Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Egy riasztóban lévő 12V/4Ah gondozás mentes ólomakkumulátorba szeretnék életet lehelni. A kapcsaira rámérve 6V-ot mértem, szóval erősen mélykisült állapotban van. A kérdésem, hogy lehet-e még kezdeni vele valamit? Gyorsan rádobtam egy labortápot 14V és 400mA áramkorlát mellett, de csak ~200mA áramot vett fel. Igaz, így 5 perc után a feszültsége felment 10,5V-ra, de tovább nem mertem rajtahagyni a tápon. Próbálkozhatok vele? Nem fog felrobbanni? Előre is köszönöm a segítséget!
Mielőtt nagy baj történne, elkezdene púposodni a gázképződés miatt. 10.5V alatt maradandóan károsodik az akkumulátor. A belső ellenállásának meghatározásával meg lehet mondani, hogy hol is áll, de valószínű, hogy fölösleges, mert már túlságosan szulfátos.
Töltsd egy óráig, majd várj, és ha a feszültség 11V körül marad, akkor cellazárlatos is lett az akksi, jó esetben pedig marad 12 felett, akkor van remény. Ha sikerül is feltölteni, szerintem a kapacitása a felére csökken...
Szia, Az hogy gondozásmentes, csak a nevében van. Pattintsd le a műanyag fedelet, alatta a cellákon találsz gumisapkákat, itt tudod ellenőrizni az elektrolit-szintet. Ha kell töltsd fel ion-cserélt vízzel. Fecskendő megteszi. A feszültséggel felmehetsz 15,4V-ig, ott mérd meg a felvett áramot. Ha melegedne, /az már jó jel/, pihentesd.
Én ahány akkut beüzemeltem, azokba be kellett ütni valamivel a dugókat, nem hinném, hogy olyan könnyen kijönne neki.
15.4V-nál tartósan szerintem már a lemezek nemtetszésüket fogják mutatni. A vízbomlásról nem is beszélve. "Nagy" feszültséggel csak rövid impulzusszerű töltés engedhető meg, folyamatos ellenőrzéssel.
Én is a gumisapkás verziót erősíteném, viszont nem biztos hogy kell elektrolitszint ha felitatott...
Szóval csak óvatosan a feltöltéssel.
A szerkezetéről, pedig itt a szűk véleményem, hogy miért nem megyünk 14.4V fölé, persze az utóbbi hozzászólásnál nem egy szulfátos akkumulátorról volt szó.
Szerintem a dugót lehet kifúrni tudja, de a kérdés, hogy megéri-e így trükközni egy riasztó akkumulátor miatt, mert már 3000Ft-ért kap újat, ami jó lesz.
Ebben tökéletesen igazad van, nem én akartam "feléleszteni". Egy 4-5 éves, kuka, ha meg egyszer sem volt áramszünet, akkor még inkább.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne hogy adott egy egy éves akkumulátor,fel van töltve teljesen,van -8 fok kint és az autóban van egy gsm pager riasztó. A kérdés hogy ezekkel a feltételekkel ilyen időjárásnak megfelelően 2 nap alatt lemerülhet e? Mert 2 nap alatt merült le.
Szia. Meg kellene mérned a nyugalmi áramot, így ki lehet deríteni, hogy hány amper folyik el, használaton kívül, és ha tudjuk a kapacitását az akkunak, akkor kiszámolható, hogy elviekben mennyit bír.
Az akku nem merül jobban hidegbe, csak a nagyobb áramokat nehezebben adja ki magából
Jó lenne tudni hány Ah-ás az akku, hány mA-t vesz fel az autó nyugalomban, (nem csak a pager ).
Mindenesetre kb. azzal lehet számolni, hogy a kapacitás a fele a +20°- on megadottnak. Lásd még...
Sziasztok! Köszönöm a választ. Az akku 60Ah-ás. Azt hogy az akku hány mA-t vesz fel az autó nyugalomban hogy mérem meg? Már régen foglalkoztam bármi ilyesmivel. (tudom nem kéne elfelejteni-pedig ha nem csinálja az ember igen csak hogy elfelejti) .
Most kérdezek aztán ha marhaság nem röhögni. valahogy így mint a képen?
Első menetben a műszer 10A méréshatárában kellene kezdeni a mérést.
Okés köszönöm,a mérőműszer piros szála egy lukkal följebb ugye? a többi gondolom jó.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2015
Emlékeim szerint. Te látod, mi van a lyuk mellé írva. A méréshatárváltó gombot is át kell állítani, mielőtt csatlakoztatod az áramkörhöz
Okés, ezt írja: 10A DC 10A max. késöbb lemegyek megmérem aztán megírom mit mértem.
Pontosan, így azt is meg tudod mérni, hogy mennyit vesz fel pld. a belső világítás, a rádió, vagy a rajta felejtett gyújtás....Etc.
Köszönöm! nemsokára meg is mérem. Viszont a riasztót csak akkor tudnám megmérni gondolom ha beriasztok.Viszont ha beriasztok,és a motorháztető nyitva akkor szerintem riasztani fog. (hacsak össze nem kötöm a drótokat hogy a műszer kint legyen a motorháztetőn).
Egy-két csipesszel, vagy egy féltéglával talán meg lehet oldani, hogy a motorháztető csukottnak mutatkozzon.
A riasztásnál, csak a sipító áramával fog többet mutatni. Pöcköld ki a motortér érzékelőt.
Ilyeneket mértem. Ha bent világított a belső világítás akkor 2,94 A erről nem csináltam képet.
Amikor lekapcsolt a világítás ajtók becsukva akkor 0,26-0,24 erről csináltam képet majd kb 1-2 perc múlva leesett egész 0,13 ig. Így kötve nem tudtam beriasztani,csak ha visszarakom a sarut.(így ezt nem tudtam megmérni) remélem mindent jól csináltam.
A riasztó készenléti áramfelvétele kellene pedig, valahogy meg kellene próbálni megmérni.
A 130mA az nem sok.
Hát igen de hogyan? mert így ezzel a bekötéssel hiába akarom beriasztani,nem húz be,se ajtókat(központit) se riasztót.
Csak nem tudom megérteni: ezelőtt kb 2 hete mikor nem voltak a hidegek,riasztó rajta, másnap,két nap múlva pörcre indult. Most -8 ,-10 fok riasztó ugyan úgy rajta 2 nap és csak ennyit csinál hogy nyikk. Az aksi 1 éves.
Helló
Úgy tudod megmérni, hogy amíg beriasztod az autót, addig az akku érintkezőjéhez odaérinted a kábelt, majd ha már be van riasztva, elveszed a kábelt, úgy hogy az áramkör ne szakadjon meg (a műszer maradjon úgy bekötve, ahogy most van). Igy a nagy áram nem megy át a műszeren és az áramkör sem szakad meg.
Hello!
Úgy ahogy most van bekötve hozzáérintem amíg beriasztom majd elveszem. Jól értem? Addig műszer pozitív-negatív szála összeér?
Szia, az nem sok, de látom, hogy lehet a cellákat külön mérni, /elektrolit sűrűség, vízszint/ Karácsonykor az enyém is állt, 3 napot, mikor én indulni akartam, az autó meg nem...Akkor kivettem, s töltővel kicsit rátöltöttem, utána merítettem, majd megint töltöttem. Van itt akku aktivátor topic, érdemes beleolvasni. Igazság szerint az 1 évesnek nem illene, de én jártam már így, 2 db, alig az 1 év gar után megadom magam típusú akksival otthon. Mikor bejött az első -10, este leálltam, reggel nem indult szindróma... Mikor nem indul, akkor kellene feszt, illetve savsűrűséget mérni a cellákban. Mindjárt többet tudnánk.
Szia! Köszi a felvilágosítást. Egyik ilyen (nem indulás után) felvittük és lett töltve után desztillált vízzel(nem sok hiányzott) majd rendesen feltöltve. Pörcre indult.
Három nap után ugyan az a mese (persze ez mind -10 fok és három napig nem beindítva + riasztó rajta). Megnézem a topic amit írtál. Közben megmértem,sikerül a riasztót megmérni az 0,28A -t mutatott.
0,28A nem kevés éppenséggel, napi 6,7Ah töltésmennyiséget vesz ki az akkuból, tehát egy friss, teljesen töltött 55Ah-s akkut nyolc nap alatt teljesen lemerít. Ha már viseltes az akku, akkor simán indításképtelenre merítheti három nap alatt, ha ráadásul még a hőmérséklet is alacsony.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |