Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Szia!
Kicsit megint félrement az üzenet. A P6KE33 vagy annak helyettesítője csak flyback rendszerű tápoknál kell, olyan amit belinkeltél. Helyettesítő lehet bármilyen szupresszordióda aminek a bemenetnél magasabb a letörési feszültsége(na jó, nem pont, de kb.), és kisebb a védendő kapcsolóelem (tranzisztor) maximális feszültségénél. Az a baj hogy a Buck-Boost (alap-)kapcsolás nagyon nem erről szól. Ott nincs trafó, csak egy tekercs, kapcsolótranzisztor, Schottky-dióda és szűrőkondi(k). E négy elemet kell a be/kimenő feszültséghez/áramhoz igazítani! Ellenben sokkal egyszerűbb mint a flyback, de ha nagyon az kell akkor természetesen úgy is megépítheted. Ez esetben én a TopSwitch IC-ket nézegetném, az adatlapokban rengeteg példakapcsolás, méretezés, stb. És azokhoz 200V-os szupresszordióda (P6KE200) kell... A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2016
Köszönöm a segítséget, megnézem magamnak ezt az Ne567 ic-t, itt a fórumkeresés alapján, ha jól értem, nem egy khz-tól khz ig tartományban reagál, hanem egy bizonyos frekvenciára. Mivel az 555 jelét visszamérni nem tudom, így akkor tudom leelenőrizni majd a kész kapcsolást, ha az 555 potmétereit addig tekergetem, míg el nem találom, az ic-n beállított frekvenciát? Illetve, az lenne még a kérdésem, hogy véleményed szerint mivel járok jobban:
Ha veszek 1 darab uh vevőt, ami 40 khz-ra van belőve (bár nem egy olcsó darab) vagy egy sima mikrofont teszek rá. Adóból, (555) több helyezkedik el szétszórtan nagy területen, vevőből viszont csak egy kell, megéri befektetni az uh vevőre?
A matematika segíthet ebben, mert a képlet alapján, ami az 555 és az 567 is 'működteti' a frekvencia kiszámolható. ( Ha tervezel, kísérletezel, akkor az alap műszerek használatát, beszerzését - építését hosszú távon nem úszod meg.) De az R -tag egy része, vagy egésze helyettesíthető egy megfelelő potival. Ekkor már belőheted a vevőt. Az adó - (k) legyenek fixek frekvenciában. Lehet, hogy válogatott alkatrészek kellenek ekkor. Bár a 567 PLL behúzási tartományába beleférjenek, de az is lehet, hogy beleférnek. Vagy megfordítod. az adókat teszed potival trimmelhetővé, és a vevő frekvenciájához 'lövöd őket.
Mezei mikrofonokkal nem valószínű, hogy célt érsz, mert bár jó lehet, de 40kHz az magas lehet már nekik, csökkenhet az érzékenység, meg ilyesmi. Kísérletezni kell.
Sziasztok!
Korábban már írtam mik a terveim, olvasgatom az irodalmakat. Ám van valami amit nem értek. LED-et majd PC tápról akarok ellátni árammal mert van 2 fölösleges is. Viszont mikor bedugtam a tápkábelt és próbálom multiméterrel megnézni melyik vezetékben van a 12Volt, nos nem találok szinte semmit. Fázis van a tápban, azt a ceruza jelzi. Már a második táppal is ezt tapasztalom, végigmentem az összesen, az egyiknél találtam 5V-ot (azt hiszem a kb 20utas csatlakozón) de 12-t sehol, a többi kábelen sincs semmi. Ez mitől van? Esetleg az, hogyha szg.házba van szerelve akkor azt előbb be kell kapcsolni és csak utána fog a vezetékekben áram folyni? Tehát ilyen állapotban azért nem tudok mérni? De az 5V egy helyen csak megvolt... Köszi a válaszokat!
pc táp általában alapból alszik, és egy vezeték testre zárásával indul, de előfordul hogy valamelyik ágon, még egy minimális terhelés is kell neki, egyébként a sárga a 12v. Szóval egy kicsit át kell alakítani, menj át ide Bővebben: Link tegyél fel jó képet a tápodról.
A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2016
Van pár ilyen, csak nem fogjuk tudni kitalálni, melyikre gondoltál. Pár ötlet: Bővebben: Link
az egyszerű áramkör LED-ek teszteléséhez cikkben a kondi után valahol. a két ledes kapcsolás még megvan, de amit kérdezek nincs. Köszönöm az eddigi segítséget!
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy kvarc oszcillátor működését hogyan lehet ellenőrizni áramkörben működés alatt? Ha rámérek szabad lenni DC feszültségnek rajt? Vagy csak szkóppal mérjek rá simán a két lába között?
Nem vagyok 100%-ig biztos benne, de ha minden igaz, akkor a kvarc lábain az IC tápfeszültéségének a fele kellene rajta legyen.
Szkóppal megtudod mérni a két lába között.
Jó reggelt, Mindenkinek! Szeretnék vásárolni 1, vagy 2 (esetleg még több) bluetooth-os, androidos telefonról vezérelhető relés modult. Azt kérdezném, hogy a hozzá való kezelő szoftvert honnan lehetne hozzájutni? És persze milyet kell beszereznem, ha két, vagy több modult szeretnék egymástól függetlenül működtetni, ill, hogyan különbözteti meg a szoftver az egyes egységeket? Előre is köszönöm a válaszokat. Üdv.: Joe
Bár a kérdező így tette fel a kérdést, de jellemzően nem így mérünk, kivétel az ellenállás ha tudni akarjuk, hogy mekkora feszültség van a sarkain, illetve a kondenzátor ha az egyik pontja a áramköri un. hideg (GND) ponton van.
A kvarcoknak jellemzően mindkét pólusa nagyfrekvenciásan 'meleg' így nem ildomos ráterhelni mert mégha működik is, a rezgése, a nagyfrekvenciás áram mozgása leáll. Bár ez az áramköri felépítéstől függ. De lehet sikerélmény, ha a GND és a kvarcot meghajtó 'láb'-ra mérünk rá, ott a kitöltéstől függően a tápfeszültség felét lehet mérni, csak hozzávetőleg. Szóval nem a két lába között mérünk. mert egyik a kialakítástól függően alacsony impedanciás, a másik pont meg magas. Ekkor például egy szkóp testcsipeszét nem érdemes a rá csatlakoztatni. Csak egy értelmes helye van, az pedig az áramköri hidegpont - negatív pólus - GND. A tapintó csúccsal a kvarc két pólusa vizsgálható, jellemzően a meghajtott pontján négyszögjel ( itt mérhetsz akár multival) a másik pontja inkább szinuszos és alacsonyabb jelszintű. Ha ezt beterheled egy hosszabb mérőzsinórral akár le is állhat a rezgés az oszcilláció, így nem lesz mit mérni, még egy jól működő áramkörben se. ui: Persze van olyan oszcillátor kapcsolás ahol a kvarc egyik pólusa a GND -n van, a másik pólusa meg vagy feszültségen vagy inkább nincs azon. Így ebben a megoldásban sem lehet jól mérni multiméterrel de a kvarcon még szkóppal is alig alig. Mert a mérőkábel - mérőfej kapacitása okozhat mérési hibát. Értelemszerűen a magában az oscillátor kapcsolásban kell mérni, már ha hozzáférhető. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. A következő képeken van két eszköz lábkiosztása, (ez egy házimozi amit egy system kábel köt össze) a kérdésem az az lenne miként kell összekötnöm, egy meglévő kábellel aminek egyenes a lábkiosztása, tehát az 1 az 1-es láb a 2 a 2-es, és így tovább... Azt gondoltam az egyik csatiban a vezetékeket átforrasztom a párjához, ez működhet? Köszönöm!
Szerintem ez azért nem ilyen egyszerű! Gyári kábel nincs hozzá? Azon ki tudnád mérni, melyík ér hová megy...
Ha szerencséd van, akkor elméletben lehet, hogy jó a gondolatod (mert már a panelen eleve úgy vannak kivezetve, hogy a megfelelő érintkezőkhöz menjenek ha egyenesbe kötöd), de ha nincs szerencséd, akkor bizony valószinűbb, hogy néhány vezetéket fel kell cserélni. Ahogy látom valamilyen komunikációs kábelről van szó (Esetleg DVI vagy HDMI), jó lett volna mondjuk az eszközök típusszámai, és fénykép a csatlakozókról is. Ha kiderül milyen kábelről van szó pontosan, nagy valószinüséggel szabványos a kábel, az után meg már meg lehet keresni a neten a bekötés módját is... Sőt, elképzelhető hogy 1-2 EFt ért akár venni is lehet, innentől fogva szerintem meg már nem éri meg kókányolni sem... És azt se felejtsük el, hogy olyan minőséget amit boltban kapsz te nem fogsz készíteni. Egyébként meg ha nagyfrekvenciás kommunikációs kábelről van szó, akkor azt árnyékolni is kell megfelelő módón. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
Sajnos nem sikerült sehogy sem megmérnem, a szkóp legkisebb állásában (5uSec/div) is csak két vonalat és közte halvány kitöltést láttam, tehát nagyon nagy frekis zajt, a másik kristályon még annyit sem. Az egyiken legalább dc feszültség is van, a másik nincs. Akkor valószínüleg ott lehet a bibi?
A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
Akkor kérdeznem kell, méghozzá az alapokat: milyen kvarc, hány MHz -es? Milyen az oszcillátor kapcsolás, rajz illetve fotó? Az is könnyen lehet, hogy az 5us/div eltérítés az a megjelenítéshez kevés. Illetve a bemeneti érzékenység, és a használt mérőfej... Mint kiderül, akkor kettő kapcsolás ill. oszcillátor van, és az is, hogy valamilyen eltérés is van, vagy hogy nem egyformák...
Ha nem vagy biztos a szkóp képességeiben, akkor még esetleges érzékeny oszcillátor kapcsolást lehet vizsgálni egy vevőkészülékkel. Mert többnyire vannak harmonikusai és ezek a kvarcfrekvencia többszörösei, ezért egy műsorvevővel is befoghatóak közelről. pld: 4-10-20 MHz oszci fogható 100 MHz FM vevővel.
Lehetséges, hogy van gyári kábel (csatlakozó tip: mdr26) a neten, kerestem nem találtam elfogadható áron. Egy samsung ht-c9950w system kábele, ami összeköti a dvd-olvasó kezelő szervet az erősítőjével és a mély ládával.
Vettem egy kábelt a neten, ezzel a csatlakozóval van szerelve mindkét vége(camera link kábel), ez sem volt olcsó, összekötöttem működik is kb minden, csak van pár finomítani való ami sajnos nem. A hozzászólás módosítva: Aug 8, 2016
Kösz a választ! Elfelejtettem bocsi írni, hogy 6Mhz-esek a kvarcok, az egyik a "főIC"hez megy, a másik meg az usb vezérlőhöz, és egy nem működő midi billentyűről van szó. Képet itt láthatsz róla: Bővebben: Link
A szkóp amúgy tv miniscope-3 /ami mondjuk néha szórakozik kicsit, de legtöbbször szerintem viszonylag jól működik(vagy mégsem..)/, és elvileg 15Mhz-ig jó.
Sajnos az a baj az ilyen spéci kábelekkel, hogy gyártóspecifikus, szóval meg kell venni a gyárit, mert mással nemigen hajlandó működni, ugyanis a gyártó jobban vigyáz az ilyen kábelek specifikációjára mint az aranyra... Az is elképzelhető, hogy elektronika is van benne, nem véletlen annyi az ára amennyi, nyilván meg a márkát jogdíjjakat és még ki tudja mit kell megfizetni.
Egyébként mi nem működik? Nem lehet, hogy csak a készülékből hiányoznak bizonyos funkciók? Halkan jegyzem meg, a jelölésekből a következőkre lehet következtetni: D0+ D0-, D1+ D1-, D2+ D2- (DATA) adatvonalak negatívot a negatívhoz, pozitívot a pozitívhoz, és csavart érpárral árnyékolva. Külön külön mindegyik D vonalat D0 a D0 -hoz D1 a D1 -hez stb. DGND adatvonal test, D12V adatvonal táp, ebből az egyik (vagy akár mindkettő lehet kapcsolt is) esetleg ez se biztos, hogy felcserélhetőek, különben minek lenne kettő? SCL (SerialClock) soros órajel, SDA (SerialData) soros adat. CK+, CK- (Clock) talán órajel valószínüleg szintén szimetrikus csavart érpár árnyékolva (vagy bármi más lehet amit a gyártó így nevezett meg). Rx+ Rx- (Receive) soros adatvonal vevő szintén szimmetrikus csavart érpár árnyékolva. Tx+ Tx- (Transmitt) soros adatvonal adó szintén szimmetrikus csavart érpár árnyékolva. Mínusz a mínuszhoz, plusz a pluszhoz, és Rx- a Tx- -hoz, Rx+ a Tx+ -hoz tehát itt fel kell cserélni, magyarul az adó megy a vevőhöz, a vevő meg az adóhoz. HPD ezt passzolom, nem tudom. De hangsúlyozom újra, felelőséget nem tudok válalni ezért, szóval inkább ne kezdj el kötözgetni. Ha kutakodsz a neten, és a készülékhez találsz szervízkönyvet (service manual), talán abban meglesz a bekötés is. De nem nagyon szokták osztogatni az ilyen manualokat arra készülj fel...
Minden BT eszköznek van egy egyedi címe 6 byte-os, mint a MAC address. Ezt tárolják a bt eszközök párosítás után, így ismerik fel egymást. A hozzá való sw pedig valszeg gyártóspecifikus, így a gyártót/eladót kellene megkérdezni hogy van-e az adott termékhez droid app, és hogy az képes-e több eszközt kezelni. Vagy esetleg van-e valami elérhető speckó, ami alapján meg lehet próbálni egy app-ot készíteni.
Egyébként miért BT-t szeretnél? A wifi is 2,4 GHz csak sokkal nagyobb a hatótáv, esp8266 alapú modulokat fillérekért kapsz, egy relét rátenni pedig nem tűnik nagy ördöngősségnek. Gyors gugli első találat: http://androidcontrol.blogspot.hu/2016/05/esp8266-wifi-control-relay.html
Köszönöm a segítségedet!
Sejtettem, hogy nem egyszerű a probléma. Két dolog hiányzik, 1. bármilyen dvd-cd indítok el nem megy ki hang (olvassa, számol, léptet stb. a lejátszó), viszont hdmi-vel átmegy minden formátum és szól minden remekül. 2. a tv-re nem megy át a setup képernyő, itt is külső eszközt kötve rá minden kimegy a tv-re és hang is van. Nyilván nem terhel felelősség.
Köszönöm! Egyelőre összerakott panelt keresek, amit találtam is, persze össze is tudnám rakni. A hatótávolság nem lényeges, mert lakáson belül szeretném használni. Wi-fi routerem is van, szóval az sem probléma. Itt ismét felmerül a kérdésem: a telefonos szoftverhez hogyan lehet hozzájutni? Üdv.: Joe
Ezt semmiképp nem javaslom. Ismeretlen forrásból app-ot telepíteni veszélyes, egy normális gyártó szerintem felteszi az appot play store-ba.
"Egyelőre összerakott panelt keresek, amit találtam is, persze össze is tudnám rakni."
Google első találat: Bővebben: Link De úgy általában a wifi relay keresőkifejezésre lesz bőven találat, pl.: Bővebben: Link "Itt ismét felmerül a kérdésem: a telefonos szoftverhez hogyan lehet hozzájutni?" A linket megnézted? A harmada körül van egy kép az "Android App on Google Play" szöveg alatt, a kép alatti link a store-ba vezet: Bővebben: Link Használd a "Link" gombot. ÜDV: Moderátor A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2016
Olyan terméket kell keresni amihez adnak vagy ha elég jól dokumentált akkor készíthetsz magadnak is online MIT - App Inventor (Angol tartalom)
Igen, ezeket ma délelőtt már végignéztem, Tőled függetlenül Az utolsó mondatod Nekem újdonság. Áááááá, akkor ez a járható út számomra? Az igen jó lenne!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |