Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Suzuki Swift P0420 hiba oka, magyarázata, és javítása
Témaindító: bubuszoft, idő: Szept 22, 2021
Szia! ECU tanítás megvolt. De nem felejtette el a sárga tengeralattjárót. Dobja újra a P0420-at így is.
Akkor ott más is van. Próbáltad esetleg egy másik Maf szenzorral? Vagy nem lehet mechanikailag sérült a katalizátor kerámia? EGR mikor volt teljesen kitakarítva?
Szia! Ez Így igaz. A termisztornak csak annyi a szerepe a keverékképzésben hogy tudatja az ECM -mel hogy milyen hőmérsékletű azaz sűrűségű a beszívott levegő. Minél hidegebb annál több oxigénatomot kell tartalmaznia adott térfogat arányban - "régen gyorsulási versenyeken ezért raktak szárazjeget a légszűrőházba " - s ehhez több üzemanyagot lehet számolni. A légtömeget az előfűtött platinaszálon átfolyó referencia áramból s az abszolút szívócső nyomás értékéből számol az ECM. A termisztor ellenállás cseréje nem megoldás a problémára .A gond szerintem a benzinbe kevert bioetanolban keresendő mivel ezek a lambda szonda problémák ennek következtében szaporodtak meg.
Szia! Új MAF szenzort is tettem már bele. Gyári DENSO. Katalizátor ki lett cserélve BOSAL (új), így az is kizárt, hogy rossz legyen. EGR fél éve lett takarítva., de akkor se tűnt koszosnak. Hát nem tudom mitévő legyek..., Ha van ötlet kipróbálom mind. Egyik csak bejön. Köszi
Diagnosztika (normális, Pl Wow Würth), és mindent, de mindent megnézni! Volt például egy autóstársl, aki utángyáttott (nem gyári, fotón szereplő sorozattszámú) szenzort alakított át, és csodálkozott, hogy miért fullad le az autó. Volt pont hozzám hozták az autót, hogy sokat eszik így hidegben az autó, és beindítás után még tíz perc elteltével is nyomja a szivatót az ECU diagnosztika kiderítette, hogy a hűtőfolyadék jeladó volt a hibás. Nagyon ritka, de előfordul, ez alapján tudja az Ecu, hogy kell-e és ha igen milyen mértékben szivatót alkalmazni.
Szia!
Engedjétek,meg, hogy én is bele okoskodjak mint friss P0420 tulajdonos: szerintem a termisztor csere hidegebb levegőt jelez az ecu-nak mint a valóság, ezáltal dúsabb keveréket engedélyez kompenzálva ezzel az ethanol tartalmat. Szigorúan szerintem
Először a maga a katalizátor és a katalizátor felügyelet, vagy ha esetleg továbbmegyek a motor és keverékképzés működését kéne megérteni, aztán lehet belepiszkálni egy ilyen komplex rendszerbe...
Na akkor válasszuk ketté a dolgot! Egy légmennyiség érzékelőbe két fontos mérés van, az egyik a bejövő levegő hőmérsékletét nézi, Ha jó a szemed, az érzékelődön középen ha belenézel két ellenálláshoz hasonló kis alkatrészt látsz. ezek mérik a hőfokot. Ehhez nem nyúlunk. Amit cserélünk, az a áramolt levegőt méri, ez alapján tudja a motor vezérlő, hogy mennyi levegő jutott a motorba. Ha hibásan mér (és márpedig igenis rossz adatot ad az ECU-nak) így hibás adat után fog dúsítani! Az ECU nem fog azért szólni, hogy sok levegőt mér, de azért igen mert a tényleges valós értékhez képest több üzemanyagot kapott, és így elégtelen égés hatására a lambda nagy értéket fog mutatni. Sokan a katalizátorhoz, és a lambdához nyúlnak, amikor is nem ott a gond, hanem a 1:14,7 nél! Én lassan 3/4 éve használom az átalakított szondával az autót, teljesen tökéletes. Most hideg időben is szépen tette a dolgát. Sokan hitetlenkednek benne, nekik csak azt mondom, cseréljenek katalizátort, lambdát, hisz a gyárnak ez az érdeke. Én Kb 200Ft-ból megoldottam, És higgyétek el nekem, értek az autók elektronikájához. Csináltam anno etanol vezérlőt, ott kelet tudni az autó működését!
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2022
Én értem hidd el, és pont ezért piszkáltam bele. és 80 autós társ (akiről tudok) módosította az autóját, és tökéletesen üzemel, és P0420 megszűnt!
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2022
Érdeklődnék "bubuszoft-tól, ha küldenék neki lambdaszondát, át tudnál-e nekem alakítani a jó értékre, mert 5 éve ezzel P0420 - kóddal küszködök. Kipufogóvső vége mindig feketekormos, autópálya után is, A fogyasztás 6,3 liter fölött van.Cseréltem lambda szondákat. A kocsiban 285000 km van,gyári katalizátorral, kb mindig 200-250 után gyullad ki a motor check lámpa. A kód neve : P0420. Előre is köszönöm a segítséget.
persze, megoldható, de egy egr takarítás is ráférne.
Elírtad, nem lampdaszonda, hanem maf szenzor
Minden megvolt. EGR tiisztás, próbálkoztam lambdaszonda kiemelővel is, új irridium gyertya , autopálya,de semmi. Kb. 250-300 km után előjön. Vetten OBD -t , azzal mindig menetközben kiütöm.Érdelne a megoldásod. *** számra küldd el az e- mail cimedet, ott tudunk beszélni. Köszi!Ja, Cseréltem MAP- szenzort is.
Adatvédelmi okokból a telefonszámot töröltük. A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2022
Moderátor által szerkesztve
Kedves Bussmanus! Érdeklődnék, hogy a MAP-szenzor módosítása megoldotta-e a P0420 hibát?
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2022
Sziasztok
Két dolgot vettem még észre ami okozhatja a további hibát. Az egyik a hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó, és a Maf szenzor által mért beszívott levegő hőmérséklet. A Maf esetén láttam 43-45 fokot is mérni. Akkor jó, ha a kinti hőmérséklethez képedt olyan 4-5 fok maximummal eltéréssel mutatja a levegő hőfokot. Mivel ez a két érzékelő is termisztor és analóg jelet küld így itt lehetséges még a hiba. Persze egy diagnosztika mindent elárul. volt, hogy a maf érintkezőit megtisztítózzam, és jó lett. A diag mindent megmutat
Sziasztok.
Sokan írjátok, rakjam vissza a cikket, sajnos az okdal törölte, nem én. De egy évnyi tapasztalat után elhatároztam, hogy nekiugrom, és megcsinálom még egyszer. kis türelmeteket kérem.
Sziasztok!
A kérdésem, hogy a termisztort hová kell beépíteni / csrélni? Illetve megoldható e egy laikusnak vagy keressek egy elektromos szakit?
Ezt kell kicserélni, a maf szenzorba
Szia tudsz megoldást suzuki swift p0420 hibára,folyamatos a check engine sanos,2007-es évjárat.Tudnál e esetleg megoldást nekemis?Olvastam hogy bizonyos termisztort kellene cserélni?
Maf szenzorban kellene cserélni a termisztort idáig világos, de milyenre?
Szia Ezek közül melyik lehet jó?TDK(EPCOS) 3.3kΩ 25°C vagy inkább VISHAY® 3.3kΩ 25°C, a választ előre is Köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2023
Link javítás : VISHAY® 3.3kΩ 25°C,
RC szűrő (10R-1000uF) a lambda 2 jel és a test közé, 1 éve nem jött vissza a libakód.
Ezzel a termisztorral csak szétbarmoltam a maf szenzort A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2023
Hogy működik ez ? Mert én így tudom: Minél több oxigén van a gázokban, annál kisebb feszültséget ad a lambda.
Az az : A 0,1 V nagyon sovány keverék ,sok levegő, kevés az üzemanyag, O2 marad a kipufogóban A 0,5 V nagyon jó 0,9 nagyon gazdag , kevés levegő, sok üzemanyag, egyáltalán nincs oxigén a kipufogóban. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2023
A katalizátorod ígyis úgyis cserés lenne de ez jobb megoldás a vezérlő átb.szására mert legalább van benne logika. A katalizátor oxigéntárolását szimulálod. Bővebben: Link
A 1000µF kondenzátort azért egy kicsit túlzásnak tartom főleg úgy ha tudjuk milyen áram és feszültség értékekkel dolgozik az ECU λ szonda bemenete.
Lásd egy ZrO² szonda kezelő IC működését :LM9044 pdf A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2023
Így van
Ha nem emészthető a tagok értéke, természetesen lehet kísérletezni, én csak irányt mutattam. Nem vagyok autószerelő A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |