Fórum témák
» Több friss téma |
Nyilván érdemes, csak az a kérdés - kifizetődő-e? Azt nem kétlem, hogy szakmailag sokat ugrottatok, hiszen az akksik töltését, a feszültségek illesztését, a hatásfok növelését, a motor szabályozását meg kellett oldani. Nem mondasz újat - más területeken sem könnyű a "Magyar út" Csak azért polemizáltam a kérdésen, mert nem tudom - megmarad-e ez a tudás valamilyen formában és felhasználásra is kerül, vagy esetleg megmarad a két darab testet öltött prototípusban?
Idézet: „Azt nem kétlem, hogy szakmailag sokat ugrottatok” Jómagam ilyenben nem vettem részt, még csak inkább gondolkodom nagyon kezdetleges szinten. Minden elismerésem a fejlesztőknek. Amíg a törvények nem változnak, addig csak proto marad sajnos. Maguk a fejlesztők is azt szeretnék, hogy megmaradjon a tudás, tovább is fejlődjön, illetve fel is használják. Részemről ennyi. Jó lenne élőben is látni, csak nekem ez elég messze van, meg nincs rá időm.
Akkor amit itt írtam erről az azért fedi a valóságot. Egyébként szívesen megnézném, szerintem építő ötleteim volnának hozzá. A motor járulékos berendezéseinek eltávolítása csak a zsigában jár jelentős súlycsökkentéssel, mert a bogárban csak a tankot jelent meg a benzincsövet esetleg a benzinmérőt. Az egész nincs 10kg.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2013
Üdv mindenkinek!
Szeretném ha véleményeznétek nekem ezt a villanyverdát! Itt vannak az adatai: Méret (hx sz xm): 2950X1546X1455 Tengelytáv: 1810mm Nyomtáv (f / r): 1260/1260mm Nettó tömeg :380kg (akkumulátor nélkül) Max sebesség: 55km / h Max. hegymászó képesség : 30% Futásteljesítmény: 120 km Töltési idő: ≤ 6 óra Motor: 72V AC 5kW Elektromos rendszer: 12V AC Töltő: 72V 20A Akkumulátor: 12V 120AH * 6 ólom-sav Akkumulátor típusa: ólom-savas karbantartást nem igénylő akkumulátor Akkumulátor-élettartam: feltöltés 500-szor Ha minden igaz csütörtökön fogok személyesen találkozni a beszállítóval és egyeztetek az árával, és egyéb paramétereivel kapcsolatban. Akár szavazhatok is, hogy kéne vagy kukába való? Majd tudatom veletek mire jártam csütörtökön, ha érdekel titeket szívesen megosztom. Idézet: „Akinek kérdése van, szívesen válaszolok. Aki nem hiszi el, jöjjön el, nézze meg az autókat, írjon üzenetet, Miskolcon tekinthetőek meg.” Szia! Lehetséges volna, hogy kipróbáljam? Érdekelnek az egyedi megoldások és újítások! Tudunk időpontot egyeztetni? Üdv:Gergő
Városi futkározónak jó lehet, de már két város között elunnád az életed benne. Ha a "futásteljesítmény" a hatótávot akarja jelölni, azt túl optimistának érzem ennyi ólom akkuval.
És tetszik?
Használnál ilyet? Egyébként azt hiszem lehet erősebb motorral is kérni meg litium aksikkal. A variálásoktól nem idegenkedik a gyártó, de az ára ennek fügvvénében változik. Azt hiszem a leg-leg az 110km/h és 150km-es hatótávval bír.
Erről mit tudtok?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/peugeot/partner/peugeot_partner_ele...087901 Legalább gyári lehet könyebb forgalomba helyezni.
A Franciák elég régóta csempésznek elektromos autókat a benzinesek közzé. Én nem rég egy citroen személyautót láttam eladót itt.
Ez már forgalomba van helyezve. Az akkuja beteg az kell bele másik, körülbelül az autó áráért.
Más akkuban nem gondolkodtunk, maradunk a lítiumos akksiknál.
Nekünk teljes mértékben megérte, a saját építés, kivitelezés számunkra néha sokat ér És persze, a sikerélmény
A leg-leg körülbelül a minimum amit tudnia kell egy használható járműnek. Addig csak a városi zöldek játékszere lesz. Persze már vannak ilyen járművek a piacon, csak az áruk irreális. Például.
Szia!
Igen, lehetséges. Egyeztessünk privátban. Üdv, dodkii
Szervusz!
Mekkora az elektromos Lada teljesítményigénye 70km/h-nál? És a Bogáré?
Szia!
Pontos mérési eredményünk nincs ezzel kapcsolatban. A műszerfalba viszont van beépített áramerősségmérőnk, analóg, 400 A méréshatárral. Ez alapján azt lehet mondani, hogy 5-7 kW körül mozog a teljesítmény, sík terepen, 70 km/h sebességnél, ez mindkét esetben. Üdv, dodkii A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2013
Egy ilyen már tetszene. 130km/h végsebesség 200km-es hatótáv. Az sem lenne baj ha nem tudja egyszerre, csak az ára legyen kifizethető.
Szia!
Köszönöm gyors válaszod. Több okból kérdeztem. -Van Ladám. -Egy régi könyv Ladánál 12kW-ot ír 70km/h-s tempóhoz. Ha valóban csak 7kW-ot igényel 70km/h-hoz, örülnék. Ekkor 10kWh-val megtenne 100km-t, az átlag autó 15kWh-t igényel (index.hu elektromos autó fórum, több autót átépítettek már). Meg kellene mérnem a vonóerőt 70km/h vontatáskor. F=P/v=7000/19,44=360,08N kb. 36,7kg. Kevésnek találom, 25kg-nyi tolóerőre mozdul meg az autó álló állapotból.
Én úgy gondolom hogy a lendületben tartáshoz mindig kevesebb energia kell mint a gyorsításhoz.
Gyakorlatilag csak a légellenállást és a kerekek súrlódását kell legyőzni amihez talán elég lehet a 36,kg. Bár nem vagyok szakértő.
Tegyél egy mérleget az autó hátuljához, és told meg. 25kg indulásnál fura a 36,7kg 70-nél. Gondolj bele, kerékpárnál mennyivel nagyobb a menetellenállás már 40km/h-nál is.
Számítással: E=1/2m x v2 m=1100kg velem m/2=550kg 50km/h 13,888m/s E=106095,679J 70km/h 19,444m/s E=207947,531J Különbözet 101851,852J. Tehát ha 70-ről 50-re 10s alatt lassul az autó üresbe váltva 10,1851kW az átlagteljesítmény. Majd megmérem. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2013
Az előző videómhoz még hozzácsatolnék egy cikket itt lehet elérni.
Egy kicsit hosszú de tanulságos akinek van kedve olvassa el.
Elvégeztem a kísérletedet bár nekem trabim van.
Valóban 20-25kg-nál kezd el gurulni. Egy gyorsításnál ez max 40- 45kg-ra felmegy ennél nem nyomtam meg jobban, de amikor csak lendületben tartom akkor is 30kg. Úgyhogy elég szürreális hogy 37kg elég legyen 70km/h-nál.
Szia!
Egy padlógázas gyorsításkor nem ritka, hogy mondjuk a bogárnál 500-600 amper szaladgál a vezetékekben. Az 5-7 kW arra elég, hogy tartani tudja a 70 km/h tempót. Gyorsuláskor, emelkedőn stb. máris másképp alakulnak a dolgok.
Az Aixam mopedautóm frekiváltója elég pontosan méri a kimenő teljesítményt. 40 km/h sebességnél kicsivel 1 kW fölötti értékeket mutat a kijelző, 50 km/h-nál kb. 2 kW körüli értékeket szoktam látni, de 60 km/h-nál már közel 4 kW-ot mértem.
Egy műanyag mopedautó kb. 400 kg, és a homlokfelülete is kisebb mint egy bogárnak, ezért kicsit keveslem az 5-7 kW teljesítményszükségletet 70 km/h sebességnél.
Szép napot!
Kétütemű vagy négyütemű a Trabid? Fura, hogy annak is 25kg erő szükséges az induláshoz, hisz 600kg az 1030 helyett. Egy régi Suzuki Swiftet is meg kellene mérni. (Egy autós újságban a Trabinak 60km/h-nál 4,4l/100km fogyasztást mértek. Úgy gondolom, az nem rossz érték). 10km/h-val tolva 1kW körül van a tolóteljesítmény, hamar kifullad a sportoló személy.
Természetes, ezért is kérdeztem a sík úton mért teljesítményfelvételt.
Úgy gondolom, van itt más is. Rezgések és többletteljesítmény. Malaguszti az index.hu elektromos kerékpár fórumon egy Malaguti robogót 48V helyett 82V feszültségen használ. 60km/h-hoz 12A-t kért a szintén 3F AC gépe. Ez 984W. 984W tolóteljesítménnyel sík úton talán egy kerékpár tudja elérni a 60km/h-s sebességet, egy robogó menetellenállása ennél sokkal magasabb. Tehát: több mechanikai munkát ad le, mint amennyi egyenáramú elektromos energiát felvesz. Az arányok alapján elképzelhető, hogy autótok rendszere 7kW felvett egyenáramú elektromos energiából 10kW munkát képes végezni a rendszer megfelelő értékek (induktivitás, kapacitás, frekvencia) fennállása esetén. A betáplált áram rezgéseket végezve többszörösen végez munkát (A hintát a sajátfrekvenciáján lökdösve gyorsítjuk. Más frekvencián lökdösve lassul). Kíváncsi vagyok egy Pbe-Pki értékre fékpadon mérve.
Szia Woodoo!
Durva számolással arányosítsunk tömeget és menetellenállást. 1000kg/400kg=2,5 Tehát 1t-s járműnél 40km/h 2,75kW 50km/h 5kW 60km/h 10kW kb. ki is jönne a könyv által említett 12kW 70km/h-nál a Ladának. |
Bejelentkezés
Hirdetés |