Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Na! Ha vannak ilyen réz csíkok, akkor a lentebb olvasható módszerrel (vasalással, fotózással) a minta "negatívját" felviszed vá, majd némi maratót neki, mintha NYÁK-ot készítenél! Aztán pár szép, kis csavar, és már kész is a felirat alapja! Eseleg a maratott mélyedésbe némi fekete lakkfesték is mehet, meg egy vékonyka réteg színtelen akril-lakk az egészre. (Persze, festés előtt egy jó alapos polírozás nem árt az egész lemeznek, attól ragyogó lesz!)
Szia Frankye,
sosem csináltam még ilyen "vasalós" balhét, de megpróbálhatom. Van lézernyomtató a cégnél, az kell a műnyomóhoz, igaz? Ilyesmire emlékszem. Na, majd pontosan utánanézek a nyákgyártós topicban... TaTa
Húúú! Ez a plexis ötlet ez nagyon tetszik!
És könnyen lehet cserélgetni... lányos buliba "pink"-szinűt, fiúsra meg fiús szinűt!!! Egyébként a trafón hűtőborda van??? Jól láttam? Jaaah és az erősítő az nagyon tetszik nekem is! Főleg az alakja, hogy olyan íves!
Szia Peti,
köszi az elismerést, jólesik... Igen, van egy régi prociborda a trafón. Ez a trafó a kapcsolás eredeti trafója, a végfok ugyanis egy kb. 25 éves, megboldogult AKAI HiFi végfokja, egy hétbe került, mire életet leheltem bele. Az eredeti STK persze kuka lett, meg még sok más alkatrész is. Szóval miután működőképes lett, nem tudom miért, de nagyon melegszik a trafó, legalábbis nekem melegnek tűnik. Mindegy, milyen hangerőn szól és meddig, felmelegszik, és tartja a kábé 45-50 fokot. Bajt ez eddig nem okozott, de a biztonság kedvéért ráraktam egy bordát... TaTa
Na nekem is ez a bajom!!!
Van egy kisebb (100VA) EI trafóm, amire én tettem rá a secundert baromi vastag rézhuzal, úgyhogy az elvileg bírja! De kb. már negyed óra alatt érezni lehetett, ahogy elkezd melegedni a vas. De egyáltalán nem volt megerőltetve. Nem próbáltam sokáig kínozni, mert félek, hogy belül még melegebb és átég ott nekem valami, és rámegy a hálózati a magra, vagy rosszabb esetben a szecunderre... Hallottam, olyat, hogy lehet ez a melegedés rosszul tekert primer miatt is. Kevesebb van rajta (vagy több) és erőlködik a trf.
Szia Tatabike!
Gratulálok az erősítőhöz,szép munka.Biztos a hangja is jó,mint általában az STK moduloknak. A külső pedig kifejezetten szép,jó ötlet az a borítás rajta. üdv Máté
Szia Máté,
Köszi szépen, még gondolkodom a feliratokon, ha ráérek, akkor lehet, hogy lesz valami belőle... A hangja tényleg jó, és nagyon nagyot szól, nem is merem ráküldeni a dobozaimra, pedig azok 100W-ot bírnak, de az asszony sajnos már 15-nél kész van... Készül mellé hangfal is egy pár, régi Vidi dobozok, ugyanilyen borítással, és kész a kompakt házibuli szett... Peti, lehet, hogy ez a baj a trafóddal. Az enyémnél azért tartom furcsának a melegedést, mert ez gyári trafó, és már kb. 25 éve hajtja ezt a végfokot, és hajtott mellette egy komplett HiFi-t is, rádióval, kétkazettás deckkel, EQ-val, meg mindennel együtt. Nem tudom, hogy akkor is melegedett-e, most kicsit melegszik, de ha egész nap hajtom, akkor sincs gond, nem fogy el a szufla. Biztos alapból ilyen... TaTa
Igen, műnyomó papír ajánlott hozzá, de ha nem kapsz, akkor a spirálozós dokumentumokhoz kapható kemény kartonlap is megfelel. (Ennek az egyik, vagy mindkét oldala szép fényes.) Ha kinyomtattad a mintát, akkor egy jó meleg vasalóval "villámgyorsan" fel lehet vasalni. Fontos, hogy nagyon tiszta (!!!) legyen a felület, nem csak zsír- és pormentes! (Legjobb, ha folyékony súrolószer és fém dörzsi segítségével finoman felpolírozod vasalás előtt. Akkor jó, ha a víz szépen szétterül rajta, nem "foltosodik".)
A minta készítésénél ügyelj, hogy "inverz" legyen, azaz az legyen fekete (festékkel fedett), amelyik részt nem akarod megmaratni. A vasalás után várj, amíg kihűl a lemez, majd vízbe áztasd bele (papírral együtt) az egészet, és amikor már fehólyagosodott a papír, akkor szépen ledörzsölhető. Az esetleg rajta maradt papír-rostokat gondosan el kell távolítani, különben ottmaradnak a maratáskor a nyomaik. Ha valahol a fedés nem lett tökéletes (pl. a festék hibája miatt, nagyobb felületeknél egy-egy pötty kimaradhat), ott lakkfilccel javíthatod. Maratás után acetonnal jól eltávolítható a festék, az esetleges maradék pedig polírozással eltűntethető. (Ez amúgy is javasolt!) Sok sikert! Ha nem megy, keress meg, segítek!
Peti!
Persze,melegedhet rosszul tekert primer miatt,de ha jól veszem ki a leírtakból akkor a a primered gyári.Én helyedben megmérném az üresjárási áramot,amit a hálózatból felvesz.Ebből jó közelítéssel számolható az üresjárási teljesítmény,ennek birtokában lehetne már valamit mondani,hogy normális-e vagy sem.A szekunderen ne legyen terhelés amíg mérsz! Azt írod hogy 15 perc alatt már kezd melegedni.Mi a helyzet 1-2 óra múlva? Más:Nekem van egy 250VA-es szintén EI lemezes trafóm,ami 62Wattot vesz fel üresjáratban,na az tényleg sok,melegszik is,kb 1 óra múlva 40-50 fokos.Annak viszont a primerje is házi készítésű(nem én tekertem). üdv.
Hali!
Hát amúgy azt sem kell készpénznek venni, hogy "gyári", lehet, hogy azért nem olyan príma gyári... ÉS hogy mérjem meg az üresjárati áramot? A multiméteremen nincs AC áram mérés csak DC. És hát végülis, talán maximum 1 óráig működött... utánna már nem mertem... nem tudom hogy me lehet utánna, de talán, úgy gondolom, hogy nem melegedik már tovább, legalábbis nem olyan arányba/ütembe, mint ahogy elkezdett melegedni, inkább csak tartja a meleget, de már kézzel nem lehet sokáig fogni, mert már elég meleg.. nem tudom az mennyire meleg, olyan 50 fok? Amit a kezed kibír még pár (pl. 10) másodpercig?
Szia Mate,
gyári az egész trafó, és semmi baj vele amúgy, és engem nem zavar ez a melegedés, csak máshol eddig nem tapasztaltam (más erősítőimnél). Amúgy nem a terhelés függvényében melegszik, hanem bekapcsolás után 15-30 perccel elér egy hőfokot, ami nem nagyon meleg, kezedet rajta felejtheted nyugodtan, és utána bármekkora hangerővel, bármeddig hajtod, ez a hőmérséklet nem változik. TaTa
Szia Frankye,
oké, ha lesz időm nekifutok... ja, meg ha nem lesz ilyen rohadt meleg... Vasalásról most még beszélni is durva, nem csinálni... TaTa
Én csak az első saját készítésű vasalós nyákomat rakom fel (később majd a tápot is felrakom, ha kész lesz). A panel egyenes, csak a telefonom állt ilyen görbén
Hoppá!! Ehhez csak gratulálni tudok. Én fotózok, de egyszer kipróbáltam a vasalóst kíváncsiságból... hát nem lett ilyen Gratulálok hozzá!
Nagyon szép lett a nyákod, de nem kötekedésképpen: Van egy forrpont, ami egyedül van! Azt direkt hagytad ki?
Vagy most megkíméltelek egy paneltakukábavágó-hosszaskáromkodástól?
Pedig gyakorlatilag ugyanolyan nyákot lehet készíteni tized annyi munkával és összegből, ha a P20-at, vagy a lakkozott nyák árát, az előhívó folyadékot nézem...
Szia Rapidus,
nagyon korrekt, kimarhatnád az erősítőm előlapját... TaTa
Jó hogy szóltál, köszönöm! A közvetlenül mellette lévő padhoz csatlakozna, de amikor újrarajzoltam, Sprint Layou-tal ez valahogy elkerülte a figyelmemet. Szerencsére cak 1-2mm-t kell áthidalnom, de azért bosszant, kár hogy nem én vettem észre hamarabb.
És persze a levilágító cucc árát, meg a hozzátartozó ketyerét (boboz, folytó stb.)
Köszi az elismerést, de akárcsak a nemrég felrakott forrasztóállomásom esetében itt sem az enyém az érdem, hanem PCB mesteré, aki a teljes technológiát közzétette a honlapján, igen részletesen (vasalási időkkel, stb) mondhatni szájbarágósan. Nekem csak követni kellet.
Egyébként a Sprint Layout kezelése is simán ment elsőre, mert a szintén nála fellelhető avi fájlokban elég részletesen példákkal mutatja be az alapokat (magyarul of course ) Javaslom más, hozzám hasonló kezdőknek is!
Igen, de az igazsághoz tartozik, hogy itt meg kell egy jó lézerprinter! Persze én is a melóhelyemen oldom meg a dolgot, mert itt van olyan minőségű nyomtató ami ide azért kell.
Nekem nem kell print... Nem is volt soha! Azért mert néha nyomtatok egyet, azért nem veszek!
Beviszem az első olyan boltba, valami adathordozón a doksit, ahol nyomtatnak! (Ha kell még speckós papírt is viszek magammal) Kinyomtattatom, ha nem tetszik a nyomtatás minősége, akkor a biztonság kedvéért le is fénymásoltatom, meg azért nem árt ha több példány van... biztos ami biztos! (egyébként a fénymásolt az jobb) És sima A/4-es papírral is sikerül már elsőre a vasalás! Délután csinálok is egyet! Majd megmutatom!
Az agyontárgyalt LC-mérő, frekvencia-bemenettel, nyák-dobozba, szellősen. A lapok "melegragasztóval" lettek összeillesztve.
Szép munka!
és tényleg szellős..a táp nincs benne? nem fested le a dobozt mondjuk szép feketére?szerintem jobban nézne ki. üdv
Csak a boltok 90%-ban hallani sem akarnak róla, hogy ismeretlen papírra nyomtassanak lézerrel...
Valahol meg is értem Őket.
Köszönöm, szellős, mert majd megy bele a trafó, meg esetleg előosztó a frekimérő funkciónak, meg ki tudja mit találok még ki bele. Valóban szebb lenne festve, a szépség nem az erősségem...
Szabi! EZT A kapcsolást építettem meg, de vannak már jobbak is ennél. Ez (is) mér frekit is, ezt az üzemmódot az LK1-es jumperrel lehet előhozni . Csak 500kHz-ig mér...
Nem volt kicsit drága ez a nyák doboz?
Én ha már nyákból készítek dobozt, rajta szoktam hagyni a fóliát, forrasztom az éleket, csiszolom(1000-es polirral) majd lefestem. Előnye, hogy a réz árnyékol, belül tök jól lehet a nyákokat a falra rögzíteni forrasztással és a sima rézre nagyon szépen lehet festéket fújni! Egyébkén jól sikerült a műszer!
Csak azt nem értem miért nem fújtad be Akrilan lakk spray-vel vékonyan beültetés előtt??
(250ml-es flakonban árulják barkács/háztartási boltokban párszáz Ft-ért) Így évek alatt megeheti a rozsda, és lakkozva még szebb is, és a forrasztást sem befolyásolja, sőt évek múlva könnyebb egy lakkozottat forrasztani mint egy oxidáltat..
Jól néz ki, el is lehetne bújni benne.
Hol veszed a nyákot hogy ekkora dobozokat gyártasz? Mármint nem került sokba a doboz? üdv.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |