Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   152 / 620
(#) kérdező hozzászólása Szept 18, 2016 /
 
Nagyon régi lift, frekvenciaváltóval tuningolva. Bővebben: Link
(#) rascal válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Állítólag a mozdonyokon már vannak elalvás figyelők, pl különböző karok, amit a vezetőnek néha meg kell mozgatni, különben a mozdony lefékez. Az nem elég, hogy szívrohamot kapsz, és ráborulsz kell, hogy ide-oda mozgasd. Ha meg nincs senki rajta, akkor meg simán elgurul?
(#) Gafly válasza rascal hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Igen, van rajtuk évtizedek óta éberségi berendezés.
(#) nagym6 válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
Fékezősaruval állítják meg a vagonokat, mozdonyhoz is jó lehet. Vagy nem.
(#) _BiG_ válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 18, 2016 /
 
A vagonoknak nincs motorja
(#) sonajkniz válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
A technikai része nem is okozna problémát.
Csak az anyagok beszerzéséhez szükséges 70-80 ezer Ft problémás.
(#) nagym6 válasza _BiG_ hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Nem a lejtő vitte? Ha a motor, akkor ilyen véletlenül hogy lehet. Kiugrott a pilóta a haladó mozdonyból.
(#) _BiG_ válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Pest elég lapos, Ferencváros sem hegyen van, Soroksár se völgyben. Bár az igaz, hogy az a vonal, mikor átmegy a Soroksári út fölött, ott még töltésen-hídon megy át, aztán lemegy az út szintje alá, mire Pesterzsébetre ér.... Lehet, hogy lejtett annyit, hogy gurulhatott. A sok tonna meg tartotta a lendületet.
(#) Ge Lee válasza sonajkniz hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Kerítesz a lomisoktól olcsón akkuhibás escootert abban ránézésre ugyanez a motor van, és ott van hozzá a pwm vezérlő is. Az új ára sem vészes, 12 körül van a motor és 8-10 körül a vezérlő. A többi vascső, lemez meg műanyag.
Ami nekem volt azt egy karton sörért vettem, és még ment valamennyit az akkuja is.
(#) Frankye válasza _BiG_ hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Nagyon kis mértékű lejtő is elegendő a meginduláshoz, azután pedig a tömeg már viszi tovább, lendületből.
Egyébként a mozdonyokon hosszú évtizedek óta van ún. "éberségi berendezés". Időről időre (sebességtől, megtett távolságtól, egyebektől függően) megszólal egy hang a vezetőálláson (szirénaszerű, vagy dudáló), és megadott időn belül a mozdonyvezetőnek fel kell engednie egy pedált, vagy ha fel volt engedve, le kell nyomnia azt, illetve (vagylagosan) meg kell nyomnia egy nyomógombot. Ha nem tezsi, az automatika megállítja a vonatot. Itt azonban nem erről volt szó: A rögzítőféket nem tekerte be (mechanikus), vagy csak légfékkel fogta meg a mozdonyvezető, ami feloldódott (a légfék hajlamos ilyenre, ezért van a mechanikus rögzítőfék). A féksaruk nem egy ilyen "monstrum" megfogására lettek kitalálva, de még a kocsik esetében is előfordul, hogy átugorják, vagy ledobják maguk elől a sínről azt, ezért nem sikerült megfogni velük a mozdonyt. Annyi bizonyos, hogy emberi mulasztásnak kellett a háttérben lennie, minden valószínűség szerint, mert a műszaki hiba szinte kizárt.
(Érdekes, hogy egy halom médiában - rádió, televízió, újságok, internetes oldalak, stb. - azt írják: "A forgalmisták (...) kísérték..." Ez egy kicsit úgy hangzik, mintha sétáltak volna a guruló mozdony mellett. Erről szó sincs, természetesen. A berendezéseken kísérték figyelemmel a mozgását, de így elég furán hangzik. (Számomra legalábbis.)
(#) sonajkniz válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Szép elmélet, csak sajna nem igaz.
Ez a motor van az escooterben:MY1016B4M6 24V/250W. Új ára 25500Ft.
Sajna ehhez az eszközhöz kevés a teljesítménye. Minimum ez a motor kellene hozzá: MY1020G 24V/350W. Viszont ennek irreális az ára. Több mint 48000Ft. Poén, hogy a nála egy mérettel nagyobb: MY1020G 24V/500W, "csupán" 35700Ft.
Ehhez viszont már izmos aksik kellenek. 12V 15Ah/20hr - szilikon akkumulátor-ból kellene vagy 4 db. 2-2 párhuzamosan, majd sorosan kötve. Így már károsodás nélkűl bírná a motor áramát, és még a hatótáv is türhető lenne. Darabja úgy 12-13 ezer FT. Tehát ott tartunk, hogy KB 80 ezer Ft, és egyéb anyagot még nem vettünk. Tehát az első becslésem durván alatta volt a tényleges költségnek.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
(#) Ge Lee válasza sonajkniz hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Ha szerinted nem igaz akkor építsd 1kW-os motorból, mit bánom én. Az enyémben felülről a második motor volt ami ehhez több mint elég, és a 82 kilómat is vitte azzal a 30-35km/h-s tempóval amit tudott. Az ára pedig annyi amennyit ott látsz, de használtan néhány ezerért szokott lenni komplett gép is hibás akkukkal. És ez nem elmélet hanem tény. Egyébként ebbe a kis földönfutóba a 180W-os motor is elég, annak mivel laposabb kivitelű talán még a nyomatéka is nagyobb.
(#) sonajkniz válasza Ge Lee hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Nem kötekedni akarok, de milyen escooter volt az amelyik 200W-os motorral 30-35 Km)h-t tudott? Nekem a mellékelt képen látható típusból 2 különböző gyártmányú is volt. Mindegyikben 250W-os volt a motor, és csak nagy ritkán sikerült belőlük 25 Km/h-t kicsikarni.
Az egyikből ezt építettem, a másikból pedig ezt.
A crossboard motorjával nincs is probléma. De a gördeszkáké, ami pedig súlyra jóval kisebb teljesen elgyengült, mert az állandómágneseket tönkretette a motor fékezésre is történő használata. A crossboardon tárcsafék van. Ez a szerkezet pedig szintén csak motorféket használ. Tehát nem a haladása, hanem a fékezése miatt fontos a nagyobb motor. Az nem is volna ajánlatos, hogy ez túl gyorsan menjen.
(#) Inhouse hozzászólása Szept 19, 2016 /
 
Elvetemült 8-as SCART bemenetválasztó, járulékos VGA kimenettel, 220$-ért...
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
(#) gernerakos válasza Frankye hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Ez így van, ahogy mondod. A mozdony amikor megindult, egy darabig észrevétlen volt. Ferencváros magyarország legnagyobb teherpályaudvara, simán megeshet, hogy nem veszik észre. Aztán ha már eléggé megindult, a féksaru kevés. A mozdony kb 80-90tonna, egy üres kocsi kb 20, megrakrva 40 kb. A kocsikat se csak féksaruzzák, először különböző módszerekkel lelassítják, és olyan 5-10km/h sebességgnél érkeznek a féksarukra, amiket tolnak is valameddig. Viszont az első váltónák leesne a féksaru, márpedig a mozdony nem egy váltón ment keresztül.
És igen, a mozdonyokon van éberségi berendezés, de egy kiüzemelt mozdonyon nem aktív. Vezttem már mozdonyt, nem is egyszer, tehát tudom.
Csupán a rögzítőfék nem került behúzásra, ami elegendő volt arra hogy a mozdony meginduljon, a féksaru már nem segített, ekkor kezeleték a vágányutat (váltókat, jelzőket állították, innentől kezdve a balesetre az esély akkora volt, mintha az a mozdony személyzettel gurult volna) soroksár felé, a legközelebbi földkúpra. Az elszabadult mozodnyt a lehetőségekhez képest a legjobb módon sikerült megállítani.
Nekem inkább az a fura, hogy egy ilyen modern mozdonyon, nincs ezellen semmilyen védelem, ami pl kiüzemeléskor visít, hogy nincs betekerve a rögzítőfék. Vagy akár a rögzítőféket vagy a légféket kezelni.
(#) rascal válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Már a terepasztalon a modellvasutakat is távirányítással lehet vezérelni, egy igaziba is simán be lehetne szerelni valami távirányítót a féknek. Persze valahogy védve a hackerek tréfájától.
(#) gernerakos válasza rascal hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
A mávot elnézve, ahol a legtöbb mozdony egy 50 éves licensz alapján készült, ahol összesen 30 új mozdony, és a legújabb dolog 123db fapados motorvonat jár, nem hiszem hogy a következő 2 évtizedben ilyesmire sor fog kerülrni, persze az ötlet nem lenne rossz.
(#) lazsi válasza rascal hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Hiába a távirányítás, ha ki van kapcsolva az egész... Ha kihúzod a TV a konnektorból, nem tudsz rajta csatornát váltani...
(#) nagym6 válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Még az őskori IFA teherautókban is volt rőgzítőfék levegő elfogyása esetén automatikusan behúzó mechanikus fék. Az még őskori konstrukció, barlangban építették ősembereink. Csodálkozok, hogy mai modern technika ilyet nem tud.
(#) rascal válasza lazsi hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Egy akku csak van bennük, vagy lenne még hely, ha nincs. Ez vészmegoldás, nem kellene nagy energia, csak a "ravaszt" kellene meghúzni, meg figyelni a vevőt. Egy felhúzott mechanika intézhetné a többit.
(#) gernerakos válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 19, 2016 /
 
Ilyesmiben gondolkodtam én is.
(#) Gafly hozzászólása Szept 26, 2016 /
 
Nagy antenna.
(#) Bakman válasza Gafly hozzászólására (») Szept 26, 2016 /
 
Nagyon nagy!
(#) gernerakos hozzászólása Szept 29, 2016 /
 
Egy kísérleti német motorkocsi 1903-ból, amely 10kV-os háromfázisú áramellátású volt.
A próbaúton 210km/h sebességet ért el.

Forrás: Deutsche Bahn Konzern Facebook-oldal
A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
(#) elektroncso válasza gernerakos hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
Hát a felső vezeték nem kispályás.
(#) (Felhasználó 1542) hozzászólása Szept 30, 2016 /
 
Orosz radar Bővebben: Duga
(#) Gafly válasza (Felhasználó 1542) hozzászólására (») Okt 1, 2016 / 1
 
Elég vacak cikk, némi valóság tartalommal.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Okt 2, 2016 1 /
 
24V-os DC ablakmozgató motor vezérlő panelbe lévő relé.
Hibajelenség: Indító impulzus hatására normálisan becsuk, majd szép lassan spontán kinyit és a motor sípolt éjjel nappal.
Nem tudom, látszódik-e az NO kontakt érintkezői között az a kis valami egy kialakult fém izé, ami csinálta a gebaszt.
A poén az, hogy nem volt megégve az érintkező mint a klasszikus relé hibánál és fémgőz se volt a burkolatba.
(#) Udvari Zsombor hozzászólása Okt 10, 2016 /
 
Itt nézzetek körül! http://www.eggs.com/ Olyan dolgokat lehet találni, hogy az ember !!!
(#) mineral hozzászólása Okt 11, 2016 /
 
CRT képfrissítés szuper lassításban. Nagyon szuper!!! Aki kicsit is foglalkozott a TV-k működésével nem fog új dolgot mutatni a videó. De mindenképp nagyon látványos.
Bővebben: Link
Következő: »»   152 / 620
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem