Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Ja ez a titkos projekt- azt olvastam - akkor most lövessem főbe magam? Majd szólok valakinek.
Köszi.
A nyák szebb lenne, ha nem kelett volna átkötni. Egy átkötés lett volna, de így 3 lett, és ez nem szép így, de nem az enyém,és rejtve lesz az elektronika is. Ha kell, elkészíthetem az aktuális kapcsolási rajzot, sőt még a brd formátumot is feltölthetem, ha neked ugyanilyen van, és úgyanígy meghalna benne az IC. UI: Én inkább maradok az indukciós lámpánál. Tutibiztos, nem is igényel karbantartást, sem elemcserét. A küllőkön van 3 mágnes, amiből nekem mára már csak 1 maradt meg. Elhalad az első kerék tengelyére fogadott tekerccses led elött, és ahogy a mágnes elhalad elötte az önindukciónak köszönhetően felvillan a LED. Sikerült rávarázsolnom a hátsó lámpát is, mert a készletben eredetileg az elő lámpához van villogó része. A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2013
Sziasztok,
Tegnap este készült nyák. Cnc-vel gravírozott, 15 fokos, 0.2-es gravírtűvel. Igazából ez az eljárás prototípus gyártáshoz jó, kell hozzá egy gravírozógép... A fizikai adottságok pedig korlátozzák az elkészíthető nyák paramétereit. A nyák terveket nem mi készítettük, ez egy DC szervó motor vezérlő lesz. Vagyis három (legalább) és elképzelhető, hogy fotózással is elkészítjük. Köszönet a linkelt lap tulajdonosának segítségéért. Átdolgoztam picit a terveket, hogy lehessen gravírozni, fiam pedig elkészítette a gépén; igazi csapatmunka volt A nyák 0.05 mm mélyen van kimarva, 0.65, 0.75, 0.85, 0.95 és 1.25-ös fúróval fúrva. A 3.5mm-es lyukak, valamint a kontúrmarás 2-es kukoricamaróval készültek. A fizikai elkészítésre fordított idő kb. 2 óra volt, ennek több mint fele a gravírozás: 100mm / perc előtolás, 30000 ford. / perc. Az egyik képet scannerrel készítettem, a másikat telefonnal fotóztam. Az eredeti képek itt, és itt láthatók.
Hát ez nagyon buli.. Tökéletes a rajzolat meg az egész...
Szia! Huuu na ez gyönyörű szép lett! Gratula!
Szia! Le a kalappal! Nem csak a panel elkészítése, az eljárás leírása is nagyon precíz! Bár kicsit furcsállom, hogy egy 30.000-es fordulatú géppel ennyi idő volt. Nekem a ~10.000-es fordulatú gépen is nagyobb az előtolás igaz, hogy én 90 fokos 0,2es maróval csinálom, az kevésbé törékeny. Hány menetben szaladt végig az izolációkon a gép? Nekem külön ki kellett kísérleteznem, hogy az Eagle-ben hogyan tudom úgy beállítani a pcb-gcode.ulp-t, hogy egy menetben szaladjon végig.
Szia, Köszönöm neked is, és a többieknek is. Én inkább csak használhatónak nevezném az eredményt, igaz, egész jól használhatónak
Egy kis szakmai megközelítés a fordulatszám / előtolás számításához. Gyakorlati tapasztalat, hogy még a 100mm / perc is sok. Elkopik a 15 fokos tű a végére. Vagyis már előbb, ha jobban megnézed a nagy képeket, látszódnak a kopás nyomai (nyák jobb oldalán) Ami gondolom kitöredezés inkább, a tű anyagából kiindulva. Sajnos egyenlőre nincs eszközöm a vizsgálatára. Nem Eagle volt a forrás, SprintLayout-ból HPGL export, ezt pedig a Mach1mill nevű program konvertálja a Mach3 számára azonnal használható g kódra. A HPGL exportnál kísérleteztem elég sokat az izolációs távolság beállításával, hogy minél szélesebb vezető sáv maradjon. Jelen példában 0.12mm tűnt a legoptimálisabbnak, de ezt a nyák rajzolata befolyásolja. Egy-két vonalat ezért picit el kellett tolni. A HPGL exportnál sok beleszólás nincs (vagy csak én értek kevéssé hozzá) gyakorlatilag minden vonalat körbemar, az izolációs távolságtól függően. Így azt kellett kikísérletezni, hogy melyik az a beállítás, mikor még éppen elmegy a közeli párhuzamosok között kétszer. Szerencsére az eredményt megjeleníti a nyák rajzolatán is az export után, így itt már látható, milyen lesz kb. az eredmény. Csak kb., mert a szerszám méretet nem lehet beállítani. Vagy csak én nem tudom hogyan... Valahogy így készült, néhány tű hegye, és azt hiszem 5, vagy hat ilyen nyák (101*52.5mm) ment rá a technológia optimalizálására. De már képben vagyunk, ellenben ez csak 1-2 darabos gyártásra alkalmas. Tervben van kb. 20db. kicsi tápegység gyártása LM317-tel, az egyértelműen fotózással fog készülni, bár a fúrást-marást természetesen a cnc maró fogja végezni. Ki fogom számolni 30 fokos tűre, hogy mennyivel többet vesz el a vezetőből, mint a 15 fokos, lehet az is jó lesz. Meg ahogy írod, még a 90 fokos is. A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2013
Vágott borsó főzelék hűtő . Elsősorban azoknak ajánlom akik még 10 percre sem mennek ki a műhelyből, hogy normálisan az asztalnál egyenek. Nagyon hasznos szerkezet ha meghalsz az éhségtől, de közben agyalni akarsz az épp futó projekten.
Ügyes, mi határozta meg a 10kV-os határt?
Nagyon szép az tuti !
De az idő nagyon sok szerintem. És az előtolás olyan 1200 kell szerintem.
A csipesz és a hozzá tartozó vezeték is bírja a nagyfeszt?
Szia!
Próbáltad is? Nekem egy MV 64 multiméter repült szkóp javítás közben a nagyfesz miatt. Aztán építeni akartam egy mérőfejet, de a boltban (kicsi üzlet) találtam gyári mérőfejeket, 3 külömböző db-ot (valaki behozta cserébe). Megvettem mindet, így az építés elmaradt. Üdv: Zsolt A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2013
Az ellenállások feszültség tűrése.
20kV-is használható lenne, csak ki kéne önteni műgyantával pl. A hozzászólás módosítva: Márc 28, 2013
Eddig még csak 5,2 kV-on próbáltam, mert épp ekkora tápfesszel dolgozok.
Szia! Most egy kicsit megakadtam, mert nem teljesen értem:
Idézet: előtte azt írtad: „A HPGL exportnál kísérleteztem elég sokat az izolációs távolság beállításával, hogy minél szélesebb vezető sáv maradjon. Jelen példában 0.12mm tűnt a legoptimálisabbnak” Idézet: Ez kissé ellentmond egymásnak. Azaz ha az izolációd 0.12, és a tűd 0,2-es, az azt jelenti, hogy eleve túlmar. Én 0,2-es hegyhez 0,2-es izolációval kalkuláltam és így is túlmar a 90 fok miatt picit. Most találtam meg a fiókomban a 45 fokos változatokat, azzal is tesztelgetek. Én minden darabot tudtam használni, maximum kevésbé lett esztétikus. Az én maróm viszont nem törik és nem kopik. Volt nekem is 15-25 fokos tűm, de használhatatlan a főorsó és a gép pontatlansága miatt. Ha precízebb lesz a megmunkálómotorom, akkor talán újra előveszem őket. Igaz nekem kardinális, az izoláció és a vezetősáv szélessége, mert 2-3cm-es smd paneleket csinálok 0,1-02mm-es vezetősávokkal Ha kicsit mellémegy már annyi is a vezetősávnak. Bár prototípusnak elmegy. Én ugyanazzal a maróval lemartam egyszerre 12db panelt is és semmi gond nem volt velük. Igaz én tényleg csak a rezet kapirgáltam meg, ami ugye 35 mikron mindössze. „15 fokos, 0.2-es gravírtűvel”
A nyák készítés topicban jobb helye lenne ennek az értékes infónak. Kérlek, hogy ott folytassátok. Köszi!
Maradék alkatrészekből és anyagokból egy egyszerű hőmérő. A vaku miatt nem látszanak a számok, de be van kapcsolva.
Látványos darab. Gratulálok hozzá. Ha akarom látom, hogy 22,6-ot mutat. Nincs a dobozban kicsit melegebb mint a szobában? Vagy kívül van a hőérzékelője?
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
Szép! Vf csöves hőmérő, a kapcsolás publikus vajon? Hasonló kapcsolásra vadászom már egy ideje. Van pár csövem, egy órához kevés, de valamit szeretnék építeni belőle.
A szenzor (DS 18B20) a hátlap külső felén van. A doboz oldalai 10 mm-rel alacsonyabbak a magasságánál, alul felül öt-öt mm-es rés van, tud szellőzni bőven, de igazábol ha teljesen zárt lenne, akkor sem tudna nagyon felmenni benne a hőmérséklet, kevés a disszipáció.
A transzormátor eredetileg egy egy szekunderes 19 V-os darab, de széttekertem a szekundert két részre. 4 V ~ biztosítja a csövek fűtését egy-egy ellenálláson keresztül (56 ohm). Kb. 10 V ~ feszültségről két diódás két kondenzátoros feszültség kétszerező adja a rács és szegmens feszültségeket, valamint ugyanebben az ágban van egy egy diódás egy kondenzátoros + 7805 -ös stabilizátorral megfejelt 5 V-os tápegység rész a PIC-nek (16F886) és a szenzornak. Az egész itt fordítva készült. Elöször megterveztem a panelt a lehető legkissebbre és ahhoz igazítottam a PIC kimeneteit. A PIC-ből a lehető legrövidebb úton jut a szegmensvezérlés a csövekre, a szegmenssorrend helyreállítások a PIC-en belüli programban vannak. Ha kell a kód, azt oda tudom adni, FlowCode-ban csináltam. Minden egyes szegmenst egy PIC kimenet hajt, az áramkörben nincs külön hétszegmenses vezérlő. A maradék három IC (UDN2981A) pedig a szintillesztés miatt kell. A PIC-nek 5 V-os kimenete van, a szegmenseket viszont ettől nagyobb feszültséggel kell hajtani. Mégvalami. Az oszlopok alu rudak, eléggé ramaty állapotban voltak. Lusta voltam annyit csiszolni, inkább festettem. Belátom, ez nagy hiba volt. A fene gondolta volna, hogy ennyiszer át kell fújni, hogy tűrhető kinézete legyen. Legközelebb inkább lecsiszolok róla egy mm-t, hogy szép legyen. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |