Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Nem rossz.
De azért érintésvédelmi szempontból, tanácsolnék néhány dolgot. A primer oldalon nincs biztosíték!? A főkapcsoló érintkezőihez menő vezetékekre tegyél majd zsugorcsövet, mert ez így nem valami bizalom gerjesztő. Az a sorkapocs, sem életbiztosítás. Ha megemelkedik valami miatt a belső hőmérséklet és megolvadnak, felmelegszenek a 230V-os vezetékek, akkor bizony kijuthat a feszültség a fém házra ( ha jó látom fém). Én ezt úgy kijavítanám, hogy nem sorkapoccsal kötném össze a két vezetéket, hanem összeforrasztanám azokat. Húznék rájuk zsugorcsövet. Egy műanyag távtartót. Kötegelővel rögzítettem a vezetéket rajta.
Igy igaz ez a hálózati megoldás nem szerencsés . Egy picit elkapkodtam a végét de szerencsére javítható. Köszönöm az észrevételt .
Sziasztok!
Egy újabb, munkával kapcsolatos célműszert szeretnék bemutatni. A cégünk által gyártott legújabb gépsorban három eltérő átmérőjű, külön motorral hajtott görgő, henger, forgókés érintkezik ugyanazon lemezzel. Ergo mindháromnak a kerületi sebessége azonos kell legyen. Ez ugyan frekvenciaváltókkal beállítható, de a beállításhoz kell valami, ami a kerületi sebességet mérni tudja. Erre készült az alábbi eszköz. Egy csapágyazott tengelyű gumi henger a "leolvasó" aminek a rögzítésébe 5db apró mágnes került. Ezeket érzékeli egy unipoláris hall szenzor. Egy PIC12F1840-es dolgozza fel a jeleket és jeleníti meg cm/percben egy HW69-es kijelzőn. A készülék LiPo aksirol működik, melynek egy DC/DC konverter emeli a feszültségét stabil 5V-ra. Mivel a PIC-nek még volt szabad bemenete, és a tápfesz stabil, így folyamatosan mérni tudja az akku feszültségét is. Ha az akku 3,6V alá merül, a kijelzőn U-Lo jelzés látható. Ha a mért ker. sebesség meghaladja a kijelezhető mértéket (9999) akkor ez látható a kijelzőn: -E- A készülék, amint az a 4. 5. képen látható automatikusan tájolja a kijelzőt. Valamint ha a mérés hurtelen szakad meg, (elemeljük az ezsközt a mért hengerről) 4 másodpercig még mutatja a mérési eredményt. (3-as kép)
Az eszköz tájolásáról egy szintén általam készített primitív ám megbízható érzékelő gondoskodik.
Néhány része a készüléknek 3D nyomtatott, ám a legtöbb alkatrész forgácsolt. (a CNC sokkal gyorsabb a 3D nyomtatónál)
Pont most találtam hasonló projektet. 30V 6A tápegység.
Egy piros plexi nagyon elkelt volna a kijelző elé még, akkor jobban le lehetne olvasni, fényképezni, de amúgy ok.
Sziasztok.
A nyáron két sárgadinnyéért szereztem egy rossz magnetronú mikrohullámú sütőt a trafója miatt. Trafót kiszedtem, maradékból pedig csináltam egy nyák levilágító eszközt. Az időzítő gyárilag benne van. Csak az UV LED-eket kellett bele rakni. Friss. Kipróbálva még nincs. Remélem jó lesz és nem csak egy órát kaptam a műhelyembe. A trafóbol ponthegesztő készül. Ha kész lesz azt is megmutatom
Nem lesz kevés az UV? Várjuk a teszteket.
Sziasztok!
Én is csináltam hasonlót 4db 1W-os hűtőcsillagra rakott LED-el, kellően nagy hűtőbordára szerelve. Gyári, UV lakkal bevont panelnél 20perc - fél óra kellett a kellő levilágításhoz.
Hali! Én az oldalát befeketíteném/mattítanám, oldalról lehetőleg ne világíítson be a film alá.
Tökéletesen mindenhol nem fekszik fel a film a nyákra... Szerintem is kevés a led
Nem számít, hogy kevés vagy sok a LED, csak a levilágítási időt kell variálni, fordított arányban. Ha nem UV lézerrel világítasz le, a LED, mint gömbszerű fényforrás játszik, mindenfelé kilépnek belőle a fotonok. Sötétített dobozzal csak rontasz a hatásfokon. Ha a film nyomtatott oldala néz a lakk felé, sokkal kevesebb fény jut be alá.
9 darab 3w-os LED van benne, ami kb. 2,5w-on üzemel. Nem akartam maximálisra tenni.
A sötétített oldalon én is gondolkodtam. Először kipróbálom így. Meglett a másik üveglap is. Próbálkozás után a gyakorlat mindent megmond.
Én sokkal kisebb ledekre tippeltem a fotó alapján....
Csak azért javasoltam az oldal sötétitést, mert ugye tökéletesen sik panel nincs, amivel leszorítod az sem tökéletes, gondolom vákumos leszívás meg nem lesz... A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2023
Vezetékeket kell sporolnom, igy I2C sinen viszek át 32 relé vezérlését, igy néznek ki a modulok.
16 bites bemenet optocsatolokkal leválasztva ( kettö ilyen modul van) meg a hozzátartozo relé kártya ( késöbb kb 6 méterre lesznek egymástol. Az optocsatolok kicsit idomtalanok a mai korban, de még a néhai NDK gyártmányok és kifogástalanul müködnek. ( még van vagy 20 ) A hozzátartozo relé kártya a port extenderrel.
Ügyes.
Jó ez az I2C busz. Miket kapcsolgatsz ennyi relével? Okos otthon?
Megint egy óra Ez távirányítós (RC5 protokoll) Philips Egyenlőre még csak kisérletező panelon LCD vel , de csak a működés kipróbálása volt a cél , a program a következő nixi óránkba fog belekerülni .
Sziasztok!
Bár még jó hideg van, nagyon várom a motoros szezont és rájöttem, hogy nincs amivel akkut tölteni. Kaptam egy régi, még a kommunizmusban házilag gyártott akkutöltőt, azt modernizáltam egy kicsit. Kapott egy feszültség/árammérő modult és egy töltőelektronikát, amivel szabályozni lehet a töltőáramot. A digitális órának véletlenül pont annyival nagyobb lyukat reszeltem, hogy lötyögött, ezért kellett a nem túl elegáns zipper, melegrgasztóval orvosolni problémát (szarvas hiba). Most az egyszer piros lett, mert mindenem mindig fekete. Ilyen volt, ilyen lett. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2023
Sokkal szebb lett, mint az eredeti. Gratulálok!
Ugye az SPX-300W step-down modul lett a lelke? Nincs túl bonyolítva a beállítás lehetősége, de gondolom, amire kell, arra tökéletes.
Köszi! Így van és annyira olcsó, hogy kényelmesebb volt, mint zéróból építeni valamit. Annyit csináltam, hogy a ledeket kivezettem a paneljéről az előlapra.
Csillárkapcsoló másként.
Kisebb átalakítást hajtottam végre a 6 fényforrással rendelkező – melyeket egyszerre lehetett be, illetve kikapcsolni – csillárunkon. Eddig 6 db normál izzólámpát tartalmazott, melyeket fényerő-szabályozóval bírtunk rá a fényerő csökkentésére. Szerettem volna LED-esre cserélni a fényforrásokat, de emiatt a fényerő-szabályozó helyére kapcsolót kellett volna beszerelni, emiatt elveszett volna a szabályozható fényerő. Át is kábelezhettem volna a csillárt, de más utat választottam. A belsejét átalakítottam 2x3 fényforrás külön kapcsolására, kapott egy ESP32-es WIFI képes kontrollert, egy 5 V-os kapcsoló üzemű tápot, 2 db SSR-t, valamint 1 m-es - 60 db WS2812 B LED-et tartalmazó – LED szalagot. AZ ESP csatlakozik a benti WIFI hálózatra, és egy fix IP címen elérhető telefonról, ahol megjelenít egy WEB lapot, amin a mellékelt képek egyikén látható beavatkozó szervekkel lehet elérni a kívánt hatást. Külön-külön kapcsolható 3-3 LED fényforrás (3 hideg fényű, 3 meleg fényű), és a LED szalag is, színenként 256 erősséggel vezérelhető. El lehet menteni azt az állapotot, amit szeretnénk látni a következő - fali 230 V-os kapcsoló - bekapcsolásakor. A család női tagjának nem teljesen nyerte el a tetszését, de majd megszokja, vagy megszökik? Én viszont örülök, hogy sikerült valamit kezdenem az ESP32-vel.
Csináld magad "okos csillár".
Ha jól látom, maradtak égők is a csillárban, azokat hogyan vezéreled?
Idézet: „Külön-külön kapcsolható 3-3 LED fényforrás (3 hideg fényű, 3 meleg fényű)” SSR-rel (Szilárdtest relé Bővebben: Link)
Te csináltad a weblapot is?
Igen, de nem nulláról, hanem a Bővebben: Link alapján. Az Ő általuk készített HTML, CSS, meg a java script fájlokat módosítgatva faragtam olyanra, ami látszik a mellékelt képek egyikén. Eddigi életemben ezekkel egyáltalán nem foglalkoztam, emiatt olyan lett, amilyen. Valameddig sikerült eljutnom a működés megértésében és amikor már elégedett voltam vele, akkor késznek nyilvánitottam.
Elkészült 2 példány a WnadText-ből, teszteltem jól működik. Még a gyorsulást érzékelő szenzoron gondolkodom mivel lehet még megoldani, de ez már csak tényleg részlet kérdés.. Akit érdekel itt találja az összes adatot az után építéshez.
https://github.com/DPTPSystem/WandText
Teljesen "gyári" minőség, nagyon kulturáltan néz ki. Grat!
Ez természetes ! Gyári nyákon van .
A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2023
Az udvari kovácsolt vas lámpakertbe egy gyertya effecktet akartam tenni, de halován volt a kinai ledecske. Ezzel az egyszerű kacsolással megtöbbszöröztem a kínai bontott gyertya led fényét. (először 3 ledet raktam be, de azok kioltották egymás fényváltoztatását.)
Az NE555 IC 4 lábán egy meredek kapcsolású tranzisztor bemenete van. A 12 Voltal működő kapcsolásban a gyertya effect alatt levő 330 ohmon PWM jel jelenik meg amit a belső véletlen generátor ad, és a fénnyel arányos. Ez a PWM jel hajtja meg az IC 4 bemenetét. A 470 mikrofarád sarkán kb 5 V van. A 12 volt tápfeszültségről elkezdtem csökkenteni az ellenállást és amikor a legjobban lüktetett a fény kb. 7 kohm volt az érték. A teljesítmény led egy darab sárga led szalag. Az NE555 kimenete 200mA terhelhető! |
Bejelentkezés
Hirdetés |