Fórum témák
» Több friss téma |
Ha a darab hiányzik; (nagyjából) hasonlót készíteni vasból és csavarokkal rögzíteni. A zöme terhelést úgyis viszi a többi láb.
Szia.
Az a baj hogy nincs meg az ellen darab, a ház alu öntvény. Üdv
Akkor a II. változat nyert, csak aluból (persze lehet vasból is ).
Van két komponensű epoxi gyurma is, abból is ki lehet alakítani, lefestés után úgysem látszik miből készült.
Bővebben: Link Én már használtam ilyet, reszelhető keményre köt meg, az összegyúráskor kicsit ragacsos, de tényleg gyurmaszerű.
Köszi a válaszokat, szerintem első körben megpróbálom epoxi gyurmával megformálni a hiányzó részt, aztán meglátom. Köszi a válaszokat.
Azt hiszem, hogy vannak ilyen gyurmák különböző kötési idővel. Nekem most 5 perces van itthon, azzal is igyekezni kell. Szerintem először egy kis mennyiséggel tegyél próbát, azzal ráérzel, hogyan kezelhető.
Sziasztok!
Esetleg valaki felismeri ezt a motort? Sajnos eléggé kopott az adatlapja. Köszi előre is.
Mit szeretnél tudni róla? A magyar Dinamo gyár gyártotta, 380V-os, kicsit több, mint 2 lóerős és ha minden igaz, akkor kétféle fordulatszámú.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2019
Üdv. Segítséget szeretnék kérni egy kis villany motorral kapcsolatba. A motoron semmilyen felírat nincs. 6 és 10 V-ról már hajtottam. A fordulata lehetne nagyobb mert nyák fúráshoz akarnám használni. Kellene valamilyen fordulatszabályozási lehetőség is ha tudnátok ajánlani is az jólenne. Van rajta 4 kivezetés 2 a motor bemenő (táp) 2 egy kis generátor lehet mert akkuról hajtva feszültség mérhető ami a fordulattal változik ( 6V és 12V-os). Mekkora max fesszel hajthatom a motort? A segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2021
Szia. Nem tudom pontosan de lehet, hogy valamilyen nyomtatóban úgy kaptam, majd jó lesz valamire.
Ha nyomtatóban volt lehet hajtani nagyobb feszültségen is. Kis ideig az előírt feszültség akár duplája is mehet. Ezért megpróbálnám mondjuk 20V-al. Ha rövid idő alatt nem lesz forró akkor mehet azzal is.
Sziasztok! Van egy 1800W-os Parkside asztali körfűrészem kefés motorral szerelve. Minden tökéletes, de a fékje megszűnt működni. Eredetileg olyan volt, hogy kikapcsoláskor azonnal megállt a lap, most forog tovább. A kérdésem az lenne, hogy mi fékezi ezeknek a motorját? Féktekercs, ellenállás, vagy valami mechanika? Elég nyomorult helyen van benne a motor, ezért nem akartam nekiugrani. Üdv
Nekem egy villamos láncfűrészem csinálta ugyanezt. Annak úgy működött a fékezése, hogy a kapcsoló elengedésekor a kapcsoló rövidre zárta a motort. Ilyenkor a motor egy rövidre zárt generátorként működik, és lefékeződik. A kapcsolón ekkor elég nagy áram folyik, ami előbb-utóbb beégeti az érintkezőket. Szerintem nálad is a kapcsoló lehet a hibás.
Előkerült egy számomra ismeretlen készülék részegysége, (már több tíz éve porosodik a kacatjaim közt),most kiváncsiskodtam meg, mivel szeretem az ilyen régi dolgokat... Egy motorka, mely egy nagyméretű potenciométert forgatott egy csúszó tengelykapcsolón keresztül, majd a végállást elérve irányt is váltott, a potenciométerrel összeházasított érintkezők segítségével. Legalábbís gondolom, mert a kötések jórésze már a kiszereléskor megsemmisült. A motor serleges forgórészű, a hátsó részt leszedve láthatóvá válik a tekercsek elrendezése. Az első részen bolygóműves fordulatszámcsökkentő található, ezt a részt nem szedtem szét, a motortest közepe viszont teljes homály ezidáig...
Tapasztaltam már, hogy az ilyen kis hajtóművek fogaskerekeit zsugorkötés rögzíti, leszedésük körülményes. Hátul a vörösréz serleg megintcsak rá van préselve a tengelyre, roncsolás nélkül esélytelennek látom a levételét. Így aztán kérdésem lenne a tapasztalattal rendelkező fórumtársak felé, hogy a középső részből kijövő 520 ohm, valamint ugyanonnan kivezetett 17 ohm ellenállású tekercsek mi célt szolgálnak? A motor ugyanis a hátsó részen elhelyezkedő 820, illetve 860 ohm ellenállású tekercsekkel 1µF kondival tökéletesen üzemel.
Ha (kézzel) forgatod a motort, kapsz feszültséget valamelyik két pont között?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |