Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Mindenképp hibakód olvasás az első dolog...
Próbáld direktben kapcsolni egy külön kábellel a kompresszort. Ez az általad jelzett alkatrész 11Amper áramot kapcsol folyamatos üzemben, ha nagyobb az áramfelvétel van olyan okos hogy nem felrobban csak letilt 35Amper felett.
Gondoskodj a direktbe kapcsolásnál a zárlatvédelemről egy megfelelő biztosíték közbeiktatásával! Az hogy a csatlakozón mit mérsz terhelés nélkül igazán nem sokat számít. Adatlap Annyira nem ismerem az autót, de feltételezem hogy a klímakompresszort csak járó motornál engedi bekapcsolni, valamint ekkor emeli is az alapjáratot. Ehhez a jelet a FET 4. lábáról veszi. Sok segítséget tudnak adni a márkatársak is esetleg szervizkönyvvel, tapasztalattal támogatva a márka rajongóit. Klub. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
Szia! Ha írnál pontos motorkódot és azt, hogy 99' 4.hónapi, vagy 5. hónap utáni a vas és manuális, avagy digitális, mert volna ott még egy nyomásérzékelő szenzor is ami nem a kuplungmágnes kapcsolója, hanem a hőcserélőben uralkodó nyomásról ad tájékoztatást az AC vezérlőnek (high, low).
Hali.
Hiba orvosolva. Az önindítóba tartó kábelről le súrolódott a burkolat. Szigszalag, és voálá. Minden megy szépen. Természetesen az aksi tartó alatt volt megbújva a kis rafkós.
sziasztok!
van egy 2005ös 1.4es octavia II-öm (BCA) minden reggel indításnál nem jár egy henger és 1200on pörög*autó leállít majd újraindít és utána szép simán jár 800as fordulaton* a hiba olvasó gyújtáskimaradást ír ki* mi lehet a hiba? volt fojtószelep tisztítás aztuán kell alapbeállítást csinálni? köszi* A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2013
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni! Van egy 2001-es AEE motorkódú Skoda octaviám, classic verzió, azaz teljesen fapados nincs klíma se semmi extra és az a problémám vele, hogy múlthét kedden araszoltunk a dugóban, mikor elkezdett sípolni, hogy túlmelegedett a hűtővíz, természetesen azonnal félreálltunk és benéztem a motorháztető alá, és azt tapasztaltam, hogy egyáltalán nem pörög a hűtőventilátor. Szerdán vidékre kellett utaznunk, és egy darabig nem is volt semmi gond, de kb. 1 órás út után ismét felforrt a hűtővíz ezek után azt figyeltem meg, hogy 80km/h-ás tempónál állandó marad a hőfok, de ha lassan haladunk vagy állni kell illetve ha gyorsabban akkor ismét melegszik. Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a gond, és hogy lehetne kiszűrni, hogy mi a hibás alkatrész? Nézegettem már a fórumokat és próbáltam is megkeresni a hűtőventilátor vezérlő relét, ami elvileg az akkumulátor alatt kellene legyen, de ott nem találtam, és számomra az is furcsa, hogy a ventilátorhoz csak két vezeték csatlakozik, szerintem háromra lenne szükség, vagy tévedek? Segítségeteket előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2013
A hőkapcsoló lehet hibás. A hűtőbe van betekerve. Ha lehúzod a csatlakozóját és rövidre zárod, mennie kell a ventilátornak. Ha megy cseréld a kapcsolót.
Sziasztok!A segítségeteket szeretném kérni egy 2004 -es octáviáról lenne szó. A vezető oldali elektromos tükör nem működik. Vettem hozzá új kapcsolót de ez nem oldotta meg a problémát. Ezek után leszereltem a tükröt külön megtápláltam és működött. A kérdésem az lenne, hogy nem e tudja valaki, hogy hol találom a tükör vezérlő egységét és hogy valaki találkozott e már ilyen jellegű hibával.
Sziasztok! Új vagyok én is itt a fórumon,bár már régi Skodás. Szóval megvettem eddigi életem szerintem legjobb autóját,egy 2000.11.-havi octavia 1.8 20V T.-t.Ezzel a járgánnyal kapcsolatban van segítségre szükségem.Az autó rángat 3000-és4000rpm között,de nem mindig,pl lassú gázadásnál ritkán csinálja.Gyertya lett cserélve,csak a gyárilag előírt(mert mással rángatott mint a nemtudommi) Nem melegedett föl a víz,termosztát lett cserélve,azóta jó.Hidegen nem indult,hőgomba lett cserélve azóta jó. Visszaolvasgatva,a záras problémám is fennállt,de a vaterán találtam mikrokapcsolót,azóta az is jó.A másik gond pedig az hogy a nagyobbik ventillátorom(hűtő) nem tudom hogy működik-e.Ha pl a hőfok fölmegy 90fok ra bekapcsol,de csak a kicsi(klíma).mikor kapcsol be a nagy is?van vmi módszer amivel ki lehet próbálni?
A válaszokat köszönöm. Üdv! geyseer
Ezek az autók 100C° körüli hőmérsékleten is dolgoznak, így csak 95C° körül kapcsol be. Ilyenkor a hengerfejben már 100C°felett van ahol hőfokot méri. Utána néztem 102C° van olyankor a hengerfejben amikor beindul. Ha a hőkapcsolót rövidre zárod akkor a ventilátor működését tudod ellenőrizni. Ha a hőkapcsolóra vagy kíváncsi azt ki kell venned a helyéről és egy edényben vizet melegítve tudod mérni kapcsol-e.
A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2013
Köszi szépen,megnézem.
A hőgomba csati rövidre zárására én is gondoltam.
Sziasztok, Segítséget szeretnék kéri.Skoda Octavia 1u 2007 BFQ.Gyújtáskapcsoló zár része valszinű széthullott.Gyújtáson maradt, indító részre nem reagál, szabadon fordul, s kulcs kivehető, gyújtás állapot megmarad, kormányzár nem működik a kormány elfordításakor.Mikor vettem az autőt, csak egy kulcs volt.Milyen módszerrel úszom meg kevesebb költséggel, mivel ismerősöm a szakszervizbe irányított kaposvárra.Gondolom zárcsere komplett,+installálás+tréleres zsállítás.Találtam komplett zárakat, csak attól tartok ezeket a szervíz nem fogja szeretni betenni és programozni, vagy így drágábban dolgoznak.Van ötletetek?Előtte a vonóhorog csatlakozót próbalámpáztam, ráadtam a gyújtást, majd miután végeztem a légzsák lámpa nem alszik el.Mi köze lehet a próbalámpázásnak.ill. a légzsák rendszernek?Köszi a segítséget előre is.
Nekem is Skodám van, de én nem viszem szakszervizbe, főleg Kaposváron. Neked is ezt ajánlom!
Nekem kb. 400.000 ft-s kár csináltak azzal, hogy csak pecsételtek, de nem végezték el a munkát. Gondolom, tipikus. Na, de nem tudom bizonyítani, nem is lényeg! Nekem egy szerelő kevesebb, mint feléért megcsinált mindet. Az egész motort szétbontotta, ablakemelőket cserélt, szóval totál szerviz volt. Privátba elküldöm a nevét és az elérhetőségét. beszéld meg vele, hátha tud segíteni. Ha nem, legalább mond valami kézzelfoghatót.
Sziasztok. Már vagy 4 éve olvasom ezt a fórumot, mióta megvettem a mostani 2003-as, BFQ Octaviát, és a "kereső" gomb, valamint a figyelmes olvasás mindig sokat segített. Na, de ez eddig nem volt: a hátsó jobb oldali ajtót nem lehet megnyitni, sem a központi zár segítségével, sem pedig kézzel. A kézi próbánál a kis nyomógomb kijön, majd visszamegy, ha leengedem a kart. Azt hittem, hogy az elektromos zár tartja zárva az ajtót, azért levettem az aksiról a fővezetéket, de így sem lehet megnyitni az átkozott ajtót. Minden eddigi leírást elolvastam, mely az ajtó szétszedéséről szól, de mindhiába, mert az ajtó zárva van és nem tudok hozzáférni az oldali csavarokhoz. Így hát, azt hiszem, hogy csak külső segítségre számíthatok: tudna nekem valaki segíteni ebben? Érdi vagyok... Előre is köszönöm!
Nem vagyok autószerelő, csak én már szedtem szét az autóm ajtaját és cseréltem a komplett elektromos ablakemelőt, ezért pár dolog, amit láttam ide írom.
Ha az ajtó beakadt, akkor tényleg gáz van, de nem kell az oldalcsavar. Valahogy bontsd le az oldalát. gondolom, az ülés miatt nehéz, de vedd ki. (belülről kis műanyag pöckök tartják, de óvatosan csavarhúzóval, festésre ügyelve (rongy alá) kiszedhető. Különben van hozzá speciális szerszám is a szakszervizekbe) Ha szétszedted, akkor látni fogod, hogy a felső kis pöcköt takarja egy fekete lemez azért, hogy ne tudjanak felülről belenyúlni. Ha ügyes vagy, akkor látod, hogy alatt van egy fekete kis bovden, ha ezt meghúzod, akkor kinyílik az ajtó. Vigyázz vele, mert a nyomógómhoz alulról egy fém kar csatlakozik, ami az elektromos ablakemelő lemezéhez van fogatva. Ha leszeretnéd venni a fém lemezt,akkor előbb akaszd ki, mert felülről egy vékony műanyag bilincs tartja és könnyen eltörik. Ajtóburkolat leszedése kb. 20 perc, bovden meghúzása 5 mp. Na, jó, ha hozzáférsz a burkolathoz!
Zsenipocok, köszönöm a választ, hétvégén ez lesz a "szórakozásom".
Szia!
Idézet: „A kézi próbánál a kis nyomógomb kijön, majd visszamegy, ha leengedem a kart.” Talán másodmagaddal kellene próbálkozni és a kis biztosító "pöcköt" megfogni és fenntartani, hogy megszűnjön a retesz, ha kell akár felhúzva is. Vagy belülről, vagy kívülről kell nyitásra bírni a mechanikát az ajtónyitó karokkal plusz a stiftet fenntartani. Ha belülről eltörött a műanyag közvetítő darab ami a reteszt oldja, hát akkor törheted a fejed valami máson.
Sziasztok Szakik!
Szeretnék segítséget kérni Octaviammal(2001,1.6i,AKL) kapcsolatban.Ma városban elkezdett csúnyán füstölni,szürkéset.Autópályán viszont ment is normélisan amíg 90km/h fölé nem pörgött,szépen leállt a masina.mutatók,lámpák kidőltek,a kocsi leállt.ujraindítottam és ment tovább 90-ig,és újra.így döcögtem haza.Mi lehet a gond?köszönöm előre is.
Üzemanyag rendszernyomás?
Sziasztok,
köszönöm a gyors reagálást.holnap megyek diagnosztikára,de tavaly hasonló problémával az Ac cseréje megoldotta.Viszont most komoly erővel nyomja a benzint(lehúztam a csövet és gyújtás),tavaly csak csöpögött.Lehet hogy befecskendezők?Sziasztok.
Gyujtótrafó egyika a hibás... szivtam sokat velük. ugyanez a motorkodu octaviam volt
sziasztok!
Először is köszönöm a múltkori segítséget zolika60-nak! A melegedéses problémám továbbra sem oldódott meg, mivel nem fértem hozzá itthon a hőkapcsolóhoz, és időm sem nagyon volt így szerelőnél járt az autó, aki kiderítette, hogy a hőkapcsoló elvileg jó, de kétfokozatú ventilátor kellene legyen benne, de nem az van, így vegyek bele egy új ventilátort és jó lesz. Nos, ma megvettem a ventilátor, beszereltem, de nem lett jó, ezek után végre sikerült lehúznom a hőkapcsoló csatlakozóját, meg akartam mérni, hogy kapcsol-e egyáltalán és tapasztaltam, hogy a hőkapcsoló összesen két érintkezős, tehát csak a csatlakozó és a vezeték volt alkalmas kétfokozatú ventilátor és hőkapcsoló üzemeltetéséhez. Mivel valahogy muszáj megoldanom a problémát, így a hőkapcsoló csatlakozója után átkötöttem a két vezetéket, így amikor kapcsol akkor a ventilátor nagyobb fokozatát kapcsolja, gondoltam így jó lesz. Sajnos nem lett jó, egy rövid idő után menet közben ismét elkezdett felforrni, amit ismét csak fűtéssel tudtam orvosolni. mikor hazaértem és megálltunk vele, kipattantam és megnéztem pörög-e a ventilátor, nem pörgött, csak mikor a fűtés lehúzta kb. 100°C-ra a hőmérsékletet, akkor kapcsolt be. Lehetséges hogy a hőkapcsoló egy bizonyos hőmérsékletnél elenged és leáll a ventilátor? Ezen kívül én azt sem értem, hogy amikor 90°C-ot mutat a műszerfalon a hőfok jelző, akkor ha leállítom a motort, akkor hallom hogy forr a víz, azaz bugyorgó hang jön a tartályból és a motor felől. Ha jól tudom nyomás alatt nem lenne szabad felforrjon a víz. Ez a probléma mitől lehet, és okozhatja-e ez azt hogy nem tudja a ventilátor visszahűteni a motort? Megoldás lehet az, hogy veszek bele egy új kétfokozatú hőkapcsolót, és visszakötöm a vezetéket eredeti állapotba? Ha tudtok valami megbízható és nem drága szerelőt Budapesten a XI. kerület közelében azt is szívesen fogadom. De ha tudtok kérlek segítsetek! Válaszaitokat előre is köszönöm! További szép estét!
szia! megnéztem őket és nem nagyon értem, mert úgy gondolom, hogy csak azzal a hőgomba vagy hőkapcsoló néven nevezett hűtőbe betekert alkatrésszel van probléma ami a ventilátor kapcsolásáért felel. Erre gondolok: http://skodapatika.hu/spd/1J0959481A/Skoda_Fabia_Octavia_Roomster_hogomba Egyébként az az érzékelő miért felel és kinek küld infót amit te írtál, mert arról fogalmam sincs. Válaszodat köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2013
Talán holnap többet tudnék mondani, de szerintem nem direktbe kapcsolja a ventilátort, hanem a motorvezérlőbe fut be az infó az érték túllendüléséről és a relés végfoknak onnan megy a parancs. Majd holnap megnézem a részletesebb rajzon.
Amikor lehúztam a csatlakozókat, és kibontottam a szigetelőszalaggal összefogott kábelkorbácsot azt tapasztaltam, hogy jön egy barna vezeték valahonnan, és az megy a ventilátorhoz, (ez egy testkábel volt) meg jött egy piros ami a hőgombához ment és abból a csatlakozóból jött ki egy piros-fehér és egy piros-fekete, mivel a hőgomba csak egy fokozatú (csak két érintkezője van, amiből egyik a piros-fehérhez, másik a piroshoz csatlakozott) így a pirosat csak a piros-fehérrel kapcsolja össze. Én ebből arra következtettem, hogy direktben kapcsolja, bár szerintem barbár megoldás a hőgombán átkergetni a ventilátor áramát. Egyébként ez egy 2001-es octavia 1.6-os AEE motorral szerelt classic verzió, lehet hogy ezért nincs benne ventilátor vezérlő relé?
Sziasztok
Ma voltam diagon,de hibakad nincs.a kocsi azóta is rosszul megy.én csak az AC-re gyanakszok, helló.
Igazad van, nincs relézve de én sem akartam zöldséget mondani amíg meg nem néztem a rajzon. ITT Te is nyomon követheted a robbantott ábrán az alkatrészeket és számozásukat. A mellékelt rajzon a hőkapcsolóba piros szálon megy a pozitív az F3 biztosítékról. Az alacsony fordulat minden bizonnyal a piros-zöld szálon fut be a saját moduljába és a teljes fordulaté a piros-fehérnek kell lennie. Talán így lehetne egy áthidalást tenni a csatlakozó pontok közé, forgásra bírva ezzel a ventilátort.
Sziasztok.
Van egy 2002-s Skoda Octavia kombim 1.6 AVU. A problémám az hogy a fedélzeti számítógép mostanában nem írj ki hogy mennyit fogyasztott az autó csak nullák jelenek meg mintha nulláztam volna pedig kb. 1000 kilométer óta nem volt nullázva. Milyen probléma lehet? A válaszokat elöre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |