Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Biciklilámpa / bringalámpa
A másik oldalán mi van?
Van pár forrasztás, ami nagyon csúnyán néz ki. Mit jelen az átmegy zárlatba? Hirtelen nehezebb tekerni? Utána magától megszűnik, vagy várni kell egy kicsit?
Srácok !
Ugye a lámpákat a fény "irányítása" alapján két fő csoportba sorolhatjuk : 1, megfelelően formázott tükör alakítja ki a fénycsóvát 2, egy nagyító(nak látszó) optikai elem végzi e feladatot. Én eddig az 1, csoportba tartozó lámpákat használtam - megfelelően megvilágított út + nem vakítja a szembejövőt. Kezembe került egy pici jószág (20x20x60 mm), elején kerek lencsének látszó nyílással. Próbaúton látom szépen teríti a fényt, egy kirakatban tükröződve feltűnt, mintha nem vakítana Garázs falára világítva nem kerek, nem szögletes a vetített fényfolt, hanem tulipánra hasonlít. (tükrös lámpám ugyanott kitárt szárnyú denevérre emlékeztető foltot vetít ) Ez lenne az autóiparban projektorosnak nevezett technika ?
miből gondolod, hogy zárlatba megy?
Zárlatos akkor nem világítana, de különben minden alktrész mehet zárlatba dióda tranyó stb.
Ha a mátrix lámpára kondolsz az autóiparból, akkor nem. A mátrix lámpa a (házimozi) projektoroknál használt DLP technika autósított változata (sok kis tükör).
A bringalámpádban ettől nagyságrandekkel olcsóbb technika van, a vetített képet több dologgal lehet formálni pl. maszkolással, további lencsékkel, a fényforrás alakjával stb. Alaposabb vizsgálat nélkül csak tippelni lehet.
Próbáltam fotózni ...
Egy pici led, fölötte egy érdekes alakú "üvegtest". Mintha tükör + lencse lenne, de nem forgásszimmetrikus ...
Kb. meg is van a válasz. Lencse, lencsék, ahol a felület(ek)ről visszaverődő fény is benne van a képletben. Ügyes trevezés!
Az első lámpa maradt izzós. Az kialszik mikor a hátsó zárlatos lesz, ha lekötöm a hátsót akkor újra ég. Hátsó lámpa szikrázik ha rákötöm a vezetéket de nem ég, tehát zárlatos, márcsak a szikrák és a hang miatt is.
Magától megszűnik ha nem kap áramot.
Világít a saját kondijáról amíg le nem merül, de közben a dinamó felé zárlatot mutat és nem tölti a kondit, folyamatosan halványul el.
Teszek fel majd képet a hátuljáról. Idézet: „Az első lámpa maradt izzós. Az kialszik mikor a hátsó zárlatos lesz, ha lekötöm a hátsót akkor újra ég. Hátsó lámpa szikrázik ha rákötöm a vezetéket de nem ég, tehát zárlatos, márcsak a szikrák és a hang miatt is.” Szikrányit sem lettem okosabb.
Rosszul köthetted be. Használati útmutató? Kép a másik feléról is?
Semmi nincs hozzá, de látszik hogy szerelgetve volt és nem eredeti csavarja van benne..
E-BIKE lámpa agygenerátorrólÜdv! Egy két vezetékes, ebike-ra tervezett lámpa minden további nélkül megy pl. 12VDC akkuról? Nincs valamilyen szabványosított kommunikáció vagy fényerő szabályozás a bringa agyával, ami nélkül nem működik?Bosszantó, hogy a nagy fényerejű dinamós lámpák mindig drágábbak, vagy nem tudnak akkora megvilágítást. Gondolom egy széles feszültségtartományú lámpának (6-48VDC) elég lenne az egyenirányított generátor és pár védelmi zener 30-35V körül. A fix feszültségű lámpákhoz meg egy buck konverter. Működhet a dolog? Ha a lámpa alapból nagyobb teljesítményű pl. 5W, akkor képes alacsonyabb fényerővel működni kis sebességnél?
Már bocs, de felénk az "egy", az határozatlan névelő. Abból ki tudja hogy mid van?
Hát ez az, hogy még semmim. Se ebike-om, se lámpám. Csak egy bringám 6V/3W agygenerátorral és az a kérdés, hogy általánosságban az egyenfeszültségű ebike lámpák minden további nélkül mennek ha megkapják a feszt, vagy van valami turpisság, amivel illesztve vannak a villanybringa rendszeréhez?
Vagy ne is reménykedjek, hogy meghekkelhető egy ilyen az emberi erőforrással hajtott bringára? Próbálkozott már valaki vele? Monjuk egy ilyen: Trelock LS 890 Lighthammer 12V
Ismerem a leírásait, ő alapvetően alacsony nyitófeszültségű teljesítményledekhez tervezett elektronikát. De a kérdés még nyitott. Általában megadják az ebike lámpákhoz, hogy Bosch, Yamaha motorokhoz illeszthető. Valamint a computerben lehet állítgatni, hogy 6V-os vagy 12V-os lámpát szereltünk fel. De ez maximum csak egy MOSFET-es kapcsolt kimenet, nem?
Alternatív opció, hogy az ebike lámpából kikerül a teljes elektronika és az aluház és beépített LED megtartásával tervezek egy dinamós elektronikát.
Mint a te agydinamód, 6V/3W. De ír arról is, hogy kivette a zenert és magasabb feszültséggel játszott...
Nagyon elbeszélünk egymás mellett...
Bringákhoz a saját akkus lámpákon kívül két félét lehet kapni: 1. Kimondottan dinamóhoz valót ami többnyire 6VAC váltófeszültséghez készült, tolerálja az agygenerátor feszültségváltozását, beépített túlfeszvédelme is van, névleges teljesítménye 1,5-2,4W körüli, lumenben max 200-300-at, a nagyon jók max 100lux-ot tudnak. 2. E-BIKE lámpa, vagyis kimondottan elektromos kerékpárokhoz készült lámpa, egyenáramú betáppal ez lehet fix 6V, 12V vagy széles tartományú pl. 6-48VDC. Teljesítményre és fényerőre nagyobbak, 3-10W, a megvilágítás a felsőkategóriás dinamós lámpákétól indul. Mivel nem volt még dolgom e-bike lámpával, ezért a kérdés arra irányult, hogy egy ilyen egyenáramú lámpa a tápfeszen kívül igényel-e bármi mást (pl. kommunikációt, spéci vezérlőkimenetet) a működésre bíráshoz? Valamint mennyire érzékeny ha a névleges feszültségénél kevesebbet kap, vagy a névleges teljesítményt nem tudja felvenni? Ha csak tápfesz kell nekik, akkor a következő lépés a konverter áramkör a generátorhoz... Idézet: „Se ebike-om, se lámpám. Csak egy bringám 6V/3W agygenerátorral...”
Miután azt írod, hogy se e-bicajod, se lámpád ...
Szerintem nézz körül mondjuk itt . Most egy Z-tech pedelecet hajtok - az ő lámpája (12-48V 2W) két ér van a csatlakozóban, mérésem szerint valószínű simán megkapja az akku feszültséget ... Előző bicajomon agydinamóval hajtott AXA Pico 20 volt a fényforrás - meggyőző a gyufásdoboznyi lámpából a megfelelően irányított 20 lumen ... |
Bejelentkezés
Hirdetés |