Fórum témák
» Több friss téma |
Már gondolkodtam azon hogy gyártok egy elektromos autót.....Csak az a gondom hogy nemtudom hogyan lehetne megoldani.....Egy 12 voltos kocsiaksira gondoltam valami kis áramkör és aztnemtudom hogy milyen motor kéne hozzá??És miből lehetne kifejteni... Aki tud segíteni az írjon,minden ötletet várok...
Hello!
Ha már kocsinál járunk akkor miért ne lehetne ablaktörlő motor a régebbi fajta, elég nagy nyomatéka van és ha egy kocsiakukval akarod hajtani oda kell a nyomaték azért egy 10-15Kg aksi + még az alvázat meg kell mozgatni, lehet hogy lassu lesz de nagyon erős! Ha viszot gyorsat akarsz akkor pedig ott van az ablaktörlö szivatyúja! De amúgy ez nem férhetett volna el a modelltopikban??
És nemtudsz valami linket ahol találok "ablaktörlő motor a régebbi fajta" vagy "ablaktörlö szivatyú" eladód?vagy dockot róla?És kb milyen gyors lenne az a ablaktörlö szivatyúval és milyen gyors a ablaktörlő motorral??
igen, az autó akkumulátora eléggé súlyos így biztosítanod kell a kellően erős, merev alvázat, tengelyt... Helyedben hátsó meghajtásút készítenék, egy felületkezelt köracél lenne a tengely, amin lenne egy fogaskerék, és ez a tengely egy bronzperselyben forogna, ami az alváz része lenne, így biztosítva a minimális súrlódást.
http://www.vatera.hu/ford_escort_ablaktorlo_motor_60441245.html egy ilyen motor jólenne hozzá?
Üdv!
Ha használtad volna a fórum keresőjét, akko találhattál volna e témával foglalkozó topicokat! pl.: Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Üdv
Szerintem jobban járnál, ha nem kocsiakkut, hanem egy 7Ah-s zselés akkut tennél bele. Kisebb, és az is elég jól bírja a strapát. És az ára is baráti.
Szia!
PL: riasztós boltban -máshol is de az ára húzosabb.
Szia !
valaha a fiam óvodáskorában csináltam ilyett /18--20 éve/ 12V 35ah akku ---ablaktörlő motor az IFa-ról . ez kétsebességes csiga áttétellel -2 db kellett a lábhaltásos kisautóhoz. 3 sebesség 1: midkettő alacsony fordulaton -párhuzamosan/--magas ford. sorbakötve -- /magas ford. párhuzamosan igy a játszótéren ment is 6-10 órát . sokszor 2-3 gyerekkel. akkor még nem volt készen + fordulatszabályzó , ma 2 db 20--24V-s kézi csavarbehajtóval csinálnám-és 2X 12 V savas akkuval 7Ah. elsóre---Kb szivattyú motoron NE IS gondolkodj, esetleg a fűtő/hűtő ventillátor --de nincs áttétele.
http://www.vatera.hu/skoda_120_ablaktorlo_motor_62014224.html mondjuk ez a régi skoda ablaktörlő megfelene szerinted?"3 sebesség 1: midkettő alacsony fordulaton -párhuzamosan/--magas ford. sorbakötve -- /magas ford. párhuzamosan" ezeket a sebeségeket hogyérted??? És hogyan lehetne megépiteni a Vázát?Fémből?vagy Fából?Milyen kererkekt kéne bele rakni?Hogyan lehetne megoldani a kormányt?Hátsó vagy első kerék meghajtású a jobb?És még sok kérdés....
Kocsiaksi mértnem jó?"ma 2 db 20--24V-s kézi csavarbehajtóval csinálnám"Csavarbehajtó motor?És 12 v 7Ah nemjó 12V 70Ah?
Szia!
A vázat készen keresném --sokkal 1X ubb...a hátsó kereket hajtanám -felszerelve a motor kihajtásra. persze jo a gk akku -de hány kiló? a motorok nemigen szeretnek 100kilóval ballagni,/ Kocsi-akku--gyerek-ek / a kormányzás +ülés készen.......jobb mint hátilag --gondolom a gazdaságosság fő szempont 1 sebesség nem elég min. 2 A motorok sorbakötve =1 --a motorok párhuzamosan kötve =2.esetleg --polaritásváltással -hátramenet. ha mindent elsőre-- házilag raksz össze --biztos a melléfogás kb 5X is... a csavrbehajtót azért emlitettem mert a gyári 70eFt kisautóban is vmi hasonló van --ránézésre. Késsz a ford szab + irányváltó --Neked "csak " a mechanika jut..! persze a kreativitás a legfontosabb...
Szia!
A csavarbehajtók 530 as motorja kb az ablaktörlővel = telj, Ha 20 V--24V akkor 12V -ról már jól megy --indulás /emelkeső...24V-nál meg ne haladja meg a sebesség a siető felnőttét / áttétel+ kerékátmérő !/h 12V-os akkor 6--8V kellene az induláshoz... nekem 1 motor nem volt elég --a lemezautó miatt...ma már muanyag --sokkal könnyebb A kormányzás az első keréken --mint az autoknál --- a hátsót viszont 1Xubb meghajtani ---sok esztergályos munka kell hozzá.. Az akku súlya miatt nagy lessz az áramfelvétel---hűtés a motoron! ! utólag. ha most mindent vennék KB: akkuk 9000 Ft csavarbehajtó 2X 5-----7 000 Ft -+ az autő ?---csapágy +alkatrészek--ezstergályos 4 000Ft talán ennyi de másnak más véleménye......adottsága
Szia! Itt egy link ahol sokmindenre választ kaphatsz!
http://tech-mobile.hu/forum/index.php
Beraktam 1 képet hogy milyen vázat tudnék szerezni.Ez szerinted megfelel?
Szia!
ez vmi motorkerékpár váz.kétkerekű lessz? 12 éves kor felett.?
Hát szerintem ez qwad váz ...szerintem igen 12+ ra kell (magamnak) hülyéskedés céljából..
Szia !
akkor egész más méret-sebesség stb--- célszerű 2-3 Kw-s motorral hajtani ehhez 36--48--60V akku 120Ah felett stb ehhez nem értek--- Én végig ovis gyerek autóról irtam
Ez csak "hülyülés" céljából kell elég ha 20 al megy
Igazad van robogó váz bocsi benéztem
Van egy 6 voltos elektromos kisautó, amiben van 1db 6V 8AH-os savas akku. Mivel állandóan lemerül, lassú és nyűgös kicsit szeretném kezelésbe venni járgányt. A cél az lenne, hogy a Parkside-os 20V 8AH akkuval tudjam működtetni. Mivel az autóba több elektromos rendszer is működik, a 20V-ot le kell csökkentsem 6V-ra. Viszont a 2db 6V-os 35W RS380 RPM-14 000 motornak szívesen adnék egy kicsit magasabb feszültséget, hogy gyorsabban is haladjon. Ugyanakkor nem akarom leégetni.
Jön a kérdés, hogy mi a maximális feszültség, amit még kibírnak ezek a DC motorok? Ill feszültség szabályozásra ez jó lehetne? Bővebben: Link
Ezekről az RS380 motorkról mindenhol ez olvasható: DC 1.5-18V 30000RPM.
Ugyan nem tudni, mi az autó típusa, de elképzelhető, hogy nagyobb terhelést nem is bírna ki a motor áttétele, megcsinálod a terved és ledarálod a fogakat...motorcsere hajtóművel együtt meg macerás/drága. Amit én próbáltam turbósítani, annak induláskor kipörgött a betonon a műa. kerekeke...(talán kerékpár külsőt lehetne rászegecselni).
Szia!
Korábban nem konkréten ezt a típust, hanem egy másik kismotort én is szerettem volna nagyobb feszültségről járatni, mint a névleges a magasabb fordulatszám reményében, de annál olyan mértékben emelkedett meg az üresjárási áram, és ezzel együtt a kefeszikrázás (szinte körtűzbe ment át), hogy érdemi emelést nem sikerült elérnem. Nem tudom Uniman milyen forrást talált, de nekem úgy tűnik, hogy több verzióban létezik ez a motor, 6V és 12Vos változatban és az egyes feszültség szinteken eltérő névleges fordulattal. Ha van egy labor tápegységed, akkor te is leellenőrizheted mennyi növelés jöhet szóba. A feszültséget emelve figyeld az áramfelvételt és a szikrázást, és szerintem érzékelni fogod, hogy mit bír el a motor. |
Bejelentkezés
Hirdetés |