Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED az autóban
 
Témaindító: scatman, idő: Ápr 3, 2006
Lapozás: OK   4 / 21
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 16, 2006 /
 
Idézet:
„viszont duplaszálas izzó kell bele”

Nem akartalak eddig ezzel megrémiszteni
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 16, 2006 /
 
Kicsit nem ide tartozik, de Tóni bácsi a Király utcából, most már a LOMEX-nál dolgozik. Szerentsétlen öreg nem ehez van szokva, úgyhogy ma mégsem építem meg az áramkört. (MC34063 helyett CD4063 és még sok más is)
A héten megyek mégegy kört!
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 16, 2006 /
 
Lekerestem ezt az IC-t. Hőtűrése működés közben 0...+85 fok Celsius. Az MC33063A már -40...+85, az MC33063AV/NCV33063A meg -40...+125 fokig jó. Kérdés hol lehet beszerezni.
(#) scatman válasza scatman hozzászólására (») Máj 16, 2006 /
 
MC33063ADG, SMD, de ez - fokokat is bír. LOMEX 89-08-27, bruttó 148 forint. AVD végű lenne a legfrankóbb, de nincs.
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 16, 2006 /
 
A RET-nek van dip8-ban is(33063), de náluk minimum 2eHUF-ért kell vásárolni, és a pesti kirendeltségükön át lehet venni. Azért holnap rájuk telefonálok!
Közben megoldódott az áramgenerátor átkapcsolása. Csak egy ellenállást kell pluszba beiktatni. Majd rakok fel kapcsolást is. 2x3W sorbakapcsolva: helyzetjelzö=350mA, fék=700mA, de ez még alakulhat.
Viszont a dip toknak 1W-ot kellene elfűteni (max.1,25W) Ezen még töröm majd a fejem!
(#) (Felhasználó 1723) válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 16, 2006 /
 
A testágba kell kötni, az a közös.
(#) scatman válasza (Felhasználó 1723) hozzászólására (») Máj 17, 2006 /
 
"space" a neved?
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 17, 2006 /
 
Szerintem vedd lejjebb a HJ áramát úgy 150-200mA-re. Elég lesz
33063: Nem azért, de a LOMEXben olcsóbb az SMD, mint a RETben a DIP8, amihez még fúrni is kell
Hűtés: L vagy T alakú alulemez két lukkal a kivezetéseknek?
(#) Tom Lord válasza scatman hozzászólására (») Máj 17, 2006 /
 
Nem, valami el.......tt.
De a válasz a lényeg.
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 17, 2006 /
 
Most kisérletezgetek a 2x3W-al. Tényleg elég lesz 200mA is.
A DIP8-as tokra azért gondoltam, hogy ne keljen nyákot készíteni és egy egyszerű próbapanelra is megépíthető legyen. Természetesen jó az SO8 is csak kicsit macerásabb a nyák kérdés.
Ha jól működik majd a demó áramkör akkor akár gyártatni is lehetne. (nem vagyok híve a maratásnak, meg lusta is vagyok hozzá)
Próbálok javítani még a hatásfokon, de kezdetnek jó ötlet az alulemezes megoldás.
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 17, 2006 /
 
Az alulemezre azért gondoltam, mert:
1. amúgy is kellene valami kör alakú alu lapocska, ami visszaveri a közvetlenül a foglalat felé vetülő fényt (polír és színtelen lakk) - ezt rá lehetne szerelni és + hűtőfelület
2. van tartása, ha kiöntenénk a tokot műgyantával, akkor már csak robbantással jönne szét
3. erről a lemezről folytatva lehetne ráépíteni a ledeket (valami U alakkal vagy ugyancsak kör alakú alu lappal és két/három tartórudacska/cső segítségével)
Asszem érthető, nem tudom most lerajzolni
Haladsz vele :yes:
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 17, 2006 /
 
Haladok ezerrel! Szétégettem az összes újbegyem mire rájöttem, hogy a plusz ellenálásosos trükkel begerjed az ic. 200mA-nél izzott! Egy kis kondi megoldotta a problémát és úgy megkergette a ledeket 1A-rel, hogy még most is jójózik a szemem.
A led rögzítés és hűtés szúper ötlet! Úgy néz ki, hogy csak a ledeket kell majd hűteni, de azt a rögzítés megoldja, a gyanta meg megfelelő hűtöközegként tud szolgálni az ic-nek.
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Melékeltem a kapcsolást. Tutin működik
Csalóka a piros Led: 3Vmax@700mA=2,1W
Most a következőket produkálja az áramkör:
2xPiros LED sorba
Ube=13V
Fék:650mA (Ibe=300mA) hatásfok 96%!
Helyzetjelző: 190mA
Már csak az autóban kell összehasonlítani az izzóval!
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Nagyon szuper
R1...R5 értékeit jól látom?
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Igen azok 1 és 2 Ohmos ellenálások. 1206-os SMD-ből egymásra pakoltam őket a jobb helykihasználás végett.
Csináltam egy gyors tesztet és a LED-ek 190mA-el első ránézésre kiröhögték az 5W-os izzót.
(#) damatic válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Kira!

Lehet, hogy haszonlesőnek néztek, de az öröm mellett bátorításomat kifejezve szemlélem a fejlesztést, és talán egyszer átépítem a hátsólámpámat totál ledesre, az elsőt meg ledes helyzetjelzősre, irányjelzősre, persze a hozzá tartozó elektronikus indexrelével. Na meg a belső világítást is.
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Idézet:
„Csináltam egy gyors tesztet és a LED-ek 190mA-el első ránézésre kiröhögték az 5W-os izzót.”

Képeket plíz
(#) scatman válasza damatic hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
hajrá
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Idézet:
„Csalóka a piros Led: 3Vmax@700mA=2,1W”

vagy a gyártó
(#) DRKonor válasza scatman hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Csináltam egy gyors képet, hát olyan is lett! Figyelembe kell venni hogy a motor nem járt!
Egyenlőre csak a helyzetjelzőről készült kép (190mA, 2xLED), hétvégén csinálok precízebb tesztet!
Bal oldal felismerhető:yes: , jobb oldal az 5W izzó!
A másik képen az a kis förmedvény, a demó áramkör!
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Azért látszik a lényeg, még sok is a 190mA
Ha van türelmed, próbáld egymásnak háttal fordítani a ledeket. Corsa?
(#) damatic válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Do you see the light... (by Snap)

Tényleg, A Corsa vagy D Kadett?
(#) DRKonor válasza damatic hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
A Corsa! C14NZ-s
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Akkor a szív ugyanaz
(#) szabbez válasza scatman hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Vizsgáztatta már valaki az autóját buherált ledes cuccal??
Szeretném tisztázni ezt a kérdést.
(#) scatman válasza szabbez hozzászólására (») Máj 18, 2006 /
 
Én még nem. De szerintem ezt (amit összeépíteni próbálunk) észre sem vennék. A többi fajta tutira látszik messziről, hogy kevés. Amúgy meg vizsga előtt vissza lehet szépen cserélni izzókra :yes:
(#) Gabi válasza szabbez hozzászólására (») Máj 19, 2006 /
 
Vizsgán nem biztos, hogy átengedik. Ez a helytől is függ Hivatalos helyen biztos belekötnek. De mivel cserélhető, így a legtutibb megoldás.
Szerintem is az áramot vissza kéne venni (a képek alapján), mert a fő cél az élettartam növelése (az izzóéhoz képest), plusz a kapcsolási idő lecsökkentése, nem a hátul jövő elvakítása. De gondolom ez mindenki számára természetes és nem is kell taglalni
(#) scatman válasza Gabi hozzászólására (») Máj 19, 2006 /
 
Idézet:
„a fő cél az élettartam növelése (az izzóéhoz képest), plusz a kapcsolási idő lecsökkentése”

- fogyasztás
- színhelyesség (pl. francia kisáruszállítók első irányjelzői)
- ide valamit még akartam írni, de közben kiment a fejemből

OFF: Közlekedési elv: látni és látszani. Kár, hogy sokan még a helyzetjelzőt sem kapcsolják esős időben - az irányjelzőket nem is említem
(#) damatic válasza scatman hozzászólására (») Máj 19, 2006 /
 
Sajnos Szegeden is divatba jött az irányjelző használata helyett a sávok közti szlalomozás.
(#) scatman válasza DRKonor hozzászólására (») Máj 22, 2006 /
 
Vettem SMD alkatrészeket, a héten nekilátok...
Következő: »»   4 / 21
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem