Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Az volt a baj a számolásoddal, hogy Te terheletlen feszültségosztót számoltál, a valóságban a 100 ohmossal párhuzamosan kapcsolódik a kazánod által 10V-on igényelt terhelés. Mérés nélkül 1,8VA, 10V az 0,18A ( biztos nem vesz fel ennyit, hanem kisebbet ), ami a 22 ohmoson átfolyva kb. 4V-ot jelent, tehát a kazánodra a 10V helyett 8V jut és ez lehetett kevés ( ha feltételezzük, hogy egyébként minden jó!). Én is a trafó tekercselését javaslom, de a beépítés előtt/közben rámérnék a 10V-os rész áramfelvételére, mert lehet, hogy valami probléma miatt az a rész túláramot igényel és ezért halt meg a korábbi trafód is! Sok sikert! Steve
Meg kellene nézni az áramfelvételeket!
Tudom kicsit macerás minden ágat minden üzemmódban ellenőrizni de lehet valami túlterhelés ami megöli a trafókat. Egy barátomnál a thermomax kazán a védővezetőn 0.01-0,45A (változó)áramfelvételt mutat. FI relét kikellett iktatni, de a szervíz szerint jó! (szigetelési ellenállás 0,5 MOhm) Úgy tűnik ezeknél bármi lehet!
Szia!
Idézet: „Egy barátomnál a thermomax kazán a védővezetőn 0.01-0,45A (változó)áramfelvételt mutat. FI relét kikellett iktatni, de a szervíz szerint jó!” Azért az a közel fél Amper még barátok között is durva a föld felé! A Thermomaxon belül, konkrétan melyik kazán? Csak nem az Inka? Mert ha igen, akkor ez nagyon költséges meghibásodásnak lehet az előjele. Nem ártana, a perifériákat átmérni, valamelyik csak átvezet a készülék fémházára. Természetesen, a mérés idejére legyenek lecsatlakoztatva a vezérlőpanelről.
Mivel (mekkora vizsgálófesz?) mértétek a szig. ellenállást?
500kOhm rohadt kicsi. Gyakorlatilag testzárlat. Ilyeneknél én már vágom le a betápkábelt. Nem emlékszem, de mintha lenne bemeneti szűrő a tápon. Vedd ki belőle.
Én nagyon csúnya levelet írtam nekik, nem is válaszoltak.
Mindenesetre a következő levél a fogyasztóvédelemnek ment. A területi képviselőjüket is elég nehéz volt elérni. Több szervizes is volt már megnézni a kazánt, nem sok sikerrel. A földvári szervizes elég jó, de szarból ő se tud várat építeni. A területi képviselő egy érdi céget ajánlott csak a kiszállás 20-25 ezer. + javítás.
Most Úgy néz ki, megint kilukadt a kazántest.
És a keverő szelep is rossz. Kerreg, kerreg, de nem mozog. A padlófűtésbe folyamatosan megy a 80 fokos víz. Valaki tudja milyen O gyűrű kell a hőcserélőhöz?
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat, hasznos dolgokra hívtátok fel a figyelmemet. A méréseket bármily macerás elfogom végezni, hisz mint szerelő ismernem kell a gyenge pontjait ennek a vezérlésnek. Valóban terheletlen osztót számoltam, most már biztos, hogy ezzel hibáztam. És végül: a tekercselés lesz a megoldás. További jó munkát mindenkinek.
Szia!
Fejből nem tudom a gyűrű méretét, de javaslom mérd meg a legkisebb átmérőt ( a csövet amire ráteszed ) és a gyűrű keresztmetszet átmérőjét. Mondjuk ( hasra ütök ) 22x3 ez lesz a méret. Bármelyik csapágyboltban beszerezhető. Remélem tudtam segíteni.
Szia
a 10V-os trafód szekundereit ugye párhuzamosan kötötted.Mert a megadott 1.8VA a két tekercs összteljesítménye, ha külön nem jelölik.
Ellenállásos osztó helyett jobban jártál volna vagy három sorba kapcsolt 1N400x diódával, azokon esik 1.8 ... 2.1 V, és kész. Ellenállásos osztót csak olyan helyen használj, ahol állandó és bemért az áramfelvétel.
Idézet: „Ellenállásos osztó helyett jobban jártál volna vagy három sorba kapcsolt 1N400x diódával” Ez attól függ, hogy milyen áramkört táplál nem minden szereti az egyenáramot ! Steve
THERMOMAX AMICA CONDENS SOLAR PAB 150 csodakazán.
Közeli villámcsapás következtében, más egyéb eszközökkel együtt tönkrement. Márkaszerviz panelt cserélt, a kazán üzemelt. Amikor elektromos felújítás során ( hosszú idő múltán) FI relét szereltek fel a lakásban az rendszeresen lekapcsolt. Nem mindig, de a kazánt áramtalamitva semmi gond nem volt. Újra kihívták márkaszervizt az újabb paneleket cserélt szigetelési ellenállást mért, beszabályozta a kazánt és szerintük a kazán jó! A FI relét természetesen le kellett szerelni. Így valóban tökéletesen üzemel. Részletes gépkönyv nincs (A szerelőnek sem!) A beépített solar panel még ránézésre sem hasonlit az elérhető gépkönyvben szereplő mórickarajzhoz. Ennyi a történet! Tavasszal folyt. köv. ha addíg ki nem gyullad a ház, mindenesetre számlák vannak hogy a márkaszerviz javította. (
Üdv!
Valakinek van tippje baxi duo tech kondenzációs kazán 128 láng vesztés hibára?
Köszi!
Jelenleg "üzemelő" kazán, nem szeretném huzamosabb ideig szétszedni.
Attól függ a kazánod mennyi ideje üzemel és volt-e rajta karbantartás!
Ha 1-2 év között: ionikus elektróda oxidos-, gáznyomás változás a szelep után, ha régebbi: kondenz elvezetés és edény "megtelt" !
Íme a szuper kazán szuper gépkönyve!
Kösz!
Ez megvan + ebből dolgozott a szervizes is. Sajnos ez nem sok. Nekem úgy tűnik hogy valami gyári elqr.. van benne, ugyanis érdekes jelenséget produkált. -Minden jó, föld felé néhány mA (lehet kapacitiv szivágás is pl. zavarszűrő) -Megjelenik cca 400 mA a föld felé, majd lassan csökken egy darabig (mintha töltődne egy kondi) és hirtelen visszaáll az eredeti néhány mA Amikor néztem (augusztus) meleg napos idő volt melegvíz és fűtés sem üzemelt. Valószínűleg a napkollektoros részben van valami csomó a drótokon. Ez a ciklus cca. 2 - 3 perc és szabályszerűen ismétlődik. L-N cserére sem változott, ami fölöttéb érdekesnek tűnik. Ha túléli a fűtési szezont -és a barátom feladja a szervizbe vetett töretlen bizalmát, szétkapjuk. Oszt majd meglátjuk, vagy nem.
A napkollektor hozhat le + töltést a rendszerre. S valószínűleg ennek a töltése kever be a rendszerbe.
Ámbár lehet zavarszűrő kondi is, ami m haldoklik.
Köszi a választ!
Készülékes vagyok, az ionikus tiszta a kondenz leválasztó tiszta. Novemberben üzemeltem be az ügyfelemnek. Most füstgázelemzővel akarok visszamenni megnézni de gyanús nekem hogy más (panelos) baja van. A hőmérséklet hirtelen felszalad és ki be kapcsolgat. Nem tudtam szűrőt nézni de teszt üzemben nagy és kis lángon is tökéletesen megy. Találtam egy videót a neten ezzel kapcsolatban : http://www.youtube.com/watch?v=1SPaapmK4rA Nekem az volt a különbség hogy egyszer sem állt ki hibára csak ki-be kapcsolt de az ügyfél szerint naponta többször kiáll 128-as hibára. A könyv nem ír róla semmi többet. Hétfőn lehet felhívom baxiékat ha senkinek nincs tippje.
Szia!
Ezt a típust nem ismerem. Minden esetre nem ártana átmérni a "fogyasztókat" benne. Az INKA kazánnak a ventilátora elektronikus fordulatszám szabályozással rendelkezik, gondolom ezé is!? Annál típusnál --a trafómeghibásodáson kívül-- többször előforduló probléma volt a ventilátorral is. Konkrétan testzárlatos lett a motor, mely -sajnos- automatice padlóra küldte a vezérlőpanelt. Annak frekvenciaváltó részét. Az efféle motormeghibásodásoknak -a tulajdonosok elmondása szerint- előjele volt, egy a normálisnál hangosabb, fütyülő, visító hang. (Ez valószínűleg, a motor tekercseinek részleges menetzárlata miatt lehetett, míg végül testre is áthúzott.) A kettő együttes cseréje, komoly anyagi megterhelést jelent, ezért az időben észrevett ventilátor meghibásodás megmentheti a vezérlőpanelt. Természetesen más is okozhatja ezt a nem mindennapi hibaáramot (pl. szivattyú), de nem ártana a végére járni. Az amúgy sem üzemszerű, hogy a védővezetőn ekkora áram "kóborogjon".
Ha rá van kötve az EPH-ra nem is.
Különben meg statikusan feltöltődik!
Sziasztok! Valaki tudna segíteni mi a száma, kódja a Renova C24E-ben lévő Tüzelési automatikának? Nem tudom mi a pontos neve, megkeresném mennyibe kerül, mert cserélni kellene a kazánomban! Egyáltalán érdemes ilyet cserélni egy 9 éves fali kombikazánban? Köszi előre is a válaszokat!
Amúgy annyi a baja, hogy sajnos mostanában F1-gyel megáll magától... Újra lehet indítani, működik tovább, de elég kellemetlen, mikor éjszaka leáll és hajnalra veszem észre!
Sziasztok! Buderus U014-24k kazánnal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Ahogy ezt a fórumban már többen is jelezték az indulási folyamat a gyújtás előtt
leáll (egy relé kattanása hallatszik), majd pár másodperc elteltével újraindul a gyújtási kísérlet. Mindez addig ismétlődik míg be nem indul a fűtés. Előfordul, hogy első ill. második kísérletre elindul, de sokszor csak 4-5. próbálkozásra, néha pedig 9-10.-re kapcsol csak be, teljesen véletlenszerűen! Nem egyszer nagy "robbanás" kíséretében! A szerelő a szokásos panel cserét javasolta! Mi lehet a gond? A javasolt dolgokat már végigpróbáltam, kondi csere, forrpontok újraforrasztása, csatlakozók ellenőrzése, de egyik sem segített. Ami még érdekes, hogy miután (2 esetben) teljesen kivettem a panelt, majd kis idő múlva visszakerült a helyére utána kb. 2 napig szinte hibátlanul működött, majd megint egyre rosszabb lett az indulás. Tudnátok segíteni, mi lehet a probléma?
Nézd meg az égő szélén lévő két elektródát!
Ezek adják a gyújtást. Fontos még az indító gáz nyomás beállítása! A középső elektróda az ionikus. Az égő szennyezettsége befolyásolja a begyújtást. A Te kazánod kéményes. Ha a fürdő szobában van felszerelve ajánlatos 6-8 hónaponként becsülettel kitisztítani a diffúzor csöveket (is)!
Szia!
Sajnos nem tudok pontos választ adni. Küldöm a kazán Pdf-jét ,talán segít.
Lehet füstgáz term. is, nem csak a tüz aut!!!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |