Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Hmm.. Éppen, hogy 3 kijelzőre gondoltam, de mindegy.. Akkor a procis dologban tudsz segíteni, vagy esetleg MÁS ?
Hello!
Nem mint ha ez után tudnám, mit jelent a "3 kijelző".. Vagy három helyen szeretnéd kijelezni? De többen készítettek itt már I2C kommunikációval programot hőmérőhöz, keresd meg. Vagy úgy gondoltad megírom helyetted a programot a talált szenzorodhoz? Mert akkor egyszerű a válaszom. üdv! proli007
Sziasztok!
Valószínűleg nagyon buta lesz a kérdésem de számomra fontos lenne tudni, hogy: egy kis villanymotorból kivezetett 2 kábelt (pozitív és negatív) ha multiméterrel összekötök és sípol a multiméter (van ilyen opció) akkor összeégett a villanymotorban valami vagy ez normális?
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy jól tudom-e, hogy ha 2 ellenállást párhuzamosan kötök ott ugye reciproka lesz az eredő, de a teljesítménye növekszik. Pl 2 db 10ohm-os 1W-os ellenállásnál lesz 5ohm 2W terhelhetőséggel. Köszi szépen
Igy csak azt tudod megállapítani(ohmméréssel),hogy a motoron az áram át tud menni, tehát lehet normális is, mert az egyenáramú ellenállása üzemképesen is nagyon kicsi. Bátran küldj rá megfelelő tápfeszt,ha forog, és nem melegszik(nagyon), akkor jó lesz.
Ha sorba kötöm akkor az értéke összeadódik nem?
Ez biztos
Nincs semmi gond, csak azt hittem változtattak a törvényen
Ezt Zoli kissé elnagyolta. Ha két ellenállálást sorba kötsz, akkor az eredő a kettő összege, ha egyformák, akkor 2x-ese, persze ezesetben fele áram folyik-azonos kapocsfesz.-t feltételezve. Az egész komplexum tagjainak terhelése ebben az esetben csak a fele!
Azért BÉKE van!
Persze!
Így valahogy gondoltam én is, de engem a párhuzamos érdekelt
Helló!
Az lenne a kérdésem, hogy kaptam egy Bosch PSR 96 típusú 9,6 V-os akkumulátoros csavarbehajtót rossz akkumulátorral és töltő nélkül. Mivel nem szeretném kidobni, arra gondoltam, hogy hálózati áramforrásról működtetném valamilyen kapcsolás segítségével. Mivel elég kezdő vagyok ebben a témában ezért szeretném kérni a tanácsaitokat, egy ehhez passzoló tápegység kapcsolási rajz formában vagy ha tudtok egyszerűbb jobb megoldást arra is vevő vagyok! A gép áramfelvételéről annyit tudok, hogy az akkumulátora 2200 mAh-ás. Előre is köszönöm a válaszokat! Üdv!
Az akkumulátor kapacitásából nem lehet kiszámolni a csavarbehajtó áramfelvételét. Szerintem lehet akár 5-10A is, természetesen terheléstől függően. Ha szerzel egy 10V-os 10A-es tápot, az talán tudja működtetni. De szerintem drágább lesz, mintha vennél hozzá egy akkut, meg valami adaptert, amivel töltheted.
Esetleg valami nagyon egyszerű, izmos szerkezettel is meg lehetne próbálni táplálni, pl. 6V-os akkutöltővel (12V-os túl nagy feszültségű lenne hozzá).
Én nemrég készítettem egy ilyen tápegységet. Én akksis fúrókhoz használom, szépen muzsikál. Ha érdekel, el tudom küldeni a kapcsolást, de elég bonyolult lett. Lehet kihagyni belőle részeket, de akkor meg nem lesz igazán biztonságos.
Kétféle verzió is készült belőle amúgy.
Sziasztok!
Erős fényű LED-eken eső feszültségek miképpen alakulnak?
Pontosan ugyanugy, mint a nem eros fenyueken.
A feheren kb 3,5 - 3,7V De adatlap PONTOSAN leirja. Csak ott nyitofesznek hivjak.
Megköszönném ha feltudnád tenni a rajzát! Megnézem és majd kiderül, hogy elég bátornak érzem-e magam a megépítéshez. Alkatrészek ára mennyibe kerül(t) körülbelül? Üdv!
Hát jó, jöjjön aminek jönnie kell...
Ez az első verzió. A rajz sajnos hibás. A T1-T2 így, ahogy rajzolva van, nem működőképes. A végleges megoldásban T1-T2 helyett egy relét építettem be. Ami nincs a rajzon: a működtető trafó (egy 50VA-es 220/12V-os lámpatrafót használtam.) és a Graetz-híd. A Graetz hidat PC tápokból bontott Schottky-kból forrasztottam össze, hűtőbordára szerelve őket. A működés elve a következő: a trafó terheletlenül, egyenirányítás után több, mint 14V-os feszültséget produkált. Ahogy terhelni kezded, ez a feszültség egyre csökken. A műveleti erősítőből felépített komparátor figyeli ezt a feszültséget. Ha a feszültség elér egy alsó határt (túlterheled a trafót), akkor adott idő elteltével kikapcsolja a kimenetet. Ez után adott ideig kikapcsolva hagyja, majd ismét a kimenetre engedi a feszültséget. Ha belegondolsz, ez egy fúrógép működtetéséhez teljesen ideális. Amikor fúrsz és megszorul a fúród, vagy csak lelassul, akkor a táp nem áll meg rögtön túlterhelésre, hanem valamennyi ideig még több teljesítményt ad ki magából. Ha közben megint elindul a fúró, tehát megszűnik az akadály, vagy leveszed az ujjad a ravaszról, akkor a tápegység egyáltalán nem is áll meg. Ha a túlterhelés sokáig tart, akkor kikapcsol és nem is engedi elindulni egy ideig. Ezzel folyamatos túlterhelés esetén sem fog a trafód túlmelegedni. Ha jól van beállítva, örökéletű lehet a tákolmány! Ennek a kapcsolásnak az a hátránya, hogy a beépített relének nagyon nagy áramokat kell kibírnia. Nekem az említett 50VA-es trafó esetében a 10A-es relék a második rövidzárás után beégtek. Persze lehet venni autós reléket, bár nem tudom, azok mennyibe kerülnek. Hogy az egész mennyibe került? Nem tudom, ugyanis bontott/megmaradt/guberált alkatrészekből állt össze. A legdrágább tétel szerintem a trafó. /Nekem ez egy "maradék" anyag volt: amikor a lakást vettük, ezek voltak a csillárban, de mikor beköltöztem, új, 230V-os csillára cseréltem, így ez feleslegessé vált./Graetz hidat használhatsz bármilyen, jól hűthető, nagyáramú típust, azok nem drágák. /A második verzióban a trafó primer oldalát kapcsolgatom, így kisebb relé is elég volt, cserébe jóval bonyolultabb a segédármaköri rész. A második verzióban egy 12A-es diódahidat használtam fel, egy PC alaplapról bontott hűtőbrdával meghűtve. / A dobozolás: egy PC tápegység dobozában elfért. /A lámpatrafó, amit használtam ideális volt erre: hosszúkás, tégla alakja miatt./
Kivéve, ha PowerLED modul, mert akkor azért nagyon más is lehet.
Sziasztok!
Legyetek szivesek mondjatok el hogy melyik jobb a feszultseg merok kozott?Ez http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/digitalis_voltmero_led_k...l.html Vagy az ami a kepen van.
Alkotósat építsd meg ! Jobb, pontosabb, és ez mellet szépen ki van fejlesztve. Nekem is van 2 , és szépen megy..
S az RX1.RX2a,meg a RX2b oda milyen erteku ellenalas kell vagy az mire szolgal?
Nézz be ebbe a totyikba, minden le van írva !
Nagyon halas lennek ha linkelnel!
Kosz
Kimaradt a link, elnezest ! Bővebben: Link
Üdv!
A '93-as RT évkönyvben- 153.-ik oldal -találtam egy hőmérő kapcsolást amiben 200-300 mikroamperes Deprez-rendszerű műszer szolgál a kijelzésre. A kérdésem az lenne hogy a deprez műszer helyére beköthetem-e a digitális multimétert 200 mikroamperes méréshatárban?
Üdv!
Csak kicsit elbizonytalanodtam és inkább kérdezek. Köszönöm a választ.
Üdv!
Megint itt kötöttem ki. Az előző hsz.-em ben említett '93 ban publikált hőmérőbe kellene 2 kisjelű BC... típusú pnp tranzisztor.A BC869 és a BC857BS ha jól értem kis jelű tranzisztor és utóbbiban 2 db is található. Viszont azt írja a könyv hogy a 2 db tranzisztort közös hűtőfelületre kell rögzíteni.Ez hogyan kivitelezhető a két említett félvezető valamelyikével; illetve az hogy egy tokon belül van a 857-es esetében a 2 db alkatrész az már elegendő hűtőfelületet ad? Azért kell a két félvezetőt egy hűtőfelületre helyezni-ezáltal biztosítva az együtt futást- mert kollektor kivezetéseik közé van a műszert csatlakoztatva. |
Bejelentkezés
Hirdetés |