Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Rendezvény-hangosítás (PA) hangtechnikái
Témaindító: sound.man, idő: Nov 25, 2007
Témakörök:
Amint elkészül végleg a tölcsér leveszek róla egy mesterformát, és úgy tervezem h azt szénszálból fogom megcsinálni. Én most a nehezebb utat választottam két egyforma darabot csinálni kézzel...
De tényleg nagyon részletező a hangja egy jobb fajta 12" 1" középmagasnál.
Nekem van egy pár Reflex topom amiben 12"-os közép és eredetileg egy ring volt , a középtölcsér Turbosound jellegű még fázisjavító kúppal is ellátva, kb 100-150W-al meghajtva két nagy mélyláda nem volt elég alá jóformán. Mérve 105 dB feletti érzékenység de inkább kicsit több... Ezért is szeretnék ilyet. Voltak Turbosound ládáink (TMS4, TS111 stb) nagyon szerettem őket szép hang és nagy hatásfok. Ilyet igazából kevés cég csinál (MARTIN Number One stb)
Még valahogy azt kellene megoldanom h tudjam késleltetni (delay) a magas és a kisebbik közép jelét a 12"hoz képest. Erre nincs ötleted? De valami analóg megoldás kellene ami csak a késleltetést megoldja nem szeretnék rendszervezérlőt ilyesmit.
Szerintem felesleges, nem nagyon fogod meghallani, a turbosoundban meg a reflexben sincs ilyen és a turbo elég elismert szerkezet pl.: TMS4 mondjuk ajánlanak hozzá ott is de csak a mély és a top szekció között. Ott első körben fázisfordítást ajánlanak.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2017
Mit csinál ez az IC? Arra gondoltál h a 12" ami hátrafele szól és tölcsérben lent jön ki a hangja fordított fázisban kössem be?
Szerintem az IC linkjét a fórummotor szúrhatta be, rákeresve van egy ilyen nevű Turbosound láda. Egy fórumon egyébként azt találtam arról a dobozról, hogy:
Sziasztok!
Reflex R-150 Mega Baby hangfalhoz van-e valakinek tervrajza? A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Próbáltuk késleltetve is meg anélkül is nem nagyon lehetett meghallani persze nyilván kimérhető. Mondjuk hangra kevés PA van ami sokkal szebben szól Benne van hogy a váltást nem a szokásos pocsék 1500-2000 Hz-re tették. Sokkal szerencsésebb, ha nem a fülnek a legérzékenyebb tartományában van a váltási freki
Én nem hallottam még, de djloui ládája, és a TMS4-ek is ránézésre is elég komoly, és hatékony daraboknak tűnnek. Szerintem ez a késleltetés dolog akkor vehető észre, ha a váltással megegyező frekvenciájú szinuszjel van ráengedve, és közben állítgatva a delay, zenében nem igazán, mert elég szűk sávban okoz csak különbséget. Egyébként hol vannak váltva?
Az enyémben 130Hz, 500Hz, 2.5kHz a keresztezési frekvenciák.
A mély meglepő módon 250 Hz-nél igaz ott 18"-os a hangszóró, a közép és a magasdriver meg ha jól emlékszem 4 k-nál és kétféle váltó volt, volt amelyikben a középsugárzó impedancia emelkedését használták ki, és nem is volt váltva magas oldalon. Abban még az is jó, hogy a váltásnál mindig vannak fázistolások stb, és torzítások, ezek így nem annyira zavarók. Egy tölcséres sugárzóra amúgy se igazán szabad kb 3-3,5-4 oktávnál többet ráengedni pont a torzítások miatt.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2017
Azt a 2,5 k-t nem lehet feljebb vinni kicsit?
XVIII. Csak egy helyen kérdezz! A fórumon egy kérdést egyszerre csak egy helyre tegyünk fel. Amennyiben több helyre is beírjuk ugyan azt a hozzászólást, a moderátorok kérdés nélkül törölhetik hozzászólásainkat és ki is tilthatnak türelmetlenség és tiszteletlenség miatt.
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy pár napja egy aktív ládát ami az ECHOLETTE ME IV E-névre hallgat. El volt romolva a mély hangszórót üzemeltető erősítő rész, amit orvosoltam. A kérdésem az volna hogy nem e tudja valaki hogy mi a túróra használtak ezt a nagy gépezetet régen?, mivelhogy nem mai gyerek ez sem. Amúgy hatalmasat szól, le is eset az állam tőle!. Ami érdekes még benne hogy a magas hangszóró tölcsér részét egy motor hajtsa ami forog, ez mire szolgál?, csak kíváncsiságból kérdem, mert még nem láttam ilyet. Erröl lenne szó.
Leslie horn.
A Hammond orgonák elengedhetetlen és szintén nehéz tartozéka volt.
Szia!
Értem, utána néztem, de még most sem leltem semmit arról, hogy miért is kell forogjon az a tölcsér a magas driveren?, ez még nem világos.
Ez egy hangeffektus, valoban egy Doppler effektus szimulácio, azaz a hang közeledik meg távolodik. A zenész egy pedállal szabályozza a fordulatszámot azaz lassitja meg gyorsitja a forgást, és igy alakitja a hangszer hangját.
Szia!
Most már értem, köszönöm az eligazítást!
Hali!
Vezeték nélküli mikrofonok hatótávolság, pontosabban hatékonyság növelésére kérnék tanácsot, ötletet. Milyen eszközzel, átjátszóval lehet ezt a problémát megoldani. Nem gagyi mikrofonokról van szó, (SM58,-BéTA58) de szerintem ennek nincs jelentősége. Bármilyen lehetőség érdekel.
Jo frekvencia és jo antenna. Ne várj sokat a 800MHz alatti rendszerektöl.
Például...? Légyszíves linkeljél, amivel akadozás nélkül át megy 50m-t.
Monjuk ez?
Azt kérdezted, hogy mivel lehetne növelni a hatosugarat, feltételeztem, hogy van valamilyen adovevöd már. Ilyen vételi tanácsadásra másképp kellett volna feltenned a kérdést.
Elnézést kérek, biztos nem voltam egyértelmű, nem jól tette fel a kérdést, valamint nem jól értelmeztem a válszodat
Idézet: Igen, valami átjátszó féleségre gondolok. Járatlan, tapasztalatlan vagyok ezen a téren. „Jo frekvencia és jo antenna”
Nézd az 50 m nem müvészet, ha jok a terjedési viszonyok, ezek a cuccok néhány 100 m-re is müködnek.
Amint látom mind két berendezés, a Sennheiser meg a Shure is, az 500-800MHz-s sávban müködnek. Már nem követem a szabványokat igy nem tudom melyik sávok vannak ilyen munkára engedélyezve ( ennek járj utánna). Amugy mind a 2 rendszer a jobbak közé tartozik és nem a hatosugárral lesz gondod, hanem a hatoságokkal vagy a zavarokkal. ( mert nemcsak téged zavarhatnak, de te is zavarhatsz másokat). Sajnos a magyar leirások is elég gyengék - igy a gyárto honlapján néztem meg. Mindegyik digitális rendszer, ami jo, de ilyen cuccokkal csak akkor lehet biztosra menni, ha van elég tapasztalat és idö egy kicsit kitapasztalni a környezetet. Ezekben a sávokban bármi elöfordulhat, ami zavarhatja a vételt. Elöfordulhat, hogy a probákon minden hibátlan, de este az elöadás közben valamelyik másik ado bezavarhat. ( a nézök telefonjai....). A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2017
Igen, - pontosan ezt tapasztalom. Nagyon optimális tiszta környezetnek kell lennie a 100m es távolság eléréséhez, de nem elérhetetlen. Elég, ha beállnak az emberek a hatósugárba stb.
Köszönöm a tanácsot.
Ezért fontos hogy hol és milyen antennák vannak..ideális esetben a vevöantennának mindig látnia kellene a mikrofont.
Ezért kell azokat magasra tenni és a szinpad elé ( a szinpad és a nézök közé).
Hali!
Idézet: „Ezért fontos hogy hol és milyen antennák vannak..i” Az antenna, az szerintem adott, rajta van a vevőn. Vagy van más lehetőség is antenna szempontjából? Az elhelyezést értem, és igyekszem is mindig erre törekedni, hogy minél magasabban legyenek.
Sajnos a dolog bonyolultabb. A frekikre érdemes rákeresni, (tiltott sávok ) pl 790 felett gyakorlatilag alig valami használható, illetve bezavarnak könnyen, alatta prioritást élvez a DVBT ami helyfüggő hol milyen sávot jelent nálunk pl 722 környéke stb. Volt olyan rendezvény is ahol két miki kellett volna beraktam 4-et lepróbálva, jöttek a TV-sek,a TEK-esek a végén egy még kb müködött... Mostanában ha lehet akkor olyat használok ami sok frekin használható és ráadásul irányított komolyabb antennával... az számít a legtöbbet zavar ellen. ( Pl. AKG DSR700-800)
Minden jobb vevön ( pl a Shure-n is) az antenna BNC (stb) csatival csatlakozik a vevöhöz, igy magukat az antennákat egy-egy kábellel oda szerelheted ahol a legjobb.
A Sennheiser meg gyárt nagyon jo "elefánt füleket" amik nagyon jol veszik a mikrofonok jeleit. Nem néztem, hogy ezen a Sennheiser vevön van-e ilyen bemenet. Az ilyen olcsobb vevökön azonban gyakran egyszerübb a vevöt oda helyezni, ahol biztosan lesz mindig jel ( a hangkábelt meg huzod a pulthoz). |
Bejelentkezés
Hirdetés |