A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Sajnos, manapság olyanok ezek a kapcsolók, mint az olvadóbiztosíték. Csak nem tudni, hogy éppen milyen áramnál fognak kiolvadni.
Az hogy??
Pont ilyen van a 400A CO-on is, tökéletes! Ezen nem szabad, hogy átmenjen a főtrafó árama, arra ott a mágneskapcsoló!
Lehet, hogy a kapcsolónak semmi baja, csak a Faston saruk kontaktjai öregedtek el..
Az összes kinai inverterben efféle főkapcsoló van. Ezek a kapcsolók alapkivitelben 3A-t tudnak, de létezik belőle 20A-es is, csak azt ritkán lehet beszerezni.
Nem akarok okoskodni, de ha jól tudom, ezek a kapcsolók csak a segédtrafót kapcsolják. A legrosszabb esetben sem megy át rajta 0,5A-tól több. A nagyáramú áramkört a mágneskapcsoló kapcsolja. Kizártnak tartom, hogy ez a kapcsoló a lent említett hibát okozta.
Igen ez valahogy úgy működik, hogy a kapcsolón nem folyik amper, mert azon eresztül csak a 220v os tarfó kapja az energiát. A főtrafó amivel hegesztek, az a mágneskapcsolón keresztül kapja az energiát. A kapcsóló mégis kontakt hibás lehetett, mert már volt úgy, hogy hiába kapcdoltam fel nem vitt átt. Lehet, hogy csak a sok kapcsolgatástól elfáradt, nem tudom.
Igen, így van,-de ez a megállapítás csak a hagyományos 50Hz-es főtrafóval üzemelő gépekre igaz,mivel az inverteres gépekben nincs mágneskapcsoló,ami a főtrafót kapcsolná.
Itt van pl. egy típus a 20A-es kivitelről:Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2021
Sziasztok! Ismét zaklatlak benneteket, Ismertek valakit, vagy köztetek van valaki aki jó pénzért bekötne egy Trakis mig 160 fokozat kapcsolót Kiskőrös Vonzáskörzetében? A gép működik, új kapcsoló lett belerakva, de én nem boldogulok a bekötéssel (Nem is nagyon erőlködtem)
egy huszast nekem megérne, az sem baj, ha házhoz jön.
Ez így van, de nem értem hogy jön ide az invertres, mert egy trafós gépről van szó.
"nem értem hogy jön ide az invertres," Úgy, hogy létezik inverteres MIG gép, amelyeknek a FŐKAPCSOLÓJA pont ilyen kivitelű, mint a tárgyalt gépé, csak nem 3A-es hanem 20A-es. Ennyi.
Szia.
Vidd el Nagykőrösre, ott a Trakis vagy az Elektro mig kft. Hívd fel őket, beszéld meg velük.
Sziasztok.
Keresnék olyan fforumtársat aki gyárt és árul is előtoló vezérlést.Szükségem lenne egy 12v-os és egy 24v-os ra.Kérem jelentkezzen üzenetben.Az is jó lenne,hogy kit keressek ez ügyben.Köszönettel.
Ha visszakeresel valamikor feltettem az enyémnek a rajzát amit csináltam, kb. faék egyszerű, egy trafó, áteresztő FET, poti, meg pár alkatrész. Tulajdonképpen egy egyszerű állítható stabilizátor az egész.
Az nekem nagyon sokba kerülne, így is kész ráfizetés nekem ez a gép, legutóbb 40 ezerért "javították"
Sziasztok!
Emlékeztek erre a kis gagyi gépre? Aztán később picit átalakítottam. Jöhetett a finálé, faternak a Corsája előműszakin eléggé rozsdásnak bizonyult. Ki kellett pár helyen hegeszteni. Ezzel a géppel csináltam meg. Jól szuperált, de azért voltak vele olyan dolgok, amin lehetett volna javítani. Legnagyobb gond az előtoló motorral volt. Lassan indult el és ha hosszú dróttal kezdtem, ami azonnal hozzáért az anyaghoz, akkor azonnal visszaégett. ...megtanultam távolabbról kezdeni a hegesztést és tök jól ment. De azért átgondoltam a dolgot. Szétszedtem újra, és kitaláltam, hogy ami hülyeség csak eszembe jut és bele tudom tenni, azt beépítem. E szerint az elgondolás szerint terveztem újra az egészet. Ma elkezdtem újra összerakni a kis gépemet, egy új köntösben. Ha érdekel benneteket, akkor nézzétek. Nem mondom, hogy pár nap alatt, de igyekszem végre összehozni. Nyáron a Hondámat lehet ezzel fogom kihegeszteni. Ha agyhelyen nem üt köznem az áram. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2022
Az új változatban sokkal több dolog lesz beépítve, mint ami a "régi új" változatban volt. Itt már nem volt elég a régi lemez előlapot farigcsálni, mert nem lett volna szép. Úgy gondoltam, rajzolok hozzá új előlapot. Ez azért is volt jó, mert többször is átgondolhattam, hogy fog számomra jól kinézni és egyáltalán hogyan lehetséges megcsinálni amit kitaláltam. Rajzolás közben utána jártam, hogy ki tudná nekem ezt kimarni, mert úgy lenne a szép. Idővel elkészült az új előlap és kezdhettem rajta dolgozni. Bele kellett dolgozni a kaszniba, de akárhogy nézegettem, mindenképp arra a következtetésre kellett jutnom, hogy kellene még kb 10cm. Jó lenne picit szellősebben elhelyezni a golgokat. Hát, készült hozzá egy új doboz is. Itt még nincs teljesen kész, hisz csak pár dolgot illesztettem és vágtam rajta, hogy lássam, jól lettek-e lehajlítva a lemezek. Megmondom őszintén, ezen a ponton tudtam, hogy sok van hátra a munkából, de mosolyra derültem. Tetszett.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2022
Szia!
Örülök hogy itt vagy. Valójában ez a kis hsz, csak a felvezetője a következőknek. Nem mondom, hogy nem szorulok majd segítségre. Ha jól emlékszem, te is rettenetes sokat támogattál két éve. Boldog új évet!
Pár hónap pihentetés után, mikor már a Hondámon eléggé kifogytam az ötletekből, hogy mit lehetne még szétszedni rajta, úgy gondoltam, újévkor nekileselkedek a kis+10cm hegesztőmnek. A doboz belső falát eleve vastagabb anyagból készítettem, hogy amikor kivágom a nyílásokat rajta, ne legyen probléma a tartással. Feltettem az EURO csatlakozó házát, amit én rajzoltam és nyomtattam. Oka van annak, hogy miért ilyen az alakja. A méretei is lényegesek, mert ez fog mindent meghatározni. El kell férnie a házban a motornak, megfelelő magasságban kell lennie a szálnak, és minél beljebb helyezem el, annál jobb.
Utána ki kellett mérni, hogy hová kelll csavarozni a huzalelőtoló motort. Bejelöltem, kivágtam, sorjáztam, stb. majd beszereltem a motort és hozzá az EURO csatlekozót. (nyilván nem volt ilyen egyszerű. Párszor azért ki-be szereltem, de nem túl sokszor)
A motorra felkerült a jeladó tárcsa, egyenlőre csak próbaképp. Ez ma már nem pontosan ilyenre készülne, de ha már kész van, egyenlőre így hagyom. Ha kelleni fog esetleg a hely, akkor lehet hogy rajzolok másikat.
Felszereltem a dobot is a dróttal. Erre még kitalálok valami furfangot, hogy ne kelljen a csapágyakat összeszorítani. Lazán viszont túlfuthat a huzal. Utána előszedtem a gép többi dolgát is és megnézeteggem, hogy hogy lesz a gép belsejében. A dióda hidat fel is tettem, de a hegesztő áram vezeték a tárcsának nem lett volna barátja, ha mellette vezetem el. Egy kis ablakon bújtattam inkább át a másik térfélre. Így már jó lesz. Az utolsó képen csak belepróbáltam a trafókat. Kellett hogy lássam. Így tovább gondolhatom a következő alkalommal mit kell beszerelnem? Egyenlőre ennyire jutottam. Nem kell hogy egy nap alatt készüljön el. Ez hobbi. Ha csak egy alátét is hiányzik, akkor várunk a beszerzésig. Sziasztok!
Szia!
Egész jó lett, nagy meló lehetett! Szerintem továbbgondolhatod, hogy mit kell beszerelned.
Köszi!
Hétfőig lesz időm. Holnap már sajnos dolgozom, de nem gond. Ma picit belelkesedtem. Úgy gondolom, hogy nem lesz olyan rettentő hosszadalmas munka összerakni a gépet. Igaz! Ha a mechanikai kialakítás elkészül és nem kell már jelentős dolgokat vágni, vagy fúrni, lesz egy dolog még vele. Szét kell szedni és előkészítés után le kell festeni a lemezt. Ezt még nem tudom hogy fog történni, mert egyenlőre hideg van. Viszont, a télből lassan kifelé táncolunk. Lehet ez még jobb is.
Hú Srácok!
Elkezdtem újra olvasgatni a 68. oldaltól azokat a beszélgetéseket, amik a hegesztőmmel és az én hozzá nem értésemről szólnak. Így két év után elég borzasztó. Elég idegesítő lehettem. Ne haragudjatok!
Sziasztok!
Segítséget kérnék! Egy CO2 hegesztőgép gáz mágnesszelep 20-24voltot mutat és vettem egy újat akkor is ugyanez mutatott, úgy tudom hogy 42 voltot kell lenni-e. Valaki találkozott már ilyennel?
Hegesztőgépekben többféle feszültségű szelep létezik. Lehet 24V-os, 42V-os, de akár 230V-os is. Ezen belül lehet AC és DC is, a 230V-os kivételével, mert abból csak AC-t építenek be. Tudni kellene milyen gépben van, vagy lesz, s aztán lehet tanácsot adni.
Melyik adattáblára? A gépére biztosan nem, mert a szelep vezérlőfeszültségét nem szokták kiírni. Az eredeti szelep szolgálhat némi információval, de ha legalább a gép típusát megosztanád velünk, lehet hogy előbb jutnál információhoz.
A 42-48 V AC-s szelep 20-24 V DC-vel is működtethető.
Ez pontosan így van, ezt a megoldást én is szoktam alkalmazni. ha nem volt kézdél 24V DC szelep.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |