Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   26 / 581
(#) toro válasza Geda hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
A falikazánhoz nagy a fűtésrendszered. A zöldes szineződés, a sokáig hideg visszatérővíz miatt van.
:wink:
(#) apoca68 hozzászólása Feb 19, 2011 /
 
Újra itt vagyok a Renova Star kazánommal
Most elég gáz a helyzet, a melegvizes csapból 1 hónap alatt elszállt az erő, alig csorog és nem is kapcsol be a kazán, vagy csak pillanatokra. Továbbra is fennáll, hogy elengedi a nyomást, pumpáljuk néha, mert eszement hangot ad, ha nem tesszük. Amint kapok valami magyarázatot, elmondom, hogy a kijött szerelő mit ajánlott. Kíváncsi vagyok az itteni kedves szakemberek véleményére,, mert a múltkor is bevált a tanács, amit adtak
HELP
(#) gazszeres válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Szia!
Nem ismerem az előző problémákat így hát csak a mostanira adnék néhány ötletet.
A víz alig folyik: ez többnyire eltömődés, lehet egyszerűen a kifolyó csap szűrőjének, kazánban lévő szűrőnek elkoszodása vagy magának a hőcserélőnek elvízkövesedése.
Javítás: szűrök ellenőrzése, szükség esetén hőcserélő savazása.
Remélem segítettem.
(#) apoca68 válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Köszi, igen ezt mondták nekem is. Mennyi a reális ár, amit el lehet kérni érte? Hajdú-Biharban vagyok
(#) gazszeres válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Én szarvasi vagyok! Egy savazásért 3-5 ezer forintot kérhetek ez bontási nehézségtől, hőcserélőtől függ.
Már rájöttem tuti rossz helyen élek. De ez csak nekem rossz, a megrendelők szeretnek. Vajon? miért?
(#) Geda válasza gazszeres hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Szia!

Itt Komárom-Esztergom megyében 12-15e Ft alatt neki sem áll senki a savazásnak. Legutóbb nekem 29 e Ft-omban fájt 2 éve, pedig mást nem is csinált.
(#) gazszeres válasza Geda hozzászólására (») Feb 19, 2011 /
 
Felétek biztosan drágább a kenyér, az üzemanyag, és minden más amit én itt annyiért veszek, mint ti ott.
(#) toro válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
A Renova Star kazánod, egy bitermikus hőcserélőjű kazán. Ami azt jelenti, hogy a fűtőköri csőben van a melegvíz cső. Vékony és a vízkeménységtől függően gyorsan vízkövesedik. Fontos, hogy a fűtőkör is tiszta legyen.
Amit meg kell nézned:
1. Rendszer tisztasága - megnyitod egy pillanatra a biztonsági szelepet - ha fekete lé folyik, akkor sok a lerakódás. A radiátorok víz alat is oxidálódnak (belülről)
2. Melegvíz rendszer:a víz kövesedés megszüntetése savazással megoldható, de nem sósavval, hanem foszfor vagy citromsavval. A kazánból kifolyó csővezetéket, csapok szűrőit sem árt ellenőrizni, mivel ott is eltömődik. :yes: :yes: :yes:
(#) ptesza válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Flexibilis fémharisnyás bekötőcsővel van bekötve a kazánod?
(#) apoca68 válasza Geda hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Nekem két árajánlatot is tettek savazásra, az egyik- 5 -6 ezret, a másik 12 -13-at mondott.
Annyi kérdésem van még, hogy mi üthet ki balul, leszedjük a kazánt, kisavtalanítjuk, visszatennénk, és ha nem működik??
(#) apoca68 válasza ptesza hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
A gázhoz fémharisnyás megy, de a fűtésrendszer mindenütt rézcsöves.
Ez miért érdekes?
(#) apoca68 válasza toro hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Sajna a bitermikus nyavalyát már más is mondta, típushiba. De amikor az árát megtudtam, padlót fogtam. Megpróbálnánk addig mindent, az csak a végső megoldás lehet.
A rendszerből egy hete elég ganés vizet engedtünk le, azóta tiszta.
A melegvíz már nem jön, tehát nagy lehet a vízköves szemét benne. Amennyiben leszedi a szakember, milyen hiba jöhet még elő? Félünk, hogy nem tudjuk visszaüzemelni, és fűtés nélkül.... kicsi gyerek is van, na meg persze a piszkos anyagiak is
(#) konop válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Azzal savaztasd ki, akinek van hozzá gépe, mert ilyen mértékű lerakódást már a tölcséres módszer nem viszi ki. Kilyukadhat a hőcserélő, mivel nagyon el van vízkövesedve (1 a 10-hez az esély kb.). Mind a két kört (melegvíz és fűtés) is savaztasd ki. Ha kilyukad, akkor hőcserélő csere.

Egyébként, ha a meleg víz kifolyó mennyisége a hideghez képest a felére csökken, akkor már ajánlott savazni. De az emberek mindig megvárják, amíg már alig jön, és kezdődik az orosz rulett.
(#) oldman válasza Geda hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Ha a 40-42 °C ot tarja akkor vagy a víz tömegárama nagy vagy az égőteljesítmény kevés. Szerintem az előbbi!

Utána lehet számolni ha ismered az időegység alatt átfolyó vízmennyiséget és a belépő és kimenő víz hőmérsékletét.
A cirkó névleges teljesítménye 24 kW
A víz fajhője ~4,18 kJ/kg*°K
Pl.:
Ha a bejövő viz 15°C
A kívánt kimenő 55°C
dt=40°C
1kg (l) viz 40°C- al felmelegítéséhez 40*4,18=167,2 kJ hőmennyiség szülséges ezt a kazánod elvileg 6,97 sec alatt teljesíti tehát a vízhozam durván 8,5 l/perc

Mindenesetre ellenőrizd a kombi fűtéskörének feltöltését és légtelenítését. Ha nincs nyomás alatt (min. 0,8 Bar letilt) de attól levegős még lehet.
(#) apoca68 válasza toro hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
És mennyibe kerül egy ilyen nagyobb tartály, illetve mennyiért teszi be a szerelő?
(#) apoca68 válasza konop hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Köszi a választ. Olyan vállalta 6-8-ért, akinek van gépe. De a kilyukadásról ő is beszélt. Lehet, hogy buta a kérdés, de nem lehet kétszerre óvatosan kisavazni? És akkor kevesebb az esély a túlsavazásra
(#) toro válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Ha 1/2"-os a flexibilis csöved, akkor annak kb. 6 mm a belső átmérője - tehát vékony és gyorsabb a lerakódás. :yes:
(#) konop válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Mi szakaszosan csináljuk, elindítjuk a gépet egy félpercig, majd szünet. Ezt egy 15-30 percig csináljuk, attól függően, hogy alakul az eredmény.
(#) toro válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Legjobb esetben is közel 55-60 eFt. :yes:
(#) toro válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Ezért írtam lentebb, hogy foszfor vagy citromsavval kell tisztítani.
:yes: :yes: :yes:
(#) toro válasza oldman hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Fontos még a gázszelep nyomás beállítása.
Minimális 2 mBar, maximális 10 mBar.
A SIT 845 szelepen mérhető, a kék tekercs egyik vezetékét lehúzva a minimális.
(#) apoca68 válasza toro hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Én egy előző tanácsban elhangzott nagyobb kiegyenlítő tartályra gondoltam
(#) apoca68 válasza toro hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Ezzel biztonságosabb? A szerelőnek ezt tudnia kell, nem? Elég jó szakembernek tűnt, aki itt volt és az árat mondta legutóbb, pont azokat, amik itt is elhangzottak
(#) ptesza válasza toro hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Tudsz valamit!

Abban már könnyedén elakad a gané.
(#) toro válasza ptesza hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Ja, 40 év tapasztalat!
(#) toro válasza apoca68 hozzászólására (») Feb 20, 2011 /
 
Valamivel gyengébb és nem roncsolja el a rezet.
(#) kameleon2 hozzászólása Feb 21, 2011 /
 
Mindenkinek köszönöm a választ a Termo ÖV kazánnal kapcsolatban.

Múlt héten kijött a szerelő és kicserélte a gyújtóelektródát egy merőben más alakúra. Ez már megtörtént eddig kb. 3-szor. A mostani okosabb kivitelnek tűnt - és mellesleg jobb anyagból is van. Ezzel beállította a szerelő úgy a kazánt, hogy nem a gázáramlás legvégénél "LOBBAN" be a kazán, hanem valóban szinte azonnal gyújt. Sajnos ez a kazán soha nem volt igazán jó. A garanciális jegyek mind elfogytak már. Utoljára már azért szóltam a gyártónak és a szerviznek mert napi 3-szor nem gyújtott be. Igen a gyújtással van a gond. Én a magam részéről azt tartottam volna jó megoldásnak, ha a szikrasorozat után, nem gyújt rendesen és hibát érzékel, várjon 15-20 percet, amíg kiszellőzik az égéstér, majd a szenzorok újraellenőrzése után próbálkozzon ismét a gyújtással. Ha ez kb 5-ször megismétlődik és akkor sincs gyújtás - hát fusson hibára. De sajnos nem ez történik. Pedig 1-1,5 óra kiesés még nem lenne gond. Ezt elmondtam a szerelőnek is, hiszen egy pillanatnyi gázkimaradás miatt is lefagyhat a ház. Évek óta ezért nem mentem sehová télen, mert nem lehet magára hagyni a kazánt. Tetemes gáztúlfogyasztásunk van, holott ECO kazánt vettem. Ha bárki kérdezi, hogy miért nem akarok többé magyar kazánt venni - ez az ok. Mellesleg egy darab magyar alkatrész sincs benne. A szerelő is elismerte, hogy az általam javasolt gyújtási metódus jobb lenne, mert a kazántól mindenki azt várja el - joggal - hogy üzembiztosan fűtsön. "Természetesen" a hiba csak egy rövid időszakban fogható meg kb -5 fok környékén, ha melegre fordul az idő. Most megy a kazán és várjuk a csodát, hogy lesz-e ilyen időjárás, mert ha nem, megint eltelik egy év mire találkozom a hibával. Ha ismét előfordul - cserélik az elektronikát - 25000Ft-ért más gyártmányúra. Amit szintén nem értek, hogy miért nekem kellene fizetni egy 180.000 Ft-os kazánnál, miután soha nem volt megbízható...
(#) alek válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Amikor kinézted magadnak a kazánt voltak-e ilyen elvárásaid. Olyan tipust kellet volna választani, amelyik ki tudja elégiteni az igényeket. Utólag könnyü okosnak lenni. Ezek a kazánok évi egy max. két tisztitással elboldogulnak a feladatukkal és a gyártó sem igér többet ennél. Az igényekhez megfelelő kazánt kell keresni. Utólagos átalakitás nehézkes, költséges és csak saját részre éri meg hozzáértőknek is.
(#) toro válasza alek hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Nem olyan rossz kazán, csak elment felette az idő. Mint a Zsiguli. Az olcsó gázzal még gazdaságos volt, 110 fokos kimenő füstgázzal.
Egyébként szomorú, hogy folyamatosan elektróda csere volt. Nem lehetett egyből zománcozott elektródát beletenni? :wave:
(#) gazszeres válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 22, 2011 /
 
Elolvastam írásod és sok dologban, vagy talán mindben egyet is értek veled.
Magyar kazánt többet nem veszek! Igen, az alkatrészek nem is magyarok benne, azért itt dilemma adódik, milyen kazánt is ne vegyen az ember, mert hát ez egy öszvér.
Az alkatrészek meg gondolom a készítéskor fellelhetően a legjobbak voltak?!
De félre ezt a témát.
Sanda gyanúm, hogy kazánodban a vezérlő panel átvizsgálása nem elfecsérelt idő lenne.
Tapasztalatom, hogy hidegre kiállás és lassú gyengülés esetén a panel hibáira, vagy csak egy hibára korlátozódik az ok. Általában a táp trafó felfutását segítő kondenzátor fárad el. Sajnos nem ismerem a panelt így max. csak ráolvasni tudok. Ha egy két fotót feltudsz rakni azt megköszönném abból is ki lehet valamit hozni. Egyenlőre ennyi ha még foglalkozol a dologgal.
Üdv.
Következő: »»   26 / 581
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem