Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Ma kicsit játszottam a biztosítékokkal.
A 15-ös kiiktatásával helyreállnak a műszerek(15=műszerfalbetét, bekormányzási szög jeladó,visszapillantó) Amint kiveszem a biztosítékot a műszerek működnek rendesen, visszahelyezésével ismét nem működnek.
Szia, a fekete műanyag lebontásához az ablaktörlő lapátoknál lévő 2 műanyag kis gombát le kell pattintani, és 13-as kulccsal leszerelni az ablaktörlő lapátokat. Ezután óvatos mozdulatokkal ki kell pattintani a helyéről(O1-nél legalább is kell) a műanyagot. Érdemes a motor felőli részt először kipattintani(gumi védő csíkot levenni) utána kihúzni a szélvédő alatti részt .
Akkor jól elbeszéltünk egymás mellett! Abból indultam ki javítani szeretnéd, ezek szerint nem. Varázsló Én sem vagyok amit le lézereztek stb azt bizony nem lehet egyszerűen szét szedni. Barkácsolásnak ezen a szintjén én kb 10 éve ilyen felújított motoros fojtóval járok gond nélkül, 5-éves volt a golf mikor vettem, rá pár évre jelentkezett ez az alapjárat gond, meg csináltam a kis motort azóta is megy. Most vettem egy octáviát, ebben egy utángyártott fojtó van, teljesen gagyi a belseje az eredetihez képest, az alkatrészek kidolgozása, illesztési hézagok stb. Hozzá adták az octávia eredeti fojtóját, szétszed motor ki be egy alig használt probléma megoldva, volt kb 1-órás a művelet mindennel együtt. A két fojtó bontása motorok tesztelése próbák stb. Van készleten kettő fojtóm tartaléknak. És még mindig jobban hiszek egy uj motorral felújított eredetiben mint az utángyártottban. 60-körül lenne egy eredeti VDO, vagy kicsit kevesebbért a mexikói gyári. A motor cserélése semmilyen veszéjel nem jár, ahhoz képest mintha egy original fojtó egyszer csak meghibásodna. Jártam egy fél évig ugy a golfal hogy nem volt benne a kis motor teszt céllal, probléma nélkül. Ha már így hozzá szóltam.......
Üdv!
Korábban volt már szó erről, nem tudom, hogy azóta esetleg talált-e valaki megoldást a problémára... Adott egy 2000-es kiadású I-es Octavia, 1,6i, AKL motor. Produkált jelenség: menet közben pár mp-re megáll, gázpedálra nem reagál (olyan, mintha motorfékkel gurulna az ember), majd magához tér és mintha semmi sem történt volna. Legyen tél, vagy nyár, hideg, vagy meleg, eső, vagy száraz idő, alapjáraton gurulás, vagy autópályán haladás. Látszólag nincs rendszer benne. Az egyetlen dolog, amiben rendszert láttam, az az, hogy általában kifogyóban lévő tanknál csinálja, de egyrészt ott sem mindig, másrészt 2 alkalommal volt már teli, vagy ahhoz közeli üzemanyagszint mellett is. Hibakód nincs. A főtengely és a vezérműtengely jeladó korábban cserélve lett, kb. fél évig nem tapasztaltam a jelenséget, de nem tudnám biztosra mondani, hogy ez volt az oka, van, hogy hosszabb kihagyás után jön elő újra. Gondolom ezzel összefügg az is, hogy néha nem akar elsőre elindulni, csak teker az önindító, néha-néha elkapja a fordulatot, de be nem indul. Ilyenkor gyújtást levesz, újra indítózik és kis gázadással elindul. Volt egy tipp, miszerint üzemanyag szivattyú, de ezt ellenőrizni, cserélni, mérni még nem tudtam - nem is nagyon tudom, mit kellene. Nem tudom, hogy az itt tárgyalt kapcsoló, vagy az EGR szelep befolyásolhatja-e ennyire a motor működését... Van esetleg tippje, vagy megoldása valakinek?
Szia!
Nekem 2002-es, szintén AKL-es autóm van. A leirt hibát nekem is tudja, de csak alacsony üzemanyag szintnél csinálja. Kb. ⅓ környékén. A sárga lámpa még ki sem gyullad, de az autó már leáll. Kicsit várok, újraindul. Főleg emelkedőn hajlandó leállni. Szetszedtem, a tankban még kb.8 cm "mély" az üzemanyag szint. A műszer jeladó is jó. Az AC cserélve lett, még mielőtt megvettem. Lehet hogy nem éri el az üzemanyagot az AC? A müanyag tartályban is van benzin. Arra gondoltam, hogy kiveszem, és megnézem, hogy mondjuk egy vödörből milyen szintig tud fölszívni az AC.. Természetesen kompletten tenném a vödörbe, jeladóval, tartályjal. Más :a "motorhiba" lámpám azóta sem világít soha, gyujtás ráadáskor sem. Erre valami ötlet azóta valakinek?
Szia! Van a motoron egy vákuumszabályzó és abban egy membrán szokott tönkremenni. A javításról itt tartanak bemutatót. A kuplung kapcsolóról és annak meghibásodásának következményeiről nem sokat tudok mondani de elképzelhető lehet, hogy ha menet közben, járó motornál, nincs érintkezése akkor rövid időre lecsökkenti a befecskendezést. Ha az EGR-t akarod kiszűrni akkor a fő szelepről ami a gázokat vezeti vissza egy fém csövön keresztül a pillangószelep alá a szívó oldalra, arról lehúzod a vezérlő levegő csövét és azt a végét bedugózod, levakolod a próba idejére. Nem történik semmi olyan dolog a motorral ami károsan hatna az üzemére csak a káros anyag kibocsátás lesz valamivel magasabb az előírtnál.
Szia! Nehezen de talán sikerült megtalálnom azt a hsz.-t amire neked szükséged lehet a probléma megoldásához. Bővebben: Link Ha visszafejtegeted a történéseket akkor eljuthatsz eddig és a hasonlóság kísértetiesen azonos, talán csak az aspektusokból kifolyólag tér el egy picit.
Üdv mindenkinek!
2001-es skoda octavia bosszantó tünetei: - A mennyezeti lámpa csukott ajtónál menet közben felvillant azóta is világít! -A reflektor felkapcsolásakor csak a helyzetjelző világít így vak sötétben autózhatunk tovább! (A fénykürt jó) Kérdésem, hogy valaki találkozott-e már hasonló gondokkal és esetleg a javítás mikéntjét meg tudná-e mondani! Gondolom valamelyik relé lehet a hibás! De még nem volt időm belemerülni! A válaszokat előre is köszönöm!
Szia!
Köszönöm szépen a választ, de nem tudom, melyik problémámra lenne ezek közt a megoldás? Elolvastam előtte, utána, de nem olyan az én hibám. Nekem jó a szintmérő, a műszerfal, van is üzemanyag, mint írtam, csak nem szívja föl valamiért egy bizonyos szint alatt. Ez sok, kb. ⅓. A tankban olyan 8 cm "mély" még a benzin. Tankolni kb. 40 litert lehet ilyenkor. A műszer helyesen mutat, az érzékelőt kiszedve teszteltem. A másik gondom, hogy a "motorhiba" lámpa soha nem világit, nincs az általad linkelt hsz. közt.
Szia! Köszönöm a tippeket. Az EGR-ről is tudnál képet küldeni, illetve a leválasztandó csőről? Egyszerűbb a dolgom... A vákuumszabályzót meg fogom nézni. A kuplung pedál kapcsolót is szétszedem, mivel a mellette lévő fékpedál kapcsolót már cseréltem egyszer (vagy javítottam, nem emlékszem), összeégtek az érintkezői az évek során. Felépítésre elég hasonló a kettő, hátha a hiba is. Mondjuk az érdekes, hogy a Haynes könyvben nem találok semmit erről a kapcsolóról... (sem az elektromos résznél, sem a kuplungnál )
Sziasztok!
Az Octaviában (1Z) a csomagtérajtó (lépcsőshátú) zárjának nyitása megoldható valahogy? A vezetőoldali ajtó zárjánál találtam egy vezetéket amit letestelve kinyit a központi zár, egy 750Ohm-os ellenállással letestelve pedig bezár. Ez tök jó, de nekem az kellene hogy csak és kizárólag a csomagtérajtó zárja nyíljon ki! Mint amikor a távirányítón megnyomom a középső gombbot. Lehet ilyet?
Erről az EGR-ről mindig megfeledkezem, hogy az AKL-nél nincs. ITT a robbantott rajz a légszekrényről. A motor szétszereléséről vannak jó videók: ezzel kezdődik itt folytatódik és még részletesebben ahol ismét látszik az átkapcsoló szelep rendszer és az azt működtető membrános szelep oldalt a légszekrényen. még egy kis ábrasor
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2016
Az itt leírtak alapján gondoltam volna azt, hogy a Te problémáddal hasonló az eset, mert azok a vezetékek azon a részen és ott sérülnek meg, mert feszülnek és kidörzsölődnek, vesznek részt ebben a sebességmérés-üzemagyagszint-napi km számláló összefüggésben és még ki tudja mi fut abban a kötegben és okoz hasonló eseteket.
Köszönöm szépen! Tehát a "motorhiba" lámpa hibámra gondoltál. Köszönöm, megnézem. Azt nem a motorvezérlő kapcsolja, amikor kell? A műszerfal egyébként ok.
A benzin föl nem szívasra nincs valami ötleted? Köszi!
A szabályzó eléggé jól hozzáférhető helyen van és talán nem kell hozzá szétbontanom az egész motort. A légszekrényben kell/lehet még valamit ellenőrizni? (eddig egyszer szedtem szét, akkor a gyertyákat is megnéztem, mert enélkül nem férni hozzájuk, ez mondjuk nem a legszerencsésebb...) Amint lesz időm, elkezdem szűkíteni a lehetőségeket. Köszönöm a segítséget!
Nem a motorhiba lámpára céloztam, de majd erről holnap többet.
Sziasztok! Egy kis problémám lenne az octaviámmal (1999 1,6 benzin akl) Motor csere ota nem hajlandó a km óra müködni. A fordulatszám mérö üzemel. És az üzemanyag szint jelző is rendetlenkedik azóta. Hol leesik hol mutat valamit. Tud nekem ebben valaki segíten vagy tippet adni?
Sziasztok!
Kiszerelt müszerfallal használható az auto, nem lesz semmiféle károsodésa, ha pár napig igy megyek vele?
Szia!
Ez a hibajelenség nekem is megvan évek óta (2001-es AKL). Van, hogy hetente 1X, de van olyan is, hogy csak havonta 1X jön elő. Hibakód ugyanúgy semmi. Egyetlen érdekesség: Az esetek felében az M0 út ugyanazon szakaszán jelentkezik. Ez alapján már megnövekedett elektromos zavarérzékenységre is tippeltem. (nagyfesz földkábel). Időközben egyéb hiba miatt ki lett már cserélve a trafó és a nullponti jeladó is. Üdv, Zoli
És a válasz nem az autóuto beindul, de le is áll, mi t amikor az immo letilt
Szia! Most kerestem meg az ezzel kapcsolatos hsz.-t,ITT van és az akku alatti vezetékköteggel volt probléma.
Nem esett szó arról, hogy a "check engine" lámpa mióta nem világít a műszerfaladon. A kocsit így vetted vagy nálad figyeltél fel erre a problémára? Mikor vetted a kocsit és mióta vannak ezek az emelkedőben leállós dolgok? A lámpa jelzésének kiiktatása a motorvezérlő átverésével oldható meg vagy a durvább eset ha a kijelző fényt szüntetik meg (kiveszik az izzót vagy ledet). A vezérlő áttér szükségüzemre de erről a tulaj nem vesz észre semmit, mert a lámpa nem jelez neki. Gyanús a dolog, hogy az emelkedőben leálló motor az üzemanyag és annak szintjelzése, figyelmeztető hangjelzés hiánya is szorosan összefügg a motorhiba lámpa működésképtelenségével. Egy komolyabb diagnosztikai hibatároló kiolvasást kellene megpróbálni vagy egyenként leteszteltetni a részegységeket, pl. műszerfal kijelző egység.
Szia!
Köszönöm szépen a választ! Én nem emlékszem rá, hogy láttam volna világítani a MIL lámpát.. A leállás_csak_ alacsony üzemanyag szintnél következik be. DE NEM üres a tank. Ha kiveszem a jeladó/AC egységet, akkor a szint érzékelőt mozgatva jól mutat a benzinszintmérő. Teljesen leengedve üres tankot, lámpa ég, csönget, stb. Az ellenállás a kivezetésen mérve ilyenkor 40 ohm körül. Amikor leáll, ⅓-ot mutat, ellenállás 86-87 ohm. Nincs fölakadva, mert az autó mozgatására változik az érték,és van is üzemanyag, csak nem szívja föl. A műszerfalat hogyan lehetne tesztelni? (a MIL lámpa miatt) Azon kívül, hogy szétszedem és megnézem /kimérem a ledet?
Szia. Elég érdekes amit leírtál. Nekem is csinálja ezt, de csak hideg motornál. Beindítom, elég egyenetlen az alapjárat. Olyan mintha kihagyna az egyik henger. Cseréltem gyertyát, kábeleket, trafót, légtömegmérőt, az összes cső át lett nézve, kirepedve nincs semmi, cserélve lett a szonda és a vízhőfok jeladó is. Ha hidegen indítás után elindulok vele ezt a jelenséget produkálja nekem is, elindul a kocsi majd egyszer csak mintha motorfékkel mennék, pedig a gázt nyomom neki, aztán észhez tér, majd ez ismétlődik.... Nem tudom mi lehet még ami bezavar a motornak, vagy mi az ami nem jó...már nem sok dolog maradt, még valami jeladóra, vagy az üzemanyag szivattyúra gyanítok... Ha bemelegszik a motor 30 fokra már nem áll fenn semmilyen probléma, tehát csak hidegen tapasztalható...
Szia!
Csak tipp: Lambda szonda?
Szia.
3 dolog lehetséges: 1. A motor csere után nem dugták vissza a sebesség jeladót. 2. A motor csere alkalmával elszakadt a vezeték a műszerfal és a sebességjeladó között. 3. Véletlenszerű egybeesés és a műszerfal megadta magát. Az első valószínűsége szerintem 70% A másodiké 25% A műszerfal hiba pegig 5%.
Szia! És van már tapasztalat, segített ezen a "jelenségen" is?
Szia! Érdekes bizony, mert nekem nem függ pl. vízhőfoktól. Csinálja bármikor, a leállást is menet közben, meg a "nehézkes" indulást is. Lehet amúgy, hogy jeladó, könnyen lehet, hogy van "elhasználódott", vagy eleve nem volt olyan jó minőség (bár nem 2000 Ft-os gagyit vettem bele) de ezt jelenleg nem tudom kiszűrni, kimérni. Azt nem tudom, hogy egy folyamatos menet közbeni diagnosztika segítene-e... Gondolkodtam már ezen, csak az egyik gond, hogy bluetooth-os OBD-vel nem hajlandó kommunikálni szegényem. Egyedül egy USB-s kábel működik, de sajnos nem tudok egy laptoppal az anyós ülésen furikázni. (ha esetleg van valakinek olyan vezeték nélküli eszköze, ami működik az AKL-nél, azt megköszönném, ha megosztaná, hol lehet beszerezni, esetleg kölcsön kaphatnám-e egy hónapra :rolleyes
Sziasztok
Octavia I 1999 AKL Vettem egy központizár vezérlőt A kérdésem a következő lenne: Milyen szinű vezetékre kell rákötnöm a videón szereplő két sárgát ? Bővebben: Link A másik kérdésem , a vezetőoldali zármotor hol működik, hol nem, merre keressem a hibát ? Köszi a választ !
Szia! Nem akarom "temetni" a zárat de nekem a motor ment benne tönkre. Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |