Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Nagyon régi lift, frekvenciaváltóval tuningolva. Bővebben: Link
Állítólag a mozdonyokon már vannak elalvás figyelők, pl különböző karok, amit a vezetőnek néha meg kell mozgatni, különben a mozdony lefékez. Az nem elég, hogy szívrohamot kapsz, és ráborulsz kell, hogy ide-oda mozgasd. Ha meg nincs senki rajta, akkor meg simán elgurul?
Igen, van rajtuk évtizedek óta éberségi berendezés.
Fékezősaruval állítják meg a vagonokat, mozdonyhoz is jó lehet. Vagy nem.
A technikai része nem is okozna problémát.
Csak az anyagok beszerzéséhez szükséges 70-80 ezer Ft problémás.
Nem a lejtő vitte? Ha a motor, akkor ilyen véletlenül hogy lehet. Kiugrott a pilóta a haladó mozdonyból.
Pest elég lapos, Ferencváros sem hegyen van, Soroksár se völgyben. Bár az igaz, hogy az a vonal, mikor átmegy a Soroksári út fölött, ott még töltésen-hídon megy át, aztán lemegy az út szintje alá, mire Pesterzsébetre ér.... Lehet, hogy lejtett annyit, hogy gurulhatott. A sok tonna meg tartotta a lendületet.
Kerítesz a lomisoktól olcsón akkuhibás escootert abban ránézésre ugyanez a motor van, és ott van hozzá a pwm vezérlő is. Az új ára sem vészes, 12 körül van a motor és 8-10 körül a vezérlő. A többi vascső, lemez meg műanyag.
Ami nekem volt azt egy karton sörért vettem, és még ment valamennyit az akkuja is.
Nagyon kis mértékű lejtő is elegendő a meginduláshoz, azután pedig a tömeg már viszi tovább, lendületből.
Egyébként a mozdonyokon hosszú évtizedek óta van ún. "éberségi berendezés". Időről időre (sebességtől, megtett távolságtól, egyebektől függően) megszólal egy hang a vezetőálláson (szirénaszerű, vagy dudáló), és megadott időn belül a mozdonyvezetőnek fel kell engednie egy pedált, vagy ha fel volt engedve, le kell nyomnia azt, illetve (vagylagosan) meg kell nyomnia egy nyomógombot. Ha nem tezsi, az automatika megállítja a vonatot. Itt azonban nem erről volt szó: A rögzítőféket nem tekerte be (mechanikus), vagy csak légfékkel fogta meg a mozdonyvezető, ami feloldódott (a légfék hajlamos ilyenre, ezért van a mechanikus rögzítőfék). A féksaruk nem egy ilyen "monstrum" megfogására lettek kitalálva, de még a kocsik esetében is előfordul, hogy átugorják, vagy ledobják maguk elől a sínről azt, ezért nem sikerült megfogni velük a mozdonyt. Annyi bizonyos, hogy emberi mulasztásnak kellett a háttérben lennie, minden valószínűség szerint, mert a műszaki hiba szinte kizárt. (Érdekes, hogy egy halom médiában - rádió, televízió, újságok, internetes oldalak, stb. - azt írják: "A forgalmisták (...) kísérték..." Ez egy kicsit úgy hangzik, mintha sétáltak volna a guruló mozdony mellett. Erről szó sincs, természetesen. A berendezéseken kísérték figyelemmel a mozgását, de így elég furán hangzik. (Számomra legalábbis.)
Szép elmélet, csak sajna nem igaz.
Ez a motor van az escooterben:MY1016B4M6 24V/250W. Új ára 25500Ft. Sajna ehhez az eszközhöz kevés a teljesítménye. Minimum ez a motor kellene hozzá: MY1020G 24V/350W. Viszont ennek irreális az ára. Több mint 48000Ft. Poén, hogy a nála egy mérettel nagyobb: MY1020G 24V/500W, "csupán" 35700Ft. Ehhez viszont már izmos aksik kellenek. 12V 15Ah/20hr - szilikon akkumulátor-ból kellene vagy 4 db. 2-2 párhuzamosan, majd sorosan kötve. Így már károsodás nélkűl bírná a motor áramát, és még a hatótáv is türhető lenne. Darabja úgy 12-13 ezer FT. Tehát ott tartunk, hogy KB 80 ezer Ft, és egyéb anyagot még nem vettünk. Tehát az első becslésem durván alatta volt a tényleges költségnek. A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
Ha szerinted nem igaz akkor építsd 1kW-os motorból, mit bánom én. Az enyémben felülről a második motor volt ami ehhez több mint elég, és a 82 kilómat is vitte azzal a 30-35km/h-s tempóval amit tudott. Az ára pedig annyi amennyit ott látsz, de használtan néhány ezerért szokott lenni komplett gép is hibás akkukkal. És ez nem elmélet hanem tény. Egyébként ebbe a kis földönfutóba a 180W-os motor is elég, annak mivel laposabb kivitelű talán még a nyomatéka is nagyobb.
Nem kötekedni akarok, de milyen escooter volt az amelyik 200W-os motorral 30-35 Km)h-t tudott? Nekem a mellékelt képen látható típusból 2 különböző gyártmányú is volt. Mindegyikben 250W-os volt a motor, és csak nagy ritkán sikerült belőlük 25 Km/h-t kicsikarni.
Az egyikből ezt építettem, a másikból pedig ezt. A crossboard motorjával nincs is probléma. De a gördeszkáké, ami pedig súlyra jóval kisebb teljesen elgyengült, mert az állandómágneseket tönkretette a motor fékezésre is történő használata. A crossboardon tárcsafék van. Ez a szerkezet pedig szintén csak motorféket használ. Tehát nem a haladása, hanem a fékezése miatt fontos a nagyobb motor. Az nem is volna ajánlatos, hogy ez túl gyorsan menjen.
Elvetemült 8-as SCART bemenetválasztó, járulékos VGA kimenettel, 220$-ért...
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2016
Ez így van, ahogy mondod. A mozdony amikor megindult, egy darabig észrevétlen volt. Ferencváros magyarország legnagyobb teherpályaudvara, simán megeshet, hogy nem veszik észre. Aztán ha már eléggé megindult, a féksaru kevés. A mozdony kb 80-90tonna, egy üres kocsi kb 20, megrakrva 40 kb. A kocsikat se csak féksaruzzák, először különböző módszerekkel lelassítják, és olyan 5-10km/h sebességgnél érkeznek a féksarukra, amiket tolnak is valameddig. Viszont az első váltónák leesne a féksaru, márpedig a mozdony nem egy váltón ment keresztül.
És igen, a mozdonyokon van éberségi berendezés, de egy kiüzemelt mozdonyon nem aktív. Vezttem már mozdonyt, nem is egyszer, tehát tudom. Csupán a rögzítőfék nem került behúzásra, ami elegendő volt arra hogy a mozdony meginduljon, a féksaru már nem segített, ekkor kezeleték a vágányutat (váltókat, jelzőket állították, innentől kezdve a balesetre az esély akkora volt, mintha az a mozdony személyzettel gurult volna) soroksár felé, a legközelebbi földkúpra. Az elszabadult mozodnyt a lehetőségekhez képest a legjobb módon sikerült megállítani. Nekem inkább az a fura, hogy egy ilyen modern mozdonyon, nincs ezellen semmilyen védelem, ami pl kiüzemeléskor visít, hogy nincs betekerve a rögzítőfék. Vagy akár a rögzítőféket vagy a légféket kezelni.
Már a terepasztalon a modellvasutakat is távirányítással lehet vezérelni, egy igaziba is simán be lehetne szerelni valami távirányítót a féknek. Persze valahogy védve a hackerek tréfájától.
A mávot elnézve, ahol a legtöbb mozdony egy 50 éves licensz alapján készült, ahol összesen 30 új mozdony, és a legújabb dolog 123db fapados motorvonat jár, nem hiszem hogy a következő 2 évtizedben ilyesmire sor fog kerülrni, persze az ötlet nem lenne rossz.
Hiába a távirányítás, ha ki van kapcsolva az egész... Ha kihúzod a TV a konnektorból, nem tudsz rajta csatornát váltani...
Még az őskori IFA teherautókban is volt rőgzítőfék levegő elfogyása esetén automatikusan behúzó mechanikus fék. Az még őskori konstrukció, barlangban építették ősembereink. Csodálkozok, hogy mai modern technika ilyet nem tud.
Egy akku csak van bennük, vagy lenne még hely, ha nincs. Ez vészmegoldás, nem kellene nagy energia, csak a "ravaszt" kellene meghúzni, meg figyelni a vevőt. Egy felhúzott mechanika intézhetné a többit.
Ilyesmiben gondolkodtam én is.
Egy kísérleti német motorkocsi 1903-ból, amely 10kV-os háromfázisú áramellátású volt.
A próbaúton 210km/h sebességet ért el. Forrás: Deutsche Bahn Konzern Facebook-oldal A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2016
Hát a felső vezeték nem kispályás.
Orosz radar Bővebben: Duga
Elég vacak cikk, némi valóság tartalommal.
24V-os DC ablakmozgató motor vezérlő panelbe lévő relé.
Hibajelenség: Indító impulzus hatására normálisan becsuk, majd szép lassan spontán kinyit és a motor sípolt éjjel nappal. Nem tudom, látszódik-e az NO kontakt érintkezői között az a kis valami egy kialakult fém izé, ami csinálta a gebaszt. A poén az, hogy nem volt megégve az érintkező mint a klasszikus relé hibánál és fémgőz se volt a burkolatba.
Itt nézzetek körül! http://www.eggs.com/ Olyan dolgokat lehet találni, hogy az ember !!!
CRT képfrissítés szuper lassításban. Nagyon szuper!!! Aki kicsit is foglalkozott a TV-k működésével nem fog új dolgot mutatni a videó. De mindenképp nagyon látványos.
Bővebben: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |