Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Idézet: „még elméleti síkon se működik a cucc” lehet hogy ha megépíted akkor se fog
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség. Komplett kapcsolási rajzra lenne szükségem. Autóba 12-ről 24 voltra kellene egy kapcsolóüzemű tápegység. Olyan 5 ampert kéna bírnia. Ha vki tudna ilyet kérem írja le. Köszi.
sziasztok skacok! hatalmas probléma ütötte fel a fejét idén május elsején az erdőben.hálozati feszültség hijján nem tudtam táplálást biztositani 2x100wattos erősitőmnek!szükségem lenne egy feszültség átalakitóra 12 Voltról (autó akkumulátor) 2x50 voltos váltó feszültségre.
Idézet: téma ide áthelyezve! „12V dc -> 2x50v ac”
50V váltó?? milyen végfoknak kellene??
Probálkozhatz régi bontásnak itélt tévék sorkimenő vasainak a felhasználásával.Evel egy kicsit kiserletezkedni meg kell csinálni és ki kell probálni hogy megvan e a kivánt feszültséget,leadja e a táp a azt a teljesitményt amit erválsz tőle,és hogy ha nagyon leterheled nem ad hallható magas frekvenciás zajt a vasmag. Erre rá kell száni az időt főleg ha elsőnek csinálsz ilyet.
Itt már figyelembe kell venni a teljesítményt is!!
Ladislave-nak nem csak 60W-ra kellene, hanem 2*100, ekkora teljesítményt nem tud átvinni a sorkimenő vasmagja, melegedni fog. De kísérletezésre nagyon jó. Szerezni kell rossz ATX-es PC tápot(300W), abból a trafó tökéletes.
Meg nem szabad leállítani az autót miközben megy a hangosítás, sőt talán az alapjárat is kevés lesz...
Üdv Inhouse
a vasakat is lehet párhuzamosítani, persze csak egyformákat..
tehát több vasat kell párhuzamosan használni, és akkor nem fog annyira melegedni..(tehát 2 vagy több sorkimenővas összefogva.. dupla (tripla..) keresztmetszet.. kevesebb veszteség.. a sorkimenőn jó nagy hely van, szal egész szép vastag drótokat lehet rátekerni--> nagy teljesítmény vihető át rajta a veszteségtől elteknintve..) csá
Sziasztok!
SZóval a történet az, hogy kellene nekem egy 12V-ból +-25V-ot előállító áramkör. Én úgy gondoltam hogy a 12V-ra rápakolok egy step-up konvertert, ami csinálja a 25V-ot, aztán még arra egy polaritásváltót. Ja és mindez kellene legalább 5-6 Amperre. Ha ez nem hülyeség, akkor milyen IC-t ajánlotok hozzá? Gondolom ki kell egészíteni mindet valami bika tranyóval... Köszi
Idézet: téma ide áthelyezve! „12V-ból +-25V”
De igen, ahogy fent írtad fesznövelő és egy polaritásváltó DC/DC konverterrel.
MC33063 megfelelő lehet, külső MOSFET-tel (vagy akár IGBT-vel).
phű csak forgatom a fejem ugy repkednek itt a dolgok számítógéptáp trafójának a magjával annyi a baj hogy nem tudom a paramétereit (méretezés akkor hogyan???) 2 db ilyen magos trafóval viszont csinosat döngene a két quad problémám még hogy mit ajánlanátok amivel minél meredekebb négyszögjelet lehet elérni.A függvénygenerátor ic-k ára horror az 555 pedig lehet sokat torzítana (amugy meg adná magát a tranyók meghajtásához).Használható megoldás lenne még a trafó primerjének ujratekercselése (220 helyett pont 4*55) Vélemények? segítségeteket előre is köszönöm
A 2x50 voltot csak példa képpen mondtam.Ha már meg van a kapcsolás akkor már tetszés szerint variálhatom a feszültséget.
Szia,köszi a tippeket ma átnézem az adatlapjaikat,van még egy kérdésem nem ehhez a témához de idevág.Hegesztőinverterhez lehet használni szilárdtest relét a primer szaggatáshoz?230V 25A-s darab
Sziasztok.
Esetleg valakinek van nyák terve egy müködő autóba való konverterhez? Mert kapcsolási rajz meg kép van a konverterröl látom.Csak hát aki nem ért enyire ehhez,annak elég nehéz lenne kivitelezni. Vicsys Tervéröl jo lene egy nyákterv. Előre is köszi.
Sziasztok!
Van egy nagy problémám. Építettem egy autóerősítőt és az vele a probléma hogy mikor rákötjük az akksit és levesszük a hangjelet az egyik hátsó kárpithangszóróról akkor a mélylába membránja irgalamtlanul ki be jár és mellette kopog kb másodpercenkén 2 szer. Viszont, ha az erősítőnek a jelét külön forrásról adom ami nincs kapcsolatban az autó áramellátásával pl: MP3 lejátszó akkor gyönyörűen szól. Vagy ha külön akkumlátorról megy az erősítő akkoris frankón megy. CSak akkor szar, ha az autóaksiról kap tápot és vagy a zene az egyik leosztott hangszóróról jön. Sajnos az autórádión nincs alacson szintű jelkimenet. Ugyhogy arra nem tudom kapcsolni. Kár. Esetleg van e valami ötletetek? Bármi!!!!!!!
cimopata probalj nagyobb kondenzatorokat rakni a tapfeszultsegre!
nekem is volt mar ilyen gondom es ennallam ez volt a megoldas.
Remélem nemvolt még kérdés:
A témaindító hozászolásban van egy jó kis kapcsolás. Bár ott levan írva hogy hogykell házilag elkészíteni hozzá a transzformátort, de mivel nemtom honnan szedjem a vasmagot és a tekercselés sem az erőségem ígyhát megkérdezem hogy boltbe lehet-e olyat kapni? És ha igen mégis hogy vagy mien néven keressem? A legjobb az lenne ha vki adna egy HQvideos linket az oda valo +-50V-os trafóval Remélem nemkérek sokat
Nah senki semmit?? Esetleg pctáp trafója télleg jó?
Nah találtam itthonb vmit ami jó lehet. A képen a bekarikázott trafó jólehet? AZ van ráírva hogy CT2223 HIYS5. Az alját megnézve 2X4 "csatlakozása" van. Ha az itt lévő rajzhoz nemis, ahoz amit beraktam jó lehet mert ott is 2X4 csatlakozás van.
Ez nekem fontos lenne és amint látjátok nemadom fel! :yes:
A vasmagja jó lehet. Jövö héten ha minden sikerűl, megleplek benneteket egy sal wrc kapcsi tápjával.
Ez is TL494-el megy de még hővédelem is van benne.
Nem tudom jól látom-e, de mintha azt a táp fly-back lenne(1 bementi puffert látok csak) márpedig ha az, akkor
légréses a trafó és akkor a mag valszeg nem jó ellenütemű táphoz...
az jó lesz ,szerintem mindenki érdeklődésel várja!!! :yes:
Gery!
Az első oldalon be van linkelve a cím ahol kapsz vasat. Ráadásul kétféle is meg van adva ami ehhez a Töfi féle táphoz jó... (sztem nem olvastad végig a topicot. Ja, és pont a trafó a lényeg, ne használj bontott vasat, az új sem túl drága)
NAh végra írtatok yeeah
Elárulom hogy kétszer is elovastam a topikot sőt még a másik fórumot is amit belinkeltek :yes: De az én kérdésem arra irányul hogy hol/mien néven lehetne megvenni a trafót egészbe, nemcsak a vasat? A HQ-ban néztem ilyen trafókat, ott az van megadva hogy hány mHenryis a rajta lévő tekercs(ek). Esetleg ezt megtudná mondani valaki? De lehet még a sal wrc-t megvárom gcu megosztja velünk
Vicsys szeretném a segítséged kérni. Lerajzoltam a SAL WRC 12BP/A aktív mélyládájának a tápegységét. A kérdésem az lenne hogy mi funkciója van a fet elötti tranyának? Ha nem kap feszt, akkor az 1k helyett ö huzza gnd-re a fetet? Ha igen akkor az miert jó?
Az 1N5408-nak van valami más szerepe a fordított bekötés esetén kívűl? Hogy lehet az ilyen vasmagot kérni, mi a neve, hogy azonosítják? Teljesítmény és frekvecia szerint? Gondolom nem a méretei alapján árúsítják. Akit érdekel szerintem megtalál a mellékleten mindent a táphoz. 2db irfz-vel kb 150w a teljesítménye (SAL ráírt 300w-ot) 300w-hoz 4db irfz44, az összes tekercsben erősebb vezeték, és még erősebb vasmag kell. Ha nagyobb fesz kell akkor új szekunder majd a 27k-os ellenállat cseréje nagyobbra(ha az ellenállat marad akkor hiába több menet a szekunderen, 35v fog csak kijönni belőle) 35v-os kondikból nem ártana nagyobb feszültségű.
a tranya szerepe: aktív gate-lehuzó,azért jó,mert a tl494 kimenete openkollektoros és lassan tudná kiüríteni(lezárni)a FET-et,de a tranya segítségével nagyobb árammal lehet "kisütni" a GS kondit,tehát gyorsabb lesz a FET lezárása
|
Bejelentkezés
Hirdetés |