Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Az autópályán nem fékezek..... mégis kell indexet használni. Ezt esete válogatja.
Tudja valaki, hogy miert szuntettek meg a "Ki mit epitett" topicot?
A(z) "Ki mit épített?" téma szerkesztők által lezárásra került! Biztos csak tisztítást futtatnak a modik rajta.
Mert valaki átírta a címét gyermekkori emlékeink-re, de csak négy embernek látható módon, és eszerint ment a továbbiakban a társalgás 17 hozzászólással.
Annyit halkan megjegyeznék, hogy a személyes névmásokat és ragozott alakjait nem írjuk nagy kezdőbetűvel mondat közben a helyesírási szabályzat szerint. (Ha már nagyon helyesen odafigyelünk a helyesírásra az oldalon. És ez most nem neked szólt, hanem aki moderálta a témát.)
Szerintem csinálnod kellene egy szkenneres jogosítvány-olvasót, amit - ha a politikával le lehet vajazni - 2018-tól műszaki vizsgára mindenkinek be ellene szereltetni, online kapcsolattal a közlekedés felügyelet a NAV és a sóhivatal felé, és összekötni a fedélzeti számítógéppel valamint a GPS-szel. Mindenki csak a gyakorlatának, és a bonus-malus fokozatának megfelelő sebességgel közlekedhet, ehhez a vezérlő korlátozni tudja a motorteljesítményt is, nincs sebességtúllépés, és minden szabálysértésről azonnal tudomást szerez a hatóság is.
Szép feladat, nagy kihívás, és hatalmas pénzt lehetne belőle csinálni! A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Nem kell aggódnod, szerintem tíz éven belül GPS alapú gépjármű figyelés lesz, mint már a kamionoknál van is. Ha észre veszi a rendszer, hogy 1,5km/h-val túllépted a megengedett sebességet már le is vonja a bankszámládról a büntetést.
Tudom, hogy beteg ötlet, de ha már nekem is eszembe jutott.....
A kutyák chipelése után a beültetett személyazonosító is már csak egy lépés, helyettesíti a személyi igazolványt, a jogosítványt, útlevelet bankkártyát oltási bizonyítványt.
A következő pedig a GBIS: globális biometrikus azonosítórendszer. Aki megszületett és anyakönyvezték, rögzítették a jellemzőit, a rendszer a világon mindenhol felismeri.
Szerintem ne adjatok tippeket. Még valaki komolyan veszi. Van elég baj így is. A szupertraffik nagyon a bögyömben vannak. A közlekedési balesetekből a gyorshajtásos balesetek a bűnesetek 11%-át teszik ki. Mégis erre fókuszál a teljes apparátus. A maradék 89%-al a kutya sem törődik. A magam részéről fontosabb műszaki megoldásnak tartanám a lopásgátló karperecet és nem folytatom tovább, mert az már nem ez a topik. A traffik miatt viszont úgy érzem magam, mintha egy ketrecbe lennék zárva a saját hazámban. Aki járt már német autópályán - tudja milyen érzés a különbség. De elkanyarodtam megint.
Igen, ahol az üres fénytáblák alatt nyugodtan mehetek 170-nel, az egy más kategória...
de ez a költséges rendszer is szemrebbenés nélkül lekorlátoz nyolcvanra, ha stau felé közeledsz, és fizettem már 300€-t, csak mert rossz követési távolságot tartottam. Itthon elég a jobb lábra figyelni. A szupertrafik pedig épp azért lettek rendszerbe állítva, mert nem csak a sebességet mérik. Ilyen nyilvánvalóan ne adj igazat a közlekedésfelügyeletnek, népszerűtlen leszel! ))
Nem tiltja a fokozott tisztelet jeleként, de kivettem.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Eleve népszerűtlen vagyok A no limit-nek pedig kétségtelenül van egy haszna. Eleve kihullik a férgese. Nem az ésszerű korlátozások ellen szoktam tiltakozni. Hanem az emberi butaságból fakadókért. Márpedig abból jó sok van nálunk. Elég csak a 8-as útra tévedni. 50,70, 90 egymás után többször, szinte 100mm-enként. Betarthatatlan. Ezt a szervek is kihasználják. De szerintem ezt megint túlragoztam. Pont.
És akkor még a Biatorbágy környéki körforgalmakról nem is beszéltél
Mindig előkerül ez a traffipax téma. Ugyanúgy egy szabály, mint a piros lámpa. Európában csak a németeknél van no limit. Vajon miért? Egyébként nézd meg a német (igazi, nem bevándorló) autóst országúton. No limit. Mennyivel mennek? 160-170 átlagban. Ott sem száguldoznak eszetlenül és általában nem két sávban. Idézet: Ezzel a két szóval le is írtad a dolog lényegét. Sokan (helytelenül) összevonják a sebesség és a felelőtlenség fogalmát. Eszetlenül lehet menni 70-nel is, meg lehet 200-zal is ésszel. Néha néha én is be szoktam kukkantani 200 fölé, de tudom hogy hol, mikor, milyen forgalmi és útviszonyok mellett, meg milyen lelkiállapotban.„száguldoznak eszetlenül” És ugyanígy előfordul olyan is nem egyszer, hogy a 60-as táblánál csak 40-nel megyek, mert azt tartom ott és abban a helyzetben biztonságosnak. A közúti közlekedéshez fel kell nőni, van akinek egy életen át sem sikerül. Idézet: Ezzel a mondattal teljes mértékben egyetértek. „A közúti közlekedéshez fel kell nőni, van akinek egy életen át sem sikerül.”
Jelen esetben a szóösszetétel a német autópályákra vonatkozott és más jelentéssel próbáltam felruházni.
Igazad van, csak a többség a sebbesség túllépést felelőtlenül teszi meg. Ezért az általánosítás. Sokan álmodoznak itt is a no limitről. Szerintem sem az emberek ( közlekedési kúltúra ), sem az autók egy része, sem az autópályák kialakítása nincs erre felkészülve. De megkérdezném, amikor mész 200-al, milyen hosszan tudod megtenni, mennyi időt nyersz? A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Én épp tegnapelőtt kacsintottam egy kicsit az M2-re, néhány perc vagy tíz perc erejéig. Meglepően tapasztaltam, amikor egyszercsak 1 sávossá változott, és egymás mellett futottak az ellenkező irányok, mindenféle elválasztó nélkül. Bár lehet, hogy ott és akkor az már nem számított épp pályának tábla szerint, pedig úgy tudom, hogy Váctól Bp. felé az egyöntetűen autópálya, végig. Hát ott menjen az ember végig 130-cal, ha tud... szóval egyetértek jópár tényező alkalmatlanságában.
Az M2 sajnos nem autópálya, de még végig autóút sem, jelenleg talán gyorsfolgalmi út a minősítése. Pest után pár kilométer (ahol 2x2 sáv van, elválasztással), az a rész autóút (110km/h), aztán végig, Vácig 90km/h. Sajnos nagy rajta a forgalom is, teherautók is használják, nehéz kihasználni a 90km/h-át is, kevés előzési lehetőség van, és ahol tudsz, ott sem mész vele sokra. A vele párhuzamos "régi" kettesen pedig átmész minden falun, városon. Ha nincs forgalom, akkor is nyilegyenesen mész 10km-eken keresztül 50-nel.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Miért? Itthon nem történhet meg ugyanez? Ha valaki hülye, az nemzetközileg hülye. Mellesleg itthon éppen a külföldiek száguldoznak. Én megyek becsülettel - limiten belül , mondjuk 100 alatt valamivel a 100-as táblánál és 180-al elhúz mellettem egy osztrák. Sokra megyek a limittel.
Egyetértek, kimondtad a lényeget. A halálbüntetésben sem az volt a poén, hogy hullottak a fejek. Csak volt rá egy szabály, ha valaki olyan bűncselekményt követ el - számoljon a következményekkel. A No-limit másik fő tanulsága, hogy úgysem olyan hülye az ember, hogy széthajtsa a saját autóját. De engem például frusztrál, hogy az autóm utazósebessége bár 170-180 mégis miután fizetem az autópályadíjat - jó ha 60-al mehetek zömében a pályán, nem lakott területen. A fogyasztás is sokkal rosszabbul alakul, mert nem erre van hangolva az autó. Nekem például 130 felett kezd(ene) optimálisan fogyasztani.
Ne viccelj már. Melyik autó fogyasztása optimális 130 felett?
Toyota RAV4 . Kevesebbet eszik 130 fölött, mint alatta. Igaz van egy határ - 170-180 kb. ami fölött megugrik. Szerintem a turbó miatt lehet. Alacsonyabb sebességen nehezebb optimálisan üzemeltetni.
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Mit értesz az alatt, hogy az autód utazósebessége? Az utazósebesség az, amit éppen megválasztok haladási sebességnek, szerintem. Sokat megyek pályán, normál időszakban (nem péntek délután az M7-en), általában az átlagsebességem 125-130km/h, 150-170km-s távokon nézve, úgy hogy 140-et próbálom tartani. Szóval ez a 60 kicsit erős túlzás. Ha így van miért mész pályán?
Az autók pedig szerintem 120-130-ra vannak optimalizálva, nemhiába adják meg ott a fogyasztási adatokat. Már a 120 és a 130 közt is vannak különbségek, onnantól felfelé pedig határ a csillagos ég fogyasztásban. Bár most olvasom, akkor neked van egy ilyen különleges autód. A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2016
Nehezen hihető, hogy pld. 150-nél kevesebbet eszik, mint 100-nál. A légellenállás négyzetesen növekszik a sebesség növekedéséhez képest. Tehát 150-nél 2.25 szöröse a légellenállás, mint 100-nál, és ilyen sebességnél legtöbb erő a légellenállás legyőzéséhez kell.
Ez jól hangzik. Magyarázd el az autómnak is
"Szóval ez a 60 kicsit erős túlzás. Ha így van miért mész pályán?" Próbálj meg Biatorbágyról Pestre eljutni nem autópályán. Úgy kb 25 az átlagsebesség. Azt gondolod jókedvemben fizetem a díjat? - Vagy azért mert muszáj?! Az én olvasatomban az utazósebesség az, ahol az autó optimálisan keveset fogyaszt és jól halad. Igen - én választom meg és igen a 60 erős túlzás, mert van, hogy csak 40 jön ki ezen a szakaszon. A vicc az, hogy a nyolcvanas években 120 körüli sebességgel lehetett ugyanitt haladni. De mondhatnám az M3-ast is. . ..és igen - kedvelem a különleges autókat. Azokat amik nem szerethetőek "csak" elvisznek A pontból B pontba. De kíváncsi lennék te hány kilométeren vagy túl és milyen autóval?
Uraim!
Pihenünk vagy vitatkozunk? Erős lenne, ha éppen az [OFF] -téma lenne fagyasztva. Azt javaslom fékezzünk, mindenki csak annyival hajtson ahány éves. Mert a szigorúk miatt elkezdődhet a vesszőhibák miatti kitiltás. Egyébként a vezetéssel kapcsolatban: Aki munkaeszközként, munkavégzés céljából vezet arra fokozottan érvényesek a munkavédelmi irányelvek is. Amit a KRESZ mellett be kell tartani. Aminek egyik sarok pontja az előírt minimális és maximális haladási sebesség is. Persze aki hobbi sofőr annak is tisztában kell lennie az útviszonyoknak megfelelő haladási sebességgel. És akik képtelenek betartani, hogy indexelek amikor sávot váltok, vagy "kanyarodok", akik képtelenek közlekedni a maximális haladási sebesség alatt: azoknak semmi keresnivalójuk a volán mögött. Azokat alaposan ki kellene "moderálni" az utakról. Persze lehet hőzöngeni... de ne itt és főleg ne a közúton! A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |