Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   157 / 196
(#) sanaxx válasza radlilaszlo hozzászólására (») Nov 30, 2016 /
 
Igen utalhat, közvetve vagy közvetlenül. Hőgomba hibája is lehet, de valószínűbba termosztát, a hibakód is ezt támasztja alá. Ki kellene szedni és megnézni, hidegen zárva kell lennie. Áramot adva a fütő csatlakozóra legalább 7mm-t kell nyisson. A tesztet vízben kell végrehajtani mert túlmelegedés miatt sérülhet a termosztát. Szerintem amúgy nem zár a termosztátod. Gondolom klímás, a két venti megy akkor is ha a fűtés ki van kapcsolva?


F265
(#) radlilaszlo válasza sanaxx hozzászólására (») Dec 1, 2016 /
 
szia köszönöm az infot cserélem a termosztátot kiösz
(#) örvájn28 válasza Amarton hozzászólására (») Dec 3, 2016 /
 
a sebbeségváltó jeladót hol találom?
(#) pizzas84 hozzászólása Dec 19, 2016 /
 
Üdv emberek.

Van egy 1.6 aee Glx 99-es Octaviám. Nyár végén lett gyűrűsor cserélve, hajtókar csapágyakkal együtt. Gyújtáselosztó lett még cserélve, a gyári marelli boschra. Az autó felújítás után tette a dolgát a megszokott 5-6l átlagfogyasztással. Kb. egy hónapja kezdődött hogy nem bírom 8l alá vinni a fogyasztást. Ha nagyon vigyázok a gázpedálra akkor is 7,3l. Országúton eddig 4,9-5,5l volt 85km/h-nál, most 7,5-7,9l tartva a gázt. Érzetre nem nyomok többet a gázpedálon. Van ha így tartom a gázt, aztán elengedem a pedált akkor 0 litert ír motorféknél, aztán óvatosan újra nyomom a pedált csak hogy tartsam a sebességet, akkor 5,5l. De volt olyan is hogy ötödikben 60-nál tartva a gázt 5,3l írt pillanatnyi fogyasztásra, aztán egy mp múlva felugrott 7,8l-re úgy hogy nem nyomtam neki több gázt se a szél nem fújt szembe se bukkanó se semmi extra. Alapjárat jó, folytószelep nem koszos, ki is pucoltam de nem változott a jelenség. Vim által leírt módszerrel újra ismertettem a folytószelepet a computerrel, de az sem segített. Szerintetek mi lett az autóval?
(#) zolika60 válasza pizzas84 hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Egyszerűen csak hidegebb van mint nyáron. Az mindig emeli a fogyasztást. Az üzemi hőmérséklet eléréséig extrém módon később már csak egy kicsit.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2016
(#) zolika60 válasza örvájn28 hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
A váltó tetején. Persze csak ha van olyan. Vannak autók amik az ABS jeladót használják erre. Nem tudom a tiéd milyen.
(#) Ge Lee válasza pizzas84 hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Annak kell utánajárni hogy a kiírt érték valós, vagy csak a computer vacakol. A hideg ugyan megemelheti a fogyasztást, de csak 1-2 decivel. Nekem 1.8T van, és ilyen hőmérsékletben is meg tudom csinálni vele a 6,4-es átlagot az út végére, persze az általad is emlegetett 85 körüli tempóval, meg a pillekönnyű gázadásokkal.
Amit az enyémen észrevettem hogy ilyen hidegben nem ajánlott az indítás után azonnal elindulni, hanem érdemesebb járatni helyben 1-2 percet. A pillanatnyira meg nem érdemes adni mert az az 5 és a 8 liter között akármennyi lehet akkor is ha nem gyorsítasz, útviszonyoktól, széltől függően.
(#) pizzas84 válasza pizzas84 hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Valós az érték, szemmel láthatóan megy lefele a benzinszint mutatója. Eddig nem csinálta ezt az autó, sokkal hidegebb időben is jártam már vele, öt éve van nálam. Bemelegszik üzemi hőmérsékletre, és akkor is zabál 85nél 7,5litert. Persze ilyenkor többet eszik, na de nem ennyivel szokott. Melegítem is indulás előtt, legalább míg 1000alá nem esik az alapjárat.
Arra lennék főleg kíváncsi hogy a folytószelep okozhatja e vagy más? Nem találtam még hasonló tünetű octit. Alapjárat bajosak inkább, de azzal nekem nincs gond. Csak többet eszik átlag 2-3 literrel, ami nem normális mert eddig egy télen se csinálta ezt.
(#) pizzas84 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Eddig ha beértem a munkahelyemre átlagba 6,2-6,7 volt -10Cban is. Most 8-9,5 között irja az Mfa2.
(#) zoszka válasza pizzas84 hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
A folytó alapra állítása után 200-500 km kell neki mire rendesen beáll. Addig sokat eszik.
(#) pizzas84 válasza zoszka hozzászólására (») Dec 19, 2016 /
 
Vim azt írta régebben hogy nem a megtett út hanem az indítások számának növekedésével áll be normál müködésre. Még valami. Ezen az aee kódú autoban milyen obd van? Obd2?
(#) VIM válasza pizzas84 hozzászólására (») Dec 20, 2016 /
 
Talán azért írtam "indítások számát", mert az nem hordoz magában km-t de az említett távolságok megtétele alatt talán történik annyi állapotváltozás (hidegindítás, leállítás, fokozatváltás, alapjáraton való működés stb.), hogy azok után adaptálja ezeket az értékeket.
Már 96'-tól OBDII-k vannak a kocsikban ...
(#) pizzas84 válasza pizzas84 hozzászólására (») Dec 25, 2016 /
 
Kellemes karácsonyt mindenkinek.

Egyenetlen úttesten folyamatos haladásnál ugyan akkora gázpedál nyomásnál 5 literröl egyszer csak felugrik 8ra.
Mi lehet vele? Valami kontakt, mert egyértelmüen rázkódással változik a pillanatnyi fogyasztás.
(#) Attila86 hozzászólása Dec 25, 2016 /
 
Sziasztok!
Szerelnék az Octaviámba egy rádiós távirányítót a központi zár nyitása/zárása céljából. Van az autóhoz gyári bicskakulcsos távirányítóm, de azzal az a gond hogy a gyári ugrókódos távirányítók feltörhetőek, végigpörgethetőek és manipulálhatóak. Az a távirányító amit beletennék az autómba, annak nincsenek ilyen gyengeségei. Igen ám, de nem sokra mennék ezzel a művelettel önmagában, hiszen az egy dolog hogy én a beszerelés után az új távirányítót használom, viszont az autóban továbbra is üzemel a gyári rádiós vevő ami továbbra is törhető.

Ezért tehát a kérdésem az, hogy:
Hogyan lehet a gyári rádiós távirányító vevőjét az Octaviában kikapcsolni, szoftverből inaktiválni vagy netán kiszerelni?
A hozzászólás módosítva: Dec 25, 2016
(#) liderces válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Hát Én meg pont gyárit szeretnék bele. De be kell menni az agyába és törölni a hozzá rendelt távirányítókat. Az utólagossal az a bajom elég gagyi maga a bicskakulcs. Milyen évjáratu a kocsid? üdv
(#) Attila86 válasza liderces hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Valóban nagyon gagyik az utólagos bicskakulcsok. De én nem egy boltban kaphatót veszek meg, hanem a gyári távirányítómból kiveszem a gyári nyáklapot és tervezek a helyére egy sajátot. A gombelem csatlakozója és a nyomógombok ugyan olyanok lesznek és a panelon pont ugyan ott helyezkednek majd el, a panel is pont olyan alakú és méretű mint a gyári nyák. Csak az elektronika lesz rajta teljesen más.

Az autóhoz rendelt távirányítók törlése az autó agyából tulajdonképpen jó megoldás, csak nem tudom hogyan lehet ezt megtenni. 2006-os az autóm egyébként.
(#) Ge Lee válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 27, 2016 /
 
Drágább dolog, de lehet hogy sokkal egyszerűbb becammogni a Pajzs-hoz és ott megoldják amire szükséged van. Hasonlót tervezek mostanában én is, bár kicsit visszatart a több mint százezres befektetés, meg hogy utána még egy távirányítót magammal kell cipelnem, néha az az egy is sok.
Meg hogy utána trélerrel még mindig el tudják vinni a gépet, de bízok abban hogy ezt talán már nem akarják...
(#) zolika60 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 27, 2016 /
 
A fenti céget csak akkor javaslom, ha mindennap mész a járművel. A beépített riasztó fogyasztása olyan magas, hogy két hét alatt lenullázza az akkut.
(#) Attila86 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 27, 2016 /
 
A Pajzs-nál nem nem oldják meg amire szükségem van. Például azért nem, mert adnak egy rádiós távirányítót a kütyüjükhöz. Én viszont nem akarok a gyári bicskakulcsos távirányítóval plusz az ő távirányítójukkal mászkálni, elég a bicskakulcs.

Ezen felül számos ellenérzésem van a "Pajzs technológiával" szemben... Hosszan tudnám ezeket sorolni, például azt írják hogy az ugrókód nem feltörhető. Nem a f***t nem... Ez pont akkora bullshit mint hogy nem loptak még el pajzsos autót.
De a legnagyobb problémám az, hogy az alapvetően viszonylag egész jó gépjárművédelmi elektromechanikai rendszer lenne, de a felhasználó azonosítását egy nagyon gyenge eszközre bízták: egy távirányítóra ami ráadásul ugrókódos. Innentől nem is kell az autóval foglalkozni a tolvajnak, elég csak ellopni a sokkal kisebb és könnyebben mobilizálható távirányítót.

Trélerrel mindig minden autót el lehet vinni, a tréler ellen kb sehogyan sem lehet védekezni.
(#) liderces válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 28, 2016 /
 
Akkor ha jól értem veszel 5-ezer körül egy utólagos kis kütyüt 2-bicskakulcsal. kidobod a gyári bicskakulcsból az elektronikát helyére meg tervezel egyet a kütyü panelja alkatrészei alapján ami belefér a gyári bicska házába. Ez engem is érdekelne. Tovább követve a fonalat, ugyi a lopók rádió vételre alkalmas kütyüvel veszik rőgzitik a kocsi mellett használt gyári-távirányitó jelét. Na most mivel elég hasonló a freki mi a biztosíték hogy az utólagos kis kütyü jelét nem tudják majd leolvasni? Ezen a vonalon agyalok most éppen.
(#) Attila86 válasza liderces hozzászólására (») Dec 28, 2016 /
 
Majdnem jól érted. Nem veszek ötezerért semmilyen utólagos kütyüt.
A gyári Skoda bicskakulcsból kiveszem a gyári nyákot és tervezek a helyére egy sajátot amely ugyan olyan alakú és méretű mint a gyári illetve ugyan ott van rajta az elemfoglalat, a gombok és a LED. Csak az elektronika teljesen más a panelon.

Idézet:
„mi a biztosíték hogy az utólagos kis kütyü jelét nem tudják majd leolvasni?”

Az, hogy teljesen más elven működik az általam megalkotott rádiós távirányító mint a piacon lévő összes. Az enyém ugyanis nem ugrókóddal működik, hanem az autóban és a távirányítóban is adóvevő van, a kommunikáció pedig kétirányú. Az autó visszakérdez, melyre csak a távirányító tud válaszolni.
(#) liderces válasza Attila86 hozzászólására (») Dec 29, 2016 /
 
Aham így már értem, érdekes megoldás lesz! Sok sikert! üdv
(#) bbb válasza liderces hozzászólására (») Dec 29, 2016 /
 
Sziasztok!

Alapvetően a tolvajoknak nem kell feltörniük az ugrókódot. Sokkal egyszerűbben nyitják az autót ilyyenkor. A módszer gyakorlatilag a hackaday.com oldalon is le van írva, mindössze elnyomják a távirányító jelét, így nem záródik be a kocsi, s közben persze rögzítik a kulcs jelét. Az ugrókód +/- pár lépésig elfogadja a kódokat, így ha a tulaj be is zárja második próbálkozásra, akkor is a rögzített jelet visszajátszva kinyitják a kocsit. (Az ismert zavarjelet ki tudják nullázni a rögzített jelből.)
Igazából csak annyit akartam ezzel a leegyszerűsített módszerrel elmondani, hogy a saját változatot érdemes úgy megcsinálni, hogy ez ellen legyen védve. Ami így hirtelen eszembe jut, hogy teljesen más frekin kellene sugározni, mint a gyári kulcs.
(#) MALICIA66 hozzászólása Jan 5, 2017 /
 
Help!
2005-ös gyártású Seat Toledo III. BKD motorkód. 2.0 PDTDI 140 LE
DSG váltóval.
Bosszantó hiba, de hátha valaki tud segíteni.
Kulcs elfordításra ha nem villan fel az izzítás ikon(közben villog a váltó fokozatvisszajelzője a műszerfalon) garantáltan nem indít, csak forgat az önindító. Diagnosztikán mondták hogy ilyenkor nem kap áramot az ECU.
Ha kulcs elfordításra megjelenik az izzítás visszajelző ikon, akkor indul az autó. Nem akarnék vagyonokat rákölteni ha csak egy kis reléről, vagy testhibáról van szó. De bosszantó a dolog.
Volt egy előzmény. Egyszer totálra lemerült az akksi és bikázni kellett.
Az óta is ez az akksi van benne, mert ha minden stimmel, akkor forgat és indít.
Segítsen valaki!
(#) Panhard válasza MALICIA66 hozzászólására (») Jan 6, 2017 / 1
 
Szia. Nekem Opel Vectra A-nál volt ilyen gondom még régen. Volt ha ráadtam a gyújtást, nem világított a motorvezérlő narancssárga visszajelzője a műszerfalon. Ilyenkor nem is indult, csak tekerte. Ezt 10 indításból egyszer csinálta. Ilyenkor mindig megütögettem az indítórelét, ott volt az utastérben jobb oldalon, az A oszlop alatt, a lábtér mellett oldalt.
Utána mindig beindult. Végül kicseréltem a relét, és a hiba is megszűnt.
(#) MALICIA66 válasza Panhard hozzászólására (») Jan 7, 2017 /
 
Köszönöm a választ Penhard!
Voltam már szerelőnél. Ki is cserélt két mittoménmilyen rlét, de a hiba továbbra is fennáll. Ilyenkor(amikor nem villan fel az izzítás visszajelző) nem kommunikál az autó a diagnosztikával és az ECU nem kap áramot.
(#) Hallasz hozzászólása Jan 8, 2017 1 /
 
Sziasztok!
Az autom egy Octavia RS 1.8turbo,2003.
A problema mostanaban kezdodott azzal,hogy nem mindig indult elsore.(nem aggodtam tulzottan,mert ugy gondoltam a hideg ido az oka) Az utobbi napokban azonban mar csak 2,3,4,5 inditozas utan indul es teljesen mindegy hideg vagy meleg a motor! Gyujtaskor teker rendesen,csak valami miatt nem kapja el.(Egyedul a kipufogo durran egyet-kettot,ami mellesleg lyukas ugyhogy javitasra szorul.)Az EPC jelzes megjelenik a muszerfalon,de miutan a motor beindul el is tunik. A legbosszantobb,hogy nehany napja nagyszervizt kapott es atment a forgalmi vizsgan!Valakinek esetleg ismeros a problema?
(#) csibe74 hozzászólása Jan 9, 2017 /
 
Sziasztok van egy ilyen gondom. Hidegben alig hajt az önindító valamelyik nap be se gyújtott. Meleg motornál pöccre teker. Aksi 2 hetes. Az önindító még soha nem volt cserélve - Fabia 1.9 SDi túl a 400 ezeren...
(#) Massawa válasza csibe74 hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Nem öntöttél rossz olajat a motorba? Az hajlamos vajjá keményedni a hidegben.
(#) zolika60 válasza csibe74 hozzászólására (») Jan 9, 2017 /
 
Szénkefék fogytán vannak és kell az önindítónak egy takarítás. Aztán megy megint minden tovább.
Következő: »»   157 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem