Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Okés köszi...
( Így kb hány W-on működik? )
Kb 5-600Watt, az üzemi kondenzátor értének növelésével még több lesz, próbálkozni kell! Sok sikert! Az ujjaidra vigyázz! Ja, az üzemi kondenzátor az valóban üzemi típusú legyen!
Ha van ellenálásmérőd akkor mérd meg a kivezetések közötti ellenálást, (1-2, 1-3, 2-3) ha közel azonosakat mérsz akkor valószínüleg belül elkötött csillagpontos és 3x400V-ra van tekercselve a gép. ebben az esetben ki kell vezetni a bent összekötött tekercsvégeket is, mert enélkül tényleg felejtős a 230V-ról történő ÉRDEMLEGES használat.
Ha nincs müszered hozzá akkor a szétszedett motor tekercséről készült fotó melléklésével esetleg több ötletet kaphatsz, (akár tőlem is)!
Megtudnátok mondani, hogy egy 380V, 1.5kW, 1440 fordulatu motornak mennyi lehet a tekercselése?
Szia! Mivel alacsony fordulatú, így több póluspárt kell kialakítani, ami valamivel több huzalt igényel, mint a 2840f/p fordulatúé (hosszú hornyos, vagy rövid de nagyobb átmérőjű az állórész). Az ár elég változó, 15-25eFt között mozog.
Sziasztok, tudnátok ehez a kpcsolási rajzhoz valamit hozá fűzni?
Mi lenne ha úgy kötnénk be egy villanymotort? ha a csillagpontra tennénk a nullát és a három szabad tekercsvégre kondenzátorokkal eltolnánk a szöget?
lásd kép.
Így jól átvered a mocit. Jobbra is gerjeszted a tekercset, meg balra is.... Honnan tudná, merre kell elindulnia......
vagy ez? mit érünk el vele?
Azért nem igazán szereti a 3 fázisú motor a kondenzátoros egyfázisú táplálást, mert a tekercsek 120 fokra vannak, a kondi meg még 90 fokot sem képes a gyakorlatban tolni rajta. Ezért jobb, ha nem így, hanem a korábbi rajzokon feltüntetett módszerek szerint kötöd be.
És amit legelsőnek mutattam? azt a neten találtam de nem tudom annak mi a lényege.
Ha lehetne, mellőzd a PNG fájlt. Próbálj meg .jpg -t feltölteni, mert igy nem lehet megnyitni. de miért jó, hogy két tekercset sorba kapcsolsz? Azzal mindenképpen csökken az áramfelvétel a főtekercsben, és a motor is sokkal gyengébb lesz, mint lehetne, ha elindul egyáltalán.
Érdekes. Régebben a png-t is simán megnyitotta a böngésző. Lehet, hogy a legutóbbi frissítés...?
A 2 fázistekercs soros kapcsolása + 1 tekercs kondival sorba létező üzemmód. Bontott csillag kapcsolásnak hívják, néhány évtizeddel ezelőtti Ráditechnikában is szerepelt már. Meg biztos máshol is, de "-Egy újszülöttnek minden vicc új.". Állítólag a legnagyobb nyomatékú segédfázisú bekötés. A hatásfok viszont nem az erőssége. Indulás után át kellene kapcsolni a legnagyobb teljesítményt leadó bekötés szerint.
Üdv. nekem megnyitja a png t, operát használok...
láttam valahol lehet hogy a rádiótechnikában.. csak megkérdeztem mire jó ez a bekötés, érdemes e vele foglalkozni?
Biztos igazad van, de számomra akkor is logikátlannak tűnik. (nem a rádiótechnika újságból tanultam a villamos gépeket) A háromfázisú motor egyfázisú üzeme önmagában elég problematikus, a tekercselése miatt. De ha már bontható a csillagpont, akkor deltába is köthető, és nem kell ragaszkodni a soros kapcsoláshoz, ami eleve teljesítmény csökkenéssel jár a párhuzamos (delta) hoz képest. A fázis viszonyok meg ugyanazok.
Nekem még az opera se nyitja meg...
A hiba nálad van.
A tűzróka nekem sem nyitotta meg, a kis képekből próbáltam megfejteni a látottakat, de az úgy nem túl részletgazdag.
Valaha - kamaszként - komolyan gondolkodtam, hogy a csillagpontot összekötöm a nulla-vezetővel, mert két fázisú táplálásnál már lennének előnyei ( a tekercsek helyes fázisban 220V-ot kaptak volna az egyfázisú 190V helyett), de ma már nincs 2 fázisú mérő. De nem valósult meg az akkor egyetlen 3 fázisú motoron. Ma meg már mindenhol 3 fázisú gépeket használok.
Csak egy kis okoskodás, sohasem próbáltam. De ha egy 3f motornál elmegy egy fázis, akkor gubanc van, holott elmélet szerint csökkentett teljesítménnyel tovább kellene forogni, de mégsem teszi.
Úgy gondolom, de nem biztos, még sohasem jártam utána, sok neki, hogy a fázis is, meg a tekercselés is 120 fokra van a főfázistól. A kondenzátoros fázistolás, ami sohasem 90 fok, hanem annál azért kevesebb, meg a fizikailag 120 fokra eltolt tekercselés együtt azért beválik.
Pedig tovább forog az csak a mechanikai terhelése nem csökken le, viszont a terhelhetősége - a fáziskiesés miatt - jelentősen, ezért leég. Ha szabadon futhatna nem lenne semmi baja...
Én próbáltam ventilátornál (960/ perc, 0,35kW), ha egy fázist kitekertem, elvesztette a sebességét, és elég rövid időn belül leégett volna. Pontosan úgy, ahogy mondod.
A villanymotor már csak ilyen. Ha nem forog, leég.
Köszönöm a segitséget! Itthol próbálkoztam bekötni a motorokat azok modon amiket muttatam, de a legnagyobb nyomatékot és teljesitményt egy 380/220V 075Kw os motornál deltába kötve értem el és az inditó nyomaték jelentősen megnövekedett, a többi bekötési modszerhez képest, ediggiek alapján ugy tudom hogy Kw-onként
70-75µF szükséges. állandó üzemire, plusz ha terheléssel indul akkor inditó kondenzátor. egy kissebb motornál szerintem elég közel van a teljesitménye a névlegeshez képest, de nagyobb motorbél jóval csökken a teljesitménye. Vagy nem jól gondolom? egyre több olyan gépem van ami ipari árrmal müködik, és van olyan dahéander motorok aminek a csillagpontja elvan kötve a tekercsben, erre keresném pontos adatokat nem tudok a mert az adattábla kopott, régi dinamó. ideiglenes megoldás lenne , amig benem köttetem az ipari áramot.
Van egy 220v IMI villanymotorom ami teljesen csupaszon került hozzám.
CZ894T7c 1,1Kw 1445 1/p 9A Bekötésében szeretnék segítséget kérni. 6 kivezetésem van párban vannak testre nem zárnak. 1. 6.9 ? 2. 8.2 ? 3. 6.9 ? Mivel nemrégiben felvilágosítottak ez valószinűleg 380v csak áttelkercselték, ezt szeretném 220v üzemeltetni. Tanácsot szeretnék kérni a bekötésről és a kondenzátor-ok nagyságáról.
Szedd szét a motort (ha tudod), és nézd meg, hogy milyen a tekercsek helyzete egymáshoz képest.
Mennyi póluspár van benne, hány szögfokban vannak egymáshoz képest? Esetleg egy fényképet feltehetnél róla mert azzal sokat segítenél, hozzáértő ránézésre megmondja (általában), hogy milyen motor.
helló mellékelten elküldöm egy 220v villanymotor kapcsolási rajzát.Az érdekelne ha nyomógombot szeretnék belekötni az inditáshoz azt hova kell.
A W2 helyett az U1-re kösd a becsatlakozó hálózati vezetéket, és az U1---W1 közé kösd a nyomógombot.
A másik hálózati vezeték marad az U2 kapcson.
Sziasztok egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy 1,15 kw os gyárilag 220v os üzemi kondis villanymotor. Egy hidrofolon teljesített szivattyúként. Most viszont egy húsdarálóra építettem rá, és kötöttem az üzemi kondi mellé párhuzamosan egy 120 uf-os indítót is nyomógombbal, hogy ha teli húsdarálót kell megmozdítani bírja. Ez a bekötés működött is szuperül, viszont a darálóhoz pont másik forgásirányra van szükségem. A gyári bekötést csatoltam. Próbálgattam a bekötéseket és végül sikerült jó irányba forgatni, viszont csak az indítókondival működik. Ha az üzemit is rákötöm erőlködős hangja lesz, ha viszont csak az indítóval elindítom kicsit olyan lüktetve működik persze megy meg erős csak van egy kis lüktető morgása. Mi lenne a helyes bekötés hogy az üzemi kondit is rá tudjam kötni és a forgásirány is jó legyen???
Hello!
3 kivezetés esetén belül van fixen megcsinálva a közösítés, ilyen esetben csak a tekercsfej megbontásával tudod egy egyfázisú segédfázisos motor forgásirányát megváltoztatni. Az áram irányát kell megváltoztatni vagy a segéd vagy a főfázisban (két végét felcserélni). Jó lenne ha csinálnál egy képet a kapocstartóról hátha kihozták mind a négy véget, mert akkor nagyon egyszerű. |
Bejelentkezés
Hirdetés |