Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   100 / 100
(#) pucuka válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Idézet:
„de nem tudom mit szólna hozzá a rendek őre ha napi szinten ezzel járnék boltba”

Mit szólna, mit szólna, semmitse szólhat. Egyébként az a tíz, csak nyolc. Az a tíz, csak "felpiszkált" állapotban igaz, a vezérlőjét lehet idáig felpiszkálni.
Az ilyeneket bárki használhatja, lehet menni vela járdán, a gyalogossal ellentétben kerékpárúton is.
Nekem is van kettő, az öregen már gondolkoztam, hogy át kéne alakítani BLDC motorosra, nagyon zavar, hogy a kerékpár úton feltartom a kerékpárosokat. Egyébként létezik ebből a fajtából olyan, aminek van olyan C formájú teteje, ahogy a kőkorszaki szakikban is látható.
(#) szs válasza lakatos2000 hozzászólására (») Dec 31, 2023 / 1
 
Majdnem elfelejtettem az ígéretem (a fénykép), de most magvan.

Tudod, az úgy volt, hogy látták -szeretek en barkácsolni. Ezért kaptsm ezt a vázat. Hasonló tervem volt, mint neked, még autóülést is szereztem hozzá.
Ennek az első kereke helyére be lehetne tenni egy elektromos bicikli agymotoros dlső kerekét, az ülés alatti részbe rengeteg akku elférne (mindenesetre több, mint a villanybiciklikben levő kb 3db)
Fantáziád van, leírtad az elképzelésed is, szerontem kilátod belőle, amire gondoltál.
Még egy kemping, vagy Babetta kormány, vászontető, ilyesmik...

Az a baj, hogy úgy néz ki, a maradék 46 évemben nemigen csinálom meg...
Láthatod, már a fű is benőtte szegényt...
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2023
(#) Ge Lee válasza pucuka hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Nem tudom hogy van-e erre vonatkozóan jogszabály mert nem találtam, szóval fogalmam sincs, hogy egy mozgáskorlátozottak számára gyártott járművel közlekedhet-e bárki, vagy kizárólag az aki mozgáskorlátozott.
(#) lakatos2000 válasza szs hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Nagyon profi a váz!
Éppen ilyesmire gondoltam.
Persze, aztán sokszor vagyok úgy, hogy nem akarom megcsinálni, mert újabb, soha meg nem valósuló ötletek jönnek.
(#) kisedison hozzászólása Feb 4, 2024 /
 
Üdv Fórumtársak!

Van aki úgy rendesen képben van a jogi oldalával egy autó elektromosra átalakításával kapcsolatban, és azt le tudná írni?

Régebben ugye készült pl egy elektromos trabant, ami jelenleg már zöld rendszámmal fut, ott a tulajdonos azt mondja, hogy régen meg lehetett csinálni, de ma már nem. Azt persze sosem említi, hogy miért nem. Aztán ott a citroen kacsa, ami szintén hivatalosan elektromos. Én egyenlőre még csak fantáziálok, az alany egy Wartburg lenne, tehát szintén egy borzasztó egyszerű autóról lenne szó, amiben semmi rásegítő nincs, a motor egyedüli dolga hajtani a kerekeket. Azt tudom, hogy ha már vákuumos fékrásegítő van, akkor ki is van lőve az a bizonyos ló, mert hiába bontasz más elektromos járműből vákuumszivattyút, az nem elfogadott. Áhh mindegy is.

Ha valaki leírná mi most a helyzet, azárt hálás lennék.
(#) Gafly válasza kisedison hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Trabit szerintem már szétbontotta Pityu, de majd megerősíti vagy cáfolja ha éppen erre jár.
(#) szs válasza kisedison hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Meg kell terveztetni (ha van rá jogosultságod, akkor tervezni)
Engadélyt kérni a tervvel az NKH-tól. (Ha minden elfogadható, akkor idővel megkaphatod. Ki is fogják hangsúlyozni, hogy minden besuerelt alkatrészről műbizonylat szükséges. Még a csavarokról is. Nem is annyira mallesleg: alapvatően a törvény szerint olyan átalakítást engedélyeznek, amivel olyan "végtermék" készül, ami a kereskedelemben nem kapható. Ezt talán jóindulattal kezelik)
Ezutan jogosult szakemberrel elvégezteted az átalakítást, ha az vagy, akkor magad.
Mindezekután, és minden papírral (műbizonylatok, a szakemberek számlái, stb) ujra NKH, forgalombahelyezésért járulsz. Ha megkapod, lesz még műszaki vizsga.
Örülsz.

Na, ilyen egyszerű ez. A valóságban (magánembernek) ez években mérhető lesz, és egyik percében sem biztos, hogy lesz végső engedélyed (forgalmi).
Autógyártó cégeknek (teli szakemberekkel, megbízható beszállítóval) hónapok egy új típus. Mert a típusbizonyítványt nekik is meg kell kérelmezniük, kijárniuk.
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
(#) dB_Thunder válasza szs hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Idézet:
„Autógyártó cégeknek ..hónapok egy új típus.”

Szerintem ott is évek mennek el rá!!
(#) bbb válasza kisedison hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Csak egy icipicit olvass vissza, leírtam már párszor.
(#) kisedison válasza Gafly hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Ecopityu trabantja tudtommal sosem került forgalomba hivatalosan. Én Gergely Sándor és kollégái által épített autóra gondolok.
(#) szs válasza kisedison hozzászólására (») Feb 4, 2024 /
 
Én meg arra gondolok, amit írtam.
De az NKH-t, meg a bécsi közúti egyezményt sem fogja meghatni semmilyen Gergely Sándorra és kollegáira hivatkozás. Talán ők is ugyanazt mondják el, mint fentebb.
Amerikára hivatkozás sem ér. Ott háklisabbak a szabályok, mint európában. Mihozzánk csak az építés híre jut el. Azt nem írja az újság, hogy nem mezítlábas hobbisták csinálnak ott sem dolgokat. Sőt.
Ahogyan a "garázsból indított" Google sem pont úgy volt.
Következő: »»   100 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem