Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Az a lényege, hogy a 2 db. 4700µF-es kondival közel megduplázzák a 12V-os tápfeszt! Van benne egy feszültség emelő áramkör. Ha megnézed a 24V-hoz, és 4 Ω-hoz tartozó elméleti maximális teljesítmény értéket 72W-ot kapsz! Persze ezt a veszteségek miatt csak 10% torzítással tudja. A katalógus szerint az elfogadható torzítási értékhez kb. 45-50W tartozik.
hello! neked hogy sikerült hidalni ezt az végfokot? nagyon megköszönném ha leírnád!
Szia!
Ez egy eleve hídba kapcsolt erősítő!
Csövi.
Valaki tudna segíteni, mert ennek a TDA-nak a B osztályú kapcsolási rajzára volna szükségem, mivel nem H osztályban szeretném megépíteni. Előre is köszönöm
Sziasztok,tud valaki nyák tervet az 1 csatornás tda 1562q-hoz?
Sziasztok!
Ne haragudjatok, de annyi zöldség hangzott el itt hogy muszáj összefoglalnom a tényeket! Azt 'lapose' kolléga tökéletesen leírta hogy ez egy eleve hídkapcsolt erősítő és nincs értelme már tovább hidalni. Az pedig valóban igaz hogy a 12V tápfesz korlátot szab a legnagyobb leadható teljesítménynek, hiszen ez fizika. De ebbe az IC-be beleépítettek egy kapcsolóüzemű tápot (csak az egyszerűség kedvéért írom így) és ez emeli meg a tápfeszt (ezért kellenek a 4700µF-os kondik). Ezt jelenti a class-H! Tehát alacsony kivezérlésnél csak AB osztályban üzemel és ha már akkora a kivezérlés hogy nem lenne elég a 12V, akkor a két 4700µF-os kondi segítségével pumpál még villanyt. Ajánlom mindenkinek az adatlap átnézését, minden tökéletesen le van írva és igaz is minden! Tényleg tudja a 70W-ot az IC, igaz akkor a THD 10%! Tehát csodát egy TDA IC-től sem lehet várni, ez sem rosszabb mint a társai. Annak ajánlott, aki kezdő és egyszerű végfokot akar kis helyen, kevés alkatrészből és nem akar kapcsolóüzemű táppal bajlódni. Aki pedig folyamatos üzemben max hangerőn akarja használni, annak inkább egy nagyobb teljesítményű végfok az ajánlott kapcsolóüzemű táppal. Ez egy kiegészítő erősítőnek jó a meglévő gyári autóhangszórókhoz , esetleg sub erősítőnek is megfelel. Egyébként személyes tapasztalat, hogy nem szabad a kondikat sajnálni egy erősítőből sem, ebből meg főleg nem! A 4700µF-ok helyett is ha minél nagyobbakat használunk, annál magasabb teljesítményt tud leadni alacsony frekvencián is. Aztán a tápfeszre is érdemes néhányszor 10000µF-ot pakolni.
Még annyit hozzátennék, hogy a B osztályú kapcsolási rajz ugyanaz mint a H osztályú, tehát nem lehet nem H osztályban megépíteni!
Az IC 16-os kivezetését a 'STAT' nevűt kell 2-3V körüli feszültségre állítani, ekkor csak B osztályban fog működni. Ha magas szintre kapcsoljuk, tehát tápfeszre, akkor H osztályban üzemel. Szépen le van írva az adatlapban! Az meg egy nagy félreértés és tévedés hogy a H osztály csak négyszögjellel működik, tehát nehogy bárki is azt higgye hogy ez az erősítő négyszögjelet ad ki mert H osztályú! Ugyanolyan majdnem tökéletes szinuszt is tud mint az AB osztály! Tehát zenével hallgatva meg sem hallani!
Szia!
Köszi a sok infót! Esetleg tudnál mutatni szkópképet B és H üzemmódban? Vagy bármilyen mérést? Köszi!
Szia,volna 1 kérdésem.
megépítettem én is ezt az erőködőt és autóban használom sub-hoz de van 1 problémám amíg nem megy a motor addig gyönyörűen szól,beindítom a kocsit és elkezd búgni 1 kicsit hangerőtől független mute-ban is búg.ja és követi a búgás a motor fordulatát. előre is köszi
Vagy a bekötéseddel nincs rendben valami, vagy az autód gyújtórészénél lévő zavarszűrő kondi a rossz.
Szia!
Nem tudom hogy nálad mi lehet, de leírom az én tapasztalataimat. Tehát az autórádió elé és az erősítő elé is érdemes zavarszűrőt tenni. Én lekötöttem az autórádió házát is a testre egy rövid brutál vastag dróttal és a csomagtartóban lévő erősítőm fémházát is lekötöttem egy jó vastag rövid dróttal a testre. Ezután nálam néma csend lett, pedig előtte minden zavar hallatszott a hangszórókban, nemcsak a motor, még az irányjelző és a féklámpa is.
Helló!
2 éve használom ezt az erősítőt TL071+TL072-es szűrővel ellátva, subwooferhez. Most, hogy szétszereltem, mert uj házba akarom rakni, és összeraktam, nemmegy. Egyetlen szokatlan dolog, ami találtam, hogy a C2 és C3 kondikon (tehát amik a tápfeszültséget emelik) csak 2-3V van jelen. A 12V-os tápfesz eljut az IC-be, végigmértem az útját. De a hangszóró kimeneten nemjelenik meg semmi. Sem zaj, sem koppanás, zene végképp... Mi lehet a gond? Remélem nem az IC hibásodott meg (miközben egyik dobozbol átemeltem a másikba?). Ötleteiteket előre is köszönöm! Dávid
Hello!
Esetleg ellenőrizd, hogy az IC 4-es lába(MODE) és a 16-os láb(STATUS) magas szinten van-e, tehát tápfeszt tudsz mérni rajta. Mert ha nem, akkor lehet 'stand by' vagy 'mute' üzemmód is. Még talán érdemes a 8-as(DIAG) lábon nézni a feszültséget vagy ledet, hátha pislog valamit... Ezenkívül még az IC áramfelvételét érdemes megmérni, ha sehol semmi és forrasztási hiba sincs, akkor elképzelhető a legrosszabb is...
Forrasztási hiba kizárva, mert 2 évig használtam ezt az erősítőt, így, ahogy van, közben volt rendes dobozban, volt beleépítve a subwooferbe is, és egy hónapig szétszerelve panelokra a földön üzemelt. megnézem a lábakat, a stand-by mode is kizárva, mert az a kivezetés állandóan tápfeszultségen van. A diag led világít rendesen, ahogy szokott. A többit megnézem. Köszi a tippeket, még írok!
ajjaj... 4-es láb és föld között csak 5,2V feszültséget mértem, 16 és föld között csak 2,3V-ot. Rányomtam direkt 12V-ot a 4es lábra meg a 16-os, kulon és egyszerre is, de semmi nemtorténik. Az állapotjelzo led tovább helyesen világit, mintha semmi gond nemlenne. Azthiszem beruházok egy uj IC-re.
elkezdtem mérni a lehetséges forrasztási hibákat, és találtam olyat, hogy a feszültség emelő kondik (mindkettő) és a hangszóró kimenete között (mindkét vezető) összekötést mértem. ez normális? vagy ez már okot ad azt feltételezni, hogy az IC-ben zárlat keletkezett?
sziasztok!
megépítettem ezt az erősítőt, nincs vele semmi bajom szépen szól! autóba szeretném használni ki is próbáltam működött rendesen....csak ha beindítom a kocsin a motort akkor a hangszórba fura búgást lehet hallani, ha kicsit meggázolom a kocsit akkor jobban szóval olyan mint ha a töltés bezavarna az erősítőnek! ez normális? ezt nem tudom valahogy megoldani? ja és amúgy akkor is szépen szól csak lehet hallani az búgást! a válaszokat köszönöm szépen!
Szia!
Építs a tápvezetékbe, közel az erősítőhöz egy szép nagy elektrolitkondenzátort. Használhatsz még fojtótekercset is. Az erősítőhöz a tápot legjobb aközvetlenül az akkumulátorról elhozni (pozitívat, negatívat egyaránt). Így hatásosan csökkenthető a generátorzaj.
szia! megcsináltam vettem 4.700uf elkót be építettem a kpcsolásba + megcsináltam közvetlen (+) (-) elhozatalt az aksiról! de a probléma továbbra is maradt ugyan olyan! még csak nem is gyengült! valami egyőb ötlet? köszi!
Számítógépben található sárga kicsi toroid, rá 20-40 menet, és sorba kötve a pozitív táppal valószínűleg segít, csak nem tudom, hogy mennyit. Valami szűrőt kellene használnod, keresgél rá, RLC, stb. -re, és nézelődj. Minél jobban koncentrálsz a zavaró jel frekvenciájára, annál jobb lesz az elnyomása a szűrőnek. Hol is van a zavaró jel frekije?
Szia!
Hát én gyanítom, hogy a 4700µF kicsit kevés... Én most csináltam (megint) egyet, 4x 10000µF van benne párhuzamosan. Az erősítő előtt pedig egy 1,2mH 16A-es folytó (RET-től vettem) a tápfesszel sorba. Az erősítő fémházát meg egy 4-5mm vastag 20cm-es vezetékkel a kocsi testre csavaroztam. Semmi zaja az erősítőnek!
Sziasztok!
Végigolvastam a fórumot és sok más fórumot is erről az IC-ről és úgy döntöttem, hogy megépítem én is. Egy kérdésem lenne viszont rögtön az elején: a bemeneti érzékenységre azt találtam, hogy 775mV 4Ohmon 55watt mellett. Na most az én autórádióm RCA kimeneten képes 2,5Volt-ot kiadni. A kérdés az hogy mekkora bemenő jelnél éri el az IC a maximális kivezérlését?
Üdv!
Ha azt feltételezzük, hogy 55W sinuszos teljesítmény 4 ohmon van, és ez a maximális kivezérléshez tartozó teljesítmény, akkor ebből a max kimeneti fesz: U^2=P*R==> U=14,8V (ez eddig mind mind effektív érték, így tehát a kimeneti színusz csúcsértéke ebből ~21V) Azt tudjuk, hogy az IC 25-27dB fix erősítéssel rendelkezik, most számoljunk középértékkel (typ.:26dB), ami azt jelenti hogy éppen 20 szoros az erősítése. Most osszuk el a max. kimeneti feszültséget az erősítéssel, és megkapjuk ,hogy mekkora bemeneti fesz. kell a maximális kivezérléshez: Uki.max/Au=21V/20 (V/V) = 1,05V (ez is csúcsérték, ebből az effektív értéket megkapod, ha elosztod ezt a fesz. értéket gyök kettővel, tehát 0,744Veff kell hozzá) Az autórádiód RCA kimenete (attól függetlenül, hogy az effektív, vagy csúcsértékre van -e megadva!) bőven ki tudja vezérelni az IC -t.
Sziasztok épitet már valaki 1562q-ból ijen erősitőt ???
Nem építettem meg, de kapcsolási rajz alapján biztatónak tűnik. Én átnézném még egyszer adatlap alapján, és megépíteném. Van lehetőség kihagyni a "sub-filtert" is (kettes csatlakozású jumper), de szerintem azzal sincs gond, így, első ránézésre. A 4700µF-os kondikból bőven van, bajt nem okoz.
Hello Nekem teccik igy ahogy van de nekem a kondikal van gondom mert nincs ! És itt ahol lakok 1darab kb 2 euro erre kelene 7 akor jobb megépiteni a 7294-et
Mostanában nézegettem egyszerűbb kapcsolásokat, hogy mit lehetne kis tapasztalattal megépíteni és most találtam egy nagyobb teljesítményű erősítőt. Szerintetek ez meghajtana 2 darab 25 Wattos 4ohm-os hangszórót? Azért gondoltam erre, mert ezt már lehetne használni is valamire, igaz az IC nem olcsó de más meg nem nagyon kell hozzá egy-két kondin kívül.
Üdv!
Igen, ha jól van megépítve az erősítő, akkor bőven elég a 25W-os , 4ohmos hangszóródhoz.
Üdv mindenki ismét!
Felmerült bennem pár kérdés az IC-vel kapcsolatban. 1.: Mitől függ, hogy a 16-os kivezetés (status I/O) kimenetként, vagy bemenetként viselkedik-e, 2.: ha eléri az IC az adott hőmérsékletet (140°C), akkor ugye lekapcsol B osztályúba... De van ott említés valami 145°C-ról. Ha azt is elérte az IC hőmérséklete, akkor abszolut lekapcsol, vagy szétfüstöl-e 3.: a diagnosztikai kivezetés (8-as) hány mA-t bír ki (áram-befolyatást úgymond), ha aktívvá válik? |
Bejelentkezés
Hirdetés |