Fórum témák
» Több friss téma |
Na most itt az a fura, hogy menet közbe csak az irányjelző és a féklámpa megy az akkuról (kürtöt és benzinszintjelzőt leszámítva) és ezek sem folyamatosan. Tehát inkább valami kábelkötegben lévő hibának kellene lennie. Egy árammérőt bekötnék sorban az akkuval és nézném mennyi áram folyik csak gyújtást ráadva és beindítva alapjáraton és emelt fordulaton. Onnan kiderülne, hogy van-e töltés és hogy mennyi áram folyik el valahová.
inditás után az akksi sarut levéve kellene a saruba naftának lenni?
inditás után az akksi sarut levéve kellene a saruba naftának lenni?
A töltést nem úgy kellene megnézni, hogy menet közben levesszük a sarut !
Beindítás előtt rámérünk az akkura (ez kb.: 12.2...12.5V), azután, járó motornál (az akku természetesen rajta) megmérjük a töltő feszültséget (ez általában 13.8...14.4V szokott lenni), majd bekapcsolunk néhány fogyasztót is (világítás, index, duda, féklámpa stb.) ilyenkor max. 12.7V-ig eshet a feszültség. Utána, álló motornál, az akkuval sorba kötve egy árammérőt, megmérjük a nyugalmi áram fogyasztást (mivel riasztó is van érdemes azt is "élesíteni").
Hello megmértem értékek:ráinditás előtt:12,2V tőltő feszűltség:12,1V járó motornál fogyasztóval:11.8V álló motornál riasztóval+lámpával:12,1V ezek szerint nincs töltés akkor a fesszabályzó meghalt?Vagy szerinted mi a híba.
Még nem tudtam pontosan megmérni, mert egy régi (analóg) műszer áll rendelkezésre. Amit azzal mértem áló helyzetben kb 13V járó motornál kb 13,5V terhelve (világítás...) stabil 13,5V. Hétfőn tudom legközelebb megmérni digitális műszerrel, de lehet visszateszem előbb a gyári alaplapot, mert az új alaplap nem kifejezetten kymco, csak annyi szerepelt a leírásban, hogy kymco 4t motorhoz.
Igen, nagy valószínűséggel "meghalt" a fesz. szabályzó!
Nálad "látszólag" rendben van a töltés, tehát máshol kell körülnézni.
Milyen mérési adatokra kell számítanom, ha sorba kapcsolom a mérő műszert az aksinál (gondolom A-t kell ilyenkor mérni)? Ilyenkor be-is indíthatom a motort, és járó motornál mérni? Ha igen, ilyenkor milyen eredmények jöhetnek ki. Az még hozzá kell tennem, hogy duplafényszórós a motor, 2db 35/35-ös halogén van benne (gyári előírás) és nincs riasztó.
Sziasztok!
Ha tudtok, kérlek segítsetek. 7 éves Derby Atlantis City 2 T 49 CCM robogóm hátsó világítása megadta magát. Hogyan tudom az izzót kicserélni? Első nekifutásra nem ment. Kell hozzá valami speciális eszköz , amivel ki lehet emelni az izzót a foglalatból? Másik kérdésem az lenne, hogy az első világításom nyáron (jó időben) rendben működik, de hűvösebb és párás időben a világítás néha elmegy, néhány mp. múlva meg visszajön, majd újra kialszik és újra visszajön. Ezt mi okozhatja, mit tudok ellene tenni? Köszönöm a válaszokat! Üdvözlettel: Péter
A nyugalmi áramfelvétel pár 10mA nagyságú max. (de inkább zéró, ha nincs benne rádió, LCD kijelző, riasztó stb.) A töltő áram 1-3A (50ccm robogóknál, és 12V/4Ah-s ólomsavas akkut feltételezve) és csökken a feltöltés függvényében.
Ha az ampermérő - ami lehetőleg digitális, és min. 20A-es állásban van - be van iktatva a körbe, akkor is be lehet indítani a motort, de CSAK (!) berúgókarral. Ekkor, ha már jár a motor és van töltés is, a digit műszer polárt vált mert megfordul az áram iránya (ezért nem jó az analóg, illetve jó, csak beindítás előtt meg kell fordítani a polaritását). Ha nincs rajta berúgókar, akkor már kicsit macerásabb a helyzet. Ha a 2x 35W-os fényszóró, plusz a kisegítő világítások, már elég tekintélyes áramot vehetnek föl (durván 80W, az 6.6A). Ha nincs elektronikusan szétválasztva a töltőkör és a terhelt kör akkor ez már egy esetlegesen utólag cserélt (nem a gyár szerint javasolt) "zselés" aksit biztos "kinyír" egy ekkora töltőáram.
Nagyon köszönöm a válaszodat. Ma sikerült már biztató eredményeket elérnem. Már írtam, hogy cseréltem alaplapot, fesszabályzót. Kimértem digit műszerrel. Nem volt töltés (alapjáraton 12,6V). Vissza raktam a régi (gyári) alaplapot, most alapjáraton 14,5V, világítással 13,5V elméletileg ezek az adatok már megfelelőek. A siralmas az egészben az, hogy az alaplap amit vettem elméletileg jó bele, legalább is azt írták nekem róla (webshop), hát nagyon úgy néz ki, hogy nem. De azért még kimérem az áram erősséget is biztos ami sicher alapon.
Amúgy nem gyári 7AH-s gondozás mentes aksi van benne (gyári előírás szerinti AH) Még egyszer nagyon köszönöm a válaszokat
Ezek szerint a régi alaplap jó volt...miért volt a csere?!
Az ólomsavas akkumulátorok elviselik a magasabb töltőáramot, de a zárt "zselés" (Sealed Lead Battery) ez esetben a 7Ah-s max. : 2-2.5A (típustól függően) a megengedett töltőáram.
Alaplap "csak" azért volt cserélve mert egy szakitól azt az infót kaptam, hogy az alaplapból mért fesz. 30-80V kell legyen, én 4V-t mértem. Valószínűleg nem mértem valamit rendesen, ezért azt gondoltam, az alaplap nem jó.
(A motorról még tudni kell: autó szerelő tanonctól vettem a robogót, és nem csak az elektronikát kellett utána rendbe rakni, mert a kis Macgiver mindent szigetelő szalaggal javított. ) Kimérem az A-t és írok.
Valóban fölmehet a kimenő feszültség akár 50V-ra is, de akkor már biztosan "halott" a feszültség szabályzó, és a motor, a lendkerékkel együtt pörög vagy 50 ezret!!! (a gyakorlatban soha...)
A szigetelőszalagos "tuningot" meg minimum zsugorcső, plusz forrasztással javítsd ki.
Egyszerűen eldöntheted, hogy jó-e az alaplap világítás, illetve a töltéstekercse. Mindössze egy megfelelő teljesítményű, de legalább 24V 21W gépkocsiizzót kell az alaplap megfelelő pontjára, pontjaira csatlakoztatnod, és az izzó két pontján feszültséget mérni (váltófesz). Természetesen a fesszabályzót előzőleg le kell csatlakoztatni, hogy ne zavarjon be a mérésbe. Alapjáraton is már jól látható a tekercsek által leadott teljesítmény, emellett a feszültségmérés is támpontot adhat.
Sziasztok!
Új vagyok itt, és csak remélem, hogy Nektek lesz valami ötletetek a problémámra. Hasonló bajom van, mint PoldyG-nek, és a tipus is. Szintén kínai 4ütemű robogó. Nálam a helyzet az, hogy terhelés nélkül tökéletesen tölt a robi. alapjáraton 14.4, fordulaton 14.5 Ha ráadom a helyzetjelzőket, akkor leesik a töltés forulaton max 14.1re. Ha ráadom a tompítottat, és forgatom, akkor is csak 12.5öt tölt. Elöl dupla fényszórója van, és gondoltam ideiglenesen lekötöm az egyik izzót. Bevált, mert így tölt 13.9- 14.0-t. Gyanúm szerint a fesszabályzó rendben lehet, mivel túltöltés nincs. De akkor mi a hiba? Valakinek valami ötlet? Ez ilyen gyengén töltene gyárilag? vagy mi? Most ott tartok, hogy a műszerfalat, és a helyzetjelzőket ledre cseréltem.... ez annyit tett, hogy 2 fényszóróval tud 13.4v töltést fordulaton. De nem hinném, hogy ez a végleges megoldás. Igazából azért zavar nagyon, mert raktam rá egy nagy hengert, és ha tompítottal járok, akkor nem lövi be önindítótól. Ha lámpa nélkül, akkor meg az is megforgatja. Gáz, hogy rugdosni kell, és persze a tudat is idegesít, hogy valami nem ok vele. Ötlet esetleg valakitől? Előre is köszönöm szépen a választ. Üdv! Kovács Péter
Szia!
Vedd le a gyújtás oldali fedelet, és nézd meg hány W-os a lendkerék (rendszerint ráírják).
Helló!
Általában milyenek szoktak lenni? Úgy értem, hogy mekkora lendkerék számít robogónál alacsony "teljesítményűnek?" Valami ilyesmire gondoltam egyébként, mert ha szimpla fényszórós lenne a robi, akkor ezt a problémát észre sem veszem. Lehet hogy kínában teleaggatják szerencsétlen robikat mindenféle dupla lámpákkal, műszaki háttér meg nuku?
Hali ismét! Csak annyi van ráírva a lendkerékre, hogy cfw-50.
Ez annyit jelentene, hogy max 50w teljesítményt képes ellátni? Mert a tompitott alaphangon 35w.
Ja... És ugye mindez 2x a dupla tompitott miatt. Ehhez hozzájön a hátsó 5w, és máris 75w fogyasztonál járok. Jól gondoltam?
Helló ismét!
Na azért gondoltam csak írok még egy röpkét Hátha más is ötletet merít az én történetemből. Szóval megoldódott a töltés gondom, bár nem egyszerűen. Kezdem az elején... a fesszabályzóból 5 vezeték jön ki. 3 számomra jelentéktelen volt, a másik kettőben rejlett a megoldás kulcsa. Mindkét vezetéken volt mérhető töltés... igaz alacsony, de azért volt feszkó. az egyiken kb 0.5 volttal alacsonyabb feszültséget mértem. Csak hogy értsétek... amikor a piros vezetéken mértem 12.5 voltot, akkor a másikon cirka 13voltot adott.Ez a piros szál ment az akku pozitívjára. A másik vezeték az indítórelére ment (legalábbis ezzel mértem közvetlen kapcsolatot, de lehet máshova is leágazott). Ha az indítórelét lehúztam róla, akkor valamelyest megnőtt mindkét szálon a töltés. Illetve nemcsak hogy megnőtt, de jobban bírta a terhelést. Szóval a végén az indítóreléről lehúztam ezt a vezetéket, és rákötöttem közvetlenül ezt is az akku pozitívjára. Láss csodát, de tökéletes lett a motoron a töltés. Alapjáraton világítással tölt 13.4-et, ha egy hangyányit fentebb viszem a fordulatot, akkor felmegy egészen 14.15-ig. Világítás nélkül alapjáraton is 14.45öt tölt, és fordulaton is. Mentem a mocival kb 50 km-t ma, és tökéletesen feltöltötte az akkut... hibátlanul indtja az önindító a nagy hengert is, és hihetetlen, de minden üzemel a szerkezeten. Szól a duda, mennek az indexek, stb. Most már csak az maradt kérdéses számmomra, hogy vajon minek ment az az egy vezeték az indítórelére, amikor látszólag semmi értelme nem volt. Bízom benne, hogy nem fog elfüstölni a fesszabályzó sem, és megmarad a dolog a jelenlegi állagánál, mert szerintem ennek alapból így kellene üzemelni. Ha esetleg van valakinek tippje, hogy vajon miért így van ez megoldva, akkor ne tartsa magában. Azért köszi a helpet! Üdv!
Szervusztok! Ismét egy kis segítség kellene a múltkori töltés próbléma megoldodott de viszont valoszínűleg 5ezres fordulatszámon leszabályoz amoci hogy tudnám ezt kiiktatni mert így nem tudok vele 50-60-nál töbett menni várom az ötleteket elöre is köszi
Sziasztok.
Esetleg nem lenne valakinek, Keeway FCT-50 robogóhoz villamos dokumentációja, elsősorban a riasztó működése érdekelne benne. Ezt szeretném hatástalanítani rajta.
Sziasztok! Hoztak hozzám egy piaggio scatto típusú nem mai robogót és megy jön mindent csinál,de nem tölt, meg akartam mérni a töltést,de ha a multimétert csak a motor közelébe teszem anélkül,hogy rákötném, elkezdenek össze vissza ugrálni a kijelzőn a számok! (multiméter jó, teszteltük) lebontottam és a cdi vezérlőből jövő zöld vezeték, ami ugye a gyújtás kapcsolóhoz megy meg van olvadva és ami a trafóból jön vezeték az is + a cdi vezérlő műanyagháza is elvált a gyantától,(gondolom a hő miatt) de szikra minden okés,tehát beindul megy csak nem tölti az aksit! Trafót cseréltem benne, gondoltam a trafó tud akkora gerjesztést csinálni hogy behülyítse a multimétert,de nem volt változás... tettem rá egy keeway fesz szabályzót(ez a motor volt a közelbe és látszólag kompatibilis is volt) ,de ugyan ez.... merre induljak,mit csináljak? zárlat?
Köszönöm előre is a segítséget!
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy Keeway focus 100ccm-es robogóm. Motor generál miatt teljesen szét kellett szednem a blokkot, és itt történt egy felhasználói hiba. Letörtem a generátor alaplapról a jeladó rögzítőjét. ( nem nehéz, mivel alu öntvény ) Vettem bele egy újat, és a következő probléma merült fel. Ezen a panelon a jeladó tekercs egyik vezetéke nem volt letestelve, és nem volt szikrám, de lelestem a régiről, és a bandázs alatt össze volt kötve. MEgoldottam majd próba, és tökéletes minden. Viszont. Feltehetően túlságosan nagy a töltésem. Kimentek a műszerfal megvilágító izzóim, és a hátsó helyzetjelző is. Méregettem. 3 szál jön fel ( a jeladó 2 szálát nem beleértve ) egy fehér, egy zöld/piros és egy fekete. A fehér + fekete szálhoz kb 6v fesz van, a fekete és zöld/piroson pedig fordulatszám függvényében 4-35v ig, de kb a teljesen fordulat felénél. Elmentem a fesz szabályzóig, és ott az elmenő piros szálon 12v ot mértem, viszont a másik kimenőn ( asszem ez lesz a világításé ) ugyan úgy, néhol 20v feletti feszt is mértem. Nem csoda, hogy kimennek az izzóim. Egyértelmű fesz szabályzó hiba? Vagy nézzek körül máshol? A dolog érdekessége, hogy a helyzetjelző, és tompitott nem ment ki. Gondolok arra, hogy ez mégis csak 35w-os és jobban bírja. Ki tudom mérni valahogy a fesz szabályzó saruin, hogy tényleg gatya e? Köszi a segítséget. üdv: Gábor
Sziasztok!
CDI gyújtásnál hogyan tudnám az előgyújtás szögét módosítani ( nem mechanikus módszerrel) DC táplálású cdi (kap dc-t testet jelet leállító test és megy egy vezeték a trafóra) Milyen elektronikai módszerrel tudnám módosítani a szöget? Köszönöm előre is mindenkinek!
Sziasztok! 1kicsi segítség kellene. Van 1Malaguti f12 phantom lc robogom, sajnos fúratnom kellett meg széttört a hajtókarban a tűgörgő kosár. Na lényeg hogy túlméretés lett a hengerfúrás után wertex dugót kapott ami 41.45 új gyűrűk tömítések stb. Összeraktam minden úgy ahogy kell de nem indul, szikra van, benzint kap, karbit kimostam benzinnel levegővel kifújtam majd összeraktam minden ki lett tisztítva ahogy a nagykönyvben le van írva gyertyát még nem cseréltem szeretném ha segítenétek megoldani ezt a kicsi problémát, válaszotokat előre is köszönöm. Üdv: Zsolt.
Szia!
Ha úgy gondolod, hogy elektromos a hiba –merthogy ide írtad a hozzászólásod- akkor először gyertya csere az előírt hő értékű típussal (függetlenül, hogy most van szikra), utána az automata szivatót ellenőrizd, majd az alaplap felszerelését, rögzítését, és a gyújtás időpontját. (ettől függetlenül én inkább valamilyen mechanikus problémára gondolnék) |
Bejelentkezés
Hirdetés |