabad hagyni hogy hozzájuk kerüljön).
Ha megnézed a népességi grafikont akkor borítékolható hogy a problémák amiket nemrég még a jövőbe vetítettek, azok nagyon gyorsan itt lesznek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |