Fórum témák
» Több friss téma |
Nemrég javítottam egy ilyet, nálam a BD243 Tr. volt a rossz, cserélve nálam is nagy volt az áramfelvétel(500mA-nél tetőzött, a "nyugalmi" 200mA volt). A tranzisztort cseréltem egy TIP122-re, az R5 ellenállást 100 Ohmra, így az áram 350mA-nél tetőzött. Megjegyzem hogy nálam a nagyobb volt javításra. Viszont ezek a tipusok miután feltöltötték a nagy(tároló) kondit kb. 80mA-t
fogyasztanak. Ez nálam kb. 100mA-ra állt be. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2024
Én is ettől félek, hogy zárlatos a trafó, nem lehet kapni külön?
Zárlatos volt? Itt nincs zárlat, de most kicserélem egy BD537-re
Á lehetetlen .Amit én javítottam elsőre a tranzisztor volt hibás azután gyakorlatilag elégett a trafó így egyértelműen menet zárlatos volt.
Közben kicseréletem a tranyót, jó lett.
Fura, mert a rossz BC243 nem volt zárlatos, csak fura értékei voltak. Most megy, kiváncsi vagyok meddig.
Pont ezt írtam előbb Nekem 1 hónapot bírt aztán füst.
A gyárban helyben tekercselik meg, még a vasmag se kapható a kereskedelemben.
Milyenek az áramok?
Az remek. De a gyár nem ad el külön trafót bele?
Lehet hogy a zártlatos tranyó "megégette" a tekercset, és ennyit birt utána.
Amit hozzám hoztak az villámgyanus volt, közelbe csapott a villám és akkor hibásodott meg, javítás megtörttént már vagy két hete és még nem hozták vissza.
Én, mérés nélkül, EI 30 ferritre saccoltam.
Próbáld az R5-t növelni.
Valóban túl sok, a tranyó el is melegedettt.
Beraktam pluszba egy 100 Ohmost, de most annyi változást lettt, hogy a nyugalmi kevesebb lett, kb 200 mA , csúcsba pedg több, kb. 600 mA. Azért lehet ez, mert részben zárlatos a trafó?
A tranzisztorok erősítési tényezője ebben a kapcsolásban, az én véleményem szerint, nagyon fontos, ezért más tranzisztorral be kell állítani a megfelelő munkapontot.
Nem hinném , hogy a trafó zárlatos, de vedd figyelembe, hogy más kollégák hogy jártak
200mA versus 600mA sok, nagyon sok. Nézd előbbi hozzászólásomat a fogyasztásról.
Erdélyi Gábor hozzászólása ebben az esetben mérvadó, évekkel ezelőtti hozzászólásokról van szó.
Szerintem adunk el, de még senki se kért. Ha valakinek konkrétan arra a trafóra van szüksége keressen meg privát üzenetben egy konkrét darabszámmal és megbeszéljük a részleteket, abban biztos vagyok hogy csak 1db. trafó esetén a szállítási költség többe kerül mint maga a trafó, így a legtöbben visszaküldik a készüléket és megjavítva küldjük vissza.
Igen, EE30/7, a ferrit mag anyaga teszi különlegessé/egyedivé.
különlegessé/egyedivé. Igen ahogy a ferrit gyártó cég legyártja. Bocsánat.
Ahány lot-ban jöttek a tranzisztorok, mindig gond volt a munkaponttal, mindig más ellenállást kellett tenni. Néha a gyártás során megtörténik hogy a trafó túl mélyre nyomódik az ónfürdőbe és megoldvad a tekercs szigetelése ami az első indításkor észrevevődik az áramfogyasztáson. Zárlatosak máskor nem szoktak lenni a trafók, csak megszakadni szoktak.
Magas fesz trafót adtok el?
A szervízeléses árlistán rajta van, tehát azokból is adunk el, de azokból évente 10 darabbal se szokott gond lenni.
Szerintem egy jó kapcsolás , már évekkel ezelőtt is találkoztam velük , az elsők Magyarországról , indultak. Erről vannak fényképeim is , bár lehet hogy ebben " a kicsi" világban már valaki előtte már csinálta.
Egy hozzáférést tudnál adni?
Ez csak egy belső lista hogy a javítás munkadíja mellé melyik alkatrész mennyibe kerül, kedden fogok menni a céghez, akkor többet fogok tudni mondani, a javaslatom az hogy az alkatrész beszerzéses témát privát üzenetben folytassuk, nem szeretném a forumot spam-elni, így is kevés hozzászólás szokott itt lenni mostanában.
Az R5-el állitom be a munkapontot úgy, hogy 100mA legyen az áramfelvétel?
Tiszeletre méltó, hogy szóba állsz velünk és segítesz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |