Fórum témák
» Több friss téma |
Nem, mert kemény az éle, s karmolja az OPC-t.
Sziasztok!
Van egy motoros vásznam ami infra távirányítóval vezérelhető. Történt valami a vezérlő résszel, ugyanis egyszer csak elpukkant..nem tudom miért. Van bármi ötletetek, hogy ezt hogyan lehet helyrehozni? Lehetséges esetleg javítani vagy összerakni egy egyszerű infra vezérlőt le,fel és stop funkciókkal? Full amatőr vagyok sajnos..annyit tudok, hogy a vászon motorjánál egy potméterrel állítottam be, hogy meddig engedje le. Hálásan köszönök minden segítséget!
Nem látom teljesen reménytelennek a javítást. A mi eldurrant, az egy (valószínűleg nem megfelelő minőségű) kondenzátor, ami a tápfeszültség előállításáért felelős. A mellette lévő feketét nem tudom mi lehet.
Mindenesetre némi rajzolást nem lehet megúszni, mert a zárlatba menő kondi magával vihetett néhány más alkatrészt is a sírba...Én először megkeresném azt a pontot, ahol a tápfeszültség keletkezett (a kondi és graetz után) és oda külső tápról beadnék egyenfeszt - kiderítendő, hogy a processzoros rész életben van-e.
nagyon köszi!
Kérdéseim: 1) Van tipped mekkora egyen feszültség kellhet neki, hogy kipróbáljam az 5leted? 2) Ha javítható, akkor elképzelhető lenne, hogy mondasz egy árat odaadom és neki ugrasz? (se eszközöm se tudásom) 3) Ha ez az egység nem javítható, akkor lehetséges nulláról összerakni egy ilyen vezérlőt?
1/ Mivel a relék 12V-osak, annyi biztosan kell neki, de:
- ha a táp zenerrel van, akkor viszonylag pontosan ennyi kell neki, - ha van benne valami stabilizátor, akkor min. 2...3 V-tal több kell, hogy dolgozzon az is, - irányt mutat még az első elkó ( az egyenirányító utáni puffer ) üzemi feszültsége. 2/ Ha elhozod, megnézem, 3/ Természetesen mindent lehet, de ha nem Te csinálod, akkor nem éri meg.
nagyon köszönöm, szuper vagy!
Hova kellene vinnem? Telefonszámot kérhetek? köszönöm!
Ez mi célt szolgál? Tranzisztor teszter? Vagy mi? Mi az a DVM?
A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2016