Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Tulajdonképp így értelmeztem, ebben bízok én is:
Idézet: „A felületet és a pénz kezelést adja a szolgáltató. A vevőtől hozzájuk érkezik a pénz, és az eladó addig nem is kapja meg, amíg nem igazolta vissza a vevő, hogy minden rendben zajlott” Köszönöm, hogy megerősítettél, megnyugtattál (bár botszalmasan ideges nem voltam, csak zavar, ha nem úgy megy valami, ahogyan ígérték, ígérte a kereskedő/feladó)
Sziasztok!
Van egy USB-s led szalagom Ezt szerettem volna rákötni egy ilyen napelemre Ehhez egy ilyen BUCK convertert Raktam közéjük. A LED-ek csak halványan világítanak, ha a potmétert eltekerem vagy lekapcsolnak, vagy 50%-ék körül bekapcsolnak és hiába tekerem max állásba, nem változik a fényerő. Raktam rá párhuzamosan még egy ugyanolyan napelemet, de nem változott. Rámértem a feszültségre, hátha az a kevés, de ott 12V-ot mértem. Lehet rosszul gondolom, de a két panel, ha csak 20%-ot tud termelni ilyen időben, akkor már kéne tudnia többet is produkálniuk!? Mi lehet a probléma? Mit mérjek meg?
Próbáld ki két sorba kötött napelemmel...
Attól hogy a 12V megvan (nagyjából) lehet az áramerősség kevés. Pont nem írtad, hány métert kötöttél rá a szalagból. Nem néztem pontosan, de 1A/m az áramigény kb. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
Először próbáld labortápról/dugasztápról/akkuról, hogy tudjad a dcdc rész működik. Ezek a potik nagyon sérülékenyek, ésszel kell beállítani. Illetve esélyes nincs áramkorlátozó a ledszalagban, hanem a kábelt tervezték annak, ami még okozhat gondot később.
Ilyen időben (vastag felhő, köd, a nap helye sem látszik) nálam 5% körül termel a napelem.
Kb. 20db. ilyen napelem kellene 1m LED szalaghoz.
50cm a szalag.
Ha sorba kötöm a napelemeket, akkor a feszültséget duplázom meg, nem?
Ha a szalagon 12V-ot mérsz -hát akkor az azt jelenti: ennyit tudnak a LED-ek világítani. A szalag úgy van megoldva, hogy 12V-esetén az előtétellenállás pont annyit ad a LED-nek (ledcsoportnak) amennyit a gyártó kialakított.
Nem is tudom, hogy egy dekorációs LED-szalagon hogyan mérted ki, hogy az hol 50, hol 20%-os. Szerintem pont azt adja, amit kell. Az enyém 10V-on is világít. Dekoráció sincs, mert csak fehér. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
De, és pont az kell ahhoz, hogy a kimenő áramot növeld a DCDC konverter kimenetén.
Egyébként én nem is néztem, de tényleg 5V -os a szalag, és ha megméred, hogy meg van e rajta az 5V, akkor lehet az a maximum fényerő (mint említették), amit mondjuk te kevésnek gondolsz. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
A vezetéket áramkorlátozónak tervezni? Hát én még nem láttam ilyet, de ha ez így van, akkor az első darabok vakítanának mint a huzat, a vége felé meg csak pislákolás volna, mert minél hosszabb, annál kevesebb feszültség jut oda. Tényleg létezik ilyen? Az elég elszott konstrukció volna.
A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
Ilyenkor átlósan kell megtáplálni, akkor minden led pontosan egyformán világít.
Na igen, a másik végére is forrasztani kell egy USB csatit. De most valóban létezik ilyen?
USB-s a led szalag, 5V on kipróbáltam, ennél nagyobb a fénye.
A napelemeken sorba kötve 10mA-t mérek, párhuzamosan meg 30mA-t. Szóval ez ennyit fog tudni ebben a felállásban. Növényeknek szeretnék kis többlet fényt csinálni, megújuló energiából. Nyáron néztem, hogy árnyékban is elég jó áramot mértem, de úgy látszik, hogy nem jól kalkuláltam! 900mA mértem rajta napsütésben. Kipróbálom majd, hogy mit szólnak a növények, ha ennyivel több jut nekik!?
Létezik elég sok ilyen, de a bekötés miatt viszonylag egyenletes a közepe fele halvány. De esélyes ezen vannak ellenállások.
Hibakeresés sorban: 5Vról teszt dcdcről akkuról teszt napelemről teszt
Következő problémám:
Van két hőkülönbség figyelő elektronika 2-2 érzékelővel. Mindkét panelt be kéne építenem, de az egyik érzékelő ugyanott lenne mindkét egységnek. Lehet ezt közösíteni, és egy darabot használni, vagy az meg fogja bolondítani a mérést?
Sziasztok!
Kérdésem, hogy a TLC2272 OPA mely hasonló paraméterű opával helyettesíthető?
R1 P1 és a termisztor feszosztót alkot és R2 R3 meg a másik termisztor is és azt komparálgatja az opamp ha jól nézem némi hiszterézissel. Ha ténylegesen nem folyik áram az opamp fele, akkor működhet, de nem mondanám biztosra, ki kell próbálni. Viszont ne a szenzort vedd külön, hanem direktben az opamp lábára vidd az egy termisztort az egy feszosztó tagjával. Pillanatnyilag nem látom ebben a kapcsolásban az opampok bemenetének összekötése így okozna-e gondot (mármint nyilván akkor az eredeti osztót a másikról leválasztva), de meg kell próbálni vagy szimulálni, vagy megvárni, amíg kijavít valaki
Nem egy beszerezhetetlan alkatrész, perpillanat HEStore-ban is van raktáron egy darab.
Na, délután cak úgy válaszoltam, hogy az én szalagomból általánosítottam. (Pedig az általánosítás bár a túlélés eszköze is lehet -de nem mindig igaz)
Most jobban megnéztem a LED-szalagodat, legalábbis a linket, amit közzétettél. Hát, úgy látom: minden 2835-ös LED-hez csatlakozik egy 101-es (100Ω) ellenállás. Ha komolyan vesszük az állítást, hogy 3V/0.2W-os, akkor max 0.066A-el (66mA) terhelhető. 5V tápfeszültségnél ez (5-2)/100= 0,02A-t jelent, amivel világít egészen biztosan, csak nem teljes fénnyel. 12V tápfeszültségnél viszont már (12-3)/100= 0,09A-t kaphat, és ekkor túlhajtva lehet. Ennek egyik következménye (például) az is lehet, hogy a LED soha többé nem fog teljes fénnyel világítani, csak világítgat. (Nekem is van ilyen). Lehet más következménye: soha többé nem világít. Akkor ninvs min gondolkodni tovább Ha 100Ω ellenállás van sorbakötve egy 3V/66mA-es LED-el, akkor én 10V-ot sem egészen küldenék rá. De csak elgondolkodtam. Nem a legokosabb fikcó vagyok én. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2022
Szó nem volt 12V-ról, azért van neki a dcdc konvertere. Egy másik dolog, hogyha a napelem le tudta adni a dcdc üzemeléséhez szükséges feszt és áramot, akkor a feltekerésnél meghalhatott a ledszalag. De ezért mondtam neki először akkuról kösse dcdcre és állítsa be, ha úgy jó, akkor lehet napelemre cserélni.
Kínai cuccnál a képnek meg sosem hiszek, bármit kaphatsz. Volt USB kábel is rá párhuzamosított ledekkel, amik forrtak.
Ezért is raktam rá a BUCK konvertert.
Az USB kábelével működik rendesen, abban nincs elektronika. Megnézem majd a BUCK konvertert is magában, meg megmérem, hogy 5V-ról mennyi áramot vesz fel!? Idézet: „Nyáron néztem, hogy árnyékban is elég jó áramot mértem, de úgy látszik, hogy nem jól kalkuláltam!” Nyáron a szórt fény is sokkal több, mint mostanában. Persze csak ha süt a nap, de ha árnyékban próbáltad, akkor csak sütött.
Nyilván attól függ, hogy az adott felhasználásnál melyik paraméterek fontosak ennél az opampnál. Hasraütésre egy TLC272-t javasolnék, az adatlapokat összevetve meglátod, hogy megfelelő-e...
Sziasztok
Szeretnék építeni egy xbox 360 wireless reciever-t az xbox-ban található RF panel segítségével. Van is róla jó pár videó meg leírás a neten. A lényeg az hogy USB-ről lenne táplálva a panel de a panel 3.3v-al üzemel. A kérdésem hogyha a pozitív vezetékbe beteszek 2db 1n4007 -es diódát akkor az úgy működhet? Vagy mivel lehetne még egyszerűen az 5v-os feszültséget lecsökkenteni 3.3V környékére. Olyan megoldás lenne a legjobb aminél az alkatrészt általános (otthoni rossz) kütyükből ki lehetne nyerni.
Fogyasztás függően zeneres stabilizátor vagy 1117, de diódákat is megpróbálhatsz akár.
Low drop 3.3V stabilizátor kell neked, pl AMS1117-3.3. A dióda nem a legjobb megoldás, a rajta eső feszültség függ a hőmérséklettől és az áramtól is, nem lehet tudni mennyire kényes az a panel a tápfeszre. Ráadásul szerintem sehogy sem adja ki még fix feszültséggel számolva sem. Szerk.: Van akinek bevált a két dióda, nekem nem tetszik de ha működik... Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2022
Köszönöm mindkettőtöknek a választ, a sorba kötött diódás verzió nekem is olyan tessék-lássék megoldásnak tűnik, de ugye ilyen diódát szinte bármiben találni. A feszültségstabilizátoros megoldás jóval megnyugtatóbb lenne de olyan alkatrészt nem találok itthon. Viszont a linkelt boltban találtam ilyen kis tápot, nem sokkal kerül többe mint a fesz.stab. Ha azt mondjátok ez is jó akkor inkább megrendelem készen és nem szedek szét mindent amit itthon találok.
Ezen 1117 van... De bármilyen ldo jó lehet, ami 3v3.
Routerekben és switchekben gyakori amúgy, meg nem túl régi videokártyákon is, csak ott 5V-ra az adj verzió van berakva.
Sziasztok. Egy lágyindítású csiszoló éppen hogy megkezdene forogni, és leüti a kismegszakítót. Érdekes, hogy indításkor nagyon hangos búgás hallatszik, és aztán adja meg magát. Felül van a két sztator kábele, alul a másik sztator két kábele. Nemigen világos, de nem két különálló sztator van benne? Hogyan tudom lemérni hogy jó-e? Vizuálisan nem látni hogy meg lett volna gyepálva, nem égett a tekercselés.
A tengely maga nem szorul, csapágyak jók? Láttam már olyat hogy a mágneses mező odaszorította a forgórészt az állórész belsejéhez, kézzel még forgott de akkorát kottyant hogy bekapcsolva csak búgott. (mondjuk az aszinkron fűnyíró motor volt nem univerzális de szerintem megeshet ennél is.) Az állórész két részből áll, ezek egymással szemben helyezkednek el. Valahol belül vannak összekötve, itt úgylátszik ki van vezetve mindkét fél. Egyformának kell legyen az ellenállásuk.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |