Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED az autóban
Idézet: „viszont duplaszálas izzó kell bele” Nem akartalak eddig ezzel megrémiszteni
Lekerestem ezt az IC-t. Hőtűrése működés közben 0...+85 fok Celsius. Az MC33063A már -40...+85, az MC33063AV/NCV33063A meg -40...+125 fokig jó. Kérdés hol lehet beszerezni.
MC33063ADG, SMD, de ez - fokokat is bír. LOMEX 89-08-27, bruttó 148 forint. AVD végű lenne a legfrankóbb, de nincs.
A RET-nek van dip8-ban is(33063), de náluk minimum 2eHUF-ért kell vásárolni, és a pesti kirendeltségükön át lehet venni. Azért holnap rájuk telefonálok!
Közben megoldódott az áramgenerátor átkapcsolása. Csak egy ellenállást kell pluszba beiktatni. Majd rakok fel kapcsolást is. 2x3W sorbakapcsolva: helyzetjelzö=350mA, fék=700mA, de ez még alakulhat. Viszont a dip toknak 1W-ot kellene elfűteni (max.1,25W) Ezen még töröm majd a fejem!
A testágba kell kötni, az a közös.
Szerintem vedd lejjebb a HJ áramát úgy 150-200mA-re. Elég lesz
33063: Nem azért, de a LOMEXben olcsóbb az SMD, mint a RETben a DIP8, amihez még fúrni is kell Hűtés: L vagy T alakú alulemez két lukkal a kivezetéseknek?
Nem, valami el.......tt.
De a válasz a lényeg.
Most kisérletezgetek a 2x3W-al. Tényleg elég lesz 200mA is.
A DIP8-as tokra azért gondoltam, hogy ne keljen nyákot készíteni és egy egyszerű próbapanelra is megépíthető legyen. Természetesen jó az SO8 is csak kicsit macerásabb a nyák kérdés. Ha jól működik majd a demó áramkör akkor akár gyártatni is lehetne. (nem vagyok híve a maratásnak, meg lusta is vagyok hozzá) Próbálok javítani még a hatásfokon, de kezdetnek jó ötlet az alulemezes megoldás.
Az alulemezre azért gondoltam, mert:
1. amúgy is kellene valami kör alakú alu lapocska, ami visszaveri a közvetlenül a foglalat felé vetülő fényt (polír és színtelen lakk) - ezt rá lehetne szerelni és + hűtőfelület 2. van tartása, ha kiöntenénk a tokot műgyantával, akkor már csak robbantással jönne szét 3. erről a lemezről folytatva lehetne ráépíteni a ledeket (valami U alakkal vagy ugyancsak kör alakú alu lappal és két/három tartórudacska/cső segítségével) Asszem érthető, nem tudom most lerajzolni Haladsz vele :yes:
Haladok ezerrel! Szétégettem az összes újbegyem mire rájöttem, hogy a plusz ellenálásosos trükkel begerjed az ic. 200mA-nél izzott! Egy kis kondi megoldotta a problémát és úgy megkergette a ledeket 1A-rel, hogy még most is jójózik a szemem.
A led rögzítés és hűtés szúper ötlet! Úgy néz ki, hogy csak a ledeket kell majd hűteni, de azt a rögzítés megoldja, a gyanta meg megfelelő hűtöközegként tud szolgálni az ic-nek.
Melékeltem a kapcsolást. Tutin működik
Csalóka a piros Led: 3Vmax@700mA=2,1W Most a következőket produkálja az áramkör: 2xPiros LED sorba Ube=13V Fék:650mA (Ibe=300mA) hatásfok 96%! Helyzetjelző: 190mA Már csak az autóban kell összehasonlítani az izzóval!
Nagyon szuper
R1...R5 értékeit jól látom?
Igen azok 1 és 2 Ohmos ellenálások. 1206-os SMD-ből egymásra pakoltam őket a jobb helykihasználás végett.
Csináltam egy gyors tesztet és a LED-ek 190mA-el első ránézésre kiröhögték az 5W-os izzót.
Kira!
Lehet, hogy haszonlesőnek néztek, de az öröm mellett bátorításomat kifejezve szemlélem a fejlesztést, és talán egyszer átépítem a hátsólámpámat totál ledesre, az elsőt meg ledes helyzetjelzősre, irányjelzősre, persze a hozzá tartozó elektronikus indexrelével. Na meg a belső világítást is. Idézet: „Csináltam egy gyors tesztet és a LED-ek 190mA-el első ránézésre kiröhögték az 5W-os izzót.” Képeket plíz Idézet: „Csalóka a piros Led: 3Vmax@700mA=2,1W” vagy a gyártó
Csináltam egy gyors képet, hát olyan is lett! Figyelembe kell venni hogy a motor nem járt!
Egyenlőre csak a helyzetjelzőről készült kép (190mA, 2xLED), hétvégén csinálok precízebb tesztet! Bal oldal felismerhető:yes: , jobb oldal az 5W izzó! A másik képen az a kis förmedvény, a demó áramkör!
Azért látszik a lényeg, még sok is a 190mA
Ha van türelmed, próbáld egymásnak háttal fordítani a ledeket. Corsa?
Do you see the light... (by Snap)
Tényleg, A Corsa vagy D Kadett?
Vizsgáztatta már valaki az autóját buherált ledes cuccal??
Szeretném tisztázni ezt a kérdést.
Én még nem. De szerintem ezt (amit összeépíteni próbálunk) észre sem vennék. A többi fajta tutira látszik messziről, hogy kevés. Amúgy meg vizsga előtt vissza lehet szépen cserélni izzókra :yes:
Vizsgán nem biztos, hogy átengedik. Ez a helytől is függ Hivatalos helyen biztos belekötnek. De mivel cserélhető, így a legtutibb megoldás.
Szerintem is az áramot vissza kéne venni (a képek alapján), mert a fő cél az élettartam növelése (az izzóéhoz képest), plusz a kapcsolási idő lecsökkentése, nem a hátul jövő elvakítása. De gondolom ez mindenki számára természetes és nem is kell taglalni Idézet: „a fő cél az élettartam növelése (az izzóéhoz képest), plusz a kapcsolási idő lecsökkentése” - fogyasztás - színhelyesség (pl. francia kisáruszállítók első irányjelzői) - ide valamit még akartam írni, de közben kiment a fejemből OFF: Közlekedési elv: látni és látszani. Kár, hogy sokan még a helyzetjelzőt sem kapcsolják esős időben - az irányjelzőket nem is említem
Sajnos Szegeden is divatba jött az irányjelző használata helyett a sávok közti szlalomozás.
Vettem SMD alkatrészeket, a héten nekilátok...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |